Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mest kønsløse OB hold nogensinde - og en ledelse, der har hovederne oppe i egen røv.

    Ufatteligt at vi bliver ved med at bruge tid, energi og penge på at se det samme i stort set hver eneste kamp, og høre på de samme slidte bortforklaringer fra både træner og spillere.

    Hvorfor vil det andet hold det altid mere fra start? Hvorfor ser vi ud til ikke at kende hinandens spille og løbemønstre?

    Hvor har Kent og Jesper trukket deres fodboldviden?

    Energien suges ikke ud af at påpege den er helt gal, den suges ud af virkeligheden.

    Når Grytebust til vinter er træt af at være den eneste spiller, der både vil og ikke mindst kan leve op til ledelsens mål og smutter, så står vi med én af de klareste favoritter til en nedrykning.

    Og nej, jeg er ikke over pessimistisk - jeg er realist.

    Vi er et én mandshold. Én spiller der leverer, fordi de andre ikke gør det. Undskyld to mandshold - den anden der både kan og ikke mindst vil, manden der hellere ville pisse blod end at gå ud, er der også.

    Men også de mangler lederne - Holdet mangler individuelle færdigheder - de mangler katalysatorer, der kan hive de afgørende procenter frem.

    Men alt for mange har simpelthen ikke niveau. En ny træner eller spillestil vil f.eks ikke gøre Greve i stand til at tænke fodbold hurtigere end hans ben kan løbe.

    Når man konstant misser den sidste aflevering, så er det ikke "udtur" så er det fordi man simpelthen ikke er i stand til at vinkle foden hurtigt nok eller sætte den korrekte temp på bolden.

    Det er ikke noget man kan træne sig til - det er talent.

    Og det er der simpelthen for lidt af. Casper Nielsen er en fin type, men han har sgu begrænset talent - så jeg så hellere en 18-årig krøltop på banen end ham.

    Ja lige nu er der kun 3-4 spillere jeg ville betegne som værd at se. Og hvis de andre tager det personligt, fint, så gå ud og modbevis mig eller hop i havet, for all I care. Jeg er træt til døden over, at tilhængerne er de eneste, der reelt skaber begejstring i den her klub.

    Jeg er træt - og forbereder mig på at sidde og skrive den samme smøre og nogle kampes tid, for det hele går i ring.

    Det er et forudsigeligt cirkus.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Meget enig, er ellers generelt en af de "moderate". Min korte konklusion på det hele. Kent og Jesper væk, mere enkel no nonsens spillestil, Ricardo-dna, det er OB´s vej.

      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Mest kønsløse OB hold nogensinde - og en ledelse, der har hovederne oppe i egen røv. Ja

      Ufatteligt at vi bliver ved med at bruge tid, energi og penge på at se det samme i stort set hver eneste kamp, og høre på de samme slidte bortforklaringer fra både træner og spillere. Enig

      Hvorfor vil det andet hold det altid mere fra start? Hvorfor ser vi ud til ikke at kende hinandens spille og løbemønstre? Ved ikke om det altid holder, så ikke kampen mod Brøndby, men mit indtryk er vi kom bedst ud efter hvad jeg har læst.

      Hvor har Kent og Jesper trukket deres fodboldviden? Blandet og Horsens

      Energien suges ikke ud af at påpege den er helt gal, den suges ud af virkeligheden. Jep

      Når Grytebust til vinter er træt af at være den eneste spiller, der både vil og ikke mindst kan leve op til ledelsens mål og smutter, så står vi med én af de klareste favoritter til en nedrykning. Enig

      Og nej, jeg er ikke over pessimistisk - jeg er realist. Bestemt

      Vi er et én mandshold. Én spiller der leverer, fordi de andre ikke gør det. Undskyld to mandshold - den anden der både kan og ikke mindst vil, manden der hellere ville pisse blod end at gå ud, er der også. Mener faktisk vi har en del gode spillere, med hjertet rette sted, vi bruger dem bare forkert imo.

