Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tipsbladet: Derfor har OB skuffet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg kritiserer din "enten med os eller imod os"-tankegang, fordi den historisk set har vist sig farlig og uproduktiv.

    Og jeg skriver som én, der dybest set er enig med dig, og uenig med Davidsen, men det er fandeme useriøst at at stille spørgsmålstegn ved hans objektivitet fordi han er uenig med jer. Han har ikke arbejdet i OB i seks år(!). Jeg tvivler kraftigt på, at han har noget særligt forhold til en sportsdirektør og træner, der var i Horsens/BIF/AAB, da MD havde noget med OB at gøre.
    Man kan godt anlægge sig den tankegang uden at komme med forhastede historiske referencer. Du beklikkede min hæderlighed med det dér, men synes ikke det er okay at nogen beklikker Davidsens hæderlighed?

    Du må da indrømme du kunne ha brugt en bedre måde at angribe mit synspunkt på, ligesom Rash kunne ha gjort med Davidsen.

    Right?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Man kan godt anlægge sig den tankegang uden at komme med forhastede historiske referencer. Du beklikkede min hæderlighed med det dér, men synes ikke det er okay at nogen beklikker Davidsens hæderlighed?

      Du må da indrømme du kunne ha brugt en bedre måde at angribe mit synspunkt på, ligesom Rash kunne ha gjort med Davidsen.

      Right?

      MvH ChrisOB
      Allright, nazi/Bush-kortet var muligvis nok over stregen. Den får du.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #48
        Altså Onkel og Martin, jeg kan ikke se, at jeg ikke har skrevet noget, som ikke er korrekt. Så i må meget gerne svare på mine spørgsmål på jeres angreb.

        Hvis Martin ikke havde det øverste ansvar for OB's kommunikation i 2007, hvem havde så?
        Og hvis I vil fluekneppe mit ord ansat til freelance. Jamen sådan er vilkårene jo inden for MD's Branche. Anders Lund Madsen og de fleste andre journalister er også freelancere. Derfor synes jeg godt, at man kan sige, at han er ansat i DR, han har bare ret til også at arbejde for andre.

        Og så svare du ikke på Onkel. Er du uenig i, at det er en kronik, som giver udtryk for MD's egen mening?

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
          Altså Onkel og Martin, jeg kan ikke se, at jeg ikke har skrevet noget, som ikke er korrekt. Så i må meget gerne svare på mine spørgsmål på jeres angreb.

          Hvis Martin ikke havde det øverste ansvar for OB's kommunikation i 2007, hvem havde så?
          Og hvis I vil fluekneppe mit ord ansat til freelance. Jamen sådan er vilkårene jo inden for MD's Branche. Anders Lund Madsen og de fleste andre journalister er også freelancere. Derfor synes jeg godt, at man kan sige, at han er ansat i DR, han har bare ret til også at arbejde for andre.

          Og så svare du ikke på Onkel. Er du uenig i, at det er en kronik, som giver udtryk for MD's egen mening?
          Davidsen var ikke kommunikationschef. Så vidt jeg ved, var det Wamsler eller hans forgænger, hvis navn jeg ikke kan genkalde.

          EDIT: Han hed Peter Hørlüch. Og var i hvert fald chef fra 2003 til 2011. Muligvis længere. Det var lige hvad jeg kunne finde med seks sekunders googeling.

          Og nej, jeg er ikke uenig i, at det er et partsindlæg. Jeg er bare uenig i, at det faktum at han arbejdede her for seks-syv år siden er grund nok til at betvivle hans objektivitet offentligt.
          Last edited by Onkel Riffel; 13-09-2016, 22:17.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Klart. Men derfra og så til at bestride hans uafhængighed er der satme et stykke vej!
            Jeg bestrider ikke hans uafhængighed. Selvfølgelig er hans indlæg ikke en vennetjeneste. Men jeg har personligt oplevet, hvordan kommunikationsafdelingen forsvarede ham ret kraftigt, da jeg engang sendte en stikpille til noget han havde skrevet dengang, så jeg er ikke i tvivl om, at han lytter og har tillid til folks vurderinger og udlægninger derinde. Det synes jeg faktisk er en væsentligt kildekritisk vinkel, når vi har at gøre med noget så fluffy som en fodboldklubs udvikling, hvor en del er overladt til øjnene der ser.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg er en af dem, der efterhånden er enormt træt af din arrogante og nedladende tone over for alle der er uenige med dig. Din evindelige "enten del af problemet eller del af løsningen"-retorik, din totale afvisning af alle der tillader sig at stille spørgsmålstegn ved din retorik, dine argumenter eller dit totalt sort/hvide syn på alt der vedrører OB og OBs fangrupper.

