Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanpanel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg er enig i, at beskyldningerne som fremsættes er unødigt hårde, men finder det en overvejelse værd, at man vælger to personer, som har været ansat i klubben før, og fremstiller dem som helt almindelige sæsonkortholdere, så kan godt forstå, hvis nogen tænker sit. Jeg har sagt højt, hvad jeg mener er betænkeligt ved det, selvom jeg da personligt er ret overbevist om, at Peter Brix f.eks. har sine meningers mod og har hjertet på rette sted. Jeg synes alligevel, det omgærder projektet med en vis grad af utroværdighed, og jeg gad f.eks. godt høre, hvad der ligger til grund for udvælgelsen?

    Havde jeg stået for det her panel, havde også udvælgelsen været en mere åben proces, hvor folk måske kunne ansøge om en plads, nu fremstår det en anelse konstrueret.

    Det er absolut ikke ment som et personligt angreb, og jeg tror også godt, at Morten og Peter kan tåle debatten, og tak for indspar iøvrigt, men synes godt, man kan tillade sig, at være lidt kritisk.

    Men jeg kan godt lide, at det institutionaliseres, og er et skridt på vejen mod større åbenhed og dialog, men kritisk stillingtagen og debat er nu altid godt, så længe det er konstruktivt.

    Jeg ved at Jack og resten af folkene har kastet sig med åben pande lige ind i fan-involvering, så denne debat tror jeg ikke gør det mindste for dem. Hvis man vil åbenhed og dialog, så er det her jo kun rimeligt. Jeg ved helt ærligt ikke hvorfor det lige blev Morten og jeg der blev trukket op af langesidehatten. Jeg svarede ret kritisk på et par stadionundersøgelser og kom med nogle indspark til hvordan langsiden kunne "løftes". Det samme tror jeg Morten gjorde.

    Nu er det hele stadig meget nyt, så vi må se hvordan samarbejdet bliver. En vigtig lille pointe er, at der selvfølgelig sidder fire andre i panelet med udgangspunkt i Stiften og de grupperinger der skaber stemningen på stadion. De er for mig kernen i stadionoplevelsen, og der hvor det største fokus skal ligge i Fanpanelet, efter min mening. Ikke at langsiden er ligegyldig, men jeg tænker vi er et OK mix.

    Jeg har ikke noget mod debatten, og jeg fornemmer heller ikke, at det er nogle hårde personangreb på Morten og jeg. Synes vel at det er en meget rimelig reaktion på udvælgelsen af os.

    Igen, det er svært at skrive sig ud af, at vi ikke er kritiske nok i panelet. Det er jeg personligt slet ikke i tvivl om, for jeg kender både Morten og min egen tilgang til kritik.

    Men igen - tingene er ikke statiske. Jeg føler mig på ingen måde mere berettiget til at sidde der end nogen anden OB'er, så hvis det bliver indspist eller uden kritisk sans, finder man helt sikkert nogle andre på et tidspunkt.

    Det er jo nemt for mig at sige, men det vigtigste for mig, er som du skriver Søren, at det nu institutionaliseres og bliver en synlig handling.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Forklejner ikke nogen, og siger på ingen måde, at jeg har opfundet den dybe tallerken, men kan jo kun bidrage til debatten fra mit perspektiv af, og det har jo altid været som forholdsvis selvkørende idemand, så mit indspark var for at belyse nogle af de processer, der har været, set fra mit perspektiv.

      Det interessante er, at fodboldforretninger har nogle ekstremt engagerede fans, måske de mest engagerede "kunder" der findes, hvis vi nu skal bruge de begreber, og samtidigt er klubberne ekstremt dårlige til at lytte til deres fans og effektuere de tiltag som de kommer med, ja de ser vel nærmest sig selv som truet af disse fans, i hvert fald er det en svær udfordring for dem. Enhver anden udbyder af underholdning, ville jo med kyshånd tage imod disse fans, og udnytte deres ideer til fulde. Men i fodboldverden modarbejder man nærmest kundernes interesser, og så undrer man sig bagefter over, at folk de forsvinder.

