Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Har tweetet lidt med Leif R og Mette Cornelius vedrørende Niels Thorborg og det at han havde "lovet" et interview efter sæsonen.

    Leif R kan ikke huske sådanne et løfte(blev heller ikke lavet til fs men til Tv3) og syntes ikke det er nødvendigt at Thorborg udtaler sig om OB's fremtid, sidste sæson mm. Det har man Jesper Hansen til

    Mette C kan godt huske episoden men mener ikke at de blev lovet et interview af NT. Der blev bare sagt at han først giver interviews vedr OB efter sæsonen.
    Men hun har lovet mig at tage sagen op igen og spørge ham om han er villig til sådan et interview

    Vi må se hvad der sker

    Syntes lidt det er som at arbejde i et stort firma hvor man aldrig ser eller hører fra den aller øverste boss. Man har aldrig mødt manden. Man har kun mødt ansatte chefer og skal leve under deres ledelse på godt og ondt. Og jeg er helt med på at sådan foregår det i store firmaer. Men der opstår aldrig rigtig et bånd og blind tillid når man ikke kender den man tjener under..
    Ved godt at det er 2 forskellige ting men syntes alligevel at der er mange paralleller at drage.
    Jeg syntes at vi fans fortjener at høre fra manden selv om hvordan han ser OB's fremtid i og uden for OSE

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Vi lå næstsidst ved vinterpausen. Så har man ikke ramt rigtigt i de transfervinduer, der førte op til.

      MvH ChrisOB
      jeg mente mere ift de første vinduer han havde. Pilen har peget opad. Ikke mange grader men stadig op

      Comment


        Oprindeligt indsendt af profeten Se indlæg
        Takker. Men fedt for AGF, at de har betalt klubberne 1 mio kr for de fem spillere. Der er bare lige den med sign-on-fees, der gør den ene million kroner misvisende.
        Men det sidste slipper du jo heller ikke udenom, selvom man som klub henter helt gratis spillere... det er jo ens for alle.
        AGF's transfers indtil nu, viser vel egentlig blot, at det KAN lade sig gøre, at hente - på papiret - ganske fornuftige spillere for et rimeligt beløb, selvom de skal frikøbes fra kontrakter...
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          Oprindeligt indsendt af profeten Se indlæg
          Nu skriver du – måske inspireret af obforever – at den samlede pris for Sana, Ankersen, Guira og Kanstrup er 1 mio kr. Hvor har I læst det?

          Skulle det ske, at ovenstående passede (det gør det muligvis), så er det unuanceret ift debatten udelukkende at drøfte købsprisen, når nu sign-on-fee på især Ankersen og Kanstrup nok har været med til at overbevise dem om at trække den hvide trøje over hovedet. Faktum er, at AGF har åbnet pengepungen gevaldigt på et tidspunkt, hvor pengekassen bløder, og de foretager aktieemission for at betale for de nye træningsfaciliteter. Som jeg ser det, bruger AGF penge, de ikke har, på spillere, der skal spille klubben i top 6 og på længere sigt til nye højder. Det er et sats, men de har nok vurderet, at det er det, der skal til, når nu nedrykningsspøgelset nærmede sig så meget, det gjorde sidste år. Men hvad fanden gør man, hvis denne sæson også er en fiasko?

          At vi i OB ikke går ud og bruger store summer på spillere, handler måske om, at der er en tro på, truppen slet ikke er så dårlig endda, samt at vi gerne vil sikre os, at det økonomiske korthus ikke falder, hvis vi ikke kommer i top 6. Man kan være uenig i vurderingen af truppens kvalitet, og jeg er da også blandt dem, der er bange for bredden på den centrale midtbane. Jeg mener dog, at vi skal tænke os godt og grundigt om, inden vi går ud og bruger penge, vi ikke har. Af samme grund er jeg ikke misundelig på AGF og den situation, de er i.
          Det var BT ell EB. Har ledt efter artiklen, men forgæves.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
            Det var BT ell EB. Har ledt efter artiklen, men forgæves.
            Jeg har postet den til ham

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              jeg mente mere ift de første vinduer han havde. Pilen har peget opad. Ikke mange grader men stadig op
              Det er at klynge sig til græsstrå, imo. Jeg vil kun vurdere det sidste vindue ud fra hvordan holdet spiller mod de bedste hold i dette halvår.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Det er at klynge sig til græsstrå, imo. Jeg vil kun vurdere det sidste vindue ud fra hvordan holdet spiller mod de bedste hold i dette halvår.

