Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
    Det tror jeg heller ikke at vi sagde, men du sagde, at det ikke har noget med fankulturen at gøre.

    Jeg ville aldrig kalde det et fanmedie. Men det er da bestemt et medie for OB fans.
    Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
    Men hvad mere er der at sige? Alle ved at fans er utilfredse at NT ikke vil udtale sig, og så længe at NT i vil udtale sig så kan man ikke kommentere mere på det, som jeg ser?

    Man kan da lige alligevel undre at sig at en businessmand som Thorborg ikke ved hvad god kommunikation, et stærk brand og klare meldinger kan gøre for en virksomhed som Odense Boldklub jo reelt er.
    SFÅ kunne jo slutte hver udsendelse med at de også til denne udsendelse har forsøgt at få et interview med Thorborg.
    Ekstra Bladet gjorde noget lignende i et par år da krysteren Fogh ikke ville svare på spørgsmål om hans Irak krig.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      SFÅ er et medie der henvender sig til OB fans, og taler langt mere i øjenhøjde med OB-fans end de landsdækkende medier, Fyens eller OB selv, for den sags skyld, så jo, de er med til at bidrage positivt til fankulturen omkring OB, fordi det rent faktisk er et medie, hvor man tager nogle af de debatter der er i fankredse.

      Fankultur er mere end dem der står nede på RMN og synger til hjemmekampene. Når jeg snakker om fankultur, snakker jeg i mindst ligeså høj grad om alle dem, som måske grundet 7 års sportsligt dødvande og dårlig ledelse er kommet længere væk fra klubben, folk som føler sig talt ned til når det handler om OB på Viasat og i Fyens, osv.

      Jeg tror der er mange der har savnet, at den oplyste debat om OB, uden alt for mange skjulte dagsordener, tages et andet sted end bare her, og den depeche har SFÅ samlet op. Jeg er ikke i tvivl om, at et sådant medie, er med til at styrke interessen omkring OB og trække nogle fans tættere på klubben, og det styrker i sidste ende fankulturen.

      At man ikke skulle beskæftige sig med fankultur eller se ned på det, kan jeg slet ikke genkende. I så fald må der hentydes til enkelte folk.
      Jeg har ikke lige lyst til at kaste mig ind i en diskussion om SFÅ. Jeg kan følge begge synspunkter.

      Men jeg vil godt lige anholde ideen om, at fankultur også kan inkludere folk, der godt kan lide OB, men ikke er på stadion eller bidrager til stemningen. Det er i min optik en gevaldig omskrivning af netop dét begreb. Dermed ikke sagt, at der ikke er behov for podcasts til disse fans, men fankultur må - for at være meningsfuldt - være forbeholdt kulturen omkring det at være fans, og har i praksis altid betydet aktive, stemningsskabende fans.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Tror du, og måske andre, blander målgruppe og journalistisk vinkling sammen. Selvfølgelig har podcasten OB fans som målgruppe, men det jeg taler om er, at den ikke henvender sig til miljøet i sin vinkling og dækning, dvs. den inddrager ikke miljøet, behandler ikke miljøet, tager ikke udgangspunkt i miljøet, spørger ikke miljøet osv.

        OBstruktion er et fanmedie, fordi det er fans som laver det, og de laver artikler om fanmiljøet.
        Jeg tror, jeg forstår, hvor du vil hen, og der er jeg ret enig. Der er klart en skillelinje mellem 'rent' fan-medie som Obstruktion og så SFÅ. Og det er vel fint; jeg hører/ser ingen af de to medier prøve på at være noget, de ikke er.

        Jeg synes, det er en fed luksus at have begge dele. Det er super, når Davidsen kan trække på nogle kontakter i sit miljø og sigte lave noget lidt mere professionelt. Det koster knapper og derfor er sponsoratet vigtigt.

        Jeg er meget imponeret over OBstruktion, der virkelig laver flotte ting ud fra vel nærmest 0 budget - deres format m video og korte artikler, hvor de er supergode som interviewere, er jeg vild med og støtter dem derfor også. Spørgsmålet for alle fan-initiativer er så, hvad de ville blive til, hvis der kommer penge i det. Pludselig ville de mere være 'pressen' end 'fans', og selv om det i praksis kan synes som ét fedt, så mener jeg din pointe m opdeling kunne betyde noget her. Som det er, føler jeg mig aldrig i tvivl om, at OBstruktion er fans og ser alt fra fan-vinkel - og de gør det fremragende.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Tror du, og måske andre, blander målgruppe og journalistisk vinkling sammen. Selvfølgelig har podcasten OB fans som målgruppe, men det jeg taler om er, at den ikke henvender sig til miljøet i sin vinkling og dækning, dvs. den inddrager ikke miljøet, behandler ikke miljøet, tager ikke udgangspunkt i miljøet, spørger ikke miljøet osv.

          OBstruktion er et fanmedie, fordi det er fans som laver det, og de laver artikler om fanmiljøet.
          Nej, jeg kan fint skille tingene ad.

