Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Mit indlæg handlede om du kunne forstå hvorfor vi farer så meget frem mod ham. Det gør du så ikke, for jo, han er præcis så inkompetent, som vi fremstiller ham. Den ringeste sportsdirektør i ligaen med flere længder.

    MvH ChrisOB
    Det er nemt at placere folk en i bås, og så ignorere alt, som ikke lige passer inden for det afgrænsede område.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Det er nemt at placere folk en i bås, og så ignorere alt, som ikke lige passer inden for det afgrænsede område.
      Det er nemt, fordi nogle ting er ret så åbenlyse. Vi ligger næst-sidst, vandt kun 4 kampe og scorede kun 16 mål. Jeg har fat i den lange ende, og det er ærgeligt, at du har så arrig en modstand mod at kalde en spade for en spade.

      Og hvad "ignorerer" jeg egentlig af betydning? Faktum: Vores trup er ikke blevet forstærket. Hvis den var - lå vi højere oppe. Så enkelt er fodbold nu engang imellem, uanset hvor meget det så skurer i øjnene på såkaldte "nuance-ryttere"

      Ud over det med økonomien, hvad "ignorerer" jeg så af gode ting, som Jesper Hansen overordnet set har bidraget med til OB?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Det er nemt, fordi nogle ting er ret så åbenlyse. Vi ligger næst-sidst, vandt kun 4 kampe og scorede kun 16 mål. Jeg har fat i den lange ende, og det er ærgeligt, at du har så arrig en modstand mod at kalde en spade for en spade.

        Og hvad "ignorerer" jeg egentlig af betydning? Faktum: Vores trup er ikke blevet forstærket. Hvis den var - lå vi højere oppe. Så enkelt er fodbold nu engang imellem, uanset hvor meget det så skurer i øjnene på såkaldte "nuance-ryttere"

        Ud over det med økonomien, hvad "ignorerer" jeg så af gode ting, som Jesper Hansen overordnet set har bidraget med til OB?

        MvH ChrisOB
        Min kommentar gik ikke specifikt på JH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Min kommentar gik ikke specifikt på JH
          Men det var jo ham, vi snakkede om. Så hvad mener du?

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Er der egentlig andre evner for en sportsdirektør, der rent faktisk tæller?

            MvH ChrisOB
            Måske. Men det er de 2 vigtigste for mig. Og givet vis også for dig. Men åbenbart ikke for bestyrelsen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Måske. Men det er de 2 vigtigste for mig. Og givet vis også for dig. Men åbenbart ikke for bestyrelsen
              I og med, han er SPORTSdirektør og ikke ØKONOMIdirektør, så er det jo klart, hvad der er det vigtigste. Selv om det ene er en forudsætning for det andet.

              Det er hamrende ligegyldigt, hvis han havde redede os fra konkurs, hvis han er med til at sammensætte et hold, der rykker ned.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                I og med, han er SPORTSdirektør og ikke ØKONOMIdirektør, så er det jo klart, hvad der er det vigtigste. Selv om det ene er en forudsætning for det andet.

                Det er hamrende ligegyldigt, hvis han havde redede os fra konkurs, hvis han er med til at sammensætte et hold, der rykker ned.

                MvH ChrisOB
                Jammen jeg er da 4 milliarder % enig. Plus det løse...

                Comment


                  Så blev det Ådalens tur til at få besøg af Mediano... Har ikke selv hørt det endnu, så kan ikke lige smide yderligere kommentarer...

                  http://www.mediano.nu/oversigt/2017/2/18/ob-special-stort-interview-med-cheftrner-kent-nielsen-om-presset-og-de-kritiske-fans
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Så blev det Ådalens tur til at få besøg af Mediano... Har ikke selv hørt det endnu, så kan ikke lige smide yderligere kommentarer...

                    http://www.mediano.nu/oversigt/2017/2/18/ob-special-stort-interview-med-cheftrner-kent-nielsen-om-presset-og-de-kritiske-fans
                    Rigtig god. Ja, det bedste interview jeg har hørt.
                    Kent indrømmer bla at fansene og spillerne i AAB var tættere på hinanden end den armslængde spillerne havde til fans i OB. Men det er blevet bedre siden efteråret, siger Kent.
                    Han er lige ved at indrømme det er en overlevelseskamp.

                    Og Jønsson spiller fordi han er den bedste der er til den plads.

