Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    3 grunde til vi får lars.j hjem.


    1. han er gammel og dyr


    2. 90% af ob,s fans hader ham, og ob,s bestyrelse er ragende ligeglad med deres fans


    3. lars vil vel gerne hjem til fyn , så kan hans forældre kan passe hans børn


    ob har jo stor erfaring i at hente gamle slidte spillere hjem, men de har desværre ikke lært af deres fejl

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Jeg siger, igen, nej tak.

      a) LJ er bedre defensivt end Ruud, men han er ikke bedre offensivt eller i boldomgangen. Tværtimod er hans raids op af kanten blevet færre og færre, efter hans hastighed er begyndt at svinde. Han er faldet mærkbart i niveau de sidste to sæsoner, og de kampe der førte til at Remmer spillede ham af holdet, var absolut ikke over Ruuds (eller Diarras) niveau. Hvilket fører mig til næste pointe:

      b) Vi har allerede en fysisk og defensivt stærk forsvarsspiller i Diarra, som jeg meget hellere ser spille end LJ. Der er langt mere fremtid i ham, og han er sandsynligvis også langt billigere end LJ.

      c) Og LJ vil brænde for at løfte OBs niveau? Du kan godt skrive det, men det betyder ikke at det er rigtigt. Han kan lige så godt være endnu en mæt stjerne på aftægt, af den slags vi har set for mange af det sidste årti. Det ved vi først, når han står her med en dyr kontrakt.

      Og så er der hele det følelsesmæssig aspekt, som er diskuteret op og ned andre steder....

      Men det kan for mig koges ned til: Hvorfor købe en dyr, gammel, upopulær forsvarsspiller, ​når vi allerede har en fuldgod erstatning i truppen??
      jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af trælår Se indlæg
        3 grunde til vi får lars.j hjem.


        1. han er gammel og dyr


        2. 90% af ob,s fans hader ham, og ob,s bestyrelse er ragende ligeglad med deres fans


        3. lars vil vel gerne hjem til fyn , så kan hans forældre kan passe hans børn


        ob har jo stor erfaring i at hente gamle slidte spillere hjem, men de har desværre ikke lært af deres fejl
        punkt 2 og 3 er fuldstændig udokumenterede påstande som blot har til formål at oppiske en stemning mod LJ, og kan der ikke argumenteres bedre end det er det omsonst at snakke med dig om dette emne. Punkt 1 er delvis rigtigt, men alderen har altså ingen betydning hvis han findes god nok af de sportsligt ansvarlige, og kan han give holdet noget af det som der tydeligvis mangler i denne sæson også, så er han imø velkommen i OB, som ALLE andre gode fodboldspillere, om de så er 21 eller 39 år
        Last edited by manner; 10-04-2014, 19:05. Årsag: manglende kommaer p.gr.a. ophidselse :-)
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
          Det var dog en masse fornuftige og rationelle argumenter i en Lars J-tråd

          Hm...er splittet mellem behov for rutine, som vi sagtens kan have efter sommer, Riffels lige så rimelige argument om hans alder og motivation...og så gammelt nag. Der er nok alligevel mest i negativskålen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
            Måske jeg ikke fik udtrykt mig klart nok. Din uddybning er faktisk en væsentlig og måske den væsentligste grund til jeg gerne ser LJ i klubben. Så tak for hjælpen:-)

            Jeg var kort forbi træningen i dag (fantastisk at have barsel:)) Troels Bech gjorde rigtig meget ud af at støtte og opmuntre Emil Larsen. Med så mange unge spillere er der behov for nogen at se op til og nogen der kommer med godt humør. De unge har været igennem et par hårde år. Det samme har de erfarne spillere vi har i truppen. Det kan ikke undgå at påvirke. Alt andet lige tror jeg LJ vil give noget meget solidt at læne sig op ad for vores unge spillere der har brug for nogen at lære af. Både ift vindermentalitet, sammenhold, humør og hvad der skal til for at udvikle sig til en dygtigere spiller. Og så mener jeg stadig han fodboldmæssigt kan løfte vores niveau.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet mh ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
              kunne du ikke lige lige underbygge de ting jeg har sat i fed fra dit indlæg?......
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
                Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup.

