Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
    FCK er jo igang med at rydde ud i spillerne og Niclas Røjkjær er også sat til salg. Var et kæmpe talent for 1½ år siden og destruerede ungdomsrækkerne i SIF sammen med Dolberg inden han blev hentet til FCK i sommeren 16, kunne dette være noget?
    Ikke flere reservespillere fra diverse klubber

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...a-lech-poznan/
      Er det min os der henter en erfaren gardering?
      Kan ikke forestille mig at det kommer igen til et sammenarbejde af Lasse Nielsen og Kent. Kent viste dertid at ham ville ikke spille med Lasse. Husker god de håbløse eksperimenter dertid med Momo. Kent ødelææggede hellere vores defensive struktur end at sætte LN på holdet og hentede ham først tilbage da der blev ingen anden mulighed. Så Kent vil sikker ikke hente ham tilbage og kan ikke forestille mig at LN vil har sådan en situation igen og kommer til en klub hvor Kent er træner.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...a-lech-poznan/
        Er det min os der henter en erfaren gardering?
        Vores gardering hedder Joao Pereira. Eller i yderste konsekvens Marco Lund.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
          Ikke flere reservespillere fra diverse klubber
          Så længe reserverne fra div klubber er bedre end dem vi har hvorfor så ikke?

          Regner du med at vi kan hente start11 spillere i klubber der er bedre end os?
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
            Ikke flere reservespillere fra diverse klubber
            Ham her kunne være mere end godkendt hvis jeg vidste til hvilken plads.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Ham her kunne være mere end godkendt hvis jeg vidste til hvilken plads.
              Nicklas Røjkjær spiller hovedsageligt, kan også bruges på en venstre kant.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Så længe reserverne fra div klubber er bedre end dem vi har hvorfor så ikke?

                Regner du med at vi kan hente start11 spillere i klubber der er bedre end os?
                Det tror jeg ikke jeg har skrevet noget om. Så vidt jeg ved har vi hentet reserve spiller fra Esbjerg. Det burde kunne gøres bedre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                  Nicklas Røjkjær spiller hovedsageligt, kan også bruges på en venstre kant.
                  Angriber. Hovedsageligt angriber

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
                    Det tror jeg ikke jeg har skrevet noget om. Så vidt jeg ved har vi hentet reserve spiller fra Esbjerg. Det burde kunne gøres bedre
                    Hvis han passer ind i systemet, og på holdet er det vel ok. Tingager præsterede heller ikke fra første dag .. langt fra endda. Marco skal selvf. lægge på sit spil, og måske også fysikken
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
                      Det er ikke rigtigt det du skriver. Deres model er ikke syg, de er bare dygtige! Har man indsigt i firmaers regnskaber og de lovlige værktøjer der er at gøre med, så er det tydeligt at dette minus er skabt af afskrivninger (det siger artiklen også), der er altså ikke forsvundet penge ud af kassen, man har bare vurderet at ens værdier er mindre værd end tidligere! Det kunne f.eks. Være at man sidste år har ment at van der vart var 5mio værd i transfer værdi og nu vurdere ham til 0, så har du et minus på 5mio.
                      De har et stort driftsoverskud, det er et tegn på en sund forretning! Men de har derudover solgt håndboldklubben, den er ikke bogført i dette regnskab, men de har nok haft et realistisk billede af hvad den er værd og dermed tilpasset værdien i regnskabet (afskrevet). På den måde får man et stort minus, det får man en negativ skat ud af. Denne skat kan man ikke få udbetalt men man kan trække den fra i kommende skatte betalinger. Det giver derfor rigtig god mening at lave alle de afskrivninger man kan, medmindre man har behov for at låne penge!
                      Udover, at det er syg spekulation vil jeg nu nok mene forretningsmodellen også er syg. De lever godt på deres model, så længe de kan realisere store transfersummer, og det kan de så længe:

                      1) at de er dygtige/heldige at ramme de rigtige spillere fra udlandet med videresalgspotentiale og at der kommer unge spillere igennem systemet, der har klasse. Begge ting er variable, og det er klart, at hvis man kører med et omkostningstungt budget, så er risikoen større hvis det glipper
                      2) at markedet er til store transfersummer. Det bliver det formentlig ikke ved med at være fem år frem i tiden. Sidste gang det skete dinglede FCM på kanten af afgrunden (det gjorde vi også).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                        Angriber. Hovedsageligt angriber
                        Nej, det er nu ikke rigtigt.