          Jeg har på INTET tidspunkt påstået, at det er en fanpodcast, men at dele af redaktionen bag identificerer sig som fans, og eksplicit siger det når de medvirker i podcasten, det kan ikke anfægtes.

          At den ikke indrager "miljøet", er jo noget vrøvl. Der har flere gange været inviteret rendyrkede fans ind i podcasten, så de er så absolut også blevet hørt, som en del af fanmiljøet. At man så ikke synes, at det er nok, kan man jo have en holdning til, men at man ikke også har involveret og hørt deciderede OB-fans, er ganske enkelt ikke korrekt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Nej, jeg kan fint skille tingene ad.

            Jeg har på INTET tidspunkt påstået, at det er en fanpodcast, men at dele af redaktionen bag identificerer sig som fans, og eksplicit siger det når de medvirker i podcasten, det kan ikke anfægtes.

            At den ikke indrager "miljøet", er jo noget vrøvl. Der har flere gange været inviteret rendyrkede fans ind i podcasten, så de er så absolut også blevet hørt, som en del af fanmiljøet. At man så ikke synes, at det er nok, kan man jo have en holdning til, men at man ikke også har involveret og hørt deciderede OB-fans, er ganske enkelt ikke korrekt.
            Jeg nævnte også, at der ganske få gange har været repræsentanter inde. Vil ikke sige så meget om den sag, end at det bestemt var undtagelsen der bekræfter reglen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Jeg tror, jeg forstår, hvor du vil hen, og der er jeg ret enig. Der er klart en skillelinje mellem 'rent' fan-medie som Obstruktion og så SFÅ. Og det er vel fint; jeg hører/ser ingen af de to medier prøve på at være noget, de ikke er.

              Jeg synes, det er en fed luksus at have begge dele. Det er super, når Davidsen kan trække på nogle kontakter i sit miljø og sigte lave noget lidt mere professionelt. Det koster knapper og derfor er sponsoratet vigtigt.

              Jeg er meget imponeret over OBstruktion, der virkelig laver flotte ting ud fra vel nærmest 0 budget - deres format m video og korte artikler, hvor de er supergode som interviewere, er jeg vild med og støtter dem derfor også. Spørgsmålet for alle fan-initiativer er så, hvad de ville blive til, hvis der kommer penge i det. Pludselig ville de mere være 'pressen' end 'fans', og selv om det i praksis kan synes som ét fedt, så mener jeg din pointe m opdeling kunne betyde noget her. Som det er, føler jeg mig aldrig i tvivl om, at OBstruktion er fans og ser alt fra fan-vinkel - og de gør det fremragende.
              Jamen jeg er enig i det meste.

              Jeg har bare helt basic et stort problem med dansk sportsjournalistik og journalistik generelt. Det er en meget lang diskussion, men jeg synes, det er ærgerligt, hvis SFÅ bliver for journalistisk, for det er ikke et kvalitetsstempel i sig selv, det kan tværtimod være det stik modsatte.
              Jeg savner helt klart nytænkning frem for reproduktion af mindre gode gamle dyder indenfor håndværket journalistik.
              Når det er sagt, er der meget godt at sige som SFÅ, og kvaliteten er forholdsvis høj på en del af udsendelserne.

              Men det er faktisk en helt anden snak.

              Det vi kom fra var, om Albani støttede fanmiljøet ved at sponsorere SFÅ, og det mener jeg faktuelt er forkert. Man støtter et medie som har OBs fanmiljø som en væsentlig målgruppe, hvilket naturligvis hjælper fanmiljøet

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                Men hvad mere er der at sige? Alle ved at fans er utilfredse at NT ikke vil udtale sig, og så længe at NT i vil udtale sig så kan man ikke kommentere mere på det, som jeg ser?

                Man kan da lige alligevel undre at sig at en businessmand som Thorborg ikke ved hvad god kommunikation, et stærk brand og klare meldinger kan gøre for en virksomhed som Odense Boldklub jo reelt er.

                Manden er jo tydeligvis ikke dum. Så måske man skulle overveje at man fra deres side har vurderet at intet godt kommer ud af sådan en konfrontation/interview.
                At det han vil sige vil medføre mere håbløshed og slukke drømme for mange fans. At det vil skabe mere splid og flere fans vil falde fra.
                For man vil gerne høre hvad han har at sige. Men når man har hørt det havde man egentlig ikke lyst til at høre det alligevel.

                Det tror jeg er grunden. Det bedste dårlige af scenarierne der er.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Det vi kom fra var, om Albani støttede fanmiljøet ved at sponsorere SFÅ, og det mener jeg faktuelt er forkert. Man støtter et medie som har OBs fanmiljø som en væsentlig målgruppe, hvilket naturligvis hjælper fanmiljøet
                  Tilgiv mig, at jeg har sprunget en mellemregning over. Nej, de her penge ryger ikke direkte ned i tifokassen, men vi kan vel godt være enige om, at Albani gør det her for at støtte op om en projekt, der henvender sig direkte til OB-fans? Det er sådan set det jeg gerne vil applaudere.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Jamen jeg er enig i det meste.