              Med "sidste dages hellige" mener jeg dig, og alle andre, der kører jeres "vi alene vide"-retorik, og nedladende afvisninger af alle der formaster sig at være uenige med jer.
              Jeg skriver som jeg ser det. Og jeg mener grangiveligt, at jeg har fat i den lange ende. Hvad du og andre så mener om min metode, det kan jeg ikke lave om på, jeg kan kun påkalde mig "Der er store følelser på spil" og håbe jeg kan tone det ned, så jeg til sidst ikke ender som "en sidste dages hellig" i alt.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Jeg skriver som jeg ser det. Og jeg mener grangiveligt, at jeg har fat i den lange ende. Hvad du og andre så mener om min metode, det kan jeg ikke lave om på, jeg kan kun påkalde mig "Der er store følelser på spil" og håbe jeg kan tone det ned, så jeg til sidst ikke ender som "en sidste dages hellig" i alt.

                MvH ChrisOB
                Jamen, det er jeg da enig med dig i. Ligesom meget andet. Men jeg forstår ikke, at du insiterer på at gøre potentielle allierede til modstandere med din aggressive debatstil.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Davidsen var ikke kommunikationschef. Så vidt jeg ved, var det Wamsler eller hans forgænger, hvis navn jeg ikke kan genkalde.

                  Og nej, jeg er ikke uenig i, at det er et partsindlæg. Jeg er bare uenig i, at det faktum at han arbejdede her for seks-syv år siden er grund nok til at betvivle hans objektivitet offentligt.
                  Hvis han ikke havde det øverste ansvar, så beklager jeg selvfølgelig min udtagelse. Men jeg synes, at man skulle have valgt en anden journalist end MD til den kronik. Det kan være problematisk for troværdigheden at skrive om sin gamle arbejdsgiver og en anden journalist kunne uden problemer have brugt Martins viden.

                  Jeg forstår godt, at MD er træt af, at folk stiller spørgsmåltegn til hans troværdighed og det har folk altid gjort. Hvis MD vil fremstå objektiv over for OB, så hjælper den kronik ham på ingen måde. Hvad med at han lavede et kritisk stykke arbejde? Der er jo masser at tage fat på.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jamen, det er jeg da enig med dig i. Ligesom meget andet. Men jeg forstår ikke, at du insiterer på at gøre potentielle allierede til modstandere med din aggressive debatstil.
                    Det er fair nok. Jeg er godt klar over at tingene kan løbe over for mig, når bølgerne går højt, men jeg skal da lige love for, at det også kommer den anden vej. Det tager jeg til efterretning, så godt jeg nu kan. Believe or not, jeg er ikke ude på at skabe kløfter, men nogle ting synes jeg simpelthen ikke, der kan være to sider til. Og dette spørgsmål er sådan for mig.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                      Altså Onkel og Martin, jeg kan ikke se, at jeg ikke har skrevet noget, som ikke er korrekt. Så i må meget gerne svare på mine spørgsmål på jeres angreb.

                      Hvis Martin ikke havde det øverste ansvar for OB's kommunikation i 2007, hvem havde så?
                      Og hvis I vil fluekneppe mit ord ansat til freelance. Jamen sådan er vilkårene jo inden for MD's Branche. Anders Lund Madsen og de fleste andre journalister er også freelancere. Derfor synes jeg godt, at man kan sige, at han er ansat i DR, han har bare ret til også at arbejde for andre.