                        I Silkeborg spillede han meget den hængende angriber/10er rolle, men i hans FCK-tid har han i langt de fleste kampe spillet på venstre kant. Samme udvikling har han gennemgået på U19-landsholdet. Det er der nok et par grunde til. Dels har han aldrig som type været en typisk 9er, men en spiller der flakkede meget rundt og gik dybt i banen for at modtage bolden, hvilket jo ikke lige passer på arketypen af angribere i FCK, og dels har FCK haft nogle talentfulde og spændende angriber som Carlo Holse, Jonas Wind og Julian Kristoffersen imens han har været der.

                        Netop på grund af den udvikling han har gennemgået i FCK, synes jeg han er et interessant emne for os. Han har netop brugt de sidste par år på at udvikle sig til at blive en kantspiller der søger meget ind i banen og skal søge kombinationerne og mellemrummene, som FCK jo også er begyndt at bruge på seniorniveau her i de senere år, med Falk, Kusk, Toutouh, Verbic og nu Robert Skov. Det er nok også derfor, at en spiller som Amankwah ikke har fået så mange chancer de seneste år, fordi hans kvaliteter ligger på nogle andre parametre, og derfor synes jeg også han ville være et super mærkeligt fit ift. vores spillestil.

                        Jeg ved ikke præcis, hvad der er gået galt med Røjkjær i FCK, siden han skal væk nu. Måske er det noget ift. arbejdsiver og attitude? Måske handler det bare om, at konkurrencen er for stor. Han er egentlig et år for gammel til at spille U19, men har taget et år ekstra, som man kan gøre med et begrænset antal spillere, så senest til sommer vil han jo skulle fast i A-truppen, og det er da muligt, at de allerede nu har kunne se, at han ikke har været god nok. Når det så er sagt, har han ikke været helt bag af dansen med 6 mål og 2 assists i 9 kampe i U19-Ligaen, i det her efterår.

                        Hvis jeg nu skal holde Røjkjær og Amankwaa op mod hinanden, så har vi to spillere der begge har været anset som stortalenter og spille masser af U-landskampe. Røjkjær er 19, Amankwaa bliver 24 om en uges tid. Røjkjær er mellemrumsspilleren der er god på bolden og i kombinationerne, er målfarlig, men mangler nok lidt fysik i form af styrke og fart for at være rigtig utilregnelig for et forsvar. Amankwaa er den mere udprægede kantspiller med fart i skiene og rigtig gode driblefærdigheder, der kan udfordre på ydersiden af forsvaret og i bagrum, men som mangler noget kvalitet på bolden i de små rum og alle dage har haft problemer med sit slutprodukt foran målet.

                        Altså, i min optik skal vi langt hellere gå efter Røjkjær end Amankwaa, i hvert fald i udgangspunktet ift. klubbens udvikling. Han er 4½ år yngre og passer som type umiddelbart langt bedre ind i det vi gerne vil. Amankwaa er givetvis den bedre spiller nu, men hvis vi skal lykkes med den "strategi" vi kører med nu, skal vi altså samle de der talenter op så tidligt som muligt, så vi har nogle flere år at forædle dem i. At hente spillere midt i 20erne der aldrig har bevæget sig over et middelmådigt Superliganiveau, er der altså ikke meget udviklings- og videresalgspotentiale i.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
                          Det tror jeg ikke jeg har skrevet noget om. Så vidt jeg ved har vi hentet reserve spiller fra Esbjerg. Det burde kunne gøres bedre
                          Muligvis men jeg kan ikke se hvad der skulle lokke nogen til OB ... jeg tror ikke status som hvilket hold man kommer fra betyder så meget .. det er vist mere spilleren og dennes potentiale der er vigtigt ... Tingager f.eks....
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Mange bliver ved med (og i mine øjne med god grund) at skrige på forstærkning til den centrale midt. Men tidligere har der været mange der har skrevet og sagt, at Desler oprindeligt er CM - så kunne det være ham som KN nu vil til at satse på centralt - og så håber at Ryan holder sig skadesfri?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Muligvis men jeg kan ikke se hvad der skulle lokke nogen til OB ... jeg tror ikke status som hvilket hold man kommer fra betyder så meget .. det er vist mere spilleren og dennes potentiale der er vigtigt ... Tingager f.eks....
                              Det er sikkert fint nok, hvis man kun vil blive nr 6 i ligaen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
                                Det er sikkert fint nok, hvis man kun vil blive nr 6 i ligaen
                                Nr. 6 er også top6 .....

                                Hvad er det du mener OB kan tiltrække bedre spillere til med?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X