Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tipsbladet: Derfor har OB skuffet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

@ ChrisOB, Onkel Riffel, RASH.

Jeg har set mangt en diskussion herinde stikke HELT af med det udgangspunkt der blev skabt.
    Stor tommel op for en dialogsøgende linie og forsøg på deeskalering frem for eskalering.
    På trods af alle vores frustrationer, så er det sgu cool at se. Good job.

Og ja, ChrisOB - sårn tre sejre i træk ville være en tiltrængt kur for os alle.

Vores nerver er jo mere flossede end genbrugstøj fra 70'erne der har været igennem 742 kogevaske.

MvT
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det er fair nok. Jeg er godt klar over at tingene kan løbe over for mig, når bølgerne går højt, men jeg skal da lige love for, at det også kommer den anden vej. Det tager jeg til efterretning, så godt jeg nu kan. Believe or not, jeg er ikke ude på at skabe kløfter, men nogle ting synes jeg simpelthen ikke, der kan være to sider til. Og dette spørgsmål er sådan for mig.

MvH ChrisOB
      slet

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg

Jeg har set mangt en diskussion herinde stikke HELT af med det udgangspunkt der blev skabt.
        Stor tommel op for en dialogsøgende linie og forsøg på deeskalering frem for eskalering.

Vores nerver er jo mere flossede end genbrugstøj fra 70'erne der har været igennem 742 kogevaske.

MvT
        Det er lige, hvad de er. Jeg overvejer seriøst at tage en lang pause fra alt det her, så jeg kan få ordentligt fokus. Meget lavere profil. Det er sgu ikke sundt at køre sådan op.

For vi er alle allierede. Det er vel på tide, vi, jeg begynder at opføre os derefter.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          slet
          Jeg går ud fra, at du også skrev noget, som du måske fortrød? Peace, brother.

MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg

MvT
            Og hvis holdets præstation stepper op ligesom denne diskussion så henter vi mange point i de næste kampe. Den er i hvert fald god for Top 6.

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det er lige, hvad de er. Jeg overvejer seriøst at tage en lang pause fra alt det her, så jeg kan få ordentligt fokus. Meget lavere profil. Det er sgu ikke sundt at køre sådan op.

For vi er alle allierede. Det er vel på tide, vi, jeg begynder at opføre os derefter.

MvH ChrisOB
            Det lyder (næsten) så godt som en sejr.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jeg er på Team "Martin Davidsen er selvfølgelig ikke en OB muldvarp og kan sagtens være opjektiv omkring OB"
              Alt andet er skør tankegang.. Jeg elsker at vi har en OB'er i sportspressen og håber ikke at han vil tage dagens begivenheder for nært..

Men syntes at blog'en manglede bid og en mere kritisk vinkel til hvorfor at tilstanden er sådan..

Jesper Hansen slipper alt for let om med hans politikkersvar hele tiden.. Manden er jo aldrig rigtig selvkrittisk og bliver ved med at godkende sig selv og sine handlinger her på 4. År.. Vi har underpræsteret i årevis og hans kontinuitet undskyldning er han selv ansvarlig for.. 80% af alle indkøb har floppet eller underpræsteret mens han har været sportsdirektør. Er der ingen konsekvens?? Den gik ikke i min forretning
              Fans flygter væk og alle jeg kender falder i søvn når OB spiller. Man er så langt væk fra klubbens DNA efterhånden at man snart har lyst til at ligge sig ned og græde.. Hvor er fighten.. Blodet der sprøjter.. Kramperne efter at have løbet solen sort. Ilden i øjnene.. Hvor er det henne??

Sådan nogle ting burde du belyse Martin da jeg er overbevist om at du også har nogle af de samme tanker omkring dette nye OB.. Eller jeg håber det..
              Og der er det så min påstand, at det manglende bid mod nuværende ansatte i OSE, meget vel kan hænge sammen med, at MD har personlige forbindelse i kommunikationsafdelingen. En afdeling, der ikke tåler nogen form for kritik, hvor man lukker sig om sig selv, afbryder forbindelser eller direkte verbalt angriber folk, der er kritiske. Jeg har oplevet, hvordan kulturen virker dernede, og det kan godt påvirke ens vurdering eller lyst til at kritisere, når man ved det.

