Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Det var i hvert fald også der det i min verden vendte... LO blev også en anden, og ændrede helt filosofi omkring flere ting... der skete et eller andet i den periode...
    For mig vendte det længe før den kamp , blandt andet fordi holdkortet var trykt på forhånd og alle unge syltet også i de kampe hvor vi førte og uden omkostninger kunne give de unge lidt spilletid sidst i kampene . Og så var jeg også stærkt imod hans taktik mod de øvrige tophold som sjældent gav sejre .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Husker også tydeligt kampen , hvor LO i sin sædvanlige kujontaktik lagde sig på ryggen på forhånd ( som i de fleste topkampe ) og så husker jeg tydeligt debatten efterfølgende hvor jeg krævede ham fyret , gal der var mange som mente jeg var nærmest idiot ..
      Ikke mig. ;-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        For mig vendte det længe før den kamp , blandt andet fordi holdkortet var trykt på forhånd og alle unge syltet også i de kampe hvor vi førte og uden omkostninger kunne give de unge lidt spilletid sidst i kampene . Og så var jeg også stærkt imod hans taktik mod de øvrige tophold som sjældent gav sejre .
        Det er jeg som enig i... Jeg husker også vi havde den samme opstilling i 14 kampe i træk, minus er par skader hist og her vist nok, men ellers fuldstændig den samme...

        En af de ting jeg tænker på med at det ændrede sig lige der, der var at han efter de 14 kampe pludselig ikke havde den samme opstilling et helt forår... der skete eller eller andet der, LO mistede troen på sit eget projekt/filosofi...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Var det ikke under LO modstanderne så let fik mål på hjørne. Eller var TB.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Var det ikke under LO modstanderne så let fik mål på hjørne. Eller var TB.
            Under TB...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              LO svare igen:

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...nd-fra/6531726
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Personligt er jeg også godt træt af at høre på det her med DNA, kultur osv. ... altid kædet sammen med en, selvopfundet, automatisk negativ effekt af at hente udenlandske spillere.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  OBs kultur kommer fra fansene.
                  Fodbolden udvikler sig og den type fodbold der virkede for 20-30 år siden virker ikke nødvendigvis i dag.
                  At spillerne ved hvad de skal på banen, at de kæmper og kan skyde til en bold samt at et par stykker kan score mål er almengyldigt.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Personligt er jeg også godt træt af at høre på det her med DNA, kultur osv. ... altid kædet sammen med en, selvopfundet, automatisk negativ effekt af at hente udenlandske spillere.
                    Både og.

                    Kultur og DNA er vigtigt for en klub, men det behøver ikke have noget med egenudviklede spillere eller danskere at gøre.

                    Et godt eksempel er FCK, der har en meget tydelig kultur i truppen og på banen, hvor alle ved præcis hvad deres rolle er, både taktisk og i hierakiet i truppen, samtidigt med at meget få af deres spillere er egenudviklede.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Både og.

                      Kultur og DNA er vigtigt for en klub, men det behøver ikke have noget med egenudviklede spillere eller danskere at gøre.

                      Et godt eksempel er FCK, der har en meget tydelig kultur i truppen og på banen, hvor alle ved præcis hvad deres rolle er, både taktisk og i hierakiet i truppen, samtidigt med at meget få af deres spillere er egenudviklede.
                      Det er essentielt at spillerne kan sammen, uden tvivl, men jeg bliver bare så træt når det konstant skal kædes sammen med nationalitet :D.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Det er essentielt at spillerne kan sammen, uden tvivl, men jeg bliver bare så træt når det konstant skal kædes sammen med nationalitet :D.
                        Enig. FCK og til dels Brøndby er også eksempler på det modsatte.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Enig. FCK og til dels Brøndby er også eksempler på det modsatte.
                          Det er en sandhed med visse modifikationer. I efteråret var Delaney anfører (egnudviklet) og Zanka viceanfører (egenudviklet). Zanka ryger vist op som kaptajn nu, og mon ikke Kvist (egenudviklet) banker på som vice? De helt store ledere i FCK-truppen er altså egenudviklede spillere, som kender den (desværre) fantastiske kultur de har fået opbygget i FCK helt inde fra (derudover spiller Corner fast). MEN det har jo ikke nødvendigvis noget at gøre med, at de er danske, men at de har været i klubben i mange år (og endda opvokset i klubbben). Det er dog mere almindeligt, at det sker for danske spillere, (især hvis det skal være folk, der er kommet op i gennem ungdomsrækkerne) end de udenlandske, som oftere vil være på gennemrejse og ikke har en speciel tilknytning til klubben. Det kan de selvfølgelig få. Det er jo heller ikke det samme som, at udenlandske spillere ikke kan bidrage til en god kultur (hvis vi skal fortsætte med FCK eksempler Albäck, Linderoth etc.) - overhovedet ikke, det vil bare oftere være danske spillere, der bærer den videre over tid. Det har jo absolut intet med racisme eller fremmedhad at gøre men en naturlig konsekvens af, at klubberne nu en gang ligger i Danmark og undgomsrekrutreringen stort set udelukkende sker inden for landets grænser.

