Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Det er jo netop min pointe! AGF har hentet 5 spillere som VAR gode gratis (lidt groft sagt), endda var gode for længere tid siden end AK og Fester var gode... Det var jo netop det der skulle tænkes over

    I princippet kan der meget vel være kortere vej for AK og Fester til at genfinde 'godheden', end tilfældet er for det halve hold som er hentet til AGF. Nu lyder det måske som jeg er imod forsærkninger, hvilket ingenlunde er tilfældet! Men jeg vil bare hellere se en kl.12 raket fremfor et Silvan familiesortiment!

    Lad holdet udvikle sig videre frem til i hvertfald næste transfervindue, og pinpoint ÉN plads på holdet, hvor en opgradering ville gøre underværker, og fyr så krudtet af på ÉN kvalitetspiller, med de specifikke karakteristika som ville bekomme holdet og spilstilen vel. Det som AGF har gang i er at famle i blinde imo.
    Vi får se om det rent faktisk er at famle i blinde. Jeg vil stadig mene, at det er at række ud (efter noget større) med risikoen for at man får fat i ingenting. Hvis det kikser, fine, så var det dét - jeg så bare gerne at OB stoppede med at kaste alle æg i én kurv og gemme sig bag kontinuiteten som om, det var en slags afart af en religiøs overbevisning. Kontinuitet er godt - så må dobbelt så meget kontinuitet være dobbelt så godt - sådan i overført betydning - uden at forholde sig til de, synes jeg, åbenlyse problemer med både bredde, sammensætning og tilstedeværelsen af lederskab under pres og på dårlige dage.

    Vores ledelse mener jo helt åbenlyst, at der ikke er behov for den "raket" - og så tror jeg, at vi ender med at hele sortimentet bliver en sørgelig fuser, så vi står der med vores briller og kigger på ingenting, mens alle de andre lystigt fyrer deres af.

    Vi kommer til at stå og kigge på festen og ikke selv være med til den. Fordi vi stædigt insisterede på at købe det samme billige sortiment, som vi købte sidste år.

    Og lige til sidst: Hvorfor mener du at AK og Fester i princippet skulle have en kortere vej til at genfinde deres niveau ?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
      he, he det blev vist en win-win argumentation der;) Hvis AGF vandt, så var det pga. forstærkningerne, hvis Horsens vinder så er det misandten også pga 'forstærkninger'?? Det var et decimeret Horsens mandskab med Nymann, Hansson osv. ude. Alligevel var de vel gode nok til at slå AGF! Det er muligt at det er 'klingende' navne som AGF har hentet gratis. MEN!! der er normalt en god grund når ting er gratis, og det er oftest fordi ingen gider at betale for dem, tænk over det! Disse hentede spillere har ikke spillet i hvad måneder, - sæsoner? Det meste af turneringsåret er nok røget forbi før disse spillere MÅSKE slår til og løfter AGF! Hvis enten Fester eller AK forsætter den nye sæson hvor de slap, og vi kunne afskibe f.eks. en AK gratis, hvis ellers der fandtes en anden klub som ville betale hans gage, så ville der givetvis sidde en anden fanskare a la os og snakke om det 'løft' en sådan signering var/ville være. AK og Fester var ligaens farligste angrebsduo for kortere tid siden, end disse 'profiler' som AGF i dusinvis har hentet, rent faktisk var profiler, nogensteder! Tænk over det..
      ja nu var det jo nixcha der lidt startede med at forsøge at drage konklusioner på baggrund af en kamp....

      Pointen har aldrig været at det AGF har gjort er det eneste rigtige - ej heller at de har gjort det fantastisk FORDI de har handlet kraftigt ind.

      Pointen var og er at de HANDLER - de forsøger at optimere, de er aktive - de har et mål om top 6 - og prøver (læs; "prøver") at styrke truppen - det er på ingen måde sikkert det lykkedes. Og det kan der være mange årsager til; det er ikke sikkert de folk de har hentet er gode nok, kan spille ordenligt sammen, der kan være 6 andre hold der er bedre end dem.