Det er selvfølgelig motivforskning, men synes, det er væsentligt, at afdække hvilke interesser og baggrund en kilde har, bare for at få et nuanceret billede med.

Comment

Noget af det som hele JH's periode har pisset mig af er troværdigheden i det der foretages og det der meldes ud og det berører MD slet ikke . For at få tålmodigheden fra folk skal der først skabes tillid og troværdighed .

Havde det været en almindelig vare ville Forbrugerrådet have grebet ind og anklaget OB for falsk varebetegnelse .

Man melder ud at man vil i top 6 , men man undlader at invistere i truppen .

Hvordan kan man erklære sig tilfreds med truppen samtlig med tingende sejler fælt .

En anklage vi er mange som er kommet med er at spillerindkøb har lignet tilfældigheder , hvilket JH så nu er tæt på at indrømme når han siger at nogle af de spillere der er hentet ikke var dem man ønskede , men dem man lige kunne få . Hvis man ikke kan hente de ønskede spillere , så er der enten noget galt med bedømmelsen af ønsker sammenholdt med økonomien eller kendskabet til markedet . Hvordan kan det harmonere med de ambitioner man har at man må nøjes med affaldsspillere andre steder fra og hvordan kan man efterfølgende melde ud at man er tilfreds med truppen ?

Og hvad med de evige meldinger om kontinuitet ?

Der er ikke og har ikke i JH's tid været troværdighed i udmeldingerne , præsentation af nye spillere , spillet på banen osv .

Når man har en halvmuggent produkt man vil sælge så er fremgangsmåden måske ikke lige tv-shop style .

Når tingende kører af Pommern til så nytter det ikke noget at stille sig op og bagatellisere tingene og arrogant erklære sig tilfreds med eget arbejde .

Vil man hente støtte og opbakning i dårlige tider så skal man satan sparke optræde troværdigt .

Hvor troværdigt ville det være hvis Jan Magnussen stiller sig op og siger han vil vinde Formel 1 i sin franske skrammel bil ?
                Last edited by Magge; 14-09-2016, 09:26.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Der er mange rigtige ting i denne artikel, men jeg synes desværre til sidst, at det går hen og bliver en lidt ukritisk forsvarstale, hvor der ikke bliver stillet ét eneste spørgsmålstegn ved den nuværende retning, og måden vi som klub agerer overfor omverdenen ift. målsætning og deslige. "Forklaringen" på den dårlige sæsonstart med uheldet og uskarpheden, tendenserer til det rene bavl i mine øjne.

Ja, vi kunne have scoret på straffe imod Silkeborg og vundet der. Ja, vi burde have kørt 2-0 hjem i mod Lyngby, men det var ved gud vores egen skyld, at vi smed det, og på samme måde kunne Lyngby have scoret på det straffespark de brænder ved 2-2, som med stor sandsynlighed havde punkteret os, AaB kunne have scoret på en af det to 100% chancer de havde i slutminutterne, og Viborg kunne have scoret på det straffespark de brænder, og kørt en 1-0 sejr hjem, i en kamp hvor vi selv stillingen uafgjort ikke kunne skabe deciderede målchancer. Så havde det for alvor set slemt ud!

Det jeg mangler at se, er et vidnesbyrd om, hvilken retning OB bevæger sig i, og hvorfor vi skal tro på den. Den eneste reelle "retning" jeg kan få øje på, er at man henter spillere Kent har en relation til, og så ellers primært cherry picker spiller fra danske hold der er lavere end os i fødekæden. Vel at mærke de spillere som FCK, FCM og Brøndby ikke finder interessante nok. Det siger jo næsten sig selv, at det er måden du placerer dig lige midt i middelmådigheden på.

