Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Det er jo noget crap det de siger, f.eks. at det ikke findes i engelsk fodboldkultur, det er simpelthen løgn. Der er iøvrigt også masser af tilfælde af, at tidligere OB spillere er blevet modtaget med respekt, nøjagtig som i England, hvor nogen bliver lagt for had andre respekteres, det kommer an på situationen. Jeg vil vædde med, at skulle de udtale sig om et tilfælde i tysk eller spansk fodbold, hvor det samme skete, ville de tale om den fede fodboldkultur osv osv. Det minder mig om, når kommentatorer synes det er übergejl, når der brændes romerlys af i sydeuropa, og kalder det en skandale når et enkelt lys brænder i DK. Vi vil åbenbart ikke tage vores fodboldkultur seriøst, men de to herrer burde bare vide bedre.

    Når det er sagt, vil jeg stadig fastholde, at LJ ikke ville være nogen gevinst. Han er jo for fanden ikke sulten længere. Han blev prøvet som anfører i FCK og faldt med et brag, hvorfor? fordi manden netop ikke er en ledertype. Han har aldrig i sin karriere kæmpet særligt ihærdigt for sin plads, men ofte lade sig takke med en god check og ladet stå til, han fik allerede kritik for det i Hamburg. Han har et megatalent, men har aldrig haft mentaliteten med til at drive det videre, for mageligt anlagt. Desuden en arrogant og ikke særlig intelligent mand. Han er på aftægt, og skal bare finde en dum klub, der tror han kan være den store profil (og her kunne OB falde i), og så vil han malke koen i ro og mag et par år, hvorefter han går på pension med et halvsløjt eftermæle, men hey bankkontoen er fyldt. Den slags spillere har vi haft rigeligt af, lad os for guds skyld sejle langt udenom, så vi ikke begår samme fejl som tidligere.
    jeg syntes måske du får ham til at lyde en del dårligere end han er. Når det så er sagt så forstår jeg slet ikke diskussionen - får hvis det vi snakker er et prisleje på mellem 130-250K/mdr. for en 34 årig back....mon så ikke vi kunne finde en yngre og ligeså god model med lidt videre slags potentiale?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Det er jo noget crap det de siger, f.eks. at det ikke findes i engelsk fodboldkultur, det er simpelthen løgn. Der er iøvrigt også masser af tilfælde af, at tidligere OB spillere er blevet modtaget med respekt, nøjagtig som i England, hvor nogen bliver lagt for had andre respekteres, det kommer an på situationen. Jeg vil vædde med, at skulle de udtale sig om et tilfælde i tysk eller spansk fodbold, hvor det samme skete, ville de tale om den fede fodboldkultur osv osv. Det minder mig om, når kommentatorer synes det er übergejl, når der brændes romerlys af i sydeuropa, og kalder det en skandale når et enkelt lys brænder i DK. Vi vil åbenbart ikke tage vores fodboldkultur seriøst, men de to herrer burde bare vide bedre.

      Når det er sagt, vil jeg stadig fastholde, at LJ ikke ville være nogen gevinst. Han er jo for fanden ikke sulten længere. Han blev prøvet som anfører i FCK og faldt med et brag, hvorfor? fordi manden netop ikke er en ledertype. Han har aldrig i sin karriere kæmpet særligt ihærdigt for sin plads, men ofte lade sig takke med en god check og ladet stå til, han fik allerede kritik for det i Hamburg. Han har et megatalent, men har aldrig haft mentaliteten med til at drive det videre, for mageligt anlagt. Desuden en arrogant og ikke særlig intelligent mand. Han er på aftægt, og skal bare finde en dum klub, der tror han kan være den store profil (og her kunne OB falde i), og så vil han malke koen i ro og mag et par år, hvorefter han går på pension med et halvsløjt eftermæle, men hey bankkontoen er fyldt. Den slags spillere har vi haft rigeligt af, lad os for guds skyld sejle langt udenom, så vi ikke begår samme fejl som tidligere.
      Ja gu fanden har vi det. Tag bare Chris Sørensen eller HHA som nyere eksempler. Der har da kun været positive miner fra os af mod dem.