      Men de har aktivt forsøgt at forbedre deres situation. I OB virker man passive - sidder på hænderne og håber på det lykkedes med en trup der har for mange svagheder - og så forsøger man at bilde folk ind at "kontinuitet" er den eneste vej frem.

      - kontinuitet er en glimrende ting, jeg ønsker på ingen måde at vi skifter 10 mand i hvert vindue - men istedet bør der være en løbende udskiftning.

      Comment


        En anden ting er konkurrence situationen internt i truppen. Hos os er der for mange, som er sikre startere hver gang. I angrebet er der kamp om pladserne. Forsvaret er en anden sag, da det ikke er kvalifikationer der afgør det.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
          Det er jo netop min pointe! AGF har hentet 5 spillere som VAR gode gratis (lidt groft sagt), endda var gode for længere tid siden end AK og Fester var gode... Det var jo netop det der skulle tænkes over

          I princippet kan der meget vel være kortere vej for AK og Fester til at genfinde 'godheden', end tilfældet er for det halve hold som er hentet til AGF. Nu lyder det måske som jeg er imod forsærkninger, hvilket ingenlunde er tilfældet! Men jeg vil bare hellere se en kl.12 raket fremfor et Silvan familiesortiment!

          Lad holdet udvikle sig videre frem til i hvertfald næste transfervindue, og pinpoint ÉN plads på holdet, hvor en opgradering ville gøre underværker, og fyr så krudtet af på ÉN kvalitetspiller, med de specifikke karakteristika som ville bekomme holdet og spilstilen vel. Det som AGF har gang i er at famle i blinde imo.
          Men kender vi ikke allerede den plads? Jeg kan da ihverfald hurtigt finde en position hvor vi i den grad trænger til forstærkninger; Central midt. JJT er åbenbart skadet (og måske lidt for ung til at alt pres ligger på ham) dvs vi starter sæsonen bagud - for hvem skal afløse derinde?? Thrane? Welbeck? Du kan godt se det ser ret sløjt ud allerede der ikke?

          Selvfølgelig skal man ikke bare gå ud og hive en masse tilbud ned fra hylderne - ser også klart hellere man fandt et par kvalitetsspillere og så rigtigt forstærkede truppen. Men det virker ikke til at JH/og eller Kent kan eller vil se at der mangler noget kvalitet......

          men lad os se hvor vigtig den kontinuitet rigtigt er.....hvis den er SÅ altafgørende så bør man jo gå ud og forlænge med welbeck og thrane som begge har kontraktudløb næste sommer.....DET nægter jeg at tro på rent faktisk sker - for det det i virkeligheden handler om - det er penge.....for dyrt at have de 2 herre gående hvis også man hentede andet ind - og man kan næppe afhænde dem. Så man satser på den går - om ikke man kan skrabe sig igennem endnu en sæson.

          Comment


            Fester og Ak har aldrig været det farligste angreb. De var gode i kraft af Falk. Der skal en spiller med Falks kreativitet og løbevillighed til at løfte de 2. Vi kunne i den grad godt bruge 3 nye til start 11. Med 3 nye ville der komme konkurrence om pladserne. Som det er nu, så betyder skader ofte at folk skal spille hvor de er 2. Eller 3. Bedst. Jeg håber, at jeg tager fejl, men et hold der ikke er godt nok, bliver ikke et tophold fordi man lader dem spille sammen i flere sæsoner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
              Det er jo netop min pointe! AGF har hentet 5 spillere som VAR gode gratis (lidt groft sagt), endda var gode for længere tid siden end AK og Fester var gode... Det var jo netop det der skulle tænkes over

              I princippet kan der meget vel være kortere vej for AK og Fester til at genfinde 'godheden', end tilfældet er for det halve hold som er hentet til AGF. Nu lyder det måske som jeg er imod forsærkninger, hvilket ingenlunde er tilfældet! Men jeg vil bare hellere se en kl.12 raket fremfor et Silvan familiesortiment!