                MvH ChrisOB
                Det er det måske nok. Men syntes stadigvæk at truppen generelt ser bedre ud nu end for et par år siden. Den er stadigvæk bare ikke god nok.

                Comment


                  Det er fint hentet af AGF. Og jeg aner intet om, hvordan det ligger med sign-on. I det tilfælde har vi sikkert også betalt noget for Helenius? Men der er også noget, der hedder løn. Det er vel totalværdien af en kontrakt, man dybest set burde kigge på. Transfer, løn, sign-on + evt. bonusser.
                  Et tænkt eksempel:
                  Spiller X hentes på 3-årig kontrakt. Han koster 4 mio i transfer, 1,8 mio i fast årsløn + evt. op til 0,5 mio i bonus, 0 sign-on. Totalværdi: 10,9 mio
                  Spiller Y hentes på 3-årig kontrakt. Han koster 0 i transfer, 1 mio i sign-on, 2 mio i årsløn + 0,5 i bonus = totalværdi 8,5 mio.
                  Den marginale lønforskel udligner en del af besparelsen v 'transferfri' over tid. Min pointe er, at der er ikke noget, der hedder 'gratis', bare fordi der ikke skal betales transfer-fee. Der findes ikke 'gratis' spillere i prof fodbold; det er et mystisk ord at bruge, selv om sportspressen også gør det i stor stil.

                  Og så har jeg ikke evt. agent udgifter med, klausuler + det her med afskrivning, som jeg ikke kan hitte ud af. Indtil videre har jeg kun forstået så meget mht afskrivning, at firmaet over tid afskriver mere for dyrere kontrakter (naturligt nok, der er mere at afskrive af), men hvad det betyder skattemæssigt, osv., har jeg ingen idé om.

                  Bottom line i fht AGF er, at de nu her må bruge en del lønkroner på at hente erfarne, 'færdige' spillere ind, som forventet gerne skal kunne gøre en forskel fra dag 1 (eller hurtigt), for de er dyre i drift. Den type spiller har vi også hentet ind i form af Izu, Jønne, KEP, osv. Kigger man på AGFs nuværende trup, så har de bare mange af dem. Backmann, Amini, Spelmann, Juelsgaard, Steffen Rasmussen og ikke mindst Duncan spiller heller ikke for pebernødder. Deres nye, forventede startopstilling koster sandsynligvis noget mere i løn, samlet set, end vores gør.

                  Tiden vil vise, om de tager en god vej; og om de reelt har råd til det. Deres seneste budget ser jo ikke pænt ud, men det gør vores jo heller ikke. Jeg kan godt forstå dem, der gerne så noget mere vilje til at investere kroner i 'færdige' spillere, men klubber som Sønderjyske og Lyngby har jo vist, at man kan komme langt på et mindre budget ved at udnytte det, man har (råd til).

                  Comment


                    Jeg savner, at vi har nogle lykkeriddere til prøvetræning eller tager en chance og henter ukendte spillere som fx Traoré eller Utaka. Klart man kan trække nitten, men netop de to spillere gjorde det til tider fantastisk at gå på stadion.
                    Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Det er fint hentet af AGF. Og jeg aner intet om, hvordan det ligger med sign-on. I det tilfælde har vi sikkert også betalt noget for Helenius? Men der er også noget, der hedder løn. Det er vel totalværdien af en kontrakt, man dybest set burde kigge på. Transfer, løn, sign-on + evt. bonusser.
                      Et tænkt eksempel:
                      Spiller X hentes på 3-årig kontrakt. Han koster 4 mio i transfer, 1,8 mio i fast årsløn + evt. op til 0,5 mio i bonus, 0 sign-on. Totalværdi: 10,9 mio
                      Spiller Y hentes på 3-årig kontrakt. Han koster 0 i transfer, 1 mio i sign-on, 2 mio i årsløn + 0,5 i bonus = totalværdi 8,5 mio.
                      Den marginale lønforskel udligner en del af besparelsen v 'transferfri' over tid. Min pointe er, at der er ikke noget, der hedder 'gratis', bare fordi der ikke skal betales transfer-fee. Der findes ikke 'gratis' spillere i prof fodbold; det er et mystisk ord at bruge, selv om sportspressen også gør det i stor stil.

