Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ståle Solbakken:
    “- Vi har som sædvanlig gennemtrawlet det skandinaviske marked, da vi er opmærksomme på udfordringen med mange nationaliteter, og hvad det indebærer af kultur- og sprogforskelle."
    Klogt. Men derfor kan man jo godt blive nødt til at tage en slovak. Jeg bemærkede ham også i FCK's kampe. Ligesom ham Dino på den sidste modstanders hold.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
      Men kan han spille gennem midten ;)

      Jeg mener stadig at KN skal skiftes ud nu, men der er en grund til hans råben på sidelinien. Spillerne er blokkeret/bange i tanke og derfor bliver det sådan her. Ansvaret er dog stadig hos KN.
      Ja, tror spillere mærker ja sikker også at den spillemåde Kent kræver fungerer ikke rigtigt under kampen. Så hvad skal de gøre? De kan ja ikke bare spille imod trænerens taktiske forgave. Når man kræver noget fra folk som tror ikke at det er det rigtige (fordi de har ikke evner derfor) så kan ja kun opstå usikkerhed.
      Synes Kents helt gigantiske fejl er at holde fast i det i sted af at være selvkritisk og ærlig nok med sig selv og forændrer spillemåde og tilpasse den til de spillere han har til rådighed. Truppen er ikke så dårlig, de er kun så dårlig i det Kent kræver.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Safranko som Aab har købt, ser interessant ud. Hvornår mon vi får en ind.
        tidligst til vinter....

        Comment


          Er vågnet med transfer feber. Heldigvis går den over om 5 dage. Ved godt der ikke kommer til at ske noget, men derfor kan man godt begynde at forberede sig på at vågne skuffet op på fredag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Safranko som Aab har købt, ser interessant ud. Hvornår mon vi får en ind.
            Jeg tror vi signer Seejou King. Hvor efter JH med selvilfreds mine, lukker de sidste millimeter af vinduet.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Ja, tror spillere mærker ja sikker også at den spillemåde Kent kræver fungerer ikke rigtigt under kampen. Så hvad skal de gøre? De kan ja ikke bare spille imod trænerens taktiske forgave. Når man kræver noget fra folk som tror ikke at det er det rigtige (fordi de har ikke evner derfor) så kan ja kun opstå usikkerhed.
              Synes Kents helt gigantiske fejl er at holde fast i det i sted af at være selvkritisk og ærlig nok med sig selv og forændrer spillemåde og tilpasse den til de spillere han har til rådighed. Truppen er ikke så dårlig, de er kun så dårlig i det Kent kræver.
              Ah, breddemæssigt er truppen vist stadig, hvis ikke "dårlig" så "middelmådig", men du har da ret i, at hovedgrunden til at truppen præsterer som den gør, er at valget af spillestil og typer simpelthen er fuldstændigt mismatchet. Alt for mange spillere har deres styrker i alt andet end at styre en fodboldkamp - og det grænser til det totale vanvid, at man fortsat har tiltro til, at man bare kan "øve" sig ud af det.

              Jeg er tung i røven - og hastigt på vej mod at blive lidt halvgammel - jeg kan ikke lige pludselig lære at løbe hurtigt - nej jeg skal rende rundt som en anden Jan Mølby fra Liverpool tiden i midtercirklen og slå lange bolde, for dét er min styrke. Ingen er forpligtiget ud over ens evne - men det lader til vores kummerlige duo tror man kan presse folk til pludselig at springe rundt som teknisk dygtige gazeller - med det fuldstændigt åbenlyse resultat til følge.

              Jeg har været OB fan i 25 år i dag, præcis, og jeg har aldrig oplevet så stor en mismatch imellem spillertyper og spillestil. Ja, jeg har i den grad set dårligere spillere, end dem vi har nu - men de har passet til spillestilen. Jeg har set spillere, der måske ikke har passet ind i det billede som klubben har haft tidligere (store fyre som brødrene Hemmingsen, Schjønberg, Derveld, Dethlefsen, Donnerup og Moseby) gået ind og præsteret alligevel, fordi basen på holdet stadig gav plads til de individuelle, teknisk anlagte typer.

              Thomas Lindrup præsterede. Tobias Grahn præsterede. Mads Timm præsterede. Ikke kun fordi de var gode spillere, teknisk fremragende, men fordi kulturen i OB var, og jeg mener "var" det hårde fysiske arbejde, som skulle skabe plads til de individuelle færdigheder. Det Kent har skabt er et trille-helvede, hvor der ikke bliver skabt plads eller rum til individualisterne - fordi den skal de skabe helt selv.