      Men også de mangler lederne - Holdet mangler individuelle færdigheder - de mangler katalysatorer, der kan hive de afgørende procenter frem. Synes KEP er steppet op, men en til ville ikke gøre noget.

      Men alt for mange har simpelthen ikke niveau. En ny træner eller spillestil vil f.eks ikke gøre Greve i stand til at tænke fodbold hurtigere end hans ben kan løbe. Nej, men en mere simpel spillestil kunne udnytte hans energi bedre og få ham til at se bedre ud.

      Når man konstant misser den sidste aflevering, så er det ikke "udtur" så er det fordi man simpelthen ikke er i stand til at vinkle foden hurtigt nok eller sætte den korrekte temp på bolden. Nej, men vi skal have en mere simpel spillestil a la Randers, Sønderjyske, så må de individuelle færdigheder "shine" fra tid til anden og tippe det vores vej. Greve og Desler skal ikke nipse efter skabelon, de skal bare give den gas.

      Det er ikke noget man kan træne sig til - det er talent. Både og..

      Og det er der simpelthen for lidt af. Casper Nielsen er en fin type, men han har sgu begrænset talent - så jeg så hellere en 18-årig krøltop på banen end ham. Endnu en energispiller, der ikke passer ind i nipse-skabelonen, men som er god nok (synes jeg).

      Ja lige nu er der kun 3-4 spillere jeg ville betegne som værd at se. Og hvis de andre tager det personligt, fint, så gå ud og modbevis mig eller hop i havet, for all I care. Jeg er træt til døden over, at tilhængerne er de eneste, der reelt skaber begejstring i den her klub. Tror på truppen, men enig, vi er drænet for godt humør.

      Jeg er træt - og forbereder mig på at sidde og skrive den samme smøre og nogle kampes tid, for det hele går i ring. Det går i ring og det gør det så længe Kent og Jesper bliver.

      Det er et forudsigeligt cirkus. Desværre, ja


      MvH ChrisOB

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Meget enig, er ellers generelt en af de "moderate". Min korte konklusion på det hele. Kent og Jesper væk, mere enkel no nonsens spillestil, Ricardo-dna, det er OB´s vej.
        Man kan sige, at JH graver sin egen og KN´s grav ved ikke at købe de spillere, der skal til at spille den type fodbold, som Kent (og Thorborg.....????)gerne vil spille. Han har haft 2 vinduer til at styrke et hold, som alle kunne se ikke var godt nok. Det valgte han ikke at gøre. Nu er toget kørt - hvis holdet ikke præsterer i dette efterår har han bevist at han tog så uhyggeligt meget fejl at han er inkompetent.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Meget enig, er ellers generelt en af de "moderate". Min korte konklusion på det hele. Kent og Jesper væk, mere enkel no nonsens spillestil, Ricardo-dna, det er OB´s vej.
          En optimering af spillestil ændrer ikke på, at kvaliteterne simpelthen ikke er der - de to kanaljer har købt ind til en spillestil, holdet ikke magter - og der er intet at falde tilbage på. Vi så energi-udladningen imod Brøndby - men dybest set så var vi stadig heldige med at slippe derfra med ét point. Der er en fundamental mangel på fodboldmæssige kvaliteter, som jeg ikke tror på kan udrettes ved at lave en anden spillestil.

          Nej, for at de spillere vi har kan blive bedre, så kræver det at vi får bedre angribere, end dem vi har. Vi har brug for andre typer end dem - nogen man kan spille op på og springe midtbanen over - og så derfra sætte et dynamisk tryk, hvor bolderobring og andenbolde bliver et fokuspunkt - men som sagt alt det kan jo ikke lade sig gøre med den besætning, vi har nu. For vores angribere holder ikke på boldene. De snitter ikke bolde af til højre og venstre - og de befinder sig stort set aldrig i brændpunktet omkring modstandernes felt.

          De er afhængige af, at der er én fra midtbanen, der laver gennembrud - laver den skarpe aflevering på det rigtige tidspunkt - og det kommer der bare nada af. Så får man som regel også nada ud af det.