Mange vil sikkert pege på, at vi gør noget ved talentarbejdet. Sandheden er desværre, at vi er milevidt efter FCK, Brøndby, FCN, FCM og AaB på både faciliteter og antal og kvaliteten af fuldtidstrænere. Det hul vil der gå mange år, før at vi vil kunne lukke til nogle af de her klubber, og det kræver mere end Tonny H og et par folk han har slæbt med fra Vejle. Derfor er det selvfølgelig også naivt at tro på, at et succesfuldt OB-hold inden for de næste 5-10 år, skal være med et backbone af egne talenter. Så længe vores jagtmarker stort set udelukkende er Fyn, og de største talenter enten futter til udlandet pga. homegrown-reglen eller rykker til andre danske klubber der kan tilbyde mere spændende programmer, så vil der ikke være mere end et par enkelte spillere pr. årgang, som vi kan tage ind i truppen, og som kan blive brugbare Superligaspillere.

OB er ganske enkelt nødt til at opbygge et mere professionelt apparat hos omkring Seniorafdelingen og lukrere på, at mange af de klubber der ligger på niveau med os, sover i timen og opererer med et for kort sigte. At vi ikke har nogle analytikere eller tekniske scout ansat, får det næsten til at løbe blod ud af øjnene på mig. Det er simpelthen så vanvittigt, at vi ikke har nogle ansat til det i f***ing 2016, og siger bare lidt om, hvordan der soves i timen. Det er vel at mærke stillinger der enten er besat af én eller flere i klubber som FCK, Brøndby, FCM, AGF, FCN, Lyngby m.fl.

OBs økonomiske og sportslige risiko ligger i højeste grad stadigvæk i handler med spillere ind og ud af klubben, og vil også gøre det i fremtiden. Derfor vil den fremsynede og ansvarsfulde ledelse selvfølgelig også sørge for, at der investeres i en stab der arbejder med analyse og scouting, så man kan minimere den fejlmargin der ligger i indtaget af nye spillere, og så man kan optimere forberedelsen på modstandere og udvikling af færdigheder hos egne spillere. Det kan betyde på kort sigt, at man må operere med en lidt smallere trup, men på langt sigt kan det minimere de meget dyre fejlinvesteringer med millionbeløb i transfers og store lønninger til følge, som vi til stadighed spytter ud og fejler i alt for høj grad på.

Der er intet som god scouting der kan give både sportslig og økonomisk succes på både kort og langt sigt, så det giver ganske enkelt ikke mening, at man ikke investerer tungt i det. At vi lige nu har JH, Ole Nielsen og vores trænerstab til at identificere spillere, er ganske enkelt langt fra omfattende nok, og det ser vi også resultaterne af. Spillere som Jönsson, Pereira og Izunna er jo spillere, man må formodes at have et rigtigt godt kendskab til, men på trods af, at de sikkert hver og en har været relativt bekostelige at få hertil, har det jo vidst sig, at de kvalitetsmæssigt enten har været et skridt til siden eller et skridt ned ift. det vi havde. Om det så skyldes rigtigt dårlig scouting, eller om det skyldes, at det felt af spillere vi arbejdede med til de pågældende positioner var for lille, og at de dermed var de bedste kandidater, ved jeg ikke, men facit af begge udfald er i hvert fald, at vi ikke er dygtige nok til at få det optimale ud af de penge vi investerer.

Hvor dygtige vi er til at bruge data og i hvorvidt omfang vi gør det, er jeg også i tvivl om, men i og med, at at vi slet ikke har nogle analytikere eller lignende ansat, kunne noget tyde på, at vi slet heller ikke er nok fremme i skoene her. Det er min filosofi.

