Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Tror, det er dig og din tolkning, der skaber en så sort-hvid opstilling af debatten, og det er nok typisk for dem, der har det med at se ned på enhver der vælger at debattere herinde, og optegne et meget fortegnet billede. Jeg har ingen steder sagt, at jeg er imod moderne tilgange til f.eks. coaching, mandskabspleje mv. Min mission handler om, at der er nogle ting i vores fortid, som vi skal lære af, og som man skal forstå, og så skal man med afsæt i det, tilpasse sig de moderne tider, naturligvis. Ricardo var stor fortaler for, hele tiden at følge med udviklingen, hele tiden være på forkant. Så dit billede af debatten, er noget, du skaber, ikke noget, jeg har argumenteret for.
    Jeg mener nu ikke, at jeg ser ned på dem der debatterer herinde - jeg er jo selv en af dem. Jeg tillader mig blot, at have en lidt mere "moderat kritisk" tilgang til KN og JH og i de tilfælde hvor jeg har påpeget at alt hvad de har foretaget sig ikke har været dybt elendigt, er jeg blevet beskyldt for at være jubeloptimist og des lige. Der bliver altså i lige så høj grad "set ned" på os der har en anden holdning, som du mener, at jeg ser ned på jer.

Ricardo var rigtig nok fortaler for at følge med udviklingen - og derfor er jeg også ret overbevist om, at hvis han havde været træner i dag, så havde han næppe været stor modstander af at lave konditionstræning med bold. Men jeg er da glad for at du ikke er imod den moderne tilgang til fodbolden. Jeg har dog blot bemærket en diskurs om at det ofte er de mere gammeldages dyder som benhård konditionstræning og stor fysik, der ofte bliver fremhævet som den eneste rigtige vej frem. Det er sjældent de mere "moderne" træningsmetoder der bliver fremhævet som løsningen. Det er vigtigt at understrege, at sidstnævnte skal ses som en mere generel betragtning og er ikke specifikt møntet på dig.
    Last edited by driflin; 21-07-2017, 11:15.

Comment

Tror, det er dig og din tolkning, der skaber en så sort-hvid opstilling af debatten, og det er nok typisk for dem, der har det med at se ned på enhver der vælger at debattere herinde, og optegne et meget fortegnet billede. Jeg har ingen steder sagt, at jeg er imod moderne tilgange til f.eks. coaching, mandskabspleje mv. Min mission handler om, at der er nogle ting i vores fortid, som vi skal lære af, og som man skal forstå, og så skal man med afsæt i det, tilpasse sig de moderne tider, naturligvis. Ricardo var stor fortaler for, hele tiden at følge med udviklingen, hele tiden være på forkant. Så dit billede af debatten, er noget, du skaber, ikke noget, jeg har argumenteret for.
      Ok, hvad er det, vi skal lære af vores fortid?

Richard Møller Nielsen var jo lige præcist som du siger ikke en mand, der så tilbage. Hård fysisk træning og mere professionel indstilling var nyt dengang, han trænede OB. Det er det ikke længere. Så hvad er det, vi skal tage med os fra fortiden?

Comment

Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Jeg mener nu ikke, at jeg ser ned på dem der debatterer herinde - jeg er jo selv en af dem. Jeg tillader mig blot, at have en lidt mere "moderat kritisk" tilgang til KN og JH og i de tilfælde hvor jeg har påpeget at alt hvad de har foretaget sig ikke har været dybt elendigt, er jeg blevet beskyldt for at være jubeloptimist og des lige. Der bliver altså i lige så høj grad "set ned" på os der har en anden holdning, som du mener, at jeg ser ned på jer.

Ricardo var rigtig nok fortaler for at følge med udviklingen - og derfor er jeg også ret overbevist om, at hvis han havde været træner i dag, så havde han næppe været stor modstander af at lave konditionstræning med bold. Men jeg er da glad for at du ikke er imod den moderne tilgang til fodbolden. Jeg har dog blot bemærket en diskurs om at det ofte er de mere gammeldages dyder som benhård konditionstræning og stor fysik, der ofte bliver fremhævet som den eneste rigtige vej frem. Det er sjældent de mere "moderne" træningsmetoder der bliver fremhævet som løsningen. Det er vigtigt at understrege, at sidstnævnte skal ses som en mere generel betragtning og er ikke specifikt møntet på dig.
        Men jeg forstår bare ikke behovet for, at man lige skal opsummere hele debatten, og stille sig selv i en sådan en lidt overlegen situation, hvilket man gør, når man deindividuerer debatten med udtalelser som: "dem der siger det siger også det", eller putter i kasser. Hvorfor ikke bare bidrage med indspark istedet? men lad det nu ligge.