                      Og så har jeg ikke evt. agent udgifter med, klausuler + det her med afskrivning, som jeg ikke kan hitte ud af. Indtil videre har jeg kun forstået så meget mht afskrivning, at firmaet over tid afskriver mere for dyrere kontrakter (naturligt nok, der er mere at afskrive af), men hvad det betyder skattemæssigt, osv., har jeg ingen idé om.

                      Bottom line i fht AGF er, at de nu her må bruge en del lønkroner på at hente erfarne, 'færdige' spillere ind, som forventet gerne skal kunne gøre en forskel fra dag 1 (eller hurtigt), for de er dyre i drift. Den type spiller har vi også hentet ind i form af Izu, Jønne, KEP, osv. Kigger man på AGFs nuværende trup, så har de bare mange af dem. Backmann, Amini, Spelmann, Juelsgaard, Steffen Rasmussen og ikke mindst Duncan spiller heller ikke for pebernødder. Deres nye, forventede startopstilling koster sandsynligvis noget mere i løn, samlet set, end vores gør.

                      Tiden vil vise, om de tager en god vej; og om de reelt har råd til det. Deres seneste budget ser jo ikke pænt ud, men det gør vores jo heller ikke. Jeg kan godt forstå dem, der gerne så noget mere vilje til at investere kroner i 'færdige' spillere, men klubber som Sønderjyske og Lyngby har jo vist, at man kan komme langt på et mindre budget ved at udnytte det, man har (råd til).
                      grundlæggende er problemet jo at vi ikke har været gode til nogle af delene.

                      ja man har ramt rigtigt ind imellem - Tingager et glimrende eksempel. Men de erfarne spillere der er hentet ind udefra - og som holdet vel skulle bygges op om de har i alt for stor stil ikke slået til (KEP, Izu, jönne mm)

                      Og nej AGF er på ingen måde garanteret at det lykkedes - men de gør da noget - der er mangler i truppen og de forsøger at rette op på det. Og skulle det lykkedes så kommer en del af pengene jo retur i form af tv penge, kamp bonuser måske endda bedre tilskuer tal.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                        Jeg savner, at vi har nogle lykkeriddere til prøvetræning eller tager en chance og henter ukendte spillere som fx Traoré eller Utaka. Klart man kan trække nitten, men netop de to spillere gjorde det til tider fantastisk at gå på stadion.
                        De seneste lykkeriddere er vel N'Koum, Momo Diarra, Nana Welbeck & Yao - og det har ikke ligefrem været opløftende oplevelser...

                        Utaka havde trods alt tæsket kasser ind i den næstbedste belgiske række, hvor han i øvrigt blev kåret til bedste angriber. Traoré var lidt af et vildskud, og endte så heldigvis med at indbringe tocifret millionbeløb, efter vi hentede ham for peanuts i Kroatien.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          grundlæggende er problemet jo at vi ikke har været gode til nogle af delene.

                          ja man har ramt rigtigt ind imellem - Tingager et glimrende eksempel. Men de erfarne spillere der er hentet ind udefra - og som holdet vel skulle bygges op om de har i alt for stor stil ikke slået til (KEP, Izu, jönne mm)

                          Og nej AGF er på ingen måde garanteret at det lykkedes - men de gør da noget - der er mangler i truppen og de forsøger at rette op på det. Og skulle det lykkedes så kommer en del af pengene jo retur i form af tv penge, kamp bonuser måske endda bedre tilskuer tal.
                          Ikke enig. Vi har været OK gode til netop at hente knapt så profilerede spillere. Vi har så været knapt så gode til at få de erfarne spillere ind, der skal binde det sammen, og så få helheden til at spille.

                          AGF bruger penge for at få succés med erfarne folk - forventet start-11er med gennemsnitsalder på 27,3 år. Lykkes det, er de sikkert geniale. Men bliver de f.eks. nr 7-8, så er det en helt anden historie. Så sidder de med et højt udgiftniveau på daglig drift, høje forventninger fra fans og presse - og trutter i en bar røv, mens pengene fosser ud.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Ikke enig. Vi har været OK gode til netop at hente knapt så profilerede spillere. Vi har så været knapt så gode til at få de erfarne spillere ind, der skal binde det sammen, og så få helheden til at spille.