          Man kan blive ved med at hænge sig i at vores angribere alle 3 tidligere har scoret et tocifret antal mål i ligaen, men det kommer de ikke i nærheden af med den spillestil, vi har nu - og det niveau de 3 har. Èn af dem er over the hill og de to andre er vel nok ligaens i særklasse største humørspillere.

          Det betyder de er dybt afhængige af, at der er andre der skaber plads for dem. AK og Festersen havde Falk - Helenius havde Kusk og Nicolaj Thomsen - samt Robert Skov og Shirkladze i Silkeborg.

          Hvad har vi? En slatten færing, der er blevet et par klasser dårligere; en ranglet svensker, der har fået overbelastning af at trille bold. Det er dem, der skulle udgøre den kreative kraft á la dem, jeg har nævnt. De har vel sagtens været blandt de dårligst præsterende midtbanespillere i denne sæson.

          Men også de bliver ladt i stikken af den fesne spillestil. De er blevet programmeret til at spille i mønstre - og når de så mangler gennembrudskraften, så bliver de så også reduceret til spillere, der som i Kent Nielsen opspilsøvelse konstant skal flytte bolde fra side til side uden at søge gennembruddet.

          Jeg vil mene at Julius Eskesen i den korte tid, han var på banen fik vist, hvad der kan ske, hvis man får spillere ind med den rette kombination af frækhed, mod og talent. Selvfølgelig i en noget mindre skala, end det kan blive til, men stadig en pointe om, at enkeltspillere med deres blotte tilstedeværelse kan flytte procenter - og gøre holdet farligere.

          Imens kunne Helenius traske ud og sætte sig på en bænk efter endnu en kamp med uskarpe afslutninger og total mangel på "krop" i duellerne. Selv med det indtag af alkohol jeg havde igår på det flotte stadion i Silkeborg kunne jeg se, at det ikke kun er Helenius, der totalt mangler troen på, at man kan sætte sig igennem; både offensivt og defensivt.

          Jeg fatter ikke, man kan sidde, som sportslig ansvarlig og ikke kunne genkende faresignalerne. At man afviser dårlige indsatser som udtryk for niveau er simpelthen noget pjat; for på et eller andet tidspunkt SKAL man altså adressere sådan et paradigme. Det hele hænger sammen. Selv med et spillestilskifte kommer vi jo aldrig i nærheden af top 6 niveau.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            En optimering af spillestil ændrer ikke på, at kvaliteterne simpelthen ikke er der - de to kanaljer har købt ind til en spillestil, holdet ikke magter - og der er intet at falde tilbage på. Vi så energi-udladningen imod Brøndby - men dybest set så var vi stadig heldige med at slippe derfra med ét point. Der er en fundamental mangel på fodboldmæssige kvaliteter, som jeg ikke tror på kan udrettes ved at lave en anden spillestil.

            Nej, for at de spillere vi har kan blive bedre, så kræver det at vi får bedre angribere, end dem vi har. Vi har brug for andre typer end dem - nogen man kan spille op på og springe midtbanen over - og så derfra sætte et dynamisk tryk, hvor bolderobring og andenbolde bliver et fokuspunkt - men som sagt alt det kan jo ikke lade sig gøre med den besætning, vi har nu. For vores angribere holder ikke på boldene. De snitter ikke bolde af til højre og venstre - og de befinder sig stort set aldrig i brændpunktet omkring modstandernes felt.

            De er afhængige af, at der er én fra midtbanen, der laver gennembrud - laver den skarpe aflevering på det rigtige tidspunkt - og det kommer der bare nada af. Så får man som regel også nada ud af det.

            Man kan blive ved med at hænge sig i at vores angribere alle 3 tidligere har scoret et tocifret antal mål i ligaen, men det kommer de ikke i nærheden af med den spillestil, vi har nu - og det niveau de 3 har. Èn af dem er over the hill og de to andre er vel nok ligaens i særklasse største humørspillere.