                    Jeg har bare helt basic et stort problem med dansk sportsjournalistik og journalistik generelt. Det er en meget lang diskussion, men jeg synes, det er ærgerligt, hvis SFÅ bliver for journalistisk, for det er ikke et kvalitetsstempel i sig selv, det kan tværtimod være det stik modsatte.
                    Jeg savner helt klart nytænkning frem for reproduktion af mindre gode gamle dyder indenfor håndværket journalistik.
                    Når det er sagt, er der meget godt at sige som SFÅ, og kvaliteten er forholdsvis høj på en del af udsendelserne.

                    Men det er faktisk en helt anden snak.

                    Det vi kom fra var, om Albani støttede fanmiljøet ved at sponsorere SFÅ, og det mener jeg faktuelt er forkert. Man støtter et medie som har OBs fanmiljø som en væsentlig målgruppe, hvilket naturligvis hjælper fanmiljøet
                    Meget enig. Hvis de ville hele vejen rundt burde de invitere folk fra forskellige fan fraktioner, en sponsor, formanden fra de stribede, folk herfra eller måske Poul Poulsen fra langsiden..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Meget enig. Hvis de ville hele vejen rundt burde de invitere folk fra forskellige fan fraktioner, en sponsor, formanden fra de stribede, folk herfra eller måske Poul Poulsen fra langsiden..
                      Man må jo godt være selektiv og kritisk, man behøver jo ikke stikke mikrofonen i hovedet på enhver. Men der er så rigeligt af kompetente folk på tribunerne. Det sjove er, at debatten i OBs fanscene, har været langt mere skarp end nogen journalister nogensinde har været omkring OB. Men fordi det er på fanfora og fans osv. bliver det automatisk betragtet som dumt i den journalistiske skole. Når Thyrested siger, at protesten mod NT viser, at det ikke kun er journalister der interesserer sig, må jeg simpelthen le. Kravet om strategi, kommunikation, visioner fra NT har været længe i fanmiljøet før en eneste journalist gjorde sig en tanke om det.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Tilgiv mig, at jeg har sprunget en mellemregning over. Nej, de her penge ryger ikke direkte ned i tifokassen, men vi kan vel godt være enige om, at Albani gør det her for at støtte op om en projekt, der henvender sig direkte til OB-fans? Det er sådan set det jeg gerne vil applaudere.
                        Jo det gør de, det gør Fyens Stiftstidende sportssider jo også, og har de ikke også annoncer i den avis?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Man må jo godt være selektiv og kritisk, man behøver jo ikke stikke mikrofonen i hovedet på enhver. Men der er så rigeligt af kompetente folk på tribunerne. Det sjove er, at debatten i OBs fanscene, har været langt mere skarp end nogen journalister nogensinde har været omkring OB. Men fordi det er på fanfora og fans osv. bliver det automatisk betragtet som dumt i den journalistiske skole. Når Thyrested siger, at protesten mod NT viser, at det ikke kun er journalister der interesserer sig, må jeg simpelthen le. Kravet om strategi, kommunikation, visioner fra NT har været længe i fanmiljøet før en eneste journalist gjorde sig en tanke om det.
                          Det er jeg meget enig i. Det virker til, at man hos journalisterne og ekspertvældet først ser faresignalerne med flere måneders forsinkelse, end hvad det gøres i fanmiljøet. Selv hos Fyens. Jeg ved ikke om det er en generel ting for alle fodboldklubber, men det er efterhånden ret evident med OB. Det burde folk der beskæftiger sig med at dække OB, i en eller anden udstrækning tage notits af, og indrage i deres vinkler.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Jo det gør de, det gør Fyens Stiftstidende sportssider jo også, og har de ikke også annoncer i den avis?
                            Det gør de sikkert, jeg synes så bare, at SFÅ tager debatten omkring OB op på et væsentligt højre niveau end Fyens, og taler mere i øjenhøjde med OB fans.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Man må jo godt være selektiv og kritisk, man behøver jo ikke stikke mikrofonen i hovedet på enhver. Men der er så rigeligt af kompetente folk på tribunerne. Det sjove er, at debatten i OBs fanscene, har været langt mere skarp end nogen journalister nogensinde har været omkring OB. Men fordi det er på fanfora og fans osv. bliver det automatisk betragtet som dumt i den journalistiske skole. Når Thyrested siger, at protesten mod NT viser, at det ikke kun er journalister der interesserer sig, må jeg simpelthen le. Kravet om strategi, kommunikation, visioner fra NT har været længe i fanmiljøet før en eneste journalist gjorde sig en tanke om det.
                              Ja den lod jeg også mærke til og vendte øjne af..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Det gør de sikkert, jeg synes så bare, at SFÅ tager debatten omkring OB op på et væsentligt højre niveau end Fyens, og taler mere i øjenhøjde med OB fans.
                                Det kan vi godt blive enige om. Og øjenhøjden sikres også qua bestemte deltagere ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X