      Det må være den her særlige blanding af amtørkultur og forretning der forvirrer billedet.
      Jeg kan anbefale følgende bog, hvor en ung odenseansk fan skriver om netop dette tema og om hvad klubberne kan gøre for at skabe den rette balance i den verden:

      http://fankultur.dk/sample-page/glim...fankultur-2011 ;-)

      Vores konklusioner er ikke så forskellige fra hinanden.

      Comment


        #48
        Det er helt rimeligt, at der bliver diskuteret, om det er de rigtige folk. Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor jeg er blevet spurgt, men jeg har da talt løbende med tidligere kolleger - heriblandt Jack - i de seneste år, så de kan ikke være i tvivl om mit fortsatte engagement.

        Når det er sagt, regner jeg bestemt ikke med, at det er på livstid. Tværtimod. Måske skal jeg blot være en del af Fanpanelet i et års tid eller halvandet. Herefter vil det være sundt og godt, at der kommer andre øjne ind. Man kunne med en vis ret argumentere for, at vi generelt er for ens i panelet.

        Jeg har siddet på min faste plads på langsiden i 11-12 år, og der er faktisk en del sæsonkortholdere, som er både 20 og 30 år ældre end Brix og jeg. De er også fans; blot en anden slags end jeg er - eller folk på Stiften. Der er heller ingen kvinder i panelet. Det kunne egentlig også være sundt nok.

        Brix og jeg er heller ikke helt ens. Han har en "skummel" fortid på Stiften, mens jeg altid har holdt til på langsiden. Jeg er bare ikke den syngende type, men jeg råber, skriger og kaster med ting som alle andre... åbenbart. :-)

        Til gengæld er jeg ikke i tvivl om, at en bedre stemning på stadion går gennem bedre forhold og muligheder for de aktive på Stiften. Det er herfra, at energien kommer, som kan rive resten af stadion med, så det vil jeg bakke op om. Trods min plads på langsiden.
        Last edited by skarven; 25-02-2017, 13:10. Årsag: Kager rundt i tribunerne... grrr...
        Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


        Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Der er også rigtigt mange, der rent faktisk kan mønstre en positiv tanke, når de går fra forum til stadion. I den sidste ende tror jeg mere på tanken om, at hvis noget fungerer; så fungerer det, fordi de rette folk er tilstede, på det rette tidspunkt. Det betyder, i princippet, at vi kunne være åh så positive; åh så stemningsskabende, og i den sidste ende vil resultatet stadig være det samme, om vi så var hoppet i den modsatte grøft.

          Det er ikke det samme, som at du ikke kan eller har ret i, at vi også har et ansvar at leve op til, men jeg fastholder, at det er meget svært at leve op til det ansvar; når der er nogen andre, der ikke tager sin del af det, der er hovedansvaret. Jeg vil anerkende at bølgerne har gået og går højt; også for højt, men i den sidste ende, vil jeg påstå at der kan foretages valg på direktionsgangene, der har langt mere indflydelse på, hvor vi ender henne i tabellen, end der kan fra fanside.

          For mig er fodbold først og fremmest følelser; og jeg arbejder ud fra devisen, at jeg var her for 25 år siden og vil også være her, når der er gået 25 år. Det er mig, de skal behage; ikke den anden vej rundt; automatisk. De skal gøre sig fortjent til min respekt. Støtten får de i hver eneste kamp, på stadion; hvor det tæller; og det er ikke bare indbildning, at sådan opererer rigtigt mange fans også. Det er ikke "os", der skræmmer fans væk fra stadion i hobetal; ved at skrive simple ord på et debatforum. Vores opgave som fans er at støtte dem på kampdage; sørge for at vi kan fange fans, der dukker op på stadion og få dem, ad den vej, til at komme igen. Resten er helt op til "klubben", som består af folk, der på det givne tidspunkt er ANSAT i min klub, til at leve op til det ansvar. De er IKKE lig med "klubben". De er de folk, der er ansat til at skubbe navnet OB fremad.

