Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg kan sætte det meget simpelt op: hvis vi ikke havde haft Diarrá, så havde jeg måske kunne lade mig overtale, min personlige modvilje mod LJ til trods. Men det har vi, og hvis Diarra skal bænkes for at LJ skal spille for os, så er det 100% nej tak fra mig...

    Og som jeg ser det, så er det enten/eller. Hverken LJ eller Diarra skal spille VB eller CB i min verden, og vi har rigeligt med midtbanespillere.
    Jeg krydser fingre for at mine bange anelser bliver gjort til skamme. Diarra har vist fine defensive takter men jeg tror ikke han offensivt har de kvaliteter Ruud og for den sags skyld Kadrii har bidraget med på backen. Det stiller store krav til det tekniske niveau at indgå i det hurtige småspil der er når man spiller med offensive backs. Jeg synes ikke Diarra har vist den store lyst til at ville indgå i det spil og umiddelbart synes jeg han virker lidt langsom med bolden. Men jeg synes da bestemt han har gjort store fremskridt i denne sæson så det er da ikke usandsynligt at jeg om et år må se mig selv i øjnene og indrømme at jeg ikke en gang har en fremtid som mandagstræner:)

    Under alle omstændigheder mener jeg vi får brug for minimum en spiller der kan bidrage med den erfaring og vindermentalitet som LJ kan byde ind med. Jeg tror det kan blive afgørende for om holdet løfter sit niveau eller ej. Og jeg tror vi får meget, meget svært ved at finde en af anden spiller med de kvaliteter LJ har til samme penge.
    Last edited by OB er Gud; 12-04-2014, 07:38.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Prøv én gang til, når du er blevet ædru
      Hahaha. Åndssvage swipe keyboard. Fungerer ikke ret godt med mine fede fingre. Må i fremtiden nok bruge lidt tid på at læse korrektur på mine indlæg. Var desværre ganske ædru da jeg skrev.

      Comment


        Når klubben hverken kan lokke med noget sportsligt eller med god løn er der kun lykketræf som disse tilbage. LJ kan noget både defensivt og offensivt (modsat Diarre) og så har han masser af rutine og ser stadig ud til at være i god form. Måske kan han også påvirke TB positivt.

        På den anden side kan han gå død som andre har gjort det, hvis det hele bliver for dumt og gråt for sulten er han næppe.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Prøv én gang til, når du er blevet ædru
          Ja det tænker man normalt når der bliver postet kl 02.35, men nu ved jeg at Studenten bor i Canada så indlæget er skam postet 17.35

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Nej det kan vi ikke blive enige om, idet min fornemmelse er kommet ved at lytte til hvad manden har sagt i div. interviews i radioen, så jeg føler da at det er rimeligt faktuelt funderet, det u-rationelle kan jeg ikke helt gennemskue hvad du mener med så det må du lige forklare mig engang. Snakken om JC er for mig noget helt andet og vedkommer som sådan ikke LJ-sagaen ret meget. JC blev bl.a. hentet som top i en hierarki der skulle bygges op sammen med spillere som AMC og måske også Vadòcz og af forsk. årsager er det mislykkedes og her ser jeg også LJ som et stærkere forsøg på at lave et "sundt" hierarki på holdet. LJ er så vidt jeg ved skadesfri og vil være i stand til at spille hver gang, endvidere er han dybt proffesionel i sin tilgang til spille både hvad angår træningen og hvad han fylder i sin krop.

            "Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup." citatet her fra Rifflen underbygger vel meget godt det jeg siger ikke er det pure opspind.
            Du er da utrolig. Det kan godt være, du opfatter dig selv, som værende det højeste oplyste orakel nogensinde, men i virkelighedens verden, er din fornemmelse baseret på din fornemmelse, ikke andet end det samme BS som alle andre skriver i denne sag, og uanset hvor saglig eller velformuleret du pakker det ind, er det indholdsløst snak, som ikke bygger på rationalitet.