                          Og så kan man jo heller ikke lukke øjnene for, at der er forskel fra kultur til kultur - både menneskeligt og fodboldmæssigt. (Der bliver f.eks. så ofte herinde snakket om den slatne danske taberkultur, hvor man stikker halen mellem benene ved første lejlighed.) Det er jo ikke det samme som, at man (eller jeg) deler det op i rigtige og forkerte kulturer, ligesom det selvfølgeligt sagtens kan lade sig gøre at få en multikulturel gruppe til at fungere. Men det kan da give nogle udfordringer, som man ikke nødvendigvis løber ind i, hvis gruppen er mere homogent sammensat. Men det kan også berige og give en hel masse til gruppen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Det er en sandhed med visse modifikationer. I efteråret var Delaney anfører (egnudviklet) og Zanka viceanfører (egenudviklet). Zanka ryger vist op som kaptajn nu, og mon ikke Kvist (egenudviklet) banker på som vice? De helt store ledere i FCK-truppen er altså egenudviklede spillere, som kender den (desværre) fantastiske kultur de har fået opbygget i FCK helt inde fra (derudover spiller Corner fast). MEN det har jo ikke nødvendigvis noget at gøre med, at de er danske, men at de har været i klubben i mange år (og endda opvokset i klubbben). Det er dog mere almindeligt, at det sker for danske spillere, (især hvis det skal være folk, der er kommet op i gennem ungdomsrækkerne) end de udenlandske, som oftere vil være på gennemrejse og ikke har en speciel tilknytning til klubben. Det kan de selvfølgelig få. Det er jo heller ikke det samme som, at udenlandske spillere ikke kan bidrage til en god kultur (hvis vi skal fortsætte med FCK eksempler Albäck, Linderoth etc.) - overhovedet ikke, det vil bare oftere være danske spillere, der bærer den videre over tid. Det har jo absolut intet med racisme eller fremmedhad at gøre men en naturlig konsekvens af, at klubberne nu en gang ligger i Danmark og undgomsrekrutreringen stort set udelukkende sker inden for landets grænser.

                            Og så kan man jo heller ikke lukke øjnene for, at der er forskel fra kultur til kultur - både menneskeligt og fodboldmæssigt. (Der bliver f.eks. så ofte herinde snakket om den slatne danske taberkultur, hvor man stikker halen mellem benene ved første lejlighed.) Det er jo ikke det samme som, at man (eller jeg) deler det op i rigtige og forkerte kulturer, ligesom det selvfølgeligt sagtens kan lade sig gøre at få en multikulturel gruppe til at fungere. Men det kan da give nogle udfordringer, som man ikke nødvendigvis løber ind i, hvis gruppen er mere homogent sammensat. Men det kan også berige og give en hel masse til gruppen.
                            Det ændrer ikke på, at FCK i mange sæsoner har haft en klar overvægt af udenlandske spillere, hvor kulturen stadig bestod, fordi den ikke afhang af spillerne, hvilket sådan set bare var min pointe.

                            Og Zanka er ikke egenudviklet. Han kom til FCK som 18-årig fra B93, hvor han havde spillet førsteholdsfodbold i to år.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

                              Og Zanka er ikke egenudviklet. Han kom til FCK som 18-årig fra B93, hvor han havde spillet førsteholdsfodbold i to år.
                              Hvor han iøvrigt tørnede ud sammen med Bashkim et enkelt år på 1. Holdet, hvis jeg husker rigtigt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                                Hvor han iøvrigt tørnede ud sammen med Bashkim et enkelt år på 1. Holdet, hvis jeg husker rigtigt.
                                Jores Okore var også i klubben på det tidspunkt.

                                Comment

                                Working...
                                X