                Men når det er sagt, så er han samtidigt en spiller der har haft meget svært ved at acceptere at han er blevet overhalet af en yngre spiller, og som havde meget svært ved at acceptere en lønnedgang. Han er ikke bedre end Diarra i min optik, og han er meget dyr, i min optik. Så de fordele vi kunne få i erfaring og i lære-fra-sig-villighed, ville blive ophævet af at have en gammel, dyr spiller, der ville bænke én af vores egne unge spillere, der fuldt kan måle sig med LJ defensivt allerede nu, og i den byrde han ville blive for lønbudgettet.

                Jeg siger stadig nej tak.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                  kunne du ikke lige lige underbygge de ting jeg har sat i fed fra dit indlæg?......
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup.

                  Men når det er sagt, så er han samtidigt en spiller der har haft meget svært ved at acceptere at han er blevet overhalet af en yngre spiller, og som havde meget svært ved at acceptere en lønnedgang. Han er ikke bedre end Diarra i min optik, og han er meget dyr, i min optik. Så de fordele vi kunne få i erfaring og i lære-fra-sig-villighed, ville blive ophævet af at have en gammel, dyr spiller, der ville bænke én af vores egne unge spillere, der fuldt kan måle sig med LJ defensivt allerede nu, og i den byrde han ville blive for lønbudgettet.

                  Jeg siger stadig nej tak.
                  att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

                  Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

                    Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.
                    Jeg synes også OB skulle planlægge langsigtet, og dermed undlade at binde en massiv lønpost i en omgang tissen i bukserne, hvor varmen er rar lige her og nu, men ikke holder specielt længe...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Jeg synes også OB skulle planlægge langsigtet, og dermed undlade at binde en massiv lønpost i en omgang tissen i bukserne, hvor varmen er rar lige her og nu, men ikke holder specielt længe...

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Jeg synes også OB skulle planlægge langsigtet, og dermed undlade at binde en massiv lønpost i en omgang tissen i bukserne, hvor varmen er rar lige her og nu, men ikke holder specielt længe...

                        Mvh

                        MaxHH
                        Der er for mig at se ikke nogen i vejen for at LJ kan lave en "Nikolaj Stokholm" i OB i et par år
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          nej tak. Lad os nu fastholde det vi har gang i. Giv højre back til Momo og brug en af de unge (EPJ, m.fl.) til backup.

                          LJ vil kun skabe utilfredshed blandt fans, holde en ung spiller på bænken og tage hårdt på vores pengekasse. Derudover er LJ's niveau kun for nedadgående

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Der er for mig at se ikke nogen i vejen for at LJ kan lave en "Nikolaj Stokholm" i OB i et par år
                            Der er MEGET få eksempler på at spillere laver en "Nikolaj Stokholm"... og med LJ's niveau der allerede er på vej ned, ser jeg ikke de store tegn i sol, måne og stjerner på at han skulle være én af dem...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
                              Ja ja fint nok, skal vi ikke lige blive enige om, at hver et ord du her skriver, er udelukkende din mavefornemmelse, som på ingen måde er faktuelt eller sågar rationelt funderet?

                              Jeg kan lige så godt sige det modsatte, og det ville være lige så rigtigt. Det samme sagde man vist også om JC, jeg kunne sikkert finde indlæg, med nøjagtig samme ordlyd som dit, og det gik jo vist ikke lige som præsten prædikede.

                              Så køber den ikke, og slet ikke som et bedre argument, end så mange andres.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

                                Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.
                                Hvis LJ var så stor en leder og kaptajn, hvorfor så ikke bare forlænge med ham i FCK? hvorfor køre en ringere spiller ind, og iøvrigt hente en rutineret erstatning til sommer. Og så efter LJ blev opgraderet til kaptajn. Denne holdningsændring hos Ståle lugter langt væk af, at manden er vejet for let som rutineret leder i FCK, og bestemt ikke har en fremtid på topplan.
                                Hvorfor hente andres aflagte gamle klæder.

                                Comment

                                Working...
                                X