                    Talentudviklingen er først kommet igang efter T Hermansens ansættelse. Og OB er langt efter AAB - endnu
                    Last edited by Tåhyler; 18-02-2017, 13:27.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      En usammenhængende mand, som mest af alt virker som en der er bange for at sige tingene som de er, og det bliver pakken ind og undskyldninger, og alternative sandheder...

                      Ud med ham!
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Så blev det Ådalens tur til at få besøg af Mediano... Har ikke selv hørt det endnu, så kan ikke lige smide yderligere kommentarer...

                        http://www.mediano.nu/oversigt/2017/2/18/ob-special-stort-interview-med-cheftrner-kent-nielsen-om-presset-og-de-kritiske-fans
                        Det er et ganske godt interview i den forstand, at de kommer fint omkring og i dybden med mange af de temaer, der præger debatten herinde, men jeg synes dælme ikke, det er særlig betryggende at lytte til.

                        Selv om Kent formelt set anerkender, at vi er i nedrykningsfare, forstærker interviewet i høj grad fornemmelsen af, at han ikke for alvor ser nedrykning som en reel mulighed, og jeg bliver mere og mere bekymret for, at han er i gang med at "nuancere" os direkte ned i 1. division. Selvfølgelig har han ret i, at de internt i truppen bliver nødt til også at fokusere på de ting, der trods alt fungerer efter hensigten, men han holder fortsat fast i, at holdets eneste alarmerende problem er, at der brændes for mange chancer, og at der i lidt for mange situationer spilles på tværs, hvor der burde have været sparket på mål.
                        Hans bedste bud på en Plan B (et begreb han i det hele taget ikke giver meget for) er at afslutte oftere udefra, hvilket Casper Nielsen blandt skal bidrage med, men også JJ og Eddie fremhæves som spillere, der har evnerne til at gøre det mere, end de gjorde i efteråret.

                        Derudover er det ret tungt at høre, hvor let han affejer kritikken af de mange indkøb af hans gamle folk fra AaB, for "det var der ikke en kæft, der havde en mening om i sommer". Det er udelukkende blevet et tema på grund af resultaterne, mener han.
                        Jeg skal ikke selv spille bagklog, for personligt havde jeg det kun lunkent med Thrane og til dels KEP; Jönne synes jeg virkede som en udmærket tilføjelse, og købet af AK var jeg decideret glad for. Alle spillerne fik selvfølgelig en blandet modtagelse, men at påstå, at indkøbene ikke blev mødt med kritik allerede dengang, det er jo en lodret løgn. Det var vel kun AK, som der ikke blev sat meget store spørgsmålstegn ved af rigtig mange fans.

                        I forlængelse heraf mener han, at den massive kritik af Jönnson skyldes hans manglende mål, og at folk derfor overser de mange positive ting, han bidrager med. Han understreger desuden, at Jönnson ikke har længere snor end andre, fordi Kent kender hans topniveau, men at han udelukkende spiller, fordi han ikke mener, der er andre i truppen, der kan gøre det bedre end han har gjort. Det i sig selv bør give anledning til dybe panderynker.

                        Endelig mener han ikke, OB befinder sig i en identitetskrise. Den vurdering bygger han på et i mine øjne alt for overfladisk og forsimplet kulturbegreb og de sædvanlige stråmandsargumenter om, at vi ikke kan forvente sølvmedaljer hvert eneste år, og at det ikke kan lade sig gøre at blive et tophold udelukkende med lokale talenter.

                        Selvfølgelig har han også et par udmærkede pointer undervejs, men alt i alt sidder jeg stadig tilbage med følelsen af, at man internt i klubben stadig ikke har fattet alvoren af udviklingen de seneste år i det hele taget og vores nuværende situation i særdeleshed.
                        Last edited by MortenF; 18-02-2017, 14:45.
                        SLO

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                          Det er et ganske godt interview i den forstand, at de kommer fint omkring og i dybden med mange af de temaer, der præger debatten herinde, men jeg synes dælme ikke, det er særlig betryggende at lytte til.

