Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanpanel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jamen er det ikke præcist det, som er sket? men virkelighedsopfattelsen har vist været en noget andet i bunkeren, der har man haft tendens til, at se sig selv som ene mod hele verden, at alle, selv fans, havde en vis mistillid og ringeagt overfor klubben, og klubben konstant var ramt af negative holdninger og historier, som stammer fra de år, hvor der virkelig var kamp om fodboldtronen i Odense. Man har tænkt, at OB skulle være meget påpasselige, og være virkelig artige i deres kommunikation ud af til, så de kunne få et positivt omdømme. Det er min analyse.

    I den proces, har man nok overset, at fans faktisk rummer en masse vilje og energi, og er en fordel for klubben, selvom de godt kan være negative og følelsesladede. OB skal lære at kunne rumme det fans indeholder, det mangler vi stadig at se.

    Måske de skal tænke over om noget af negativiteten faktisk kommer via den passion nogle fans har for klubben , vrede og negativitet kommer sig ofte af at fans føler sig overhørt , frustreret og at samhørigheden med klubben smuldrer og at nogle fans føler klubben modarbejder fremfor samarbejder .

    Måske 11.600 tilskuere tilsammen i kampene mod FCK og BIF også var en alarmklokke de ikke kunne overhøre .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Jamen er det ikke præcist det, som er sket? men virkelighedsopfattelsen har vist været en noget andet i bunkeren, der har man haft tendens til, at se sig selv som ene mod hele verden, at alle, selv fans, havde en vis mistillid og ringeagt overfor klubben, og klubben konstant var ramt af negative holdninger og historier, som stammer fra de år, hvor der virkelig var kamp om fodboldtronen i Odense. Man har tænkt, at OB skulle være meget påpasselige, og være virkelig artige i deres kommunikation ud af til, så de kunne få et positivt omdømme. Det er min analyse.

      I den proces, har man nok overset, at fans faktisk rummer en masse vilje og energi, og er en fordel for klubben, selvom de godt kan være negative og følelsesladede. OB skal lære at kunne rumme det fans indeholder, det mangler vi stadig at se.
      Vi rummer mange uanede ressourcer - vi er ikke bare "sure gamle, bitre mænd". Vi er fans, der smadrer rat og døre i frustration over nederlag; som opfører sig som en komplet 8-årig til en familiesammenkomst, bare fordi Duncan scorede til 3-2.

      Det er udtryk for passion - og den passion kommer også til udtryk i frustrationen over, hvad vi oplever og ser i og omkring OB. Vi er ikke negative bare for at være negative - og har aldrig været det.

      Der er ingen modsætning imellem at skeje ud her på forum og så lysten og viljen til at gøre noget for den klub, som vi alle elsker. At være "negativ" er også passion. Det er ikke bare negativitet.

      Et koncept, som der er mange, der har svært ved at kapere.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #18
        Så blev det officielt med OB's fanpanel

        http://www.ob.dk/artikel/obs-nye-fanpanel.aspx

        Comment


          #19
          Hvis man skal være lidt kritisk, så er Tigers jo ret underlagt OSE mening, og de to sæsonkortholdere, har tidligere været ansat, så helt tilfældigt udvalgt er det nok ikke. SLO er vel en slags klubbens mand trods alt? og så er der en enkelt uofficiel tilbage. Så hvor kritisk og appellerende er det?

          Men håber på det bedste.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Hvis man skal være lidt kritisk, så er Tigers jo ret underlagt OSE mening, og de to sæsonkortholdere, har tidligere været ansat, så helt tilfældigt udvalgt er det nok ikke. SLO er vel en slags klubbens mand trods alt? og så er der en enkelt uofficiel tilbage. Så hvor kritisk og appellerende er det?

            Men håber på det bedste.
            Jeg havde samme tanke men vil lade arbejdet snakke for sig selv.. Jeg er positiv og glæder mig til TIFO, Podcasts osv

            Comment


              #21
              Jeg ved ikke helt hvordan jeg havde forventet et fanpanel sammensat men det her er da at vælge blandt vennerne.
              Men Lad os nu se. Som i fodbold er det resultaterne,der tæller.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #22
                Hvem er Tigers ?