Min tilgang til fodbold er, at det foregår i hovedet, det mentale betyder enormt meget. Derfor tror jeg ikke så meget på de her meget videnskabsneutrale tilgange, baseret alene på nogle akademiske argumenter, f.eks. at løb med bold er lige så godt som løb uden. Det er det simpelthen ikke, og uanset hvor mange fysiologiske argumenter, du kan opstille, så vil jeg til enhver tid sværge til troen på det psykologiske aspekt i træningen. F.eks. forklarede Henrik Clausen mig, at det nogle gange, kan være enormt vigtigt, at træne ekstremt hårdt lige efter et nederlag, ganske simpelt fordi, at en hård gang træning får frustationerne ud, renser hjernen, man føler, at det man mislykkedes med i kampen, på en måde bliver udtømt til træningen, og så er man mentalt klar til at se frem mod næste opgave. Der ville sikkert være nogle gode fysiologiske argumenter mod, at træne meget hårdt dagen efter en kamp, men fodbold er mere en tal og statistik og kønsløse argumenter. Det er hele den tilgang, som jeg mener har sat dansk fodbold tilbage, fordi der har været alt for meget fokus på det polerede, som det teknisk rigtige, det taktisk rigtige, men alt for lidt fokus på attitude, mentalitet, psykologi.

Når det er sagt, er der jo forskel på, hvad der virker hvor, psykologien hænger jo sammen med den sanselige umiddelbare erfaring. I FCN kan man bedre lykkedes med den polerede tilgang, fordi rammerne og kulturen i højere grad underbygger det, i OB not so much.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

Richard Møller Nielsen var jo lige præcist som du siger ikke en mand, der så tilbage. Hård fysisk træning og mere professionel indstilling var nyt dengang, han trænede OB. Det er det ikke længere. Så hvad er det, vi skal tage med os fra fortiden?
          Jeg synes faktisk, jeg har gjort mig meget store anstrengelser for, at forklare hvad fortiden har lært den klub, som er bosiddende i Ådalen. Måske, du liiiige skulle skimte dem først, inden jeg copy-paster :-)

Comment

Fortiden er klassiske OB-dyder, som modstanderne frygtede, spillerne kæmpede for og fansene var stolte af.
            947 dræbende afleveringer i bagkæden, manglende energi ved startfløjt, bla-bla snak efter kampen er ikke klassiske OB-dyder i min bog.

MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Vi skyder på Kent og Jesper, og jeg er ikke uenig. Men hvor stor indflydelse, har det såkaldt sportslige udvalg ? Skal de involveres ved hver eneste handel ind/ud ? Og har de vetoret i disse sager ? I givet fald, har inkompetence fået flere hænder.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                Vi skyder på Kent og Jesper, og jeg er ikke uenig. Men hvor stor indflydelse, har det såkaldt sportslige udvalg ? Skal de involveres ved hver eneste handel ind/ud ? Og har de vetoret i disse sager ? I givet fald, har inkompetence fået flere hænder.
                Det var sgu da et rasende godt spørgsmål. Hvis du er på Twitter/Facebook kan du stille dit spørgsmål videre til Stemmer fra Ådalen.

MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Flere fodspillere har jo gennem tiderne indrømmet, at man vare regulært ved at skide i bukserne, når man stod klar til at løbe ind på Odense Stadion, for man vidste, at nu skulle man have tæsk, blå mærker, hudafskrabninger og kæberaslere. Man kan godt sige, at udebaneholdets mentale tilstand er blevet meget bedre de sidste par år, for der er vist ikke nogle der er psykisk presset af at skulle løbe ind banen i dag.

Jeg husker en eller anden Man Utd. kamp. MU havde spillet rigtig skidt, uden energi eller gejst. MU skifter Schweinsteiger ind, der som en vred tyr tonser direkte mod udeholdets bedste offensive spiller, slagter denne nådesløst og trækker et gult kort. MU var som forvanlet de sidste 15-20 minutter af kampen, også spillede pludselig med nerve og vilje. Schweini gad bare ikke mere pis!