                          Selv om Kent formelt set anerkender, at vi er i nedrykningsfare, forstærker interviewet i høj grad fornemmelsen af, at han ikke for alvor ser nedrykning som en reel mulighed, og jeg bliver mere og mere bekymret for, at han er i gang med at "nuancere" os direkte ned i 1. division. Selvfølgelig har han ret i, at de internt i truppen bliver nødt til også at fokusere på de ting, der trods alt fungerer efter hensigten, men han holder fortsat fast i, at holdets eneste alarmerende problem er, at der brændes for mange chancer, og at der i lidt for mange situationer spilles på tværs, hvor der burde have været sparket på mål.
                          Hans bedste bud på en Plan B (et begreb han i det hele taget ikke giver meget for) er at afslutte oftere udefra, hvilket Casper Nielsen blandt skal bidrage med, men også JJ og Eddie fremhæves som spillere, der har evnerne til at gøre det mere, end de gjorde i efteråret.

                          Derudover er det ret tungt at høre, hvor let han affejer kritikken af de mange indkøb af hans gamle folk fra AaB, for "det var der ikke en kæft, der havde en mening om i sommer". Det er udelukkende blevet et tema på grund af resultaterne, mener han.
                          Jeg skal ikke selv spille bagklog, for personligt havde jeg det kun lunkent med Thrane og til dels KEP; Jönne synes jeg virkede som en udmærket tilføjelse, og købet af AK var jeg decideret glad for. Alle spillerne fik selvfølgelig en blandet modtagelse, men at påstå, at indkøbene ikke blev mødt med kritik allerede dengang, det er jo en lodret løgn. Det var vel kun AK, som der ikke blev sat meget store spørgsmålstegn ved af rigtig mange fans.

                          I forlængelse heraf mener han, at den massive kritik af Jönnson skyldes hans manglende mål, og at folk derfor overser de mange positive ting, han bidrager med. Han understreger desuden, at Jönnson ikke har længere snor end andre, fordi Kent kender hans topniveau, men at han udelukkende spiller, fordi han ikke mener, der er andre i truppen, der kan gøre det bedre end han har gjort. Det i sig selv bør give anledning til dybe panderynker.

                          Endelig mener han ikke, OB har en identitetskrise. Den vurdering bygger han på et i mine øjne alt for overfladisk og forsimplet kulturbegreb og de sædvanlige stråmandsargumenter om, at vi ikke kan forvente sølvmedaljer hvert eneste år, og at det ikke kan lade sig gøre at blive et tophold udelukkende med lokale talenter.

                          Selvfølgelig har han også et par udmærkede pointer undervejs, men alt i alt sidder jeg stadig tilbage med følelsen af, at man internt i klubben stadig ikke har fattet alvoren af udviklingen de seneste år i det hele taget og vores nuværende situation i særdeleshed.
                          Tak, så slipper jeg for selv at høre det.

                          Manden er jo leder af en kult, og ikke et fodboldhold.

                          Mvh ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                            Det er et ganske godt interview i den forstand, at de kommer fint omkring og i dybden med mange af de temaer, der præger debatten herinde, men jeg synes dælme ikke, det er særlig betryggende at lytte til.

                            Selv om Kent formelt set anerkender, at vi er i nedrykningsfare, forstærker interviewet i høj grad fornemmelsen af, at han ikke for alvor ser nedrykning som en reel mulighed, og jeg bliver mere og mere bekymret for, at han er i gang med at "nuancere" os direkte ned i 1. division. Selvfølgelig har han ret i, at de internt i truppen bliver nødt til også at fokusere på de ting, der trods alt fungerer efter hensigten, men han holder fortsat fast i, at holdets eneste alarmerende problem er, at der brændes for mange chancer, og at der i lidt for mange situationer spilles på tværs, hvor der burde have været sparket på mål.
                            Hans bedste bud på en Plan B (et begreb han i det hele taget ikke giver meget for) er at afslutte oftere udefra, hvilket Casper Nielsen blandt skal bidrage med, men også JJ og Eddie fremhæves som spillere, der har evnerne til at gøre det mere, end de gjorde i efteråret.

                            Derudover er det ret tungt at høre, hvor let han affejer kritikken af de mange indkøb af hans gamle folk fra AaB, for "det var der ikke en kæft, der havde en mening om i sommer". Det er udelukkende blevet et tema på grund af resultaterne, mener han.
                            Jeg skal ikke selv spille bagklog, for personligt havde jeg det kun lunkent med Thrane og til dels KEP; Jönne synes jeg virkede som en udmærket tilføjelse, og købet af AK var jeg decideret glad for. Alle spillerne fik selvfølgelig en blandet modtagelse, men at påstå, at indkøbene ikke blev mødt med kritik allerede dengang, det er jo en lodret løgn. Det var vel kun AK, som der ikke blev sat meget store spørgsmålstegn ved af rigtig mange fans.