                Comment


                  #23
                  Det har været længe efterspurgt. Godt initiativ, hvis man reelt vil bruge det, og sætte det i spil. Jeg kunne godt ønske mig endnu mere magt til sådan et panel, og at dem, der sad i panelet tilsvarende tog rollen seriøst.

                  Jeg er dog lidt bekymret ved den såkaldte stemningspulje. Er det rigtigt forstået, at man kommer med inputs til hvad klubben bruger midlerne til, og ikke, at der ligger en pulje, som fansene kan få til at lave stemningsaktiviteter? Det første har intet med fanmiljø at gøre - det sidste er noget vi har haft før med stor succes.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg var ved at spytte kaffe ud over det hele, da jeg læste det her afsnit : "Et andet tiltag er, at nogle OB-fans vil lave en podcast om klubben, henvendt til fansene.
                    - »Tidligere har vi haft berøringsangst, når det gjaldt den slags kommunikation, for så var det ude af væres hænder. Vi har i mange år selv villet styre, hvad der kom ind og ud. "

                    Vi ved jo alle det er sådan det er foregået, men vildt, at han bare siger det ligeud.
                    Det har OB nu været åben med overfor os fans i mange år. På et tidspunkt var det faktisk meningen og helt på plads at dette forum skulle overgå til Fankomitéens platform, men så trak OB i land igen.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Man skulle næsten tro, at Jørgensen har fundet mit katalog af anbefalinger på 8 sider, som jeg sendte til klubben for nogle år siden, og som dengang gav et kort høftligt møde, men der skete aldrig mere end det, udover at de lavede nogle ting omkring jubilæet i 12, som også mindede om nogle af de tiltag, som jeg anbefalede :-)
                      Hov hov, vi sad faktisk nogle fans med omkring bordet i 11-12 og var med til at beslutte nogle af aktiviteterne omkring jubilæet. Desværre var vi allerede på det tidspunkt på vej til at gå tør for kræfter, så vi aldrig fik det ud af det vi skulle.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg forstår simpelthen ikke den tankegang. Hvis al kommunikation er ukritisk propaganda, kommer man til:

                        a): at miste al troværdighed i længden, når der opstår dissonans mellem kommunikationen og virkeligheden (som vi har set det de sidste par år)
                        og
                        b): bruge en masse tid på damage control, når ens håbløst optimistiske og ukritiske udtalelser kommer tilbage og bider én i røven.

                        Det er en virkelig, virkelig dårlig og gammeldags kommunikationsstrategi, og det er helt sindssygt, at ingen i organisationen, ledelsen eller kommunikationsafdelingen har råbt vagt i gevær noget før. Jeg vil som mange andre lige klappe hesten og se dem skifte retning, før jeg klapper i hænderne, men de første udmeldinger er meget positive, imo.
                        OB har i gennem de sidste 20 år ufatteligt mange gange fået af vide, at deres kommunikation omkring de sportslige præstationer var utroværdig. Og ind i mellem har de faktisk ændret tingene en anelse, men spørgsmålet er om det ikke er for svært for OB selv at kommunikere meningsfyldt?

                        Altså, jeg læser aldrig noget der handler om superligaholdet, udover ren fakta, fordi det er så godt som muligt at få en nuanceret beskrivelse af præstationer og spillere når klubben selvfølgelig skal tænke over disses præstationer i næste kamp osv.

                        Derfor er et samarbejde med fans, der på den ene side har et vist frirum til at være kritiske og som på den anden side forstår hvilket ansvar de har overfor ikke at skabe unuanceret negativ energi omkring klubben, den helt rigtige vej at gå. Hvis det altså bliver den vej.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                          Det har været længe efterspurgt. Godt initiativ, hvis man reelt vil bruge det, og sætte det i spil. Jeg kunne godt ønske mig endnu mere magt til sådan et panel, og at dem, der sad i panelet tilsvarende tog rollen seriøst.

