Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tipsbladet: Derfor har OB skuffet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg har meget respekt for Davidsens arbejde, men man skal lige huske på, at når det kommer til OB, har han tætte relationer til kommunikationsafdelingen, hvor han også har arbejdet, så det vil altid være et partsindlæg, når han skriver om OB.
    Der er ingen af de ting, som han fremfører, der er overraskende eller nyt for mig. Men han undlader meget behændigt at gøre fuldstændig klart, at det er Jesper Hansen evner, eller mangel på samme, som er den direkte årsag til, at svingdøren har roteret i en sådan grad, at der intet fundament er bygget op. Hans succesrate med sine indkøb har simpelthen været for ringe. Det er i højere grad med til at frikende Kent Nielsen, der jo har stået med en trup, der på ingen måde var ordentligt sammensat.

    Derudover er alle disse faktorer kendte for klubben, men når de melder en top-6 ud fanger bordet, og sportschefen må tage ansvaret, længere er den ikke.

    Dertil naturligvis også identitetskrisen, udtrykket, det totale tab af kontakt til fans og omgivelser, som er med til at trække langt dybere spor, de ting har Davidsen slet ikke indsigt i, fordi han er for fedtet ind i direktionens tankegang.
    Præcis, hvad jeg selv mente - men nu hvor du skriver det sådan; så tager jeg ordet "udemærket" tilbage omkring Davidsens indlæg. Det er et makværk. Af et partsindlæg.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      syntes sådan set det er en fin artikel. Er heller ikke "bare" fortaler for at man smider folk på porten - ingen tvivl om kontinuitet er vigtigt. Men det kræver jo at det er de rigtige folk, ellers er det jo rent tidsspilde.
      Vel også derfor udskiftningen har været så stor i truppen på trods af JH selv har været stor fortaler for "kontinuitet" - manden har simplethen hentet for dårligt ind - og så må der skiftes.

      Det nævnes at vi nu kun har det 7. største budget i superligaen....er det tilfældet - hvordan har man så lige tænkt sig at vi skal blive en fast del af toppen igen?? Virker dybt useriøst.

      Gennemgangen af efterårets kampe, ja der er måske ikke meget der skulle have gået anderledes i 2-3 af kampene før vi havde fået flere point - men holdet var ikke til at klare det bedre - og man var jo tilfreds med truppen og havde derfor ikke gjort noget for at styrke den....DET kunne have ændret noget, eks i en SIF kamp hvor ja vi burde have vundet - men score, DET kunne vi ikke. Havde man nu været lidt hurtig ved havelågen og hentet en kompetent angriber kunne man jo have hevet AK eller fester ud....

      MD nævner også at JH og Kent arbejder godt sammen....noget af en påstand vil jeg mene.

      Og så er man jo i høj grad selv ude om den megen negative omtale - man melder ud at målet er top 6, hvilket vel ikke burde være over-ambitiøst for en klub fra Danmarks 3. største by...
      Man glemmer bare lige at have en trup der mangter den opgave.

      Jeg har ingen tiltro til at JH er den rette for os længere, han må på porten jo før jo bedre - tiltroen til Kent er desværre faldende men jeg har stadig et håb om kan lykkedes - men det kræver jo der bliver hentet spillere ind med en smule kvalitet.
      Nu er der jo ikke 1-1 sammenhæng mellem budget og placering. Hvis man har et godt set-up, god scouting, forstår sin klub og dets kultur, kan sammensætte de helt rigtige spillere, skabe sammenhold osv. kan man opnå mere ved mindre.

      Det første Jesper Hansen gjorde, var at fyre sine scouts, det siger jo alt om, at han ikke har fokus de rette steder. Hans netværk er utvivlsomt ringe, hvorfor netop scouting set-uppet skulle være opgraderet.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Nu er der jo ikke 1-1 sammenhæng mellem budget og placering. Hvis man har et godt set-up, god scouting, forstår sin klub og dets kultur, kan sammensætte de helt rigtige spillere, skabe sammenhold osv. kan man opnå mere ved mindre.