                            I forlængelse heraf mener han, at den massive kritik af Jönnson skyldes hans manglende mål, og at folk derfor overser de mange positive ting, han bidrager med. Han understreger desuden, at Jönnson ikke har længere snor end andre, fordi Kent kender hans topniveau, men at han udelukkende spiller, fordi han ikke mener, der er andre i truppen, der kan gøre det bedre end han har gjort. Det i sig selv bør give anledning til dybe panderynker.

                            Endelig mener han ikke, OB har en identitetskrise. Den vurdering bygger han på et i mine øjne alt for overfladisk og forsimplet kulturbegreb og de sædvanlige stråmandsargumenter om, at vi ikke kan forvente sølvmedaljer hvert eneste år, og at det ikke kan lade sig gøre at blive et tophold udelukkende med lokale talenter.

                            Selvfølgelig har han også et par udmærkede pointer undervejs, men alt i alt sidder jeg stadig tilbage med følelsen af, at man internt i klubben stadig ikke har fattet alvoren af udviklingen de seneste år i det hele taget og vores nuværende situation i særdeleshed.
                            Godt indlæg. Er fuldstændig enig. Var selv i gang med at længere skriv, men opgav... så super du lige lavede et langt bedre end jeg var i gang med... Jeg havde selv punktet med AaB indkøbene med, og den måde han affejede kritikken på. Og snakken om tidligere tiders resultater, og at det skulle være det de bliver målt op på.

                            Og bare det svar han giver da han får spørgsmålet - Kommer der et tidspunkt hvor man siger, nu er det en overlevelseskampe? Hvor KN svare: "Det tror jeg vi har sagt længe"... WTF er det for et svar.

                            Jeg synes det er ulækkert at være vidne til det JH og KN foretager sig når de får en mikrofon i hånden. Arrogance og utroværdighed.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Tak til MortenF for referat, orker på den baggrund ikke at høre det, blot for at gå ophidset rundt resten af dagen. Det tyder mere og mere på, at kombinationen af JH og KN er en omvandrende katastrofe, og en historisk fejl af ledelsen, på niveau med Poul Hansen og Erik Larsen. De to ser verden på samme forvrængede måde, og derfor går de rundt og bekræfter hinanden i en virkelighedsopfattelse, som ligger meget fjernt fra det andre ser. Der har i mange år været en ide i OB om, at alle skal være enige og konflikter undertrykkes, men i et potent konkurrencemiljø som fodbolden, er det gift at punktere enhver konflikt. Som med alle store præstationer, kreativt, sportsligt, resultatmæssigt, skal der modstand og konflikt til, for at presse det maksimale ud af folk. Ideer må ikke forvandles til fastlåste tankemønstre der ikke møder modstand, men derimod forvandles til en retning og en filosofi, der over tiden overlever, fordi ingen modstand i mod den kan slå den ud, men modstanden og diskussionen skal være der, skal ulme. Selvfølgelig skal der være loyalitet i den forstand, at man ikke skal undergrave kursen, men den skal saftsusemig udfordres, og KN og JH udfordrer ikke hinanden, de luller hinanden i søvn med godnatsange om drømmeland, altså imens OB styrter mod afgrunden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Så blev det Ådalens tur til at få besøg af Mediano... Har ikke selv hørt det endnu, så kan ikke lige smide yderligere kommentarer...

                                http://www.mediano.nu/oversigt/2017/2/18/ob-special-stort-interview-med-cheftrner-kent-nielsen-om-presset-og-de-kritiske-fans
                                Tja, ikke så meget nyt. Jeg kan ikke blive overrasket eller forfærdet over, at en træner forsvarer sit mandskab, sit eget arbejde og sin klub, også når det går skidt. Derfor behøver man jo ikke være enig med ham eller synes han er god (nok), men jeg kan ikke se, hvad han kunne sige, der ville gøre en positiv forskel.
                                Lige pt er det jo lidt som om, det er stort set ligegyldigt, hvad han eller Jesper Hansen siger. Høtyve og fakler er jo parate på forhånd.

                                Nu kommer der heldigvis snart en bold på en bane, hvor der er points på spil. Så må vi se, hvad der sker. Det er på banen svarene og reaktioner skal komme, hvis det her skal svinges rundt.

                                Comment

                                Working...
                                X