                      Og så svare du ikke på Onkel. Er du uenig i, at det er en kronik, som giver udtryk for MD's egen mening?
                      Selvfølgelig er det udelukkende et udtryk for MD's personlige opfattelse af tilstanden i OB. Det kan jeg ikke se er til diskussion på nogen måde. Jeg opfatter det som om du stejler over ordet "artikel", der bruges i starten af tråden. Nu er jeg personligt ikke uddannet journalist, men som jeg opfatter det hører en kronik også under betegnelsen artikel. En artikel er vel nærmest bare en samlet betegnelse for en tekst i et medie. Ret mig gerne hvis jeg er helt galt på den.

                      Problemet med dit indlæg (i mine øjne), er måden du fremfører din præmis om, at hans tilhørsforhold til klubben er et oprigtigt problem for hans troværdighed. Holdningen er du naturligvis velkommen til, men du underbygger det med et indlæg, hvor du "bringer noget fakta ind i debatten". Det er så information du har fra linkedIn. Du præsenterer det som fakta, men i mine øjne pynter du i unødig grad på det, så det passer med din pointe.
                      Kald det flueknepperi, men mine hår rejser sig lidt på armene når jeg ser noget så skråsikkert blive fremført som fakta - og det så viser sig enten ikke at passe eller være på et meget tyndt grundlag.

                      Du kunne jo bare have skrevet, at han i flere omgange havde arbejdet for OSE og i øvrigt have smidt et link til hans profil så folk kunne se hvor du havde det fra.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                        Hvis han ikke havde det øverste ansvar, så beklager jeg selvfølgelig min udtagelse. Men jeg synes, at man skulle have valgt en anden journalist end MD til den kronik. Det kan være problematisk for troværdigheden at skrive om sin gamle arbejdsgiver og en anden journalist kunne uden problemer have brugt Martins viden.

                        Jeg forstår godt, at MD er træt af, at folk stiller spørgsmåltegn til hans troværdighed og det har folk altid gjort. Hvis MD vil fremstå objektiv over for OB, så hjælper den kronik ham på ingen måde. Hvad med at han lavede et kritisk stykke arbejde? Der er jo masser at tage fat på.
                        Nu er jeg tæt på at skrive, at der ikke findes ret meget omkring OB man kan være "objektiv" på, det vil altid i det store hele være subjektivt. Davidsen har skrevet en subjektiv vurdering med en subjektiv konklusion, som du og jeg er uenig i, som Riffel faktisk også stiller sig kritisk overfor, og så vil jeg give Riffel ret i, at det er dårlig stil at beklikke hans uafhængighed på den måde, som blev gjort.

                        Følelserne sidder i den grad ude på tøjet, og så skriver man hurtigt noget, man kommer til at fortryde.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Nu er jeg tæt på at skrive, at der ikke findes ret meget omkring OB man kan være "objektiv" på, det vil altid i det store hele være subjektivt. Davidsen har skrevet en subjektiv vurdering med en subjektiv konklusion, som du og jeg er uenig i, som Riffel faktisk også stiller sig kritisk overfor, og så vil jeg give Riffel ret i, at det er dårlig stil at beklikke hans uafhængighed på den måde, som blev gjort.

                          Følelserne sidder i den grad ude på tøjet, og så skriver man hurtigt noget, man kommer til at fortryde.

                          MvH ChrisOB
                          Jeg brugte en uge på at diskutere, at jeg havde kaldt Falk en "luder" på tryk, så jeg ved, hvad du snakker om.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Jeg brugte en uge på at diskutere, at jeg havde kaldt Falk en "luder" på tryk, så jeg ved, hvad du snakker om.
                            Tag det fra én, der engang sammenlignede en OB spiller med en kræftknude og et nederlag med 11. September, opbyggede frustrationer kan få dig til at sige some really crazy shit.

                            Og det her er mange års opbyggede frustrationer. Det håber jeg både du - og Davidsen kan prøve at forstå. Baggrunden bag - ikke ordvalget og indhold. Det var dårlig stil.

                            Kunne vi da for fanden ikke snart vinde nogle flere fodboldkampe?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              Selvfølgelig er det udelukkende et udtryk for MD's personlige opfattelse af tilstanden i OB. Det kan jeg ikke se er til diskussion på nogen måde. Jeg opfatter det som om du stejler over ordet "artikel", der bruges i starten af tråden. Nu er jeg personligt ikke uddannet journalist, men som jeg opfatter det hører en kronik også under betegnelsen artikel. En artikel er vel nærmest bare en samlet betegnelse for en tekst i et medie. Ret mig gerne hvis jeg er helt galt på den.