            Det betyder de er dybt afhængige af, at der er andre der skaber plads for dem. AK og Festersen havde Falk - Helenius havde Kusk og Nicolaj Thomsen - samt Robert Skov og Shirkladze i Silkeborg.

            Hvad har vi? En slatten færing, der er blevet et par klasser dårligere; en ranglet svensker, der har fået overbelastning af at trille bold. Det er dem, der skulle udgøre den kreative kraft á la dem, jeg har nævnt. De har vel sagtens været blandt de dårligst præsterende midtbanespillere i denne sæson.

            Men også de bliver ladt i stikken af den fesne spillestil. De er blevet programmeret til at spille i mønstre - og når de så mangler gennembrudskraften, så bliver de så også reduceret til spillere, der som i Kent Nielsen opspilsøvelse konstant skal flytte bolde fra side til side uden at søge gennembruddet.

            Jeg vil mene at Julius Eskesen i den korte tid, han var på banen fik vist, hvad der kan ske, hvis man får spillere ind med den rette kombination af frækhed, mod og talent. Selvfølgelig i en noget mindre skala, end det kan blive til, men stadig en pointe om, at enkeltspillere med deres blotte tilstedeværelse kan flytte procenter - og gøre holdet farligere.

            Imens kunne Helenius traske ud og sætte sig på en bænk efter endnu en kamp med uskarpe afslutninger og total mangel på "krop" i duellerne. Selv med det indtag af alkohol jeg havde igår på det flotte stadion i Silkeborg kunne jeg se, at det ikke kun er Helenius, der totalt mangler troen på, at man kan sætte sig igennem; både offensivt og defensivt.

            Jeg fatter ikke, man kan sidde, som sportslig ansvarlig og ikke kunne genkende faresignalerne. At man afviser dårlige indsatser som udtryk for niveau er simpelthen noget pjat; for på et eller andet tidspunkt SKAL man altså adressere sådan et paradigme. Det hele hænger sammen. Selv med et spillestilskifte kommer vi jo aldrig i nærheden af top 6 niveau.

            MvH ChrisOB
            Køber pointen, men...

            Det her kunne godt virke med en mere simpel spillestil.

            Gryte

            Ryan KEP Ting ?

            Desler JJT/Izu ? CN

            ? En af dem vi har

            Synes vi er udfordret på venstre back, den centrale midtbane, det samlede output af Izu og JJT kan gøres bedre og så som du er inden på, en angriber oppe foran med noget power........Brock Madsen for eksempel.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Man kan sige, at JH graver sin egen og KN´s grav ved ikke at købe de spillere, der skal til at spille den type fodbold, som Kent (og Thorborg.....????)gerne vil spille. Han har haft 2 vinduer til at styrke et hold, som alle kunne se ikke var godt nok. Det valgte han ikke at gøre. Nu er toget kørt - hvis holdet ikke præsterer i dette efterår har han bevist at han tog så uhyggeligt meget fejl at han er inkompetent.
              to vinduer? han har da haft mange flere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                to vinduer? han har da haft mange flere.
                De to vinduer kræver naturligvis en kommentar (sorry).

                Jeg mener, at JH har været stærkt udfordret og begrænset af økonomi og oprydning efter Horrible Hansen de første vinduer han var i OB. Men de sidste to har han haft den trup han gerne ville have og han har fået bragt lønudgifter ned på det ønskede niveau (må man formode). Dvs at der nu absolut INGEN undskyldninger er for, hvad der sker (og nærmere ikke sker) på banen. Her mener jeg, at han i de to vinduer fuldstændig har fejlvurderet truppens styrke, når han vælger ikke at styrke den med noget kreativitet på midtbanen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  De to vinduer kræver naturligvis en kommentar (sorry).