MvT
                  Det var jo det OB, jeg blev forelsket i og husker som mit OB. Et hold der måske ikke bestod af fantastiske fodboldspillere, men man vidste bare, at når de løb ind på Odense Stadion var der ild i øjnene, og modstanderne var måske bedre og vandt, men de skulle satme også gøre sig fortjent til det, OB var i mange år, et af Danmarks stærkeste hjemmebanehold, vi tabte ufatteligt få kampe på Odense stadion, fra 93 sæsonen og de år frem, hvor jeg begyndte for alvor at følge klubben tæt.

tjek følgende tal fra oprykningsåret og frem: tabte hjemmekampe/ antal hjemmekampe, i parantes placering i hjemmebanestillingen for hele ligaen.

92-93: 2/16 (nr.1)
                  93-94: 1/16 (nr.2)
                  94-95: 5/16 (nr.6)
                  95-96: 2/17 (nr.1)
                  96-97: 7/17 (nr.8)
                  Samlet: 17/82 (20%)

Rimeligt imponerende, med nogle svininger dog, men det var en periode, hvor vi fik sølv (92-93) og Bronze som det bedste (95-96), og ikke for alvor spillede med om guldet.

Herfra gik det ned af bakke med nedryningssæsonen, som jeg ikke vil tælle med, da vi spillede på atletikken, og tæller heller ikke 1.division med, men det nyoprykkede OB tæller jeg med nu:

00-01: 7/16 (nr.8) - oprykkere
                  01-02: 4/16 (nr.3)
                  02-03: 1/17 (nr.1)
                  03-04: 2/17 (nr.2)
                  04-05: 6/17 (nr.7) - Bech og Rasmussen sæsonen
                  05-06: 6/17 (nr.4)
                  06-07: 4/17 (nr.6)
                  07-08: 1/17 (nr.9)
                  08-09: 2/17 (nr.2)
                  09-10: 4/17 (nr.3)
                  10-11: 4/17 (nr.2)

samlet 22 % - altså holdes snittet på hjemmebane, selv i de dårligere år i start oo'erne i forhold til 90'ernes hold. Læg mærke til, at vi måske ikke vinder hvergang, derfor bliver vi nr.9 i 7-8, men vi taber utroligt lidt på hjemmebane.

Derfra går det ned af bakke i voldsom grad
                  11-12: 9/17 (nr.10)
                  12-13: 8/16 (nr.9)
                  13-14: 6/16 (nr.8)
                  14-15: 6/16 - med Ove P er det kun 4/12, dvs. med Bech 2/4 (nr.10)
                  15-16: 6/16 (nr.8)
                  16-17: 6/16 (nr.5)
                  = 42 % nederlag på hjemmebane....

Er der noget at sige til, at folk ikke gider komme mere?

Comment

lidt om David Nielsens tilgang til fodbold:

http://www.euroman.dk/sport/david-ni...or-20-ar-siden

Synes, det passer glimrende ind i OBs kultur

Comment

Jeg synes faktisk, jeg har gjort mig meget store anstrengelser for, at forklare hvad fortiden har lært den klub, som er bosiddende i Ådalen. Måske, du liiiige skulle skimte dem først, inden jeg copy-paster :-)
                      OK, der er en del tråde at kigge i:-) Men lige ud fra hukommelsen fra dine indlæg:

1) Der mangler personer, som har tilknytning til klubben. Kulturbærere. De har forladt klubben pga. det nuværende setup.
                      2) Klubben er blevet et kommercielt produkt. "Bliv en del af øjeblikket" osv., i stedet for en klub, som man kan føle for.
                      3) Der har længe manglet et målrettet talentarbejde, hvor vi er langt bagefter andre klubber.

Er det nogenlunde fair gengivet? (der mangler helt sikkert noget, men tænker kogt ned)

Comment

OK, der er en del tråde at kigge i:-) Men lige ud fra hukommelsen fra dine indlæg:

1) Der mangler personer, som har tilknytning til klubben. Kulturbærere. De har forladt klubben pga. det nuværende setup.
                        2) Klubben er blevet et kommercielt produkt. "Bliv en del af øjeblikket" osv., i stedet for en klub, som man kan føle for.
                        3) Der har længe manglet et målrettet talentarbejde, hvor vi er langt bagefter andre klubber.

Er det nogenlunde fair gengivet? (der mangler helt sikkert noget, men tænker kogt ned)

Jeg tænkte nu bare på denne tråd :-) Min gennemgående pointe er, at man ikke bare kan tale om en fodboldklub, som en fodboldfaglig ting, hvor det blot handler om at gøre de rigtige ting på papiret og i teorien, få de rigtige statistikker i kampene, og så skal det nok lykkedes det hele, når man har gjort det længe nok = kontinuitet.