            Siden du ikke forstår ordet, skal jeg da kopierer definitionen ind fra Gyldendal:
            rationalitet, det, der er baseret på fornuft, modsat fx følelser, overtro, vaneforestillinger eller fordomme

            Den tirade du fyrer af, er jo netop floskler, vaneforestillinger, fornemmelse, følelser og fordomme. Fornuft bygger på objektiv erkendelse, det har du jo ikke skyggen af, uanset hvordan du har hørt mandens usympatiske grynten i medierne.

            Jeg har også fulgt LJ lige siden OB tiden, og har et noget andet billede af manden. Det er ikke den store ophøjede sandhed, men min subjektive vurdering, og det har jeg da i det mindste selvindsigt nok til at erkende.

            Derfor er de to lejres argumenter fuldt ud lige gode. Også den lejr der betoner, at man ikke gider en forræder i klubben, det er et legitim og fuldt ud lige så god holdning som din.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Du er da utrolig. Det kan godt være, du opfatter dig selv, som værende det højeste oplyste orakel nogensinde, men i virkelighedens verden, er din fornemmelse baseret på din fornemmelse, ikke andet end det samme BS som alle andre skriver i denne sag, og uanset hvor saglig eller velformuleret du pakker det ind, er det indholdsløst snak, som ikke bygger på rationalitet.

              Siden du ikke forstår ordet, skal jeg da kopierer definitionen ind fra Gyldendal:
              rationalitet, det, der er baseret på fornuft, modsat fx følelser, overtro, vaneforestillinger eller fordomme

              Den tirade du fyrer af, er jo netop floskler, vaneforestillinger, fornemmelse, følelser og fordomme. Fornuft bygger på objektiv erkendelse, det har du jo ikke skyggen af, uanset hvordan du har hørt mandens usympatiske grynten i medierne.

              Jeg har også fulgt LJ lige siden OB tiden, og har et noget andet billede af manden. Det er ikke den store ophøjede sandhed, men min subjektive vurdering, og det har jeg da i det mindste selvindsigt nok til at erkende.

              Derfor er de to lejres argumenter fuldt ud lige gode. Også den lejr der betoner, at man ikke gider en forræder i klubben, det er et legitim og fuldt ud lige så god holdning som din.
              sikke en masse fine ord du kan.....jeg tror nu nærmest pilen peger på dig selv i dette tilfælde ang. oplyste orakler, min opfattelse er netop underbygget af Rifflens udsagn og ikke mindst LJ's egne fortællinger i disse interviews og netop ikke baseret på negative og hadefulde følelser. Jeg prøver her, som så mange andre steder, at forholde mig positivt og pragmatisk til tingene og at jeg ikke nødvendigvis lægger mig fladt ned for dine falbelader og fine udtryk, men holder mig til mit oprindelige udgangspunkt, og dette tilsyneladende ophidser dig voldsomt siger måske mere om dig end om mig. Dit behov for at nedgøre LJ med forsk. udtryk gør kun at du udviser en særdeles primitiv tilgang til saglig debat omkring hans evt. funktion i OB.
              Hvad du så tillægger mig af holdninger til dette emne må stå for din egen regning.
              Jeg konstatere hermed at vores tilgange og holdninger til dette emne er for langt fra hinanden til at jeg fortsætter snakken med dig.
              I REST MY CASE
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                de 2 første ting udvikler sig til pindehuggeri og ordkløvning så dem springer jeg over og går til spørgsmålet....jeg synes at jeg efter bedste evne har svaret på om jeg synes eks.vis 125.000 pr md. er en fornuftig udgift til éen spiller, og JA det kan det sagtens være og jeg vil ingen problemer have med det, jeg har fuld tillid til at hver en øre vendes og drejes og at det vurderes om spilleren er pengene værd både på kort og på lidt længere sigt. Hvis LJ med vindermentalitet/professionalisme og "social ansvarlighed" (det sidste skal ikke forveksles med at være hyggeonkel, det er der bestemt ikke tale om) i truppen kan medvirke til at flytte OB op i superliga-hierakiet så er det helt ok.
                Det synes jeg er er at prøve at slippe MEGET nemt ud af at bevidst forsøge at provokere og nedgøre en temmelig stor del af fangruppen, blot at "springe det over"... Der er, imo, ikke tale om forkælede fans, men om engagerede fans, der har følelser for klubben, og en holdning til ikke alene hvilke spillemæssige kvaliteter, men også hvilke moralske kvaliteter vi gerne ser spillere i den stribede trøje indeholder. At lige LJ heller ikke er den store sportslige forstærkning er så en anden sag.