          Jeg gør mit ansvar; i det store hele: Dukker op til kampene, bliver helt til slut, uanset hvordan det går. Synger med, når jeg kan. Hverken buh'er eller pifter af spillerne (Kun af lederne, der svigter). Den del som alle bør leve op til, når de er på stadion. For dér tæller støtten.

          Så kan vi diskutere det rigtige i at forum har så stor indflydelse, også til den negative side, som nogen gerne vil påstå; i det syvende sidste, betyder de ord herinde ikke nær så meget som ledelsesbeslutninger omkring valg af spillere og taktik - plus kvaliteten af vores faciliteter, gør. Og intet du kan sige eller gøre får mig til at ændre på det udgangspunkt, fordi for mig er det den rene sandhed.

          Vi eksisterer for at gøre kampdagene sjovere - at give spillerne på dagen det ekstra skud vitaminer; og igennem al den negativitet, der har været herinde, så vil jeg stadig mene, at vi trods alt har givet en god støtte. De største mishagsytringer på stadion er blevet vendt mod ledelsen - ikke spillerne.

          Ja - hvis vi var kommet bagud mod Randers havde vi formentlig aldrig nærmet os en sejr - men det ville ikke skyldes støtten eller mangel på samme, der så evt kunne være fulgt i kølvandet på et baklænsmål - det ville skyldes den generelle tilstand i OB; hvor truppen ikke er god nok til at svare tilbage på modgang; uanset om vi så sang uafbrudt i 90 minutter.

          Den positive energi skabes af evnen til at levere. Og hvis man ikke kan levere, fordi én eller anden tosse har skrevet ét eller andet på et debatforum, så mener jeg seriøst vedkommende burde finde sig et andet arbejde. Og vokse et par nosser. Og evt bruge de nosser til at begynde at lukke munden på de unuancerede brokhoveder; i stedet for konstant at give "os" brændstof.

          Det er bare så typisk dansk at pakke spillerne ind i vat - i stedet for at sige: Gå nu ud og vis de fjolser, at de tager fejl. I stedet for "Åh, uha nej, stakkels pus; ChrisOB siger vi er talentløse; det må han da ret i; snøft snøft". Fuck nej. Gå ud og luk min store kæft - for jeg gør det ikke frivilligt. Den skal lukkes. Og det blev den i mandags. For now.

          Imens nyder jeg den positive energi den sejr og den nye fanpanel giver mig; indtil jeg får set, hvad de har at bringe i morgen; hvor vi sikkert bliver en pæn del striwer; nu med anderledes forventninger efter en på alle måder vellykket premiere. Hvor mange gange har vi ikke bygget en positiv energi op - bare for at se den blive smadret af ugidelighed på banen - upåagtet den flotte støtte?

          Så jeg gentager: Gå ud og luk min store kæft. Imens bakker jeg fuldt op om panelet; og glæder mig som et lille barn til, hvad morgendagen bringer. Min negativitet bliver brugt til at fodre min passion; og jeg lever op til mit ansvar. Nu er det spillernes tur.

          MvH ChrisOB
          Jeg tror vi er grundlæggende uenige. Hele den sociokulturelle analyse af hvad der kommer først af fansenes påvirkninger og spillernes ydelser er for mig mere uinteressant end resultatet i sidste ende, og det er det, der er min pointe.

          For mig er det en pligtetik, og jeg interesserer mig egentlig ikke for om mit bidrag så betyder 2, 6, eller 12 % for slutresultatet. Min analyse går mere på om vi, vores negative/positive vibes/stemningen omkring klubben og vores stemning betyder noget for slutresultatet, og der mener jeg at kunne konstatere, at det betyder meget mere end folk tror. Jeg konstaterer også, at til trods for vores nørderi i spillere, spillersammensætninger osv., så sker det meget, meget ofte i Superligaen, at det kun er ganske få hold man fra start kan placere det rigtige sted, og at ofte virker over eller underpræstationer til at være nært forbundet med holdånd/stemning omkring klubben/samhørighed/et fælles projekt osv.