Det er den der meget skolede tilgang til fodbolden, som jeg mener Kent i høj grad repræsenterer, og som jeg ikke tror på i længden, Kent og Hansen har jo selv udtalt sig om, at de ikke giver så meget for det med kultur og DNA osv.

Det er således min overbevisning, at der i enhver organisation, ligger gemt nogle dybere værdier, traditioner, som er svære måske at se eller forstå, men det ligger der som en skjult regulerende kraft. De værdier er skabt gennem historien, og er fortællingen om, hvordan noget lykkedes i denne organisation, med de vilkår der nu engang er til stede for denne organisation.

Forestil dig, at man ville lave Barcelona om til at spille Drillofodbold....Alle kan jo nok regne ud, at omgivelserne ville protestere, man ville skulle lave om på alt i klubben, alle trænere, spillertyper, tilgangen, mentaliteten, og det ville stride imod enhver logik, som rammerne på træningsanlægget giver dig. Det ville aldrig lykkedes, ganske simpelt helt umuligt.

Det er ikke meget anderledes i OB. De lidt skrabede faciliteter har bare aldrig rigtigt inspireret til sprudlende fodbold. Dertil ligger det dybt i OBs historie, også langt før Ricardo blev træner, at I OB var succesformlen, at arbejde på mentaliteten og indstillingen til at være fodboldspiller, at yde noget mere på træningsbanen: arbejdsomhed, stolthed og ydmyghed. I OB er man et mandfolk, og modstanderne skal slå sig lidt på os, attituden skal være klar og tydelig. Man skal synes, at det er supersejt, at løbe rundt om skovsøen kun afbrudt af en bræktur i busken. Hvis du kender b-filmen best of the best, får du måske indtryk af, hvad jeg mener :-)

Udtrykket på Kents OB hold er ekstremt flegmatisk, pæne skoledrenge som passer deres ting, men som jo ikke udstråler nogen vildskab overhovedet. Folk gider det ikke, for det er ikke det OB folket kender. Og når man tilmed ikke har nogen, som har lidt slagkraft i medierne, som sender nogle klare signaler, så er der bare intet at have respekt for, modstanderne på Odense Stadion må føle sig godt tilpas desværre.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                          Tror nu der er flere i denne tredie lejr. At fyre KN nu ville være tåbeligt. Skulle man fyre en træner på baggrund af, at klubbens målsætning ikke bliver nået, så skulle han jo være gået sidste sæson. Men det er NU det skal leveres. KN har ikke en arvet trup. Han har sin egen. JH har sin egen træner + trup.

Som sagen står nu, så tror jeg kan jeg ikke rigtig se hvad der skulle pege i den rigtige retning. Havde KN udført noget solidt i sommerpausen, så havde vi set et andet udtryk mod FCN. Man kan i hvert fald ikke undskylde det med, at han har skullet spille en masse nye spillere ind. Vi blev altså ikke kun slået på teknik, men også på vilje og gejst. Dét falder tilbage på KN. Vinder vi de næste fem kampe i træk, så er situationen selvsagt en komplet anden. Tingenes tilstand ser bare ud fuldstændig som de har gjort i to år. (Bort)forklaringerne er bare væk nu. Om det er rød pølse med ketchup eller rød pølse med sennep, så er det stadig rød pølse. Intet har basalt ændret sig.

Det at JH melder top 6 ud som mål, er bare stærkt provokerende. Det er som at sidde i tæt kø på motorvejen med 15 km/t. Der står godt nok 130 km/t på skiltet, men man ved jo godt det aldrig kommer til at ske. Omstændighederne gør, at man kun kan køre 15 km/t.

Jeg tror ikke på en panikfyring nu. Får vi et fiasko eftertår, som det tyder på, så håber jeg bare at både JH og KN ryger samtidig, for det lugter bare for meget kammerateri mellem de to. Enig i at vi holder status quo frem til Jul.

MvT
                          Vi skal selvklart væk fra "panikløsninger". Vi er helt på det rene med, at vi ønsker både Kent og Jesper væk - men der skal være ræson - vi skal ikke lave endnu et nummer som sidst - hvor man fyrede uden at have afløserne klar. Eller en plan. Eller noget som helst.