                  Jeg mener, at JH har været stærkt udfordret og begrænset af økonomi og oprydning efter Horrible Hansen de første vinduer han var i OB. Men de sidste to har han haft den trup han gerne ville have og han har fået bragt lønudgifter ned på det ønskede niveau (må man formode). Dvs at der nu absolut INGEN undskyldninger er for, hvad der sker (og nærmere ikke sker) på banen. Her mener jeg, at han i de to vinduer fuldstændig har fejlvurderet truppens styrke, når han vælger ikke at styrke den med noget kreativitet på midtbanen.
                  Det er den flinke og meget posetive anskuelse af JH's ageren . Jeg mener så at han fejlede fra aller første indkøb uanset økonomi . Er man økonomisk presset så er det kun endnu vigtigere at købe rigtigt ind til de rigtige pladser og her fejlede JH vel med 9 ud af 10 indkøb i starten af sin periode .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Det er den flinke og meget posetive anskuelse af JH's ageren . Jeg mener så at han fejlede fra aller første indkøb uanset økonomi . Er man økonomisk presset så er det kun endnu vigtigere at købe rigtigt ind til de rigtige pladser og her fejlede JH vel med 9 ud af 10 indkøb i starten af sin periode .
                    Selv Jesper Hansen erkender at han købte spillere som ikke var gode nok. Uanset hvordan man vender det, så har han fejlet. Glem ikke at han sagde han skulle bruge et år på at skabe et top 6 hold. Min påstand er, at selv om vi giver JH dobbelt op i budget, så ender vi stadig uden for toppen. Bortset fra Gyte, så har jeg svært ved at få øje på et køb, som er over forvente. Tingager er et godt køb, men der skal jo være hit af og til.
                    Vi kan glæde os over at Helsingør ikke kunne holde på stammen. Dermed tror jeg på at vi ender uden direkte nedrykning. Jeg tror stadig på vi bliver nr. 10, men det kan også blive 12 eller 8. Sikkert er det dog, at skal vi op i ligaen så skal der snart landes et køb. Kusk var til salg for 5 millioner. Den lå lige til højrebenet.

                    Comment


                      Flot hvis han kan klare begge job. Vores kan ikke klare et.
                      https://www.bt.dk/superligaen/orden-...s-exit-melding

                      Comment


                        Jesper Hansen har lagt mærke til "Grå mus" er sagt om OB flere gange i medierne for nyligt

                        https://www.paperturn-view.com/da/od...id=MTY16313#/4

                        Problemet er bare at han tror det afstammer alene af, at holdet ikke scorer nok mål.
                        Igen forstår han ikke(eller vil ikke) hvad det drejer sig om

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Jesper Hansen har lagt mærke til "Grå mus" er sagt om OB flere gange i medierne for nyligt

