Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg spurgte en spiller som jeg har en lille forbindelse til.

    "Hej ***
    Tænker det nok er et lidt betændt spørgsmål, men der går rygter om problemer i omklædningsrummet.
    Har det noget på sig på nogen måde?
    Forventer selvfølgelig ikke at du svarer detaljeret på det, det er bare hvis det er helt ude i skoven så kunne det jo dementeres med fordel .

    Det skulle være noget mellem træneren og en eller flere spillere ...".

    og fik dette svar.

    "Haha sku ikke noget jeg har lagt mærke til. Der er vel altid nogle, der er utilfredse med træneren, i og med alle i truppen, ikke kan starte inde..".

    Tænker min troværdighed er okay her, da jeg ikke ville være SÅ ked af hvis der VAR et eller andet :D, dog ikke med den pågældende spiller, eller i forhold til mobning (det er altid noget lort).

    Jeg må gerne citere ham for det, så hvis i ønsker det kan i få navnet.
    Selv du må tro mig her Kielberg :D.
    Så lad os da høre hvem det er, så vi kan få den latterlige historie slået til jorden med det samme :-)

    Comment


      Mobning af egne spillere.. Se det lyder jo så langt ude, at hvis det reelt var dét som afgjorde JMs skæbne i Sverige, så må vi da håbe at mobberen har lært noget af den tid..
      Av Chuck.. Det var et værre rygte.

      Comment


        Chuck har vel snakket med papegøjen/Den kommende pensionist med de berømte initialer...

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Nægter simpelthen at tro JM “mobber” nogen. Det var noget man gjorde i skolen.
          Truppen er kæmpestor og 10+ spiller ikke hver weekend. Selvfølgelig er nogen utilfreds.
          Så skal der ikke så meget til for at føle sig uden for og blive lidt stødt over en bemærkning fra træneren.
          JM har ikke lagt skul på at der er en hvis afstand mellem ham og spillerne og hvis man havde vendet sig til Onkel Kents hyggestue skal der nok ikke meget til.

          Tænker ikke at den eller de skal prøve at spille under Tyskeren eller den Skaldede Nordmand
          Last edited by fmprOB; 30-11-2018, 14:26.

          Comment


            Folk kan tro hvad de vil, men er der mon ikke forskel på at være uenig i trænerens dispositioner, og så på at føle sig decideret mobbet?

            Det er mere end én spiller, som jeg har det fra.

            Og det er ikke noget jeg finder glæde i, men hvis de har ret, så ser vi et, negativt, mønster, og det er da foruroligende, synes jeg.
            Jo før der gribes ind, jo bedre - og jeg taler ikke om en trænerfyring!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Folk kan tro hvad de vil, men er der mon ikke forskel på at være uenig i trænerens dispositioner, og så på at føle sig decideret mobbet?

              Det er mere end én spiller, som jeg har det fra.

              Og det er ikke noget jeg finder glæde i, men hvis de har ret, så ser vi et, negativt, mønster, og det er da foruroligende, synes jeg.
              Jo før der gribes ind, jo bedre - og jeg taler ikke om en trænerfyring!
              Jeg har 100% tiltro til det du siger Chuck. Tvivler ikke på dig. Tror bare der er 2 sider af en sag og han har en lidt hårdere stil end mange andre.
              Var til et talkshow med Preben Elkjær igår. Han har satme også trænet under nogen hårde trænere hvor man tit og ofte blev udstillet lidt..
              Jeg tror og håber på at nogen måske skal have lidt mere hård hud efter tiden med Kent

              Comment


                Det er vidst ingen hemmelighed at Chuck fik et rush og en lille pibe på, over forums forgudelse af hans “insiderviden” og blinkesmileyer i gamle dage med Kim Brink, og det følge af lækager der fulgte i kølvandet på staben omkring OB dengang.
                Måske savner han opmærksomheden, hvem ved?
                Det virker ihvertfald mærkeligt, at poste noget sådan i en tid, hvor det er det sidste, som klubben og truppen har brug for.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Paven152 Se indlæg
                  Det er vidst ingen hemmelighed at Chuck fik et rush og en lille pibe på, over forums forgudelse af hans “insiderviden” og blinkesmileyer i gamle dage med Kim Brink, og det følge af lækager der fulgte i kølvandet på staben omkring OB dengang.
                  Måske savner han opmærksomheden, hvem ved?
                  Det virker ihvertfald mærkeligt, at poste noget sådan i en tid, hvor det er det sidste, som klubben og truppen har brug for.