                Og lige for at præcisere: Jeg mener ikke at folk der siger velkommen til LJ er uengagerede allesammen.... bare så vi ikke bruger tid på kneppe DEN flue... ,o)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Det synes jeg er er at prøve at slippe MEGET nemt ud af at bevidst forsøge at provokere og nedgøre en temmelig stor del af fangruppen, blot at "springe det over"... Der er, imo, ikke tale om forkælede fans, men om engagerede fans, der har følelser for klubben, og en holdning til ikke alene hvilke spillemæssige kvaliteter, men også hvilke moralske kvaliteter vi gerne ser spillere i den stribede trøje indeholder. At lige LJ heller ikke er den store sportslige forstærkning er så en anden sag.

                  Og lige for at præcisere: Jeg mener ikke at folk der siger velkommen til LJ er uengagerede allesammen.... bare så vi ikke bruger tid på kneppe DEN flue... ,o)

                  Mvh

                  MaxHH
                  ...meget enig
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Jeg er meget overrasket over hvor mange der ikke kontant og klart afviser at LJ nogensinde skulle være velkommen i stribet tøj. Men så kom jeg i tanke om, at vi nød en del sportslig succes nogle år efter LJ forlod os. Mon ikke at mange af disse ja-sigere først er hoppet på OB-vognen i den periode, og derfor slet ikke kan sætte sig ind i de følelser som folk har imod LJ.

                    Folk har selvfølgelig ret til at have en holdning - også selvom man kun har fulgt striwerne i en mindre årrække. Men det ville klæde folk at have respekt for historien - og anerkende, at man måske ikke helt kan sætte sig ind i hvad det handler om, hvis man ikke selv var engageret i OB dengang LJ-sagen udviklede sig.

                    Vi er mange der ALDRIG glemmer. LJ er uønsket - på lige linie med folk som Zaza og Ulrik Laursen.

                    Udover dét, er der hele den sportslige del. Vi bliver altså ikke FCK, bare fordi vi køber noget af FCK's aflagte materiale. Silberbauer medførte jo heller ikke ligefrem et løft, på trods af flere års fast spilletid på FCK-holdet. Det samme med Jesper Christiansen.

                    LJ er afdanket, og når først spillere ryger over de 33 går det markant nedad, måned for måned... Vi ender altså med en spiller som kræver en forholdsvis høj løn, i forhold til hvad vi kan forvente han kan bidrage med, en spiller som deler fangruppen i to og vil skabe meget splid, en spiller der kommer til at holde en fremadstormende Diarra på bænken eller ude af position. Vi har allerede sådan én i truppen: Han hedder Jesper Christiansen. Fair nok, at folks hukommelse ikke rækker de dér 10 år tilbage i tiden - men, at man ikke engang magter at huske 2 år tilbage, da vi købte en afdanket spiller med en flot fortid for en høj løn - come on!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Det synes jeg er er at prøve at slippe MEGET nemt ud af at bevidst forsøge at provokere og nedgøre en temmelig stor del af fangruppen, blot at "springe det over"... Der er, imo, ikke tale om forkælede fans, men om engagerede fans, der har følelser for klubben, og en holdning til ikke alene hvilke spillemæssige kvaliteter, men også hvilke moralske kvaliteter vi gerne ser spillere i den stribede trøje indeholder. At lige LJ heller ikke er den store sportslige forstærkning er så en anden sag.