Hvorvidt Jesper Hansen som den sportsligt ansvarlige evner at bringe os ind i den rette udvikling, og formår at gøre OB til en klub der er bedre på flere parametre end vores konkurrenter, har jeg i den grad min tvivl om. For det er nødvendigt. Det er naivt at tro på, at vi kan passere klubber som AGF, AaB, Randers m.fl. ved at gøre tingere på mere eller mindre samme måde som dem, eller i nogle tilfælde med en mere gammeldags filosofi eller dårligere ungdomsafdeling. Da vi fra midten af 00erne af bevægede os op i suptoppen af dansk fodbold, var det næsten udelukkende på baggrund af nogle meget store budgetter. Den fejl vi gjorde den gang, var at man ikke investerede i kontinuiteten i klubben, og fik opbygget et bedre professionelt apparat omkring klubben og en bedre og strømlinet ungdomsafdeling, men i stedet opererede med næste transfervindue og næste sæson som sigte. Det lider vi under i dag, derfor krakelerede vi så let og så hurtigt.

Jeg drømmer sådan set bare om et OB der gør noget andet og noget ambitiøst. Det OB jeg kigger på lige nu, er stilen efter middelmådigheden. Det er gammeldags tænkning, det er forudsigeligt og det er frem for alt ikke særligt interessant at følge med i. Derfor håber jeg, at man i OB, hellere i dag end i morgen, gør op med den dovne og konforme tankegang der hersker de fleste steder i dansk fodbold. Vi er så pisse bange for at gøre noget andet end de andre, vi er så pisse bange for at kigge uden for landets grænser og lade os inspirere og tage nye tankegange og impulser ind i klubberne, fordi at vælger vi dansk, så vælger vi jo det sikre og noget alle kan forstå.

Det er ikke så farligt at prøve noget andet, faktisk viser historikken i dansk fodbold, at udenlandske trænere har indvarslet succes og titler i flere klubber. Som f.eks. Hans Backe i AaB, som Hodgson i FCK, som Rioch i OB, som Hamren i AaB, som Todd i Randers og nu måske Zorniger i Brøndby. Der behøves ikke at skulle nogle til med udenlandsk pas, der behøves bare et opgør med den klassiske tankegang der hersker i klubber og som ligeså stille luller dem og dansk fodbold i søvn.

Jeg ville elske, hvis man i OB også turde at gøre noget anderledes nu, jeg ser det desværre bare ikke i horisonten.
                  Jeg er fuldstændig enig i alt. Tænker det kunne være en god ide, om Thorborg og resten af bestyrelsen fik dit indlæg.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    syntes sådan set det er en fin artikel. Er heller ikke "bare" fortaler for at man smider folk på porten - ingen tvivl om kontinuitet er vigtigt. Men det kræver jo at det er de rigtige folk, ellers er det jo rent tidsspilde.
                    Vel også derfor udskiftningen har været så stor i truppen på trods af JH selv har været stor fortaler for "kontinuitet" - manden har simplethen hentet for dårligt ind - og så må der skiftes.

Det nævnes at vi nu kun har det 7. største budget i superligaen....er det tilfældet - hvordan har man så lige tænkt sig at vi skal blive en fast del af toppen igen?? Virker dybt useriøst.

Gennemgangen af efterårets kampe, ja der er måske ikke meget der skulle have gået anderledes i 2-3 af kampene før vi havde fået flere point - men holdet var ikke til at klare det bedre - og man var jo tilfreds med truppen og havde derfor ikke gjort noget for at styrke den....DET kunne have ændret noget, eks i en SIF kamp hvor ja vi burde have vundet - men score, DET kunne vi ikke. Havde man nu været lidt hurtig ved havelågen og hentet en kompetent angriber kunne man jo have hevet AK eller fester ud....

MD nævner også at JH og Kent arbejder godt sammen....noget af en påstand vil jeg mene.

Og så er man jo i høj grad selv ude om den megen negative omtale - man melder ud at målet er top 6, hvilket vel ikke burde være over-ambitiøst for en klub fra Danmarks 3. største by...
                    Man glemmer bare lige at have en trup der mangter den opgave.

Jeg har ingen tiltro til at JH er den rette for os længere, han må på porten jo før jo bedre - tiltroen til Kent er desværre faldende men jeg har stadig et håb om kan lykkedes - men det kræver jo der bliver hentet spillere ind med en smule kvalitet.
                    Syvende største budget .. Fortæller det ikke også at andre klubber har indhentet og overhalet os ?