          Det er også derfor min analyse af fansenes grundlæggende betydning ender med et meget simpelt postulat, som kun de færreste klubrepræsentanter har forstået: Ingen fans, ingen professionel fodbold. Skide være med om nullerne på OSE-kontoen primært stammer fra sponsorer, for hele værdikæden går mellem klub og fans, og det er sidstnævnte, der afgør førnævnte.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Til Peter Brix.
            Har du været på forummet med et andet navn tidligere.
            Undskyld mit perfide spørgsmål men er du mon hentet ind af klubben for at hjælpe med fanstyring eller hvad det nu kan kaldes.
            Uanset tyder det på at kunne blive et godt initiativ. Men det vigtigste er stadig spillet og resultaterne.
            PS.klokken er 23 hvor jeg befinder mig de næste 2 uger.
            Du har altid været det vildeste menneske på det her forum. Jesus.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Jeg er enig i, at beskyldningerne som fremsættes er unødigt hårde, men finder det en overvejelse værd, at man vælger to personer, som har været ansat i klubben før, og fremstiller dem som helt almindelige sæsonkortholdere, så kan godt forstå, hvis nogen tænker sit. Jeg har sagt højt, hvad jeg mener er betænkeligt ved det, selvom jeg da personligt er ret overbevist om, at Peter Brix f.eks. har sine meningers mod og har hjertet på rette sted. Jeg synes alligevel, det omgærder projektet med en vis grad af utroværdighed, og jeg gad f.eks. godt høre, hvad der ligger til grund for udvælgelsen?

              Havde jeg stået for det her panel, havde også udvælgelsen været en mere åben proces, hvor folk måske kunne ansøge om en plads, nu fremstår det en anelse konstrueret.

              Det er absolut ikke ment som et personligt angreb, og jeg tror også godt, at Morten og Peter kan tåle debatten, og tak for indspar iøvrigt, men synes godt, man kan tillade sig, at være lidt kritisk.

              Men jeg kan godt lide, at det institutionaliseres, og er et skridt på vejen mod større åbenhed og dialog, men kritisk stillingtagen og debat er nu altid godt, så længe det er konstruktivt.
              Hvordan er det, at det amerikanske ordsprog lyder? "Never attibute to malice what can be explained by incompetence", eller sådan noget?

              Mon ikke det var nogle man lige kendte, som man vidste sad på langsiden?

              Jeg er enig i mange af dine pointer, men hvis jeg lige havde påtaget mig, hvad jeg går ud fra er et frivilligt, ulønnet tillidshverv for at bringe klubben og fansene tættere sammen, og jeg skulle læse sådan en gang paranoide anklager som dem Tåhyler hælder ind i debatten, havde jeg været en hel del mindre diplomatisk end den gode Brix, det kan jeg garantere for...
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #52
                Det er godt at se at Peter er bedre til at læse og forstå end du er. Og jeg er tilfreds med hans svar. Tak.
                Selvfølgelig er mit spørgsmål relevant og selvfølgelig er fanpanelet en vigtig og,synes jeg,nødvendig nyskabelse
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Det er godt at se at Peter er bedre til at læse og forstå end du er. Og jeg er tilfreds med hans svar. Tak.
                  Selvfølgelig er mit spørgsmål relevant og selvfølgelig er fanpanelet en vigtig og,synes jeg,nødvendig nyskabelse
                  Selvfølgelig starter et medlem af fanpanelet ikke med at lægge sig ud med en af sine medfans, uanset hvor perfide hans beskyldninger så måtte være...
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #54
                    Er dette et fanpanel arrangement?

                    http://www.ob.dk/artikel/mitob-tirsd...term=Ls%20mere

                    Comment


                      #55
                      Vi blev præsenteret for MitOB ved første møde i fanpanelet, så vi har vist ikke gjort meget andet end at rose idéen fra klubben. :-)
                      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                      Comment


                        #56
                        Hvor kan man følge hvad der sker i fanpanelet , og hvad der er udrettet so far ?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment

                        Working...
                        X