                      Og lige for at præcisere: Jeg mener ikke at folk der siger velkommen til LJ er uengagerede allesammen.... bare så vi ikke bruger tid på kneppe DEN flue... ,o)

                      Mvh

                      MaxHH
                      jammen så prøver jeg da efter bedste evne at gøre rede for min indgangsvinkel til LJ og fans mm.
                      Jeg er ikke nødvendigvis stor fortaler for at LJ skal erhverves for enhver pris, men som jeg ser det har OB brug for en type som ham, der kan bære holdet og løfte niveauet i truppen, både for spillerne individuelt og for truppen som helhed qua hans indstilling og vindermentalitet. Jeg ser ham som en spiller der kan bringe det til holdet som Flemming Povlsen gør så udmærket UDEN for banen, begejstring-humør og "kammerateri" på den gode måde og ikke mindst for profesionalitet og hårdt arbejde. Det behøves ikke nødvendigvis at være LJ og måske har vi allerede sådan en type gående i truppen allerede i form af Azer, som er er tilpas uimponeret af hans øjeblikkelig succes, til at jeg har så stor tiltro til ham som kommende dirigent for OB, at en forlængelse kun kan komme for langsomt, men han er kun 21 år, og vi har før set hvad der kan ske med spillere der tildeles større ansvar end de er klar til (DH eks.vis) som vel næppe har spillet meget mere end 5-10 gode kampe siden han blev vice anfører. Jeg vil elske at se Diarra på hb, men han bringer altså ikke de før nævnte ting til truppen. Det er "typen LJ" jeg efterlyser når JC/Vadòcz m.fl. af forsk. årsager heller ikke bringer DET til holdet.

                      Hvad angår fanscenen skrev jeg ganske rigtigt at jeg synes det er en forkælet attitude hvis der bliver, MASSIV uro i store dele fanscenen, tror jeg du udtrykte det som, og jeg er slet ikke sikker på at det gavner hverken OB eller fanscenen, i det at mit udgangspunkt er at alle i OB arbejder for et, til alle tider, stærkest muligt OB både på kort og lang sigt, og at det som sådan ikke er "pisse i bukserne" at give LJ en kontrakt. Jeg har med andre ord fuld tillid til at JH-TB m.fl. ikke laver kontrakt med LJ hvis der tvivl om at investeringen hentes hjem igen i form af homogenitet i truppen og deraf forbedrede placeringer til følge. Jeg beklager naturligvis hvis nogen føler sig stødt af det udtryk, men jeg synes faktisk det er en upassende "belønning" til folk som gør et stort stykke arbejde for OB og som til alle tider arbejder under nogen hårde kår.

                      Al mulig ære og respekt til de personer der gør et stort og frivilligt stykke positivt arbejde til gavn og glæde for andre fans, og for OB, som til alle tider fortjener det bedste af det bedste
                      Last edited by manner; 13-04-2014, 09:41.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        jammen så prøver jeg da efter bedste evne at gøre rede for min indgangsvinkel til LJ og fans mm.
                        Jeg er ikke nødvendigvis stor fortaler for at LJ skal erhverves for enhver pris, men som jeg ser det har OB brug for en type som ham, der kan bære holdet og løfte niveauet i truppen, både for spillerne individuelt og for truppen som helhed qua hans indstilling og vindermentalitet. Jeg ser ham som en spiller der kan bringe det til holdet som Flemming Povlsen gør så udmærket UDEN for banen, begejstring-humør og "kammerateri" på den gode måde og ikke mindst for profesionalitet og hårdt arbejde. Det behøves ikke nødvendigvis at være LJ og måske har vi allerede sådan en type gående i truppen allerede i form af Azer er er tilpas uimponeret af hans øjeblikkelig succes at jeg har så stor tiltro til ham som kommende dirigent for OB, at en forlængelse kun kan komme for langsomt, men han er kun 21 år, og vi har før set hvad der kan ske med spillere der tildeles større ansvar end de er klar til (DH eks.vis) som vel næppe har spillet meget mere end 5-10 gode kampe siden han blev vice anfører. Jeg vil elske at se Diarra på hb, men han bringer altså ikke de før nævnte ting til truppen. Det er "typen LJ" jeg efterlyser når JC/Vadòcz m.fl. af forsk. årsager heller ikke bringer DET til holdet.
                        Jeg er som sådan enig... jeg kan bare ikke se LJ, golddigger og fodboldmæt som han er, være den type. Det kan være andre ser andet i ham, og jeg er bestemt farvet.