Så jeg er med på at beholde dem til jul; men så skal de altså også væk. I teorien kan vi, ligesom sidst, ligge næstsidst, eller tredjesidst i ligaen, langt fra top-6 placeringerne, og så er alle argumenter om "kontinuitet" lige så brugbare som en cykel til Le Mans. (For nu at blive i dit sammenlignings-univers :-)

Så det eneste spørgsmål er bare... overvejer bestyrelsen i det hele taget at se sig om efter en ny sportslig ledelse? Og kan vi stole nok på dem til at finde afløsere, sælge projektet til dem og følge op med moneter?

Det er de samme folk, der har ansat de kanaljer. Som ansatte Poul Skovl og valgte at bruge TC som sportsdirektør.

Jeg savner, at der i OB bliver gjort noget, som er "OB" - og ikke alle mulige andre. Og hvad OB er, har både du, SU m.fl redegjort så glimrende for, at det ikke behøves gentagelse. Fortællingen om OB er blevet til "Vi hugger andres kultur - og snakker sort i medierne". Og intet andet.

Og derfor kommer vi, uundgåeligt, til at fejle. Og derfor er den duo væk, før denne sæson er afsluttet.

De aner ikke, hvilken klub, de er i.

MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Vi skal selvklart væk fra "panikløsninger". Vi er helt på det rene med, at vi ønsker både Kent og Jesper væk - men der skal være ræson - vi skal ikke lave endnu et nummer som sidst - hvor man fyrede uden at have afløserne klar. Eller en plan. Eller noget som helst.

Så jeg er med på at beholde dem til jul; men så skal de altså også væk. I teorien kan vi, ligesom sidst, ligge næstsidst, eller tredjesidst i ligaen, langt fra top-6 placeringerne, og så er alle argumenter om "kontinuitet" lige så brugbare som en cykel til Le Mans. (For nu at blive i dit sammenlignings-univers :-)

Så det eneste spørgsmål er bare... overvejer bestyrelsen i det hele taget at se sig om efter en ny sportslig ledelse? Og kan vi stole nok på dem til at finde afløsere, sælge projektet til dem og følge op med moneter?

Det er de samme folk, der har ansat de kanaljer. Som ansatte Poul Skovl og valgte at bruge TC som sportsdirektør.

Jeg savner, at der i OB bliver gjort noget, som er "OB" - og ikke alle mulige andre. Og hvad OB er, har både du, SU m.fl redegjort så glimrende for, at det ikke behøves gentagelse. Fortællingen om OB er blevet til "Vi hugger andres kultur - og snakker sort i medierne". Og intet andet.

Og derfor kommer vi, uundgåeligt, til at fejle. Og derfor er den duo væk, før denne sæson er afsluttet.

De aner ikke, hvilken klub, de er i.

MvH ChrisOB
                            Den eneste der vel havde OB kulturen i sig til sidst, var vel Uffe P, og han fik sparket....der er ikke mange tilbage, hvis nogen?

Comment

Kep skulle vel være den som sætter retningen. Da han spillede i Horsens, så gik han til stregen og var sikkert frygtet af angriberne. Gode solide taklinger for at vise, at man ikke lægger sig ned bare fordi det er FCK. Nu er KEP blevet moden, og mæt. Han har vundet det mesterskab, som det ikke er naturligt for en spiller med hans åbenlyse problemer med bold. Vi har for mange middelmådig spillere, som er tilfredse med at leve af hobbyen, og godt ved, at holdet ikke er til at man kan have ambitioner om mere end top 6. Ret beset er der vel 10 klubber med top 6 ( eller bedre) ambitioner. Dette kønsløse hold som JH har sammensat, med langsomme mætte spillere kommer aldrig til at blive i top 6. Der skal mindst 3 nye spillere som kan gå direkte i start 11 før det er realistisk. Man må så heller ikke slippe nogen fra den nuværende startopstilling

Comment

Under de rette omstændigheder kunne man vel godt tilpasse spillestillen, Barcelona bliver vi dog aldrig.

Syntes vi mangler genpress i vores spil, vi er slet ikke agresivve nok når vi mister bolden, hvilket vi jo ofte gør.

Fint med fysisk styrke hårdhed udholdende og fight som vores DNA, når modstanderen møder OB skal det "koste" noget for at have chancen for at vinde,

Er enig i at det er stærkt savnet, det er ligesom om at når taktikken idet spilstyrende ikke fungere, mangler DNA'et i høj grad for at kunne kæmpe sig ind i kampen.

Jeg syntes dog at nogle af vores unge spillere besidder DNA'et, specielt Desler.

Comment

Working...
                                X