                            AGF bruger penge for at få succés med erfarne folk - forventet start-11er med gennemsnitsalder på 27,3 år. Lykkes det, er de sikkert geniale. Men bliver de f.eks. nr 7-8, så er det en helt anden historie. Så sidder de med et højt udgiftniveau på daglig drift, høje forventninger fra fans og presse - og trutter i en bar røv, mens pengene fosser ud.
                            er det så meget anderledes end hvad man gør i OB? Det er bare et andet gamble.....lykkedes det så har Kent og JH jo gjort det godt - lykkedes det ikke, knap så meget.

                            Og nej så har de ikke brugt så mange penge i dette vindue.....men AK render rundt på en dyr 5 årig, KEP koster næpper heller billigt, izu, jönne mm.....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Ikke enig. Vi har været OK gode til netop at hente knapt så profilerede spillere. Vi har så været knapt så gode til at få de erfarne spillere ind, der skal binde det sammen, og så få helheden til at spille.
                              Den køber jeg sgu ikke helt. Edmundsson og Tingager har været gode ja, men de gør ikke op for hele historien, og vi skal huske på, at det kun et i én sæson, at de har leveret, og i Tingagers tilfælde mestendels i foråret.

                              Hvis vi kigger på de vinduer, vi har haft siden JH kom til, har de "mindre profilerede" spillere, som jeg har valgt at kategorisere som spillere, der nok maksimalt har fået i omegnen af en top 10 lønning i truppen, været spillere som:

                              Busuladzic, Jeppe H, Barrett, Ousager, Lucas J, Kirkeskov, T. Mikkelsen (1), Kryger, Skogseid, Matti, Falkes, Tørnes, Lund, Edmundsson, Tingager, Yao, Thrane, Welbeck og T. Mikkelsen (2).

                              Det synes jeg ikke er nogen imponerende høst. Før vi fik Tingager og Edmundsson igang, vil jeg tillade mig at kalde det en elendig høst. For at sammenligne, er vi jo selvfølgelig nødt til at se, hvad andre klubber har hentet i samme periode, f.eks. en klub som SønderjyskE, der har hentet spillere fra et lavt niveau som:

                              Guira, Ayoub Sørensen, Bo Storm, Songani, Kanstrup, Sigurdsson, Siers, Marxen, Pereira, Marc P, Drachmann, Dal Hende, Okwi, Rømer, Kløve, Marfeldt, Maak, Ritter, Zinckernagel, Fernandes og Uhre.

                              Jeg synes godt man kan tillade sig at sige, at der gennemgående har været mere kvalitet i de spillere SønderjyskE har hentet, og at flere af dem har bevist, at de har niveauet til også at være interessante og kunne begå sig på andre Superliga-hold. Og i den sammenhæng skal vi huske på, at vi har haft flere midler, både hvis det kom til en forhandlingssituation, men også flere midler der kunne allokeres til at finde pågældende spillere.

                              Så jeg kan slet ikke se, at det skulle være en kvalitet, som vi har bevist, at vi har. Hvis det er en kvalitet vi har, er den i hvert fald kommet med Kent og Bredal, som har formået at bringe nogle spillere ind i en udvikling der har gjort dem gode. Spillere som Barrett der var LANGT fra holdet, indtil at det nye team kom til, og fik gjort ham til en udmærket Superliga-back, eller spillere som Edmundsson og Tingager, som absolut ikke lignede nogle scoops i deres første tid i klubben, men som siden har udviklet sig i en rigtigt god retning.

                              Comment


                                Så fik Silkeborg skrevet med Sloth. Ikke at jeg gerne så ham i OB, men det er vel sådan en type vi står og mangler.

                                Kommer der til at ske noget? Meget i vores spil afhænger vel af, at der er en der kan tage over fra JJT som spilfordeler på midten, når førstnævnte er ude.

                                Det virker til, at det er Casper Nielsen der skal spille den plads mod FCN, men jeg er ikke i tvivl om at Kent gerne så vi havde flere (eller bedre) valgmuligheder på den plads.

                                Comment

                                Working...
                                X