                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Hvad angår fanscenen skrev jeg ganske rigtigt at jeg synes det er en forkælet attitude hvis der bliver, MASSIV uro i store dele fanscenen, tror jeg du udtrykte det som, og jeg er slet ikke sikker på at det gavner hverken OB eller fanscenen, i det at mit udgangspunkt er at alle i OB arbejder for et, til alle tider, stærkest muligt OB både på kort og lang sigt, og at det som sådan ikke er "pisse i bukserne" at give LJ en kontrakt. Jeg har med andre ord fuld tillid til at JH-TB m.fl. ikke laver kontrakt med LJ hvis der tvivl om at investeringen hentes hjem igen i form af homogenitet i truppen og deraf forbedrede placeringer til følge. Jeg beklager naturligvis hvis nogen føler sig stødt af det udtryk, men jeg synes faktisk det er en upassende "belønning" til folk som gør et stort stykke arbejde for OB og som til alle tider arbejder under nogen hårde kår.
                        Der KOMMER massiv uro i fanscenen, hvis der skrives med LJ. Det kan ikke undgås, efter den historik der ligger bag OB og ham. Man kan ikke behandle hinanden (og her peger der også fingre indad) på den måde, og så forvente alle glemmer det efterfølgende. Den bro er brændt, og kan ikke bygges op igen. Og hvor du, som jeg tolker det, lader til at mene at vores reaktion på at klubben tilsyneladende overvejer at hente den ENESTE aktive spiller i verden der kan få den reaktion frem i fanscenen er en upassende belønning for ledelsens hårde arbejde, vil jeg gerne vende den om, og spørge om det er en passende behandling af fanscenen, at man overvejer at hente lige den spiller en markant den af fanscenen IKKE ønsker at se i stribet? Det er jo ikke sådan at vi har en liste med tusind navne på, som ikke må spille her... nej, der står tre navne på den liste, og de to er forlængst gået på pension, så jeg synes faktisk ikke det er urimeligt at mene ledelsen burde kunne finde bare én højre back i verden, der vil arbejde for samme hyre som LJ, og som har nogen af de samme kvaliteter.

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                          LJ er afdanket, og når først spillere ryger over de 33 går det markant nedad, måned for måned... Vi ender altså med en spiller som kræver en forholdsvis høj løn, i forhold til hvad vi kan forvente han kan bidrage med, en spiller som deler fangruppen i to og vil skabe meget splid, en spiller der kommer til at holde en fremadstormende Diarra på bænken eller ude af position. Vi har allerede sådan én i truppen: Han hedder Jesper Christiansen. Fair nok, at folks hukommelse ikke rækker de dér 10 år tilbage i tiden - men, at man ikke engang magter at huske 2 år tilbage, da vi købte en afdanket spiller med en flot fortid for en høj løn - come on!
                          Enig, når klubben fattes penge i den grad som den åbenbart gør, bør der være bedre løsninger end en LJ der vil have mere i løn end FCK vil tilbyde.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            JDer KOMMER massiv uro i fanscenen, hvis der skrives med LJ. Det kan ikke undgås, efter den historik der ligger bag OB og ham. Man kan ikke behandle hinanden (og her peger der også fingre indad) på den måde, og så forvente alle glemmer det efterfølgende. Den bro er brændt, og kan ikke bygges op igen. Og hvor du, som jeg tolker det, lader til at mene at vores reaktion på at klubben tilsyneladende overvejer at hente den ENESTE aktive spiller i verden der kan få den reaktion frem i fanscenen er en upassende belønning for ledelsens hårde arbejde, vil jeg gerne vende den om, og spørge om det er en passende behandling af fanscenen, at man overvejer at hente lige den spiller en markant den af fanscenen IKKE ønsker at se i stribet? Det er jo ikke sådan at vi har en liste med tusind navne på, som ikke må spille her... nej, der står tre navne på den liste, og de to er forlængst gået på pension, så jeg synes faktisk ikke det er urimeligt at mene ledelsen burde kunne finde bare én højre back i verden, der vil arbejde for samme hyre som LJ, og som har nogen af de samme kvaliteter.