              Lad holdet udvikle sig videre frem til i hvertfald næste transfervindue, og pinpoint ÉN plads på holdet, hvor en opgradering ville gøre underværker, og fyr så krudtet af på ÉN kvalitetspiller, med de specifikke karakteristika som ville bekomme holdet og spilstilen vel. Det som AGF har gang i er at famle i blinde imo.
              De fleste hvis ikke alle, af dem AGF har hentet er i deres bedste fodboldalder.

              Kanstrup og Møller har spillet konstant.
              Ankersen spillede hele 2016, med succes.
              Guira og Sana har ikke spillet meget det sidste år ... men er i deres bedste alder, så medmindre de har erhvervet sig skavanker bør de kunne genfinde niveauet.

              Anders K. har haft enormt mange skavanker og har været god 3 måneder (Marts-maj 16) af sit ophold i OB, resten af tiden har han bare været den dyreste.
              Festersen virker som en mand der er over the hill ... han har ikke haft mange skavanker, men bare været ringe i mere end 1 år.

              Men som fan kan jeg sagtens forstå at du gerne vil forsvare OB, det er bare også vigtigt at bevare fatningen og den logiske sans midt i det :).
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                Men kender vi ikke allerede den plads? Jeg kan da ihverfald hurtigt finde en position hvor vi i den grad trænger til forstærkninger; Central midt. JJT er åbenbart skadet (og måske lidt for ung til at alt pres ligger på ham) dvs vi starter sæsonen bagud - for hvem skal afløse derinde?? Thrane? Welbeck? Du kan godt se det ser ret sløjt ud allerede der ikke?

                Selvfølgelig skal man ikke bare gå ud og hive en masse tilbud ned fra hylderne - ser også klart hellere man fandt et par kvalitetsspillere og så rigtigt forstærkede truppen. Men det virker ikke til at JH/og eller Kent kan eller vil se at der mangler noget kvalitet......

                men lad os se hvor vigtig den kontinuitet rigtigt er.....hvis den er SÅ altafgørende så bør man jo gå ud og forlænge med welbeck og thrane som begge har kontraktudløb næste sommer.....DET nægter jeg at tro på rent faktisk sker - for det det i virkeligheden handler om - det er penge.....for dyrt at have de 2 herre gående hvis også man hentede andet ind - og man kan næppe afhænde dem. Så man satser på den går - om ikke man kan skrabe sig igennem endnu en sæson.
                Personligt håber jeg på at CN viser sig som en mand der kan spille centralt, så har du Eskesen der får en sæson med forhåbentlig et par gode indhop og er klar til at konkurrere mere næste sæson hvor JJ så har fået lidt mere hår på brystet.. Så selvom jeg her og nu godt kan se problemet kan jeg absolut også se potentialet til mere. Og hvis Vi leger med tanken om den pulje der hedder transfer evt. Kan smides i den der hedder faciliteter så kan jeg godt se fidusen.. (Jeg tager forbehold for at være ukuelig optimist op til sæsonstart)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Vi får se om det rent faktisk er at famle i blinde. Jeg vil stadig mene, at det er at række ud (efter noget større) med risikoen for at man får fat i ingenting. Hvis det kikser, fine, så var det dét
                  Den vej har vi jo også forsøgt, med Bodul, Djuric, Dvalishvili, vores russiske målmand etc, og folk stod i kø for at kritisere de indkøb/lejemål efterfølgende.
                  Selvom flere af dem på papiret netop (IMO) var at række ud efter noget større.

