Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Indlæg fra OB om klubbens kommunikation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Indlæg fra OB om klubbens kommunikation

    Med fare for, at dette indlæg skrevet af OB i en anden tråd (http://forum.ob.dk/showthread.php?12...Horsens/page13) drukner, eller bliver forbigået - så synes jeg, at det er fint, at klubben kaster en snøre ud efter de fans, der tit har været efter klubbens kommunikation. Man kan være enige/uenige i fremstillingen eller indholdet af indlægget, men jeg håber, at nogle griber den. Under teksten vil jeg give min mening til kende.


    -------

    Kære OB-fans

    Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.

    Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.

    Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.

    Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.

    Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.

    OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.

    I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.

    Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.

    I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.

    Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.

    Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.

    Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.

    Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.

    Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.

    Venlig hilsen
    Morten Wamsler
    Kommunikationsansvarlig
    OB

    ----

    Kære OB,

    Tak fordi, I giver jeg ud i en online dialog med klubbens fans. Det er tiltrængt, især når klubbens fans, som I selv har identificeret, ikke mener, at kommunikationen står mål med virkeligheden eller er specielt gennemsigtig.

    Der er nok nogle, der vil sige mig imod, men jeg er enig i, at det ikke gavner klubben, hvis den kommunikationