Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    http://mobil.bold.dk/#/nyt/OB-leder-...n-alternativer

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Læser du ikke, hvad jeg skriver? Det giver jo ingen mening, at sammenligne nutidens standard med den under Brink tiden, der er millioner til forskel. Så hvordan kan det blive bedre. Jeg argumenterer jo ikke for, at det er blevet bedre, jeg forsøger bare at forklare dig, hvordan tingene hænger sammen.

      Hvis vi skal snakke Øens hold, har det da været et glimrende projekt, som har mange fædre iøvrigt. Det ændrer bare ikke på, at Brink ikke arbejdede målrettet sammen med træneren om at udvikle en sportslige strategi, der kunne udvikle holdet og implementere talenterne. Sådan er realiteterne. Så kan du fantaserer lige så tosset du vil, og forestille dig, at alt ville have været anderledes hvis og hvis og hvis og hvis. Men sådan fungerer virkeligheden jo ikke, man tager jo ikke væsentlige beslutninger på grundlag af ønsketænkning.

      Bashkim er et glimrende eksempel på, hvordan det fungerede under Brink. Man scouter spilleren, ender med at hente ham efter noget betænkning, Olsen bruger ham ikke. Uffe bragte ham lynhurtigt ind i startopstillingen efter fyringen. Både Falk og Høegh bliver for alvor etablerede efter Olsen og Brink. Forinden havde man tabt Matti Lund, Lindegaard og AK, plus en række af U landsholdsspillere, der sagtens kunne have udgjort bredden på holdet, istedet for den kødrand af overbetalte bænkevarmere. Tror stadig ikke, vi har set omfanget af spildet endnu, mange har valgt et bygge karrieren langsomt op i divisionerne, andre har bare fået nye prioriteter, som man jo gør her i DK, hvor mulighederne er så mange. At Kasper Larsen spiller i OB idag, har ikke noget med Brink at gøre, det var andre der insisterede på, at forlænge kontrakten med ham.....

      Bottom line er, at Brink ville en ting, bestyrelsen så at tiderne var anderledes og var tvunget til noget andre, hvor Brink ikke passede ind. SÅ synes grundlæggende, denne diskussion er lidt ligegyldig, for der var ikke noget valg.
      Du læser vist heller ikke hvad jeg skriver. Det jeg mener er at jeg tror ikke at KB ville gøre det ringere end sportsudvalget, TC og PH selvom han fik stukket den nye strategi i hånden og havde samme forudsætninger...
      Den meget væsentlige beslutning om at fyre KB uden et alternativ og forvente noget bedre er da ret tæt på ønsketænkning,,, 3 transfervinduet så er truppen på plads???
      Baskim, falk og Høegh var 17-18 år gamle da de kom på OB's førstehold... Der skulle vel lige lidt niveautilvænding osv.. Larsen endnu yngre... Men enig i at få talenter blev tabt og at jeg hellere så cs og evt of end CNK og Momo ...
      En direktør skal udføre den strategi bestyrelsen fastlægger .. Jeg syntes ikke at KB fik chancen for at ændre OB ... Og det tog lang tid fra fyringen til den nye strategi tog form og så meget skinner den heller ikke igennem endnu ...,
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Du læser vist heller ikke hvad jeg skriver. Det jeg mener er at jeg tror ikke at KB ville gøre det ringere end sportsudvalget, TC og PH selvom han fik stukket den nye strategi i hånden og havde samme forudsætninger...
        Den meget væsentlige beslutning om at fyre KB uden et alternativ og forvente noget bedre er da ret tæt på ønsketænkning,,, 3 transfervinduet så er truppen på plads???
        Baskim, falk og Høegh var 17-18 år gamle da de kom på OB's førstehold... Der skulle vel lige lidt niveautilvænding osv.. Larsen endnu yngre... Men enig i at få talenter blev tabt og at jeg hellere så cs og evt of end CNK og Momo ...
        En direktør skal udføre den strategi bestyrelsen fastlægger .. Jeg syntes ikke at KB fik chancen for at ændre OB ... Og det tog lang tid fra fyringen til den nye strategi tog form og så meget skinner den heller ikke igennem endnu ...,
        Helt enig .

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
          Helt enig .
          Ditto
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            #65
            http://sporten.tv2.dk/2014-03-03-fcn...igere-ob-scout

            Comment


              #66
              Fcn og deres fucking CL millioner..

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Fcn og deres fucking CL millioner..
                Tjah. Nedergård er og bliver et klubikon i OB, og det er vanskeligt for udenforstående at vurdere alle mekanismerne ifm spillerhandler - scoutens rolle, sportschefens rolle, direktørens rolle, økonomiske overvejelser etc etc - men der er ikke grund til at falde på halen i benovelse over ret mange af de spillere, der er kommet til klubben gennem de seneste år, så umiddelbart generer det mig egentlig ikke, at Nedergård nu skal arbejde for FCN.

                Comment


                  #68
                  Tror egentlig Nedergaard kan være dygtig nok.

                  Jeg tror nedenstående kan være nogen af argumenterne for vi ikke har ham længere.

                  Først og fremmest skal vi vende enhver krone, kedeligt men sandt.

                  Dernæst, de spillere vi skal hente giver jo næsten sig selv (overdrevet, ja), men nu har vi hentet Azer og Lucas som de sidste. Det er jo nogen vi herinde også har bragt på bane og jeg tror det er bedre, at bruge Nedergaards løn (en dråbe i havet, ja), til stadig at kunne gøre os bare nogenlunde attraktive på lønnen.

                  Spillernes agenter skal nok ringe, hvis de mener vi kan være aktuelle.

                  Vi har stadig mange dygtige fodboldfolk i staben, der kan se på andre spillere.

                  De helt unge lokale helte, bør komme gennem Øens hold.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                    Tror egentlig Nedergaard kan være dygtig nok.

                    Jeg tror nedenstående kan være nogen af argumenterne for vi ikke har ham længere.

                    Først og fremmest skal vi vende enhver krone, kedeligt men sandt.

                    Dernæst, de spillere vi skal hente giver jo næsten sig selv (overdrevet, ja), men nu har vi hentet Azer og Lucas som de sidste. Det er jo nogen vi herinde også har bragt på bane og jeg tror det er bedre, at bruge Nedergaards løn (en dråbe i havet, ja), til stadig at kunne gøre os bare nogenlunde attraktive på lønnen.

                    Spillernes agenter skal nok ringe, hvis de mener vi kan være aktuelle.

                    Vi har stadig mange dygtige fodboldfolk i staben, der kan se på andre spillere.

                    De helt unge lokale helte, bør komme gennem Øens hold.
                    Enig. Med den økonomi vi har og da det er klubbernes marked, er det en post der godt kan spares i et par år.
                    Sikker på at når tingene vender igen vil posten blive besat igen
                    Mon ikke det er mellem en halv og en hel million om året der spares

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                      Tjah. Nedergård er og bliver et klubikon i OB, og det er vanskeligt for udenforstående at vurdere alle mekanismerne ifm spillerhandler - scoutens rolle, sportschefens rolle, direktørens rolle, økonomiske overvejelser etc etc - men der er ikke grund til at falde på halen i benovelse over ret mange af de spillere, der er kommet til klubben gennem de seneste år, så umiddelbart generer det mig egentlig ikke, at Nedergård nu skal arbejde for FCN.
                      Nedergaard har intet haft med de handler at gøre, hvis du tænker på N'koum og Diarra f.eks. En scout er jo kun så god, som ens ledelse tillader, for signer de ikke spillerne, kan det jo være ligemeget. JH føler, at det her kan han løse selv. Jeg frygter, vi mister afgørende viden i markedet, og dermed går glip af talenter, som andre klubber nu kan signe. Det har betyder alt andet lige, at FCN får en fod indenfor på det fynske talentmarked, og det presser os yderligere.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Nedergaard har intet haft med de handler at gøre, hvis du tænker på N'koum og Diarra f.eks. En scout er jo kun så god, som ens ledelse tillader, for signer de ikke spillerne, kan det jo være ligemeget. JH føler, at det her kan han løse selv. Jeg frygter, vi mister afgørende viden i markedet, og dermed går glip af talenter, som andre klubber nu kan signe. Det har betyder alt andet lige, at FCN får en fod indenfor på det fynske talentmarked, og det presser os yderligere.
                        Og Vadocz, Bodul m.fl. Og hvad med JC?

                        Retfærdigvis må det siges, at hvad angår KV og Diarra har man sådan set set rigtigt, Diarra ligner en der kan blive rigtig god for os, Vadocz startede som lyn og torden, og man kan næppe bebrejde de scouting-/transferansvarlige, at han sidenhen kollapsede fuldstændig.

                        Men jeg har stadig svært ved at se at Nedergård satte afgørende fingeraftryk på truppen, mens han var her. Om det så var hans egen "skyld" eller ej.

                        I øvrigt var det jo os selv der afskedigede Nedergård, og så er det under alle omstændigheder vanskeligt at bebrejde ham, at han går ud og finder et andet job.
                        Last edited by ScouserTommy; 04-03-2014, 14:49.

                        Comment


                          #72
                          Ifølge OB.dk har man ansat både Peter Hørlüch og Morten Wamsler i kommunikationsstillinger i forbindelse med pressen.

                          Jeg har dog ikke lagt mærke til, at der ikke var nogen til at varme målmanden op? Er det helt seriøst? Man burde da kunne finde nogle frivillige, der ville være villige til at lægge et par timers arbejde i dette om ugen?

                          Ingen scouts er helt på månen. Så kan klubben da aldrig udvikle sig. Jeg stiller mig hermed kvit og frit til rådighed for OB, hvis man skulle ønske at have en freelance-scout i det københavnske. Jeg har allerede en knægt fra mit lokalområde på 10-12 år i sigtekornet - han ser ud til at blive rigtig god. ;o)

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                            Ifølge OB.dk har man ansat både Peter Hørlüch og Morten Wamsler i kommunikationsstillinger i forbindelse med pressen.

                            Jeg har dog ikke lagt mærke til, at der ikke var nogen til at varme målmanden op? Er det helt seriøst? Man burde da kunne finde nogle frivillige, der ville være villige til at lægge et par timers arbejde i dette om ugen?

                            Ingen scouts er helt på månen. Så kan klubben da aldrig udvikle sig. Jeg stiller mig hermed kvit og frit til rådighed for OB, hvis man skulle ønske at have en freelance-scout i det københavnske. Jeg har allerede en knægt fra mit lokalområde på 10-12 år i sigtekornet - han ser ud til at blive rigtig god. ;o)
                            Smider også gerne nogle talentrapporter fra det Nordjyske. Uden beregning. Vi må jo stille op, når nu dem, der tager sig fyrstelig betalt, ikke kan få enderne til at hænge sammen.
                            Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                            Comment


                              #74
                              Jeg har kan også godt være freelance scout fra det østjyske. :)

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Gummi Se indlæg
                                Jeg har kan også godt være freelance scout fra det østjyske. :)
                                Fans tæt på klubben er vel også vel vidende om det nyetablerede scouting-software, der ikke behøver en voluminøs mandskabsdækning, men derimod specifikke data. OB betaler en formue for det (mellem 750.000 - 2 mio årligt), så noget må det da kunne.
                                Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                                Comment

                                Working...
                                X