Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Jores Okore var også i klubben på det tidspunkt.
    Sandt. Ham og Bashkim voksede op sammen ved blågårds plads på Nørrebro. Nå, nok med info om FCK spillere. :-D

    Comment


      Min pointe var sådan set bare, at kultur ikke er noget der vokser frem af sig selv fra en god ungdomsafdeling.
      Kultur kommer i høj grad ovenfra. Fra ledelsen, og fra træneren/sportsdirektøren, der er ansat til at forvalte kulturen.

      Kulturen i FCK er i høj grad båret af Ståle Solbakken (der er nordmand, og som man hentede i AaB), støttet af ledelsen, der har set at han er manden der i stor grad har opbygget den kultur der har været en meget stor del af FCKs succes det seneste årti. Solbakkens arbejde ligger i høj grad oven på et fundament skabt i sin tid under først Roy Hodgson (englænder) og Hans Backe (svensker).

      At nævne, Kvist og Delaney som eksempler på, at FCK er båret af egenudviklede spillere, er lidt en straming i min bog, i den henseende, at de nærmest er de eneste egenudviklede spillere, der for alvor har været kulturbærere i FCK. Dermed ikke sagt, at de ikke har haft en betydning, og at den også har været stor, men kulturen som de bærer er for alvor skabt på ledelsesgangen.

      Og det er dér, at sammenligningen med OB kommer ind, for vi har siden ansættelsen af Thomas Christensen og frem været præget af en svag kultur på ledelsesgangene, der har forplantet sig ned i rækkerne. Der har ikke været en "OB-måde" at gøre tingene på, og derfor har vores strategier og ledelsesretning skiftet som vinden blæser, alt efter hvem der har siddet i de forskellige kontorstole.

      Det kan selv den stærkeste ungdomsafdeling, og et hold med otte spillere der alle har spillet i OB siden de var ti år gamle, ikke rette op på.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Aab svækkes til forårets kampe. Men fylder 45 mill i kassen

        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-kina-i-morgen

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Aab svækkes til forårets kampe. Men fylder 45 mill i kassen

          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-kina-i-morgen
          Absurd handel.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
            Absurd handel.
            Kunne de ikke købe AK for 20 mill istedet

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Min pointe var sådan set bare, at kultur ikke er noget der vokser frem af sig selv fra en god ungdomsafdeling.
              Kultur kommer i høj grad ovenfra. Fra ledelsen, og fra træneren/sportsdirektøren, der er ansat til at forvalte kulturen.

              Kulturen i FCK er i høj grad båret af Ståle Solbakken (der er nordmand, og som man hentede i AaB), støttet af ledelsen, der har set at han er manden der i stor grad har opbygget den kultur der har været en meget stor del af FCKs succes det seneste årti. Solbakkens arbejde ligger i høj grad oven på et fundament skabt i sin tid under først Roy Hodgson (englænder) og Hans Backe (svensker).

              At nævne, Kvist og Delaney som eksempler på, at FCK er båret af egenudviklede spillere, er lidt en straming i min bog, i den henseende, at de nærmest er de eneste egenudviklede spillere, der for alvor har været kulturbærere i FCK. Dermed ikke sagt, at de ikke har haft en betydning, og at den også har været stor, men kulturen som de bærer er for alvor skabt på ledelsesgangen.

              Og det er dér, at sammenligningen med OB kommer ind, for vi har siden ansættelsen af Thomas Christensen og frem været præget af en svag kultur på ledelsesgangene, der har forplantet sig ned i rækkerne. Der har ikke været en "OB-måde" at gøre tingene på, og derfor har vores strategier og ledelsesretning skiftet som vinden blæser, alt efter hvem der har siddet i de forskellige kontorstole.