      Rurik, som skiftede til FCK, har da også fået en fin behandling, så vidt jeg erindrer? Er dog lidt farvet her, da han er islænding (og desuden en flot mand som alle andre islændinge, minus Ari)

      Desuden undrer det mig, hvordan Per P kommer frem til, at vi har tjent penge på LJ?!

      Når alt det er sagt, så lad mig fremhæve det bedste ved den artikel: at Per P erklærer sig som OB-fan. Respekt! Ved godt, han er OB'er, men fan ligefrem. Dejligt at høre :)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
        Ja gu fanden har vi det. Tag bare Chris Sørensen eller HHA som nyere eksempler. Der har da kun været positive miner fra os af mod dem.

        Rurik, som skiftede til FCK, har da også fået en fin behandling, så vidt jeg erindrer? Er dog lidt farvet her, da han er islænding (og desuden en flot mand som alle andre islændinge, minus Ari)

        Desuden undrer det mig, hvordan Per P kommer frem til, at vi har tjent penge på LJ?!

        Når alt det er sagt, så lad mig fremhæve det bedste ved den artikel: at Per P erklærer sig som OB-fan. Respekt! Ved godt, han er OB'er, men fan ligefrem. Dejligt at høre :)
        Vi TJENTE penge på LJ... efter han nægtede at forlænge aftalen, for selv at hive hele transfersummen hjem selv, røg OB og Hamborg i retten, og OB fik tilkendt et millionbeløb for uddannelsen af LJ. Så ja, vi tjente penge på ham, men det var bestemt ikke med hans gode vilje...

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Per P Og Bisgaard blander sig nu i debatten... De er ikke tilfredse med os...

          http://sporten.tv2.dk/2014-03-13-iko...-opf%C3%B8rsel
          For folk der har haft fodbold som arbejde, er det måske lidt svært at forestille sig at andre ikke har en rent økonomisk tilgang til spillet...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
            Hvorfor er det, at folk pludselig tror, at fodbold handler om lange perspektiver med unge udviklingsspillere alene?

            OB er i fedtefadet i denne sæson og i økonomisk uføre, fordi de har været ringe sidste år og året før.

            Fodboldklubber har brug for resultater på den korte og den lange bane. OB har ingen af delene. På den korte bane, hvor resultaterne skal skabes her og nu, kan Lars Jacobsen være med til at hjælpe os.

            Det er håbløst at folk hænger sig i en Arsene Wenger-agtig ungdomsfetichisme, hvor spillere ikke må være over 22, skal skrive femårige aftaler og skulle kunne sælges for 20 gange penge to år senere.

            OB er ikke i en sportslig position, hvor der er plads til fine fornemmelser og børnefødselsdage. Der skal skabes resultater.
            Og de resultater tror du en fodboldmæt 34-årig, der skal finde et sted at afslutte karrieren i ro og mag, mens pengene glider ubesværet ind på kontoen, kommer til at skabe? Har vi ikke prøvet det så rigeligt de seneste år, med afdankede spillere, der ikke brændte for andet end lønchecken?

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg ved godt du har set dig sur på Diarra, men han findes altså i virkeligheden...

              Og vi skal da have en eller to backs til sommer, men det Diarra har vist, på en uvant plads, som 20-årig, i sin debutsæson som førsteholdsspiller (det er som om folk glemmer det her aspekt totalt), er rigeligt til, at jeg vil være helt tryg ved at bruge ham som vores nye højreback.

              Lad os bare forlænge med Barrett også og smide ham i kamp så ofte så muligt. Ham har jeg også fidus til.