                            Mvh

                            MaxHH
                            Jeg er ikke tilhænger af at vi henter LJ. Jeg mener at han er over the hill og selvom Morten Olsen stadig vil bruge ham på landsholdet er det ikke et kvalitets stempel i min bog. Jeg ser gerne at Diarra får chancen på HB i stedet for. Hvad jeg bestemt heller ikke er tilhænger af er den "Vi vil ikke/Vi har bestemt" attitude du fyrer af der Max. Hvem fanden har bildt dig, og en mindre gruppe mennesker, ind at i kan lave en liste og den har OB og vi andre bare at rette os efter ellers kommer der massiv uro! Kan du ikke selv se hvad det er du skriver?

                            Jeg respekterer din og alle andres holdninger, men jeg kan ikke respekterer trusler hvis man ikke får sin vilje.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                              Jeg er meget overrasket over hvor mange der ikke kontant og klart afviser at LJ nogensinde skulle være velkommen i stribet tøj. Men så kom jeg i tanke om, at vi nød en del sportslig succes nogle år efter LJ forlod os. Mon ikke at mange af disse ja-sigere først er hoppet på OB-vognen i den periode, og derfor slet ikke kan sætte sig ind i de følelser som folk har imod LJ.

                              Folk har selvfølgelig ret til at have en holdning - også selvom man kun har fulgt striwerne i en mindre årrække. Men det ville klæde folk at have respekt for historien - og anerkende, at man måske ikke helt kan sætte sig ind i hvad det handler om, hvis man ikke selv var engageret i OB dengang LJ-sagen udviklede sig.

                              Vi er mange der ALDRIG glemmer. LJ er uønsket - på lige linie med folk som Zaza og Ulrik Laursen.

                              Udover dét, er der hele den sportslige del. Vi bliver altså ikke FCK, bare fordi vi køber noget af FCK's aflagte materiale. Silberbauer medførte jo heller ikke ligefrem et løft, på trods af flere års fast spilletid på FCK-holdet. Det samme med Jesper Christiansen.

                              LJ er afdanket, og når først spillere ryger over de 33 går det markant nedad, måned for måned... Vi ender altså med en spiller som kræver en forholdsvis høj løn, i forhold til hvad vi kan forvente han kan bidrage med, en spiller som deler fangruppen i to og vil skabe meget splid, en spiller der kommer til at holde en fremadstormende Diarra på bænken eller ude af position. Vi har allerede sådan én i truppen: Han hedder Jesper Christiansen. Fair nok, at folks hukommelse ikke rækker de dér 10 år tilbage i tiden - men, at man ikke engang magter at huske 2 år tilbage, da vi købte en afdanket spiller med en flot fortid for en høj løn - come on!
                              Nu kan jeg kun svare for mig selv. Jeg har fulgt OB i over 30 år - så jeg er ikke ubekendt med historikken omkring OB og LJ. Eller det tror jeg ikke, jeg er. For indimellem har jeg en fornemmelse af, at LJ har gjort nogle ting over for os OB-fans, som jeg ikke har hørt om.

                              Jeg kan sagtens forstå, at man kan blive fortørnet over, at LJ i sin tid valgte FCK frem for OB. Jeg kan også sagtens forstå, at man kan blive fortørnet over hans jubelscene i en kamp mod OB. Jeg kan også sagtens forstå, man ikke ønsker en spiller, hvis man anser ham for at være arrogant, usympatisk, pengegrisk eller hvad der ellers har været nævnt, eller man mener han har lovet sit hjerte væk til OB, som nogle har fremhævet (jeg har dog ikke selv set ham citeret for noget lignende).