              Det kan selv den stærkeste ungdomsafdeling, og et hold med otte spillere der alle har spillet i OB siden de var ti år gamle, ikke rette op på.
              Jeg er sådan set meget enig med det (langt hen ad vejen). Jeg skrev jo også til dit oprindelige indlæg, at det var "en sandhed med visse modifikationer". Vil dog stadig sige, om de førnævnte spillere, at de har været enormt vigtige i opbygningen af det "nye" FCK, eller FCK version Ståle 2.0. De har også indvilliget i at blive og forlænge, selvom der har været bud udefra, så det har givet den nødvendige ro til, at Ståle kan få bygget det op igen

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                Absurd handel.
                Det er jo helt vildt. I AaB synes jeg, at han har været en "sjov" spiller, uortodoks og hurtig, men også ekstremt ineffektiv. Ville ikke engang betegne det som en særlig svækkelse af dem, og så kan de indkassere sådan et beløb... er du gal det er en god handel for dem.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Jeg er sådan set meget enig med det (langt hen ad vejen). Jeg skrev jo også til dit oprindelige indlæg, at det var "en sandhed med visse modifikationer". Vil dog stadig sige, om de førnævnte spillere, at de har været enormt vigtige i opbygningen af det "nye" FCK, eller FCK version Ståle 2.0. De har også indvilliget i at blive og forlænge, selvom der har været bud udefra, så det har givet den nødvendige ro til, at Ståle kan få bygget det op igen
                  Hvis du er enig i Rifflens indlæg, kan du så begynde at forstå lidt mere, hvorfor folk farer frem mod ledelse og Jesper Hansen?

                  For meget OSE - for lidt OB. Eroderet kultur - ingen muligheder for noget som helst langt træk, fordi man har valgt den for OB forkerte retning og kultur. Kritikken er større end én mand - men én mand kan have så stor betydning for retningen - både den negative - og den positive.

                  I FCK er Ståle garanten for kulturen. Arrogancen, vindergenet, forretningen. Uden ham tror jeg, nej ved jeg, at FCKs nuværende kultur vil errodere og skabe en kædereaktion, der gjorde at FCN, AaB og FCM kunne smutte imellem og nuppe skabet, i de år hvor Ståle prøvede sig af i andres kulturer.

                  Og nu? Er de suveræne igen. Fordi én mand er garanten for kulturen.

                  Husk hvor dårlige FCK var i årene efter det første mesterskab i 1992, der mest var skabt på fundamentet af B1903s Europa Cup helte fra 1991.

                  Kulturen betegnes af ledelsen. Og af de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    http://www.dr.dk/sporten/fodbold/sup...a-produktet#!/
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Enhver, der har set mere end én Superligakamp i efteråret vil nikke genkendende til det sørgelig faktum, at der simpelthen spilles ret dårlig bold.

                      Men det er en tendens - over alt. Der er langt imellem snaps'ne i f.eks Premier League. Og også i Champions League. Holdene er blevet for jævnbyrdige (jævnbyrdige dårlige), og mangler mod til at angribe mere.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Enhver, der har set mere end én Superligakamp i efteråret vil nikke genkendende til det sørgelig faktum, at der simpelthen spilles ret dårlig bold.

                        Men det er en tendens - over alt. Der er langt imellem snaps'ne i f.eks Premier League. Og også i Champions League. Holdene er blevet for jævnbyrdige (jævnbyrdige dårlige), og mangler mod til at angribe mere.

                        MvH ChrisOB
                        Bare så jeg ikke misforstår dig: Siger du at suppen er for dårlig sammenlignet med PL og CL, eller at spillet OGSÅ er for dårligt i PL og CL?

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Bare så jeg ikke misforstår dig: Siger du at suppen er for dårlig sammenlignet med PL og CL, eller at spillet OGSÅ er for dårligt i PL og CL?

                          Mvh

                          MaxHH
                          Der spilles OGSÅ dårligt i PL og CL (men stadig på et højere niveau end Superligaen)

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Der spilles OGSÅ dårligt i PL og CL (men stadig på et højere niveau end Superligaen)

                            MvH ChrisOB
                            Bare i orden...

                            Pensonligt går jeg ikke så højt op i niveauet. Jeg ser suppebold for nerven, spejlingen i det lokale og nære, historien og alt det jazz. Hvis jeg begyndte at sammenligne med hold der har spillerbudgetter på astronomiske højder, ville jeg jo nok blive pænt skuffet, så det lader jeg være med.

