Med fare for, at dette indlæg skrevet af OB i en anden tråd (http://forum.ob.dk/showthread.php?12...Horsens/page13) drukner, eller bliver forbigået - så synes jeg, at det er fint, at klubben kaster en snøre ud efter de fans, der tit har været efter klubbens kommunikation. Man kan være enige/uenige i fremstillingen eller indholdet af indlægget, men jeg håber, at nogle griber den. Under teksten vil jeg give min mening til kende.
-------
Kære OB-fans
Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.
Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.
Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.
Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.
Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.
OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.
I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.
Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.
I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.
Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.
Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.
Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.
Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.
Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.
Venlig hilsen
Morten Wamsler
Kommunikationsansvarlig
OB
----
Kære OB,
Tak fordi, I giver jeg ud i en online dialog med klubbens fans. Det er tiltrængt, især når klubbens fans, som I selv har identificeret, ikke mener, at kommunikationen står mål med virkeligheden eller er specielt gennemsigtig.
Der er nok nogle, der vil sige mig imod, men jeg er enig i, at det ikke gavner klubben, hvis den kommunikationsansvarlige var efter træneren eller spillerne offentligt, men jeg synes samtidig at det ville klæde en sportschef, at udtrykke sig mere kontant, end tilfældet er nu. Jesper Hansen er nok ikke typen, man lige skærer lidt til med et mediekursus, og vupti så har vores kommunikation pludselig fået kant, men mindre kan også gøre det. Særligt savner jeg et alternativ til 'vi er tilfredse med truppen, som den er', når alle og enhver kan se, truppen ikke præsterer og formår at leve op til forventningerne.
Vi kører på, hvad, 5. 'kriseår' i træk, og personligt er jeg ligeglad med en eller anden overligger-konkurrence for at nævne et eksempel på misplaceret kommunikation. Jeg vil hellere se, hvordan blodet sprøjter til træning, så man kan se, at spillerne i det mindste gør en ihærdig indsats for at træde ud af dødvandet. Og netop én ting, har været super populært herinde i mange år, og det er de daglige træningsrapporter. Hvis I havde fingeren helt nede i jorden, havde I forlængst givet folket noget, der kunne afhjælpe dette behov. Jeg har et fuldstidsarbejde og kan derfor ikke snige mig til træning, men jeg ville ELSKE at se nogle minutter med træningsøvelser, eller en mindre rapport fra (måske ikke alle), men i det mindste nogle ugentlige træningspas.
Sammenlignet med andre Superliga-klubber, så kan jeg, som kummunikationsuddanet, slet ikke forstå, at man i en millionforretning som OB har 1,5 mand ansat. "Almindelige virksomheder" i alle mulige andre brancher har jo flere ansat, og især når I tilbyder et produkt i en branche, hvor I har en UNIK mulighed for at skabe dialog, interaktion og engagement hos jeres forbrugere. Det er simpelthen så useriøst, at det ikke kan blive til mere end nogle (som ofte intetsigende) interviews op til en kamp. Nogle gange får vi ikke rapporter fra reserveholdskampene, og som minimum burde vores ældste U-hold også følges nærmere. Det er jo her, at de gutter, der inden for et par år banker på hos førsteholdet optræder. Personligt ved jeg ikke meget om dem, andet end hvad folk herinde skriver i forbindelse med, at de har set en U-kamp. Men jeg ville gerne vide mere om de spillere, der, måske snart, skal tiljubles på stadion. I det fynske er man desuden meget stolt af egenproducerede talenter, og mange ser helst, at det er disse spillere, der slår igennem, så derfor er det jo et oplagt kommunikationsemne.
Well, blot et par tanker herfra. Og tak for oplægget til dialog
-------
Kære OB-fans
Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.
Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.
Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.
Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.
Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.
OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.
I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.
Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.
I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.
Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.
Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.
Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.
Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.
Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.
Venlig hilsen
Morten Wamsler
Kommunikationsansvarlig
OB
----
Kære OB,
Tak fordi, I giver jeg ud i en online dialog med klubbens fans. Det er tiltrængt, især når klubbens fans, som I selv har identificeret, ikke mener, at kommunikationen står mål med virkeligheden eller er specielt gennemsigtig.
Der er nok nogle, der vil sige mig imod, men jeg er enig i, at det ikke gavner klubben, hvis den kommunikationsansvarlige var efter træneren eller spillerne offentligt, men jeg synes samtidig at det ville klæde en sportschef, at udtrykke sig mere kontant, end tilfældet er nu. Jesper Hansen er nok ikke typen, man lige skærer lidt til med et mediekursus, og vupti så har vores kommunikation pludselig fået kant, men mindre kan også gøre det. Særligt savner jeg et alternativ til 'vi er tilfredse med truppen, som den er', når alle og enhver kan se, truppen ikke præsterer og formår at leve op til forventningerne.
Vi kører på, hvad, 5. 'kriseår' i træk, og personligt er jeg ligeglad med en eller anden overligger-konkurrence for at nævne et eksempel på misplaceret kommunikation. Jeg vil hellere se, hvordan blodet sprøjter til træning, så man kan se, at spillerne i det mindste gør en ihærdig indsats for at træde ud af dødvandet. Og netop én ting, har været super populært herinde i mange år, og det er de daglige træningsrapporter. Hvis I havde fingeren helt nede i jorden, havde I forlængst givet folket noget, der kunne afhjælpe dette behov. Jeg har et fuldstidsarbejde og kan derfor ikke snige mig til træning, men jeg ville ELSKE at se nogle minutter med træningsøvelser, eller en mindre rapport fra (måske ikke alle), men i det mindste nogle ugentlige træningspas.
Sammenlignet med andre Superliga-klubber, så kan jeg, som kummunikationsuddanet, slet ikke forstå, at man i en millionforretning som OB har 1,5 mand ansat. "Almindelige virksomheder" i alle mulige andre brancher har jo flere ansat, og især når I tilbyder et produkt i en branche, hvor I har en UNIK mulighed for at skabe dialog, interaktion og engagement hos jeres forbrugere. Det er simpelthen så useriøst, at det ikke kan blive til mere end nogle (som ofte intetsigende) interviews op til en kamp. Nogle gange får vi ikke rapporter fra reserveholdskampene, og som minimum burde vores ældste U-hold også følges nærmere. Det er jo her, at de gutter, der inden for et par år banker på hos førsteholdet optræder. Personligt ved jeg ikke meget om dem, andet end hvad folk herinde skriver i forbindelse med, at de har set en U-kamp. Men jeg ville gerne vide mere om de spillere, der, måske snart, skal tiljubles på stadion. I det fynske er man desuden meget stolt af egenproducerede talenter, og mange ser helst, at det er disse spillere, der slår igennem, så derfor er det jo et oplagt kommunikationsemne.
Well, blot et par tanker herfra. Og tak for oplægget til dialog
Comment