                  Comment


                    Nu er Chuck en af de sidste jeg vil mistænke, for at skulle ville skabe unødig splid og falske historier omkring OB. Jeg har altid oplevet ham som værende positiv omkring klubben, måske også for positiv nogle gange, og som de fleste sikkert også ved, har han jo bl.a. før forsøgt at organisere noget friviligt arbejde, der skulle komme klubben til gode.

                    Hvis han har en begrundet tro på, at der måske er nogle dårlige tegn i Ådalen, har han da lov til at skrive det, uanset om man bryder sig om at læse det eller ej. Hvis man ikke tror på det, fair nok, men der står mig bekendt ikke skrevet nogle steder, at man ikke må videreformidle rygter man hører fra Ådalen, uanset hvordan det går på banen.

                    Nu har jeg selv en god ven der har haft Jakob som træner for nogle år tilbage, og jeg har da hørt lidt af hvert. Mest positivt, men jeg har da også fået et billede af en træner der har en anden omgang med sine spillere end langt hovedparten af danske fodboldtrænere, og det er der nok både positive og negative sider ved, alt afhængigt af hvem modtageren er. Det er jo ekstremt diffust at snakke om "mobning", når vi ikke har noget konkret at diskutere, vi ved bare at det var emnet i nogle af de historier der sev ud fra hans tid i Hammarby. Jeg har dog tilgode at høre om det fra de danske klubber han har været i.

                    Jeg kan da sagtens forestille mig, at der er typer der ikke er tilfredse med Jakobs ledelsesstil. Det er da nærliggende at tro, at KEP ikke er stor fan. Rygtebørsen siger jo også, at han gerne vil af med en del angribere, så det ville heller ikke chokere mig, hvis f.eks. AK og Fester ikke er store fans. I weekenden kan vi jo se, at de i større eller mindre grad er blevet kørt ud på et sidespor, og hvordan de bliver behandlet til træning har jeg ingen idé om, men det kan jo godt være, at de opfatter det lidt som "mobning", hvis de føler, at de som ledere og folk i toppen af hierarkiet i truppen da Jakob kom, er blevet marginaliseret og gjort overflødige. Igen, det er rent gætværk, men det kan jo sagtens være, at der er foregået nogle ting, som nogle mennesker vil anse som "mobning" eller noget lignende, og som andre vil anse som et nødvendigt skifte i stil og kultur. Som andre også har skrevet, der er jo altid to sider af samme sag.

                    Når det så er sagt, så skal man altid behandle sine spillere/medarbejdere ordentligt i min verden. Ilse Jacobsen har da øjensynligt tjent en masse penge på at sælge nogle gummistøvler, men når man læser nogle af de historier der er kommet frem på det seneste fra tidligere medarbejdere, så kan jeg ingen respekt have for et sådant menneske. Det samme gælder fodboldtrænere, så er jeg bedøvende ligeglad med, hvor mange titler de vinder, man behandler altid sine medarbejdere med den respekt de fortjener. Og her forholder jeg mig overhovedet ikke til, om Jacob behandler sine spillere godt nok, for det ved jeg overhovedet ikke, men hvis en træner behandler nogle af sine spillere meget nedrigt, er gode resultater i hvert fald ikke et argument for ikke at sige det højt.