                            Men jeg tror der er mange der har det modsat, og det er jo nok en del af forklaringen på de faldende tilskuere... man kan få et langt bedre teknisk produkt, billigere og hjemme i den lune stue, og fravælger derfor at få penge op af lommen for at stå på et vindblæst stadion, og se en suppespiller løbe langsommere, drible dårligere og skyde svagere end man er "vant til" fra TVet.

                            Men hvad kan klubberne gøre? Jeg tror ikke Gravgaard har ret i at mere tilgængelighed i omklædningsrummet vil ændre alverden, men der SKAL skabes en bedre forbindelse mellem fans og klubber, så vi igen bliver en del af ånden, historien og følelsen, i stedet for en del af oplevelsen... for oplevelser kan gradueres, og sammenlignes med andre underholdningsprodukter, og der vil en suppekamp risikere at tabe til en fed film i biffen, en smuk præstation fra en scene, eller bare "Badehotellet" på TV 2.

                            For OBs vedkommende går jeg bare og håber der kommer et fynsk hold op igen, så vi kan få noget had, rivalisering og modsætning tilbage på øen. Nogen vi kan mobilisere følelser for, og imod, og som vi for alvor kan slås med. Ja, ingen kan lide BIF, KB/03 og AGF, men det er ikke det samme som 9'erne og 13'erne.

                            Og nu vi er ved "had... skal vi så ikke snart få det samlede indløb afskaffet? Jeg savner at buhe mine lunger ud over de elendige klamphuggere der besøger mit stadion, og derefter juble over mine helte der kommer ind bagefter. Det var en oplevelse de "stjal", for at optimere TV-oplevelsen, og få den til at ligne produktionerne i udlandet. Men det er jo misforstået: Dels skal vi ikke efterligne de andre ligaer, for så taber vi på kvaliteten, og dels skal vi ikke gøre stadionoplevelsen dårligere, for så bliver TV-oplevelsen også dårligere.

                            Og ja, sæt jer nu ned og tag en snak om det pyro, og find en gylden middelvej, hvor vi får noget liv på lægterne, uden folk bliver brændt af, og spillere får et lys i nakken. Det MÅ kunne lade sig gøre, hvis alle æder en kamel eller to.

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Og nu vi er ved "had... skal vi så ikke snart få det samlede indløb afskaffet? Jeg savner at buhe mine lunger ud over de elendige klamphuggere der besøger mit stadion, og derefter juble over mine helte der kommer ind bagefter.

                              Og ja, sæt jer nu ned og tag en snak om det pyro, og find en gylden middelvej, hvor vi får noget liv på lægterne, uden folk bliver brændt af, og spillere får et lys i nakken. Det MÅ kunne lade sig gøre, hvis alle æder en kamel eller to.

                              Mvh

                              MaxHH
                              Totalt enig i det hele! Især indløbet. Hvor er det dog fladt at glo på 2 hold der kommer ind samtidig. Jeg tror også at det kan være med til at tænde spillere, og os fans generelt, hvis det bliver afskaffet og erstattet af separate indløb.

                              Comment


                                Ja, tv styrer for vildt - bogstaveligt talt. Indløb, spilletidspunkter og fodbold primært for at sælge reklamer.

                                Jeg vil hellere se en ok kamp på et stadion end en af de mange udenlandske tv-kampe. Fodbold skal ses i flok (værsågod OB/DBU - her er et slogan).

                                Jeg tror dansk fodbolds problem kan koges ned til at spillerne er dårligere end for år tilbage. Tidligere spillede børn masser af fodbold efter skoletid og der var ikke så mange andre ting, der konkurrerede med det. Det betød at unge spillere var meget bedre teknisk. I Superligaen er der mange spillere, der har store problemer med at tæmme en bold, lægge en præcis aflevering, kunne drible og skyde.
                                Flere siger det er fordi spillet er så meget hurtigere end tidligere, og det er det jo. Men meget af det jeg nævner sker også i upressede situationer.

                                Fordi der ikke er nok emner importeres spillere - af samme tvivlsomme kvalitet. Dem gider vi slet ikke se på. Fansene har længere snor til en ung lokal spiller end en fra Aalborg eller udlandet.

                                Jeg elsker fodbold. Men sporten er døende på grund af krejlere, kræmmere og kapitalister.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X