                  Comment


                    Der kan trækkes mange paralleller mellem AGF's og OB's situation, de er bare et års tid bagud ift. processen (ikke nødvendigvis niveauet). Efter mange år med slingrekurs, så har begge klubber fundet en tidligere mestertræner, som de satser benhårdt på kan føre dem fremad. Begge steder kommer træneren med en fast spillestil, som de respektive trupper ikke var gearet eller sammensat til, så der har skulle ske markante udskiftninger på spillerfronten (både for at hæve niveauet og for at få folk, som passer ind i stilen). Vores store transfersatsning kom i 2016 (11 spillere), deres kommer så her i 2017. Nu må vi så vente og se, hvordan det spænder af for dem. Der er helt sikkert nogle interessante navne og spillere imellem, men jeg er også enig i Sheeds vurdering af, at der også er en del genopbygningsarbejde i de spillere.
                    Men for AGF er det åbenbart nok bare at forsøge. Den luksus plejer ikke at være tildelt JH i debatten

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Der kan trækkes mange paralleller mellem AGF's og OB's situation, de er bare et års tid bagud ift. processen (ikke nødvendigvis niveauet). Efter mange år med slingrekurs, så har begge klubber fundet en tidligere mestertræner, som de satser benhårdt på kan føre dem fremad. Begge steder kommer træneren med en fast spillestil, som de respektive trupper ikke var gearet eller sammensat til, så der har skulle ske markante udskiftninger på spillerfronten (både for at hæve niveauet og for at få folk, som passer ind i stilen). Vores store transfersatsning kom i 2016 (11 spillere), deres kommer så her i 2017. Nu må vi så vente og se, hvordan det spænder af for dem. Der er helt sikkert nogle interessante navne og spillere imellem, men jeg er også enig i Sheeds vurdering af, at der også er en del genopbygningsarbejde i de spillere.
                      Men for AGF er det åbenbart nok bare at forsøge. Den luksus plejer ikke at være tildelt JH i debatten
                      Det er nu ikke rigtigt, vi er bare nogle som holde JH op på de få ting han har sagt. Det er sådan set her han dumper, og så naturligvis det at han ikke tager ansvar og erkender, at der er begået fejl. OB kan ikke blive en top 6 klub, når JH ikke kan snige sig ind i top 25 i DK - Det er desværre et faktum. Hvis JH havde været så indlysende - hvorfor skulle vi så forbi Poul først. Jeg håber ikke, at det går galt, men har han overhovedet leveret på nogle af de målsætninger der var sat fra sæsonstart?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Der kan trækkes mange paralleller mellem AGF's og OB's situation, de er bare et års tid bagud ift. processen (ikke nødvendigvis niveauet). Efter mange år med slingrekurs, så har begge klubber fundet en tidligere mestertræner, som de satser benhårdt på kan føre dem fremad. Begge steder kommer træneren med en fast spillestil, som de respektive trupper ikke var gearet eller sammensat til, så der har skulle ske markante udskiftninger på spillerfronten (både for at hæve niveauet og for at få folk, som passer ind i stilen). Vores store transfersatsning kom i 2016 (11 spillere), deres kommer så her i 2017. Nu må vi så vente og se, hvordan det spænder af for dem. Der er helt sikkert nogle interessante navne og spillere imellem, men jeg er også enig i Sheeds vurdering af, at der også er en del genopbygningsarbejde i de spillere.
                        Men for AGF er det åbenbart nok bare at forsøge. Den luksus plejer ikke at være tildelt JH i debatten
                        Har tænk det samme flere gange... det er to meget ens historier...

