Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det er for nemt at være journalist: Interview med Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    JH viser jo at han er inkompetent når man køber spillere som han ved ikke er gode nok. Tænk hvis Lego begynder at tillade at skæve klodser bliver en del af produktionen. Det holder jo ikke i nogen som helst Business. JH har et for dårligt netværk når han køber skidt. Andre klubber får langt mere for pengene. JH ødelægger OB på samme vis som han sendte Horsens i første division.

    Comment


      #17
      Tillader mig at smide mit indlæg fra JH tråden herover .

      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Det er faktisk ikke så ringe et interview, som jeg havde forventet...

      Mvh

      MaxHH
      Næ han dummer sig ikke i samme grad som tidligere ser , men syntes det bærer præg af tomgang og undvigelse . Savner at journalisterne sætter sig mere ind i sagerne og borer dybere .
      At man måtte hente spillere som var billige og måske ikke kunne bringe os mod toppen er måske forståeligt , men hvorfor spørges der så ikke mere ind til f.eks hvorfor blev Kryger hentet som højre back , kunne man virkelig ikke finde en skolet hb nogle steder i verden til de 800.000 kr han kostede . Da man havde Danmarkshistoriens ringest fungerende centrale midtbane med Ari Skukason som den ene part valgte man at bruge 1,7 mill på at hente Kirkeskov hvilket på ingen måde hjalp på det svageste punkt på daværende tidspunkt , hvilke bevæggrunde havde man for ikke at rykke Ari tilbage på vb og bruge pengene på at styrke den centrale midt der var så skidt kørende at modstanderne ligefrem lagde taktik efter det .
      Hvorfor valgte man at smide Toppel på porten og hente en aflagt reserve i BIF , her kunne man for små penge have beholdt en mand med klubånd og OB kultur , tror ikke på der har været penge at spare på den aktion .
      Hvor meget og hvordan havde man scoutet Koval inden man hentede ham .
      Hvad gør OB aktivt for at nå ud til sine fans i en tid hvor de skuffer , og hvordan tror JH det opfattes blandt fans og hr og fru Fynbo som skal komme på stadion med meldinger om at JH var meget tilfreds med forsvaret da målene strømmede ind , og den store tilfreds der gentagende gange blev meldt ud efter den enormt dårlige og skuffende start på sæsonen . Lige som meldingerne i starten af JH's tid hvor han meldte ud at vores unge skulle støttes af profiler udefra . Syntes han selv de meldinger bør fremkalde troværdighed som kan give tro på tingene og tålmodighed .
      Der mangler også en afklaring på hvorfor han afviste et millionbud på Emil Larsen fra AGF når det længe havde været klart at Emil vær færdig i OB , det var der hverken spillemæssig , økonomisk eller fremtids perspektiver i .


      Ud fra hvilke sportslige vurderinger valgte man at købe Izunna , for den plads han er prøvet på i OB ligger milevidt fra den han spillede i FCM .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Gode spørgsmål. Prøver med 'djævlens advokat'-svarene, som jeg ikke aner noget om værdien af; men det er i hvert fald svar af den type, som en sportschef sjældent eller aldrig ville kunne give i et interview. Ikke med mindre han stort set allerede var gået/fyret.

        - Hvorfor beholdte man så ikke Toppel? Hans afgang og det efterfølgende kaos må målmandsposten kostede dyrt.
        Fordi man ville have en yngre målmand med mere boldtalent ind; Toppel er jo boldmongol med fødderne. Kent vil have en spillende målmand. At Falke blev skadet var så en streg i regningen.

        - Hvorfor signede man ikke Matti Lund, der er ægte OB mand med erfaring fra italiensk fodbold, og som efterfølgende er fast mand i en norsk sub-top klub
        Fordi han ikke er vurderet til at være god nok. Matti har primært Serie B-erfaring, og Sarpsborg er norsk fodbolds svar på Lyngby eller Sønderjyske; de er på minimalt budget gode til at få det bedste frem i spillere, der ikke slår til andre steder. (Jeg kunne sagtens se meningen i at give Matti chancen; det har muligvis været en kæmpe fejl at satse på folk som Izunna eller Nana i stedet.)

        - Hvorfor har man udskiftet stort set alle mand på nøgleposter omkring mandskabet? Fra fysisk træning, assistenttrænere? Og hvorfor er der ingen klubfolk på nøgleposterne?
        Fordi Kent ville have nogle andre folk; nogle der tænker som ham - og det er Kent som samlingspunkt, vi satser på. Mattson ville vi gerne have beholdt, men han ville hellere videre som cheftræner i sin karriere.

        - Hvorfor har man raget sig uklar med de gamle koryfæer?
        Dels var de nogle primadonnaer, som ville have særbehandling; men vi vil egentlig også gerne losse den der opreklamerede OB-historik i løgene: vi kan godt hyggesnakke om traditioner, men de betyder reelt ikke en skid sportsligt.

        - Hvorfor afskedigede man Steen Nedergaard som scout, en mand med ægte OB DNA som ved, hvilke type spillere der passer ind i OB?
        Fordi Kent og ham ikke var enige om hvilke typer, de kan lide. Nu er han i FCN, og det passer nok også bedre med den vej vi går, og det FCN vil.

        - Hvorfor har han købt så mange spillere, som ikke er slået til? Og hvorfor har han købt spillere til pladser, hvor man i forvejen var godt besat?
        Alle sportschefer køber spillere, der ikke slår til. Sportschefer i dårligt fungerede klubber, der slås med at finde deres udtryk og koncept køber endnu flere spillere, der ikke slår til. Og de pladser med flere spillere var Kent ikke tilfreds med; der skulle andre typer ind.

        - Hvorfor har man indkøbt så mange kortsigtede løsninger?
        Pga. økonomi. Der er hentet spillere ind, som var midlertidige lappeløsninger på vej imod noget bedre. (Det her har JH jo stort set svaret på, og det bekræfter han i interviewet. At det så er en ringe strategi at hente folk, som man egentlig ikke vil have; det kan vi nok hurtigt blive enige om.)
        o Til de sidste to, kunne man bare gennemgå alle Hansens tranfers, og gider journalisten ikke lave arbejdet, kan han kigge på oversigterne på dette forum.
        Men der hvor hele logikken smadres er, at JH på den ene side taler om, at hans vigtigste opgave er at skabe kontinuitet og kultur, og på den anden side, giver han Kent Nielsen frie tøjler til, agere på et sportsligt mandat alene. De to ting hænger ikke sammen. Jesper Hansen indrømmer reelt, at alt det han har foretaget før sommeren 2015 har været planløst, fordi han med Kent trykker på den store resetknap. Det kan man så vælge at gøre, men så skal man jo ikke stå bagefter og bruge det som undskyldning, det må jo have været et bevidst valg, og man må have kalkuleret med de problemer, som det kunne give.

        Så Jesper Hansen modsiger grundlæggende sig selv.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Fedt stykke arbejde!

          Vil lige knytte en kommentar til antallet af kernespillere, der kom til i sommervinduet 2016. For det er jo en interessant betragtning, men det siger heller ikke det hele. Går ud fra (uden jeg har gået dine tal igennem), at de tre kernespillere fra sommervinduet er KEP, Jønsson og Tverskov. Men hvis man lige løfter blikket lidt, så kom folk som Gryte, Tingager (spillede lidt mod slutningen af foråret), Edmundsson (spillede stort set ikke i foråret) til i vinters, ligesom pladsen ved siden af Makrini konstant bliver dækket af forskellige spillere, som også er hentet i 2016 (Nana, Izunna, Tverskov, Thrane og så undtagelsen JJT). Der er altså mange udskiftninger i 2016.
          Hørte også argumentet i forbindelse med Randers kampen, og udskiftninger ikke kunne være en undskyldning, da Randers havde skiftet mindst lige så mange. Ikke desto mindre, så stillede Randers med en 4-backkæde (Thomsen, Fenger, Agesen, Marxen), der efterhånden må kende hinanden rigtigt godt. De har et par centrale midtbanespillere, der også har været der i et par år, og deres kreative omdrejningspunkt i Kasper Fisker er også etableret på holdet. Læg dertil en stærk angriber i Ishak. Sådan en rygrad i holdet kan OB slet ikke præsentere på nuværende tidspunkt, og så bliver det altså også sværere for de nye at falde ind, selvom det nummerisk fra i sommers ikke virker så meget mere voldsomt end de andre hold. Vil dog godt understrege, at det ikke er en undskyldning, der alene kan retfærdiggøre en 13. plads.