                              Måske har jeg parkeret følelserne, når jeg kan være fortaler for LJ. Det mener jeg ikke. Jeg er af den opfattelse, at LJ i sin tid valgte FCK, fordi han havde nogle - berettiget - meget store forventninger til, hvad han kunne opnå med sin fodboldkarriere. Det var ambitioner, som han realistisk set ikke kunne få indfriet i OB. FCK havde et sportsligt attraktivt tilbud til ham, fordi de kunne lokke med champions league-fodbold. Endda med et hold på et niveau, så man ikke bare var med for sjov, men rent faktisk kunne spise kirsebær med de store. Det har jeg forståelse for, at en spiller med store ambitioner lader sig lokke af. LJ har aldrig lagt skjul på, at landsholdet betyder utrolig meget for ham. I FCK fik han lov at prøve sig selv af på det højeste niveau, han med sit talent kunne komme til, og det har formentlig udviklet ham rigtig meget som fodboldspiller og styrket hans kandidatur på landsholdet. At FCK så kunne tilbyde ham væsentligt mere i lønningsposen end OB kunne, tror jeg er sekundært, men selvfølgelig ikke uden betydning. Havde OB kunnet tilbyde LJ samme sportslige muligheder som FCK, så tror jeg han havde valgt OB - men det er jo et hypotetisk bud.

                              Hvad angår LJ's jubelscene - så var det måske ikke det smarteste valg. I hvert fald ikke isoleret set. Men som jeg husker det, var det ikke pæne ting, der blev råbt efter ham i den kamp. Tilsyneladende er det ikke kun på stadion folk har været efter ham. Der har også været ubehagelig telefonopkald - inkl. til hans familie. Hvis det også er sket forud for den omtalte kamp, synes jeg ikke det er så sært, at han gav jubelscenen efter sit mål lidt ekstra gas - selvom det nok havde været smartest at lade være.

                              Link til artikel, hvor LJ fortæller om telefonopkald:
                              http://onside.dk/superligaen/lars-j-...lkommen-hos-ob

                              Nå, men summa summarum: Jeg forstår godt de OB-fans, der er negative over for LJ, men jeg forstår også LJ's valg. Jeg forstår dem så godt, at jeg ikke føler mig så trådt på som andre gør. Hvis jeg har overset et eller andet i LJ-historikken er det selvfølgelig en anden sag, og så kan det være, at jeg også ændre holdning til ham.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Jeg er som sådan enig... jeg kan bare ikke se LJ, golddigger og fodboldmæt som han er, være den type. Det kan være andre ser andet i ham, og jeg er bestemt farvet.



                                Der KOMMER massiv uro i fanscenen, hvis der skrives med LJ. Det kan ikke undgås, efter den historik der ligger bag OB og ham. Man kan ikke behandle hinanden (og her peger der også fingre indad) på den måde, og så forvente alle glemmer det efterfølgende. Den bro er brændt, og kan ikke bygges op igen. Og hvor du, som jeg tolker det, lader til at mene at vores reaktion på at klubben tilsyneladende overvejer at hente den ENESTE aktive spiller i verden der kan få den reaktion frem i fanscenen er en upassende belønning for ledelsens hårde arbejde, vil jeg gerne vende den om, og spørge om det er en passende behandling af fanscenen, at man overvejer at hente lige den spiller en markant den af fanscenen IKKE ønsker at se i stribet? Det er jo ikke sådan at vi har en liste med tusind navne på, som ikke må spille her... nej, der står tre navne på den liste, og de to er forlængst gået på pension, så jeg synes faktisk ikke det er urimeligt at mene ledelsen burde kunne finde bare én højre back i verden, der vil arbejde for samme hyre som LJ, og som har nogen af de samme kvaliteter.

                                Mvh

                                MaxHH
                                det kan jeg så kun beklage at der gør, og så mener jeg da også der er forskel på at glemme fortiden, og at acceptere den. Der bliver jo skrevet historie i OB hver dag, og min tid er ikke til at hænge alt for fast i fortiden, som ingen ikke på nogen måde kan ændre. Heldigvis er det ikke fanscenen der bestemmer hvem der spiller i OB og den, ganske vist, meget uvidenskabelige afstemning om LJ i OB som tydeligt viste et klart mindretal mod LJ i OB. Jeg aner ikke noget om det nummeriske antal i fanscenen og om aldersfordelingen og om hvor mange der rent faktisk husker det, eller blot har fået det fortalt. Det drejer sig jo også om for OB at få mest mulig "value for Money" og det er udover en balancegang en svær kabale at få til at gå op, så hvis LJ besidder hele pakken er det, imø, her i denne kurv OB lægger sine æg.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X