        Det første Jesper Hansen gjorde, var at fyre sine scouts, det siger jo alt om, at han ikke har fokus de rette steder. Hans netværk er utvivlsomt ringe, hvorfor netop scouting set-uppet skulle være opgraderet.
        det er jeg helt med på, men flere penge hjælper nu - også når man skal hen og lappe på de problemer man selv har skabt, og her vil vi jo så have mindre muligheder - hvorfor vores sportsdirektør skal være endnu mere skarp og ramme rigtigt - noget han ikke har været for god til.

        Og skal vi være en fast bestanddel af toppen (top 4) med et top 7 budget - så skal vi år for år være bedre end 3 hold der har større økonomisk råderum end os....virker ikke videre sandsynligt.

        Og ja - der skulle have været opgraderet på scouting istedet for at gå den anden vej....

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          så man spillede med falk i foråret - for 1. at få nogle sejre - det er vigtigt (kan vi godt blive enige om) og 2. for at slutte så højt oppe som muligt - hvilket giver et større økonomisk afkast (kan man jo heller ikke være uenige i)

          - der er bare det ved det at det er utroligt kortisgtet man har kigget på det, for nu mangler vi da i den grad sejrene - og med de manglende point misser man slutspillet og den (må man formode) endnu større økonomiske gevinst der vil være ved et slutspil.


          Og hele forklaringen med at man ikke bare sådan lige henter en ny falk ind....jamen fint, den har vi hørt før og nej selvfølgelig gør man ikke bare det. Og tanken med at hente andre folk ind - med andre kvaliteter end dem falk besider - fint, glimrende - lyder godt.
          Jeg vil så nok bare stille et ret stort spørgsmålstegn ved om det er det man faktisk har gjort......vi ventede og ventede i det vindue - men der kom ikke noget ind.

          Og hold nu op hvor er jeg så ellers træt af at "høre" på JH....for slet ikke at tale om at se på ham - få ham nu ud
          Er også forundret over man har hentet spillere man ikke ønskede sig , men tog dem man tog for det var lige hvad man havde råd til , samtidig fortalte man hvor vigtigt det er med kontinuitet . I starten hentede man f.eks COB og gav ham en defensiv rolle selvom det var en sådan rolle han var utilfreds med i FCN , man hentede Kryger til hb , og på trods af at vi havde Ari rendende rundt på en enormt skidt fungerende cm og han er og helst vil spille vb så hentede man Kirkeskov , alt sammen spild af penge som vi ikke havde/har .
          Hvordan kan man bræe løs om at skabe kontinuitet samtidig med at man henter spillere som man på forhånd ved ikke er de rette ?
          Ville/vil man hellere hente kvantitet fremfor kvalitet ?

          Kunne man lettere komme til den kontinuitet ved at hente en brugbar spiller fremfor tre spillere som alligevel skal afvikles kort tid efter ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Man kunne faktisk foranlediges til at tro at OBs kommunikations afdeling har sat noget igang, og har fået talt Martin til at skrive en artikel, som fra deres side skal berolige nogle af os fans. Samtidig med de noget top 6- agtige artikler på det seneste fra både KN, og den blandt fans populære målmand Grytebust. Men vi er nogle som ikke lader os lokke, den helt store årsag til problemerne er jo at RF var langt mere iscenesætter til OB angrebene end ledelsen åbenbart havde troet, samtidig er vores angribere derfor næsten gået i stå. Havde man købt en bedre venstrekant end Jønsson, samt en supplerende angriber havde man løst mange af sæsonstartens problemer.