          Jeg tillader mig også lidt at svare på dine to første spørgsmål til Jesper Hansen
          1) Mads Toppel er ganske rigtigt en klubmand, og han havde en fed attitude, men han var også et usikkerhedsmoment og levede vist ikke altid livet som en mønsterprofessionel. Det står helt for egen regning, men jeg tror, at det sidstnævnte har haft en rolle i beslutningen om den manglende forlængelse.

          2) Jeg er også meget ærgerlig over, at det ikke fungerede med Matti i OB. Han fik jo faktisk en lille chance efter at have trænet med, men Kent Nielsen kunne jo tilsyneladende ikke bruge ham (han spillede meget lidt), og så giver det jo ikke meget mening at skrive en længere kontrakt med manden. Desværre
          Jeg er med på dit argument. Det er klart, at hvis man kigger længere tilbage, så har der ikke været meget kontinuitet. Men det er jo netop Jesper Hansens ansvar og skyld, når han efter tre år på posten, ikke har formået, at lave så meget som en signing, der har været der i lige så lang tid som ham selv. Hvad skal vi med en sportsdirektør, hvis han er så afhængig af sin træner?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Jeg har sendt et link til hende via twitter.
            Tak. Kunne man evt sende hende et link på det like at Izunna lavede på instagram efter Randers kampen?
            Ved ikke om du har det eller har set det?

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Tak. Kunne man evt sende hende et link på det like at Izunna lavede på instagram efter Randers kampen?
              Ved ikke om du har det eller har set det?
              Nej?
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Nej?
                Efter Randers kampen laver Fisker et post hvor han skriver at det var dejligt at vinde igen..

                Dette blev "liked" af Izunna........

                Comment


                  #23
                  Skulle være denne. Kan du ikke se hvem der har Liked da jeg ikke "er på"

                  https://www.instagram.com/p/BLp_AtRj...kasperfisker16

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Skulle være denne. Kan du ikke se hvem der har Liked da jeg ikke "er på"

                    https://www.instagram.com/p/BLp_AtRj...kasperfisker16
                    Jamen det har Izunna og 292 andre.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Skulle være denne. Kan du ikke se hvem der har Liked da jeg ikke "er på"

                      https://www.instagram.com/p/BLp_AtRj...kasperfisker16
                      Izunna er ikke blandt dem. Han kan jo have "unliket" det, men er ikke blandt dem nu. Jonas Borring er til gengæld
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                        Jamen det har Izunna og 292 andre.
                        Er fuldstændig ligeglad med de 292 andre

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Izunna er ikke blandt dem. Han kan jo have "unliket" det, men er ikke blandt dem nu. Jonas Borring er til gengæld
                          Ja okay. Balboa som poster herinde har set det. Måske han var kvik nok til at tage et screen shot?

                          Og er jeg den eneste der kan se problemet i det? At han måske er en del af problemerne dernede?

                          Comment


                            #28
                            Han har ikke unliket det. Hans profil hedder "Arney15" og ikke noget med Izunna. Hvis man trykker for at se hvem der har liket, så er han vel en 50-80 pladser nede..

                            Jeg har taget et screenshot. Bemærk navnet "Arney15" ud for hjertet. Det er Izunna.

                            Last edited by Kogtbaby88; 22-10-2016, 17:49.

                            Comment


                              #29
                              Og stadigvæk ingen der kan se problemet i det?? I disse dage hvor ledelsen kun snakker om at alle skal bakke op om holdet..
                              Kan man så have sådan en illoyal fætter rendende rundt?

                              Isoleret set er det ikke "Breaking News" men lagt sammen med krisen og det han udtalte 31/8 er det bare blevet for meget for mig..

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Isoleret set er det ikke "Breaking News" men lagt sammen med krisen og det han udtalte 31/8 er det bare blevet for meget for mig..
                                Vi har samme tanke om tingene. De ting lagt sammen med alle de dårlige kampe han har spillet, det irriterer mig grænseløst!

                                Comment

                                Working...
                                X