                              Problemet med dit indlæg (i mine øjne), er måden du fremfører din præmis om, at hans tilhørsforhold til klubben er et oprigtigt problem for hans troværdighed. Holdningen er du naturligvis velkommen til, men du underbygger det med et indlæg, hvor du "bringer noget fakta ind i debatten". Det er så information du har fra linkedIn. Du præsenterer det som fakta, men i mine øjne pynter du i unødig grad på det, så det passer med din pointe.
                              Kald det flueknepperi, men mine hår rejser sig lidt på armene når jeg ser noget så skråsikkert blive fremført som fakta - og det så viser sig enten ikke at passe eller være på et meget tyndt grundlag.

                              Du kunne jo bare have skrevet, at han i flere omgange havde arbejdet for OSE og i øvrigt have smidt et link til hans profil så folk kunne se hvor du havde det fra.
                              Jeg er heller ikke ekspert, men er nu ret sikker på, du teknisk set har ret. Min påstand er dog, at hvis man bruger ordet artikel i stedet for kronik, så tror folk at det er journalistik. Og det her er et partsindlæg, hvor en debattør giver udtryk for sin egen mening. Det jeg stejler over, det er at folk efter min overbevisning i starten af tråden, så det her som et objektivt stykke journalistik, der bliver blandt andet brugt ordet nuanceret, hvilket jeg på ingen måde, synes kronikken er. Der er ikke skyggen af kritik. Det er et stort forsvar af Jesper og Kent.

                              Du har helt ret i, at det var en kæmpe fejl, at jeg skrev kommunikationschef i stedet for communications officer. Jeg har i flere år gået og troet det, men det viser bare, at man skal stille sig kritisk til det, som man læser og høre ude i byen. Men det er også det eneste, jeg kan se, skulle være ukorrekt? Jeg holder fast i, at det er vigtigt at vide, at MD skriver om sin tidligere arbejdsplads.

                              På twitter mener han, som jeg forstår ham, at han arbejdede der ind til 2008, på LinkedIn, der arbejdede han der ind til 2009. Han har ret i, at jeg tog fejl af hans titel i 2007, men det andet, har han selv skrevet på LinkedIn. Jeg synes, at det er en vild overreaktion, at sende det ud til alle sine venner på Twitter, men det må han selvfølgelig selv om. Havde det været mig, så havde jeg modbevist mine skeptikere, ved at lave et godt stykke journalistisk arbejde - med det mener jeg, at stille sig kritisk overfor OB.

                              Comment


                                #60
                                Jeg er på Team "Martin Davidsen er selvfølgelig ikke en OB muldvarp og kan sagtens være opjektiv omkring OB"
                                Alt andet er skør tankegang.. Jeg elsker at vi har en OB'er i sportspressen og håber ikke at han vil tage dagens begivenheder for nært..

                                Men syntes at blog'en manglede bid og en mere kritisk vinkel til hvorfor at tilstanden er sådan..

                                Jesper Hansen slipper alt for let om med hans politikkersvar hele tiden.. Manden er jo aldrig rigtig selvkrittisk og bliver ved med at godkende sig selv og sine handlinger her på 4. År.. Vi har underpræsteret i årevis og hans kontinuitet undskyldning er han selv ansvarlig for.. 80% af alle indkøb har floppet eller underpræsteret mens han har været sportsdirektør. Er der ingen konsekvens?? Den gik ikke i min forretning
                                Fans flygter væk og alle jeg kender falder i søvn når OB spiller. Man er så langt væk fra klubbens DNA efterhånden at man snart har lyst til at ligge sig ned og græde.. Hvor er fighten.. Blodet der sprøjter.. Kramperne efter at have løbet solen sort. Ilden i øjnene.. Hvor er det henne??

                                Sådan nogle ting burde du belyse Martin da jeg er overbevist om at du også har nogle af de samme tanker omkring dette nye OB.. Eller jeg håber det..

                                Comment

                                Working...
                                X