              Diarra- KL- Høegh/AMC - Barrett. Det ser sgu rimeligt fint ud i min verden, og så med Ari eller Azer foran som bølgebrydere, og (håbe, drømme) en ny målmand, så har vi et ungt og ret talentfuldt forsvar.
              Den ville jeg være 110% frisk på! Synes virkelig han er undervurderet af mange herinde!
              Diarra - KL - DH -Barret

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Per P Og Bisgaard blander sig nu i debatten... De er ikke tilfredse med os...

                http://sporten.tv2.dk/2014-03-13-iko...-opf%C3%B8rsel
                Jamen så fuck da dem! De fatter bare ikke hvad det vil sige at være FAN og ikke se fodbold som et job. Fodbold er følelser, tumper!!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                  Den ville jeg være 110% frisk på! Synes virkelig han er undervurderet af mange herinde!
                  Diarra - KL - DH -Barret
                  Er ikke sur på Diarra , og syntes han har udviklet sig rigtig godt og især i midterforsvaret har han spillet godt . Ser ham ikke som back , fair nok at lade ham være backup på backen , men han har ikke de rette kvaliteter offensivt til at blive en god back . Det vil give en mangel i spillet hvis vi skal spille med en back som kun opererer på banen første 25-30 meter.
                  Gad faktisk godt se hvad han vil kunne på den defensive midt hvor han er skolet til at spille .

                  Ser helt folk spille der hvor de er bedst og helst samme plads hver gang ..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
                    Er ikke sur på Diarra , og syntes han har udviklet sig rigtig godt og især i midterforsvaret har han spillet godt . Ser ham ikke som back , fair nok at lade ham være backup på backen , men han har ikke de rette kvaliteter offensivt til at blive en god back . Det vil give en mangel i spillet hvis vi skal spille med en back som kun opererer på banen første 25-30 meter.
                    Gad faktisk godt se hvad han vil kunne på den defensive midt hvor han er skolet til at spille .

                    Ser helt folk spille der hvor de er bedst og helst samme plads hver gang ..
                    Jeg kan ikke se at han ikke skulle have de offensive kvaliteter til at være højre back. Den ene kamp han har fået på højre back husker jeg som om han var ganske godt med i opspillet frem ad banen. Vi har jo stort set kun set ham på venstre back, og det er jo oplagt, at en højrebenet spiller sjældent gør sig synderligt godt offensivt på venstre back..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                      Jamen så fuck da dem! De fatter bare ikke hvad det vil sige at være FAN og ikke se fodbold som et job. Fodbold er følelser, tumper!!
                      Fodbold er OGSÅ følelser, men ikke KUN følelser. Fodbold er også, blandt andet, sund fornuft, økonomi etc etc.,; det handler om at finde en passende balance mellem alt dette, og det synes jeg faktisk, at Bisgård og Per P. gør ganske sobert rede for her.

                      Personligt er jeg ikke vild med at hente LJ til klubben, men det er ikke fordi jeg "hader" ham pga hændelser i fortiden; det er fordi jeg ikke kan se noget som helst perspektiv i at hente en snart 35-årig spiller, hvis karriere er kraftigt for nedadgående.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Og de resultater tror du en fodboldmæt 34-årig, der skal finde et sted at afslutte karrieren i ro og mag, mens pengene glider ubesværet ind på kontoen, kommer til at skabe? Har vi ikke prøvet det så rigeligt de seneste år, med afdankede spillere, der ikke brændte for andet end lønchecken?

                        Mvh

                        MaxHH
                        Det er jo helt ude i hampen og historieforladt det du skriver.

                        Med Djemba-Djemba og Utaka bare for at nævne to var vi i top to flere sæsoner i streg, spillede med i EL og var tæt på at komme i Champions League. Er din hukommelse virkelig så kort?

                        Hvorfor kalder du Lars Jacobsen for fodboldmæt? Det er noget gevaldigt vås og ammestuesnak. Manden er på landsholdet, var bortset fra de sidste to kampe fast højreback på landets største klubhold og spillede indtil for kort tid siden Champions League.

                        Og så må du også lige forklare, hvordan pengene glider ubesværet ind på kontoen? Synes du ikke, at Lars Jacobsen har leveret varen for FCK og landsholdet? Eller har du en hjemmebrygget lomme-teori om, at han ikke gider yde 100 procent, hvis han havner i OB.