              Og det er de ikke i nærheden af at være gode nok til. De er ikke Rasmus Falk eller Kasper Kusk. Men de bliver gjort dårligere af at trilleriet er for nemt at dæmme op overfor.

              Vi spiller os selv til døde - og har absolut intet at falde tilbage på. Vi kan jo end ikke fighte os til sejre. Eller helt tydeligt heller ikke finde ud af at pakke os - senest i Haderslev.

              Han og Jesper har skabt en trup, der hele tiden kommer til at mangle procenter, fordi man hverken kan gøre startelveren bedre ved at skifte ud eller skabe dynamikken der gør de offensive spillere bedre, fordi modstanderne ikke tillader omstillinger.

              Jeg er ikke træner uddannet, men enhver kan jo se, at vi i den grad i hver kamp, spiller for langsomt og omstændigt. Og hvad er trænerens eneste svar på dette? Mere af det samme, vi skal bare "øve os"

              Hallo, jorden kalder Kent?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Ja, enig. Især på et hold der kan spille på omstillinger og hvor der er bagrum og plads at løbe i. Det er der ufatteligt sjældent i OB, derfor vil han garanteret ende med at se ukristeligt ringe ud. Let's face it. Han er ikke bedre end AK, Helenius etc.
                Enig. Riel er den fattige mands AK. De er jævnaldrende og begge hurtige typer, der løber dybt - men når man ser på hvad de har opnået i deres karrierer - målmæssigt - er der intet der tyder på, at Riel ville gøre det bedre end AK i OB. Tværtimod, tror jeg.

                Jeg kan godt lide Riel som type, men det lugter lidt af Simon Bræmer at han har en god periode nu - nærmest for første gang i karrieren.

                Nej tak til Riel.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  Enig. Riel er den fattige mands AK. De er jævnaldrende og begge hurtige typer, der løber dybt - men når man ser på hvad de har opnået i deres karrierer - målmæssigt - er der intet der tyder på, at Riel ville gøre det bedre end AK i OB. Tværtimod, tror jeg.

                  Jeg kan godt lide Riel som type, men det lugter lidt af Simon Bræmer at han har en god periode nu - nærmest for første gang i karrieren.

                  Nej tak til Riel.
                  På mig virker det som om AK har tabt farten. Det er efter min mening en af årsagerne til at han er gået fra over middel af en Superliga angriber til en under middel. Om det stadig er eftervirkninger af hans skade, eller om farten kommer igen, tror jeg er meget afgørende for om han er en fornuftig 2. angriber, eller om han har toppet.

                  Comment


                    I øvrigt er der jo intet galt i at betale ansatte den løn som de fortjener. Hvis Riel kan det samme som AK, men til halv løn, så ved jeg godt hvem jeg ville ansætte.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      På mig virker det som om AK har tabt farten. Det er efter min mening en af årsagerne til at han er gået fra over middel af en Superliga angriber til en under middel. Om det stadig er eftervirkninger af hans skade, eller om farten kommer igen, tror jeg er meget afgørende for om han er en fornuftig 2. angriber, eller om han har toppet.
                      AK har og vil altid være en humørspiller. Hans niveau er bestemt af omgivelserne. Han er på sine bedste dage en god superliga angriber, men desværre er der for langt imellem. Specielt når han ikke har en spiller med et top niveau som Falks rendende rundt om sig for at skabe plads.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Dreyer i Esbjerg kan blive spidze. Køb ham nu på en 5 -årigt og lej ham ud til Esbjerg det første år.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Dreyer i Esbjerg kan blive spidze. Køb ham nu på en 5 -årigt og lej ham ud til Esbjerg det første år.
                          et minut efter reducerer han for Esbjerg.

                          Comment


                            Mikkel Duelund bliver ikke brugt i FCM, det gad jeg godt, men tror desværre det er uden for vores rækkevidde.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Dreyer i Esbjerg kan blive spidze. Køb ham nu på en 5 -årigt og lej ham ud til Esbjerg det første år.
                              Enig i det hele bortset fra det med at leje ham ud. Han vil sagtens kunne gå ind på vores hold med det samme.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                                Enig i det hele bortset fra det med at leje ham ud. Han vil sagtens kunne gå ind på vores hold med det samme.
                                Absolut. Men jeg er slet ikke sikker på, at han finder OB interessant som næste skridt. Og der vil helt sikkert skulle en væsentlig økonomi til at købe ham ud af hans lange kontrakt, som jeg tvivler på, at OB har tænkt sig at kaste efter spillere, i den nuværende sportslige og økonomiske situation.

                                Comment

                                Working...
                                X