Hvorfor er vi ikke længere oppe på trods af beretningen om at fra sommeren 2015 ville det vende ?

Er der frafald hos sponsorere ?
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

KN interview i Tipsbladet

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...s-effektivitet

Comment

Bla bla bla ....

Der er intet overraskende i hvordan Horsens , SIF , Lyngby og Viborg spiller , og eftersom KN er meget tilfreds med truppen så burde vi kunne slå nogle at disse hold . Når truppen er god nok så må det være taktikken som er fejlet ?

Kun manglende skarphed hos AaB , Lyngby og Viborg ( samt deres forkerte annulerede mål ) gør at der ikke skulle stå 6 nederlag ud for os .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg får sgu sådan lidt nervøse trækninger i øjenkrogen, og lidt reminiscens til "tænk hvis vi vandt æraen" eller hvad vi nu skal kalde den"
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

Comment

Men det er sjovt, som MD bringer bål til den fortælling, at det i virkeligheden har været ret godt spillemæssigt, men uheldet har ramt os i voldsom grad....det er jo objektivt set noget vrøvl, hvorfor jeg også mener, at MD miskrediterer sin journalistiske faglighed i sit indlæg. Vi er snarere heldige med, at vi overhovedet har 7 point, det er sandheden. Viborg blev snydt og brændte straffe, Lyngby brændte straffe, AaB brændte meget store chancer. Vi havde stort set intet mod Horsens. Mod Silkeborg var det ok, men vi skabte stort set ingen åbne chancer, trods mange halve chancer og afslutninger. Esbjerg vandt fuldt fortjent.

Vi har spillet dårligt! boldomgangen svag, chanceskabningen meget dårlig, defensiven ok med stadig med personlige fejl, tempoet for lavt, kanterne har ikke fungeret, duel og presspillet svingende.

Hvor er det lige i spillet, at man kan spore det spirende potentiale, som Jesper Hansen, KN og nu også MD vrøvler om?

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Men det er sjovt, som MD bringer bål til den fortælling, at det i virkeligheden har været ret godt spillemæssigt, men uheldet har ramt os i voldsom grad....det er jo objektivt set noget vrøvl, hvorfor jeg også mener, at MD miskrediterer sin journalistiske faglighed i sit indlæg. Vi er snarere heldige med, at vi overhovedet har 7 point, det er sandheden. Viborg blev snydt og brændte straffe, Lyngby brændte straffe, AaB brændte meget store chancer. Vi havde stort set intet mod Horsens. Mod Silkeborg var det ok, men vi skabte stort set ingen åbne chancer, trods mange halve chancer og afslutninger. Esbjerg vandt fuldt fortjent.

Vi har spillet dårligt! boldomgangen svag, chanceskabningen meget dårlig, defensiven ok med stadig med personlige fejl, tempoet for lavt, kanterne har ikke fungeret, duel og presspillet svingende.

Hvor er det lige i spillet, at man kan spore det spirende potentiale, som Jesper Hansen, KN og nu også MD vrøvler om?
                              Hvis du ikke skal kunne klandres for videnskabelig uredelighed, bør du vel nævne at OB faktisk brændte straffe mod SIF, nu du nævner, hvilke straffe der er brændt mod OB? Bare for objektivitetens skyld? (ved godt det "lyder" bedre uden....) ;o)

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Hvis du ikke skal kunne klandres for videnskabelig uredelighed, bør du vel nævne at OB faktisk brændte straffe mod SIF, nu du nævner, hvilke straffe der er brændt mod OB? Bare for objektivitetens skyld? (ved godt det "lyder" bedre uden....) ;o)
                                Nå ja for det forandrer jo billedet fuldstændigt? Viborg blev iøvrigt snydt for et klokkeklart mål, så fik vi da lige en "nuance" mere med.....

Comment

Working...
                                X