                        Du må simpelthen være lidt skarpere og mindre påståelig og arbejde med andet end mavesurhed og hjemmebryggede og hjælpeløse teorier.

                        Comment


                          Lad ham bare skifte. Jeg vil alligevel personligt nyde at håne ham, hver gang han spiller (for os). Aldrig skal han være i tvivl om, at han persona non grata!!
                          Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
                            Det er jo helt ude i hampen og historieforladt det du skriver.

                            Med Djemba-Djemba og Utaka bare for at nævne to var vi i top to flere sæsoner i streg, spillede med i EL og var tæt på at komme i Champions League. Er din hukommelse virkelig så kort?
                            Djemba-Djemba var lidt et særtilfælde der havde spillet i United og var kommet ud på et sidespor. Han var 27 da vi hentede ham ind. Hvorfor skriver du, at Peter Utaka var afdanket? Manden var 24 og havde scoret fint med mål i den næstbedste belgiske række.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
                              Det er jo helt ude i hampen og historieforladt det du skriver.

                              Med Djemba-Djemba og Utaka bare for at nævne to var vi i top to flere sæsoner i streg, spillede med i EL og var tæt på at komme i Champions League. Er din hukommelse virkelig så kort?

                              Hvorfor kalder du Lars Jacobsen for fodboldmæt? Det er noget gevaldigt vås og ammestuesnak. Manden er på landsholdet, var bortset fra de sidste to kampe fast højreback på landets største klubhold og spillede indtil for kort tid siden Champions League.

                              Og så må du også lige forklare, hvordan pengene glider ubesværet ind på kontoen? Synes du ikke, at Lars Jacobsen har leveret varen for FCK og landsholdet? Eller har du en hjemmebrygget lomme-teori om, at han ikke gider yde 100 procent, hvis han havner i OB.

                              Du må simpelthen være lidt skarpere og mindre påståelig og arbejde med andet end mavesurhed og hjemmebryggede og hjælpeløse teorier.
                              Kan godt lide du nævner et par pænt yngre spillere, når snakken går på spillere over 34... så behøver man ikke rigtigt gøre så meget ud af at modargumentere... ,o)

                              Men ja, jeg synes ikke ligefrem LJ virker som en type der går forrest, eller leverer mere end han skal. Givet, min antipati spiller nok ind, men det er sådan jeg opfatter ham...

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Kan godt lide du nævner et par pænt yngre spillere, når snakken går på spillere over 34... så behøver man ikke rigtigt gøre så meget ud af at modargumentere... ,o)

                                Men ja, jeg synes ikke ligefrem LJ virker som en type der går forrest, eller leverer mere end han skal. Givet, min antipati spiller nok ind, men det er sådan jeg opfatter ham...

                                Mvh

                                MaxHH
                                Jeg tænkte nok, at du ikke helt kunne underbygge dine påstande, men forsøger dig med et afvæbnende "du nævner yngre spillere".

                                Fair nok, at du ikke bryder dig om LJ. Jeg er heller ikke hans største fan, men jeg er langt mindre fan af at se, hvor ringe, uinspirerede og apatisk et hold vi har i disse år. Vi har ikke råd til at have fine fornemmelser omkring alder eller bopæl eller hvad folk normalt har af absurde krav til spillere herinde. OB sakker gevaldigt bagud og er forlængst overhalet med lang afstand af FCK, BIF, AaB, Esbjerg og FCM.

                                Sportsligt og økonomisk er vi i den tunge ende efterhånden. Det er rystende at se på, hvor sårbar en klub OB er. På ingen tid kan typer som Thomas Christensen, Poul Hansen og tildels Troels Bech få hele korthuset til at vælte.

                                Der jo mere fremdrift og bedre fremtidsudsigter for klubber som FC Vestsjælland og Randers end i OB.

                                Så vi har ikke råd til at have fine fornemmelser. OB skal meget, meget hurtigt kickstartes ellers er vi i Nordicbetligaen inden for de næste par sæsoner.

                                Comment

                                Working...
                                X