                    Nu har Jakob jo henover årene fået øgenavnet "Mini-Mourinho", og man kan sagtens diskutere om det ikke bare er et plat og poppet navn, men der er jo i hvert fald nogle ligheder. De fremstår begge som pragmatikere, de er dygtige rent taktisk og de formår at skabe resultater inden for kort tid. Og så har Mourinho jo den helt store brist, at han slider sine spillertrupper op, og generelt ikke virker til at behandle sine spillere særligt godt. Derfor er det jo efterhånden også mere reglen end undtagelsen, at når vi når til sæson 3 i Mourinhos periode, så begynder skeletterne at vælte ud af skabene, fordi at han taber omklædningsrummet og resultaterne blive ringere, denne sæson ser heller ikke ud til at være en undtagelse. Den parallel synes jeg overhovedet ikke, at man kan tillade sig at drage til Jakob, men det er bemærkelsesværdigt, at han i snart 10 år som cheftræner ikke har holdt mere end 2 sæsoner i en klub. Det er der både positive og negative grunde til, nok flest af de positive, men det er i hvert fald interessant selv i moderne fodbold, at en træner på det niveau ikke har været en del af et længere forløb, og det er da værd at holde sig for øje, når han forhåbentligt skal flytte OB kontinuerligt over flere sæsoner, hvordan udviklingskurverne på de forskellige spillere går, og om hans stil egner sig til de længere forløb.

                    Comment


                      Hvis man siger at visse spillere, at de er langsomme og over the Hill, så kan man tænke det er mobning, men hvis det er KEP så burde selv Kent have set at det eneste sted KEP var kvick i lang tid er i munden. AK, Fester er andre eksempler på spillere som måske kan føle sig overset. Men sandheder T st de ikke er gode nok. Er det drilleri når det nu er sandheden. Det kunne jo også være det kunne sætte lidt gang i den krøllede.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                        Så lad os da høre hvem det er, så vi kan få den latterlige historie slået til jorden med det samme :-)
                        Det er Julius Eskesen, som altså ikke har hørt noget om det og han virker som en der taler frit fra leveren.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Jeg tror bestemt heller ikke JM har til hensigt at decideret mobbe nogen, men jeg kunne fornemme på Tommy Bachmann, der kommenterede vores kamp i Farum forleden, at JM er rap i replikken og er meget deltagende når der snakkes uformelt sammenlignet med andre trænere. Her er alle mennesker jo ikke ens, og hvis han får fyret noget af til en spiller, hvorefter han så ikke spiller weekenden efter, så kan andre måske tage det mere personligt end andre. Jeg aner ikke om det er sådan det er, men det er i hvert fald ikke utænkeligt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Paven152 Se indlæg
                            Det er vidst ingen hemmelighed at Chuck fik et rush og en lille pibe på, over forums forgudelse af hans “insiderviden” og blinkesmileyer i gamle dage med Kim Brink, og det følge af lækager der fulgte i kølvandet på staben omkring OB dengang.
                            Måske savner han opmærksomheden, hvem ved?
                            Det virker ihvertfald mærkeligt, at poste noget sådan i en tid, hvor det er det sidste, som klubben og truppen har brug for.
                            Dit personfnidder gider jeg ikke kommentere på, Janus.

                            Kald det hvad du vil, men hvorfor skyde budbringeren?

                            Comment


                              Uanset om det et tilsigtet eller ej, så ændrer det ikke på, at nogle føler sig decideret mobbet.

                              Så kan man altid diskutere om de er for tyndhudede, eller om træneren er for grov osv., men det ændrer stadig ikke på den enkeltes følelser og hvad de måtte medføre.

                              Og at man så har hørt om lignende tilstande før, gør bare at jeg synes klubben bør være opmærksom på et eventuelt problem, og tage det i opløbet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                                Uanset om det et tilsigtet eller ej, så ændrer det ikke på, at nogle føler sig decideret mobbet.

                                Så kan man altid diskutere om de er for tyndhudede, eller om træneren er for grov osv., men det ændrer stadig ikke på den enkeltes følelser og hvad de måtte medføre.

                                Og at man så har hørt om lignende tilstande før, gør bare at jeg synes klubben bør være opmærksom på et eventuelt problem, og tage det i opløbet.
                                Dét at vi åbner op for selve emnet på forum, giver jo folkene i og omkring OB, muligeheden for at handle på det sagte.
                                Lad os håbe de er opmærksomme. Tak for info..

                                Comment

                                Working...
                                X