            Comment


              #21
              Der er mange rigtige ting og betragtninger i Martins artikel... men jeg synes godt nok han skøjter meget let hen over Jesper Hansens medansvar for at vi ikke er nået længere i processen end vi er. Ja, han skulle rydde op i et frygteligt rod, og skære ned i budgetterne, og det har han ganske rigtigt gjort. Men når man ikke gør det rigtigt fra start af, men bliver VED med at skifte hele trupper ud, starter man hele tiden fra nul... og det er der vi ligger nu. Efter planen skulle vi i år være med i øverste halvdel, og i toppen i næste. Det kommer vi ikke, som det ser ud lige nu.

              Så der skal tages en beslutning: Tror man nok på JH, og Kent, til at læne sig tilbage, og regne med at vi rammer øverste halvdel næste sæson, og toppen sæsonen efter det, eller rive plasteret af nu, hvor vi alligevel er ved start, og lade en ny mand eller to komme ind.

              Personligt er jeg mest til at hive i plasteret. JH har ikke vist at han er den rette mand til jobbet, imo.

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                En god dyb artikel fra Martin Davidsen, der beskriver processen fra sølvårene til nu.

                Jeg tænker, at den sagtens kan blive oprettet som selvstændig tråd.

                http://www.tipsbladet.dk/blog/martin...seks-aar-siden

                Har han ret, skal vi være tålmodige?
                Det har INTET med en artikel at gøre. Det er en kronik, hvor Martin Davidsen giver udtryk for hans EGEN mening. Trist, at der er nogen som ikke kan se forskel. Tipsbladet forsøger ikke engang at få det til at ligne en artikel.

                Til selve kronikken vil jeg ikke sige så meget. Det er intet nyt for mig, at Martin er stor fan af OB og ikke mindst Kent og Jesper. Han har selv sagt tidligere, at det er problematisk for hans troværdighed, når han skriver om OB - fordi at han kommer der ofte og er stor fan af klubben. Jeg synes egentlig ikke, at den her reklame for OB fortjener ret meget opmærksomhed.

                Comment


                  #23
                  Og jeg ligger mig bare op ad Chris,magge,Sheed, mhbp mfl.. Hurtigere og nemmere. De har allerede skrevet det jeg også mener..
                  MD har selvfølgelig ret til sin mening. Den er bare ukritisk og unuanceret IMO

                  Det er en ommer Martin

                  Comment


                    #24
                    Har selv tidligere i tråden forsvaret Martins indlæg, der er dog kommet mange fine indlæg sidenhen, der argumenterer for at det må stoppe nu. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke med overbevisning kan være uenig.

                    En ting er bare, det koster nu og her at starte på en frisk. Jeg er helt med på det lange perspektiv, men er der nogen (som i Niels) der vil op med læderet nu, jeg tvivler.

                    Tror vi må væbne os med tålmodighed og bed til de højere magter om mirakler.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                      Har selv tidligere i tråden forsvaret Martins indlæg, der er dog kommet mange fine indlæg sidenhen, der argumenterer for at det må stoppe nu. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke med overbevisning kan være uenig.

                      En ting er bare, det koster nu og her at starte på en frisk. Jeg er helt med på det lange perspektiv, men er der nogen (som i Niels) der vil op med læderet nu, jeg tvivler.

                      Tror vi må væbne os med tålmodighed og bed til de højere magter om mirakler.
                      Du må godt være enig i det han skriver, endda hans konklusion, bare du vedkender, at det er et parts indlæg - hvor nuancer er skåret bort, fordi de ikke understøtter konklusionen. Der er ikke noget i vejen med at bevare sin tålmodighed, men der skal også være bund i det, der skal lægge grund for den tålmodighed. Og jeg synes der er så mange ting, der gør, at der ikke er realisme i at ha så meget tålmodighed.

                      Men det kan jo også være miraklet sker og JH har haft fat i den lange ende all along så Davidsens "ro på" indlæg går i opfyldelse. Vi vinder de 3 næste kampe og JH (og super-nuancisten) kan sole sig i "told you so" - i hvert fald indtil vi så taber til AGF og Randers, for tophold bliver vi ikke.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #26
                        Bare lige for at kaste lidt fakta ind i debatten.