                          https://www.paperturn-view.com/da/od...id=MTY16313#/4

                          Problemet er bare at han tror det afstammer alene af, at holdet ikke scorer nok mål.
                          Igen forstår han ikke(eller vil ikke) hvad det drejer sig om
                          Har du stadigvæk ikke forstået, at det er os herinde, der er idioter? Så skulle du måske gå over på Twitter, som eksperterne jo anbefaler. Der har jeg da personligt læst, at man ikke skal lytte til forum, da de ikke repræsentere nogen gængse holdninger.
                          Jeg har også læst, hvor til grin den fornyelig fremsatte kritik af OB's projekt i Ekstra Bladet var. Fordi den ene af dem som kommer med den er jo arbejdsløs, altså skal den slags mennesker virkelig have en stemme i debatten, nej vel? Den anden som var så fræk at åbne munden arbejder til dagligt for Hvalsø boldklub, hvilket jo 100% definitivt udelukker, at han skulle kunne have noget at byde på nu eller på noget tidspunkt senere i sit liv.
                          Hvis du stadig er så naiv, at du tror, at der blandt OB's mange tusinder fans er bare en eneste, som har bare et enkelt input, som vil kunne forbedre OB, så må du altså til at vågne op. Når jeg sætter mig ind i min bil klokken 11 en søndag formiddag for at køre til Odense fra Aarhus, hente mine venner på vejen, købe mad og drikkelse på stadion, for så at pendle hele vejen hjem igen for at kunne møde på arbejde tidlig mandag morgen, så gør jeg det 100% for at genere dem, der er ansat i klubben. Jeg er deres værste fjende.
                          Jeg har så ondt af vores fantastiske ildsjæle, de er jo så vanvittige dygtige og arbejder så ufatteligt hårdt, men de er bare så uheldige. At OB ikke står med et mesterskab efter så mange fantastiske år med Jesper Hansen, det er rent uheld blandet med, at folk tillader sig at være kritiske, fy for satan! Hvad bilder de sig ind?! Folk der ønsker at forandre ting, de når ingen steder her i livet. Jeg er også bare en bums, uden en krone på lommen, som drømmer om, at være ligeså seje som de ansatte i OB.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                            Har du stadigvæk ikke forstået, at det er os herinde, der er idioter? Så skulle du måske gå over på Twitter, som eksperterne jo anbefaler. Der har jeg da personligt læst, at man ikke skal lytte til forum, da de ikke repræsentere nogen gængse holdninger.
                            Jeg har også læst, hvor til grin den fornyelig fremsatte kritik af OB's projekt i Ekstra Bladet var. Fordi den ene af dem som kommer med den er jo arbejdsløs, altså skal den slags mennesker virkelig have en stemme i debatten, nej vel? Den anden som var så fræk at åbne munden arbejder til dagligt for Hvalsø boldklub, hvilket jo 100% definitivt udelukker, at han skulle kunne have noget at byde på nu eller på noget tidspunkt senere i sit liv.
                            Hvis du stadig er så naiv, at du tror, at der blandt OB's mange tusinder fans er bare en eneste, som har bare et enkelt input, som vil kunne forbedre OB, så må du altså til at vågne op. Når jeg sætter mig ind i min bil klokken 11 en søndag formiddag for at køre til Odense fra Aarhus, hente mine venner på vejen, købe mad og drikkelse på stadion, for så at pendle hele vejen hjem igen for at kunne møde på arbejde tidlig mandag morgen, så gør jeg det 100% for at genere dem, der er ansat i klubben. Jeg er deres værste fjende.
                            Jeg har så ondt af vores fantastiske ildsjæle, de er jo så vanvittige dygtige og arbejder så ufatteligt hårdt, men de er bare så uheldige. At OB ikke står med et mesterskab efter så mange fantastiske år med Jesper Hansen, det er rent uheld blandet med, at folk tillader sig at være kritiske, fy for satan! Hvad bilder de sig ind?! Folk der ønsker at forandre ting, de når ingen steder her i livet. Jeg er også bare en bums, uden en krone på lommen, som drømmer om, at være ligeså seje som de ansatte i OB.
                            Der er godt nok gået mode i rants mod os der tillader os at være på Twitter. Blot til info er der masser af OB-kritik på Twitter. Du skulle prøve at tjekke det ud, i stedet for at basere din holdning til mediet på baggrund af én udtalelse i en podcast.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Der er godt nok gået mode i rants mod os der tillader os at være på Twitter. Blot til info er der masser af OB-kritik på Twitter. Du skulle prøve at tjekke det ud, i stedet for at basere din holdning til mediet på baggrund af én udtalelse i en podcast.
                              Hmm, jeg er slet ikke med? Jeg er selv på Twitter? Kan du ikke uddybe?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Der er godt nok gået mode i rants mod os der tillader os at være på Twitter. Blot til info er der masser af OB-kritik på Twitter. Du skulle prøve at tjekke det ud, i stedet for at basere din holdning til mediet på baggrund af én udtalelse i en podcast.
                                Prøv at læs mit indlæg igen. Hvis det er for utydeligt for dig nogle steder, så vil jeg gerne uddybe. Jeg kan med det samme slå fast, jeg følger ikke moden. Jeg er selv på Twitter. Og i mit indlæg som indeholder en del ironi, der kommer jeg da med fremragende eksempler på kritisk, men i min verden usaglig kritik, på Twitter. Såååå, hvad mener du?

                                Comment

                                Working...
                                X