                        Uanset hvad vil der altid være folk der er for eller imod. Og det er da rigtigt, det er måske for nemt at være kritisk overfor det OB/JH gør. Uanset hvad OB/JH gør, så er der folk som kan se det negative i det... men omvendt, så er der også dem som var positivt stemt overfor OB sidste sommer, men nu hvor det er AGF der gør det, så er det ikke så positivt at gøre sådan længere... Så det går begge veje, som jeg ser det...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Det er nu ikke rigtigt, vi er bare nogle som holde JH op på de få ting han har sagt. Det er sådan set her han dumper, og så naturligvis det at han ikke tager ansvar og erkender, at der er begået fejl. OB kan ikke blive en top 6 klub, når JH ikke kan snige sig ind i top 25 i DK - Det er desværre et faktum. Hvis JH havde været så indlysende - hvorfor skulle vi så forbi Poul først. Jeg håber ikke, at det går galt, men har han overhovedet leveret på nogle af de målsætninger der var sat fra sæsonstart?
                          Ah lige frem faktum. JH er bestemt ikke gud og han har heller ikke gjort alt som han skulle, men når vi kigger på tilpasning af økonomien og det han overtog, så er der trods alt fremgang at spore i de seneste to sæsoner, ud af hans fire. Vi er bestemt ikke der hvor jeg håbede vi ville være nu, men kontra da han tog over så mener jeg at vi har rykket os - ikke nok, men fremgang det har der altså været.
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                            Ah lige frem faktum. JH er bestemt ikke gud og han har heller ikke gjort alt som han skulle, men når vi kigger på tilpasning af økonomien og det han overtog, så er der trods alt fremgang at spore i de seneste to sæsoner, ud af hans fire. Vi er bestemt ikke der hvor jeg håbede vi ville være nu, men kontra da han tog over så mener jeg at vi har rykket os - ikke nok, men fremgang det har der altså været.
                            Du siger, at i to ud af fire sæsoner under Jesper Hansen er vi blevet dårligere. Men i de sidste par år er det blevet lidt bedre. Men er de andre klubber ikke gået tilsvarende frem eller endda lagt yderligere afstand til os? Under Jesper Hansen hvilke klubber har vi så overhalet niveaumæssigt? Jeg kan slet ikke se, at vi indhenter de andre klubber, vi står højest i stampe eller bliver sat længere tilbage. Jeg kan ikke se, at vejen til europæiske kampe skulle være blevet kortere under Jesper Hansen, tværtimod. Det skal da lige skyldes den nye struktur..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Du siger, at i to ud af fire sæsoner under Jesper Hansen er vi blevet dårligere. Men i de sidste par år er det blevet lidt bedre. Men er de andre klubber ikke gået tilsvarende frem eller endda lagt yderligere afstand til os? Under Jesper Hansen hvilke klubber har vi så overhalet niveaumæssigt? Jeg kan slet ikke se, at vi indhenter de andre klubber, vi står højest i stampe eller bliver sat længere tilbage. Jeg kan ikke se, at vejen til europæiske kampe skulle være blevet kortere under Jesper Hansen, tværtimod. Det skal da lige skyldes den nye struktur..
                              Jeg er helt enig, og jeg forstår desværre ikke hvordan folk kan tro vi bliver nummer 5. Vi har en ok start 11, som på gode dage kan byde op til dans. Men der er ingen hold i ligaen som på forhånd ville være super tilfredse med 1 point mod OB på hjemmebane. De fleste er nok nogenlunde tilfredse med at få points med fra Odense.

                              Men kunne lave en konspirations teori om, at eksperterne, aviserne mv. tale OB op, for at holde NT's penge i pungen. Som tiden går - kommer vi længere og længere fra at kunne være en trussel i de år hvor man kan slå til fordi FCK er under opbygning. Det har Aab og FCN været gode til. I øvrigt tror jeg vores taktik er en dødsejler. Det ser ud til, at der er flere penge i transfer igen. Men vi har intet som kan skyde af for meget mere end 5 millioner på en god dag.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                                Den vej har vi jo også forsøgt, med Bodul, Djuric, Dvalishvili, vores russiske målmand etc, og folk stod i kø for at kritisere de indkøb/lejemål efterfølgende.
                                Selvom flere af dem på papiret netop (IMO) var at række ud efter noget større.
                                Hvad fortæller det? At det ikke kan lade sig gøre at finde kvalitet derude? Nej, det fortæller at det har været noget venstrehåndsarbejde scoutingmæssigt. Hvis man slet ikke vil hente i udlandet, så afskærer man sig fra nogle chancer for at få fat i nogle spillere, som man meget sjældent kan få på de danske breddegrader, hvis man er en klub som OB.

                                Comment

                                Working...
                                X