                        I 2005 blev Martin Davidsen ansat som journalist hos Odense Sport og Event.
                        I 2007 blev han opgraderet til noget, som jeg ikke ved, hvad er, i Odense Sport og Event.
                        I 2008 bliver han i en omlægning journalist igen i stedet for det, som jeg ikke ved, hvad er.

                        EDIT: Jeg beklager selvfølgelig, at jeg kom til at skrive kommunikationschef.
                        Last edited by RASH; 13-09-2016, 22:38.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                          Bare lige for at kaste lidt fakta ind i debatten.

                          I 2005 blev Martin Davidsen ansat som journalist hos Odense Sport og Event.
                          I 2007 blev han opgraderet til kommunikationschef i Odense Sport og Event.
                          I 2008 bliver han i en omlægning journalist igen i stedet for kommunikationschef.


                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #28
                            Det er jo ikke sikkert, at alle ved det

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              http://www.bt.dk/superligaen/skuffen...medium=twitter

                              I skulle forsøge at erstatte Rasmus Falk i dette transfervindue. Er du tilfreds med, hvordan I har løst den udfordring?

                              »Der findes ikke ret mange Rasmus Falk’er i dansk fodbold. Men der er andre typer og andre måder at gøre tingene på, og vi synes, at vi har hentet nogle typer ind, der har nogle offensive kvaliteter, der på nogle områder er bedre end Rasmus’, og på andre områder er Rasmus bedre. De nuværende er måske lidt mere afhængige af, at tingene bliver sat sammen, hvor Rasmus kunne handle på egen hånd. Joan (Edmundsson, red.) og Rasmus Jönsson har mere brug for at blive sat op. Og det har taget længere tid at spille dem ind, end vi havde håbet på.«

                              Gad vide hvad de ser Joan og Jønsson kan bedre end Falk ?


                              Studsede noget over denne :


                              " Det har været svært og har gjort, at vi nogle gange har taget spillere ind, som ikke var vores ønskespillere. Men de var, hvad vi havde råd til. I år har vi endelig haft mulighed for at hente nogle spillere, som træneren har peget på, og derfor havde vi forventninger om at kunne spille med i top-6. Og det kan vi stadig godt nå. Og i forhold til ungdomsarbejdet, kulturen og hele det at skabe et godt fundament for klubben - der tager vi hele tiden skridt i den rigtige retning...
                              Hvis OB har 26 kampe tilbage i denne sæson som JH siger går man altså efter en 9-10 plads som umiddelbart skulle være de eneste der spiller 34 kampe..

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                                Bare lige for at kaste lidt fakta ind i debatten.

                                I 2005 blev Martin Davidsen ansat som journalist hos Odense Sport og Event.
                                I 2007 blev han opgraderet til kommunikationschef i Odense Sport og Event.
                                I 2008 bliver han i en omlægning journalist igen i stedet for kommunikationschef.
                                Nu må folk simpelthen spænde hjelmen!

                                Fra gaggede konspirationsteorier om, at MD står til rådighed for propagandaarbejde for OSE og JH til kritik om, at han er "fedtet" ind i OBs ledelse. Han er vel ikke mere fedtet ind, end at han er én af de få journalister i DK der tager OB, og vi fans alvorligt, og skriver med bare et gram mere indsigt end stort set alle andre journalister der dækker OB, vores egne lokalmedier og deres fadøllede vrøvl inklusive.

                                At man kan være uenig i hans syn på OBs ledelse er en ting, men at man straks springer til at anklage ham for at arbejde for ledelsen, direkte eller indirekte, er noget helt andet og på grænsen til det usmagelige! Det er en fabelagtig måde at forvandle folk, der dybest set er ens allierede til ens fjender!

                                Last edited by Onkel Riffel; 13-09-2016, 21:39.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X