                          Jeg er dog lidt bekymret ved den såkaldte stemningspulje. Er det rigtigt forstået, at man kommer med inputs til hvad klubben bruger midlerne til, og ikke, at der ligger en pulje, som fansene kan få til at lave stemningsaktiviteter? Det første har intet med fanmiljø at gøre - det sidste er noget vi har haft før med stor succes.
                          Sådan som jeg har forstået det så råder panelet fuldt over de 50.000+ kr til stemningsaktiviteter osv som man selv arrangerer

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Måske de skal tænke over om noget af negativiteten faktisk kommer via den passion nogle fans har for klubben , vrede og negativitet kommer sig ofte af at fans føler sig overhørt , frustreret og at samhørigheden med klubben smuldrer og at nogle fans føler klubben modarbejder fremfor samarbejder .

                            Måske 11.600 tilskuere tilsammen i kampene mod FCK og BIF også var en alarmklokke de ikke kunne overhøre .
                            Jeg tror du har ret i, at man kan undgå noget af den unødvendige og unuancerede negative energi hvis man har fansene tættere på. Det er trods alt sværere at skrive, tænke og sige dårligt om nogen man har et godt forhold til, og det er ofte nemmere at forstå beslutninger, der træffes, hvis man kender til mellemregningerne.

                            Det er jo også hele argumentet for f.eks. at tillade romerlys - hvilket ville skabe en helt anden ansvarsfølelse på tribunerne, hvis man gjorde det ordentligt.

                            Men jeg mener nu uanset, at en del flere fans burde tænke over effekten af deres handlinger - altid at afveje om det man tænker, siger og gør i sidste ende er til klubbens bedste, eller bare noget man gør for sin egen skyld/fordi man i afmagt har brug for at placere et ansvar og lignende.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Vi rummer mange uanede ressourcer - vi er ikke bare "sure gamle, bitre mænd". Vi er fans, der smadrer rat og døre i frustration over nederlag; som opfører sig som en komplet 8-årig til en familiesammenkomst, bare fordi Duncan scorede til 3-2.

                              Det er udtryk for passion - og den passion kommer også til udtryk i frustrationen over, hvad vi oplever og ser i og omkring OB. Vi er ikke negative bare for at være negative - og har aldrig været det.

                              Der er ingen modsætning imellem at skeje ud her på forum og så lysten og viljen til at gøre noget for den klub, som vi alle elsker. At være "negativ" er også passion. Det er ikke bare negativitet.

                              Et koncept, som der er mange, der har svært ved at kapere.

                              MvH ChrisOB
                              Din udlægning er enkel, men også unuanceret, vil jeg mene. Selvfølgelig kan der være en modsætning mellem den negativitet, der skabes på forum og andre steder og den positive energi, der kan leveres på stadion. Ligesom i alle andre grupper kan såvel positive, som negative energier blive til dynamikker, der gør det svært at forblive saglige, nuancerede, se tingene fra flere perspektiver osv. Og det er selvfølgelig rigtig mange, der har svært ved at stoppe en positiv tanke ved porten til stadion.

                              Det er min erfaring fra snart 20 år med stemningsskabende aktiviteter, at vi som fans har en kæmpe indflydelse på spillerne, på kampene, på klubben og på mange flere ting, hvis vi ellers var klar over hvilke muligheder vi har. Ligesom jeg derfor er helt enig med dig i, at alle klubber burde sadle radikalt om i deres forhold til fansene, så mener jeg også at en del fans mangler at indse og forholde sig til det ansvar.

                              Det er meget svært at tage fans seriøst, der det ene øjeblik kan svine spillere til for at være lejesvende og råbe ingen over klubben og det næste øjeblik at have besluttet sig for hellere at ville gå fra stadion før en kamp er slut, synge hånlige sange til spillerne eller noget tredje.

                              Var vi kommet bagud med Randers havde vi formentlig aldrig nærmet os en sejr i dén kamp, og der havde ikke været meget positiv energi fra tribunerne.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Hvis man skal være lidt kritisk, så er Tigers jo ret underlagt OSE mening, og de to sæsonkortholdere, har tidligere været ansat, så helt tilfældigt udvalgt er det nok ikke. SLO er vel en slags klubbens mand trods alt? og så er der en enkelt uofficiel tilbage. Så hvor kritisk og appellerende er det?

                                Men håber på det bedste.
                                Tænkte også det var lidt spøjst med to tidligere ansatte - hvordan er man lige nået frem til det? Men altså, der er to uofficielle. Både Simon og Kasper er uofficielle. Og mon ikke Brix godt kan sige fra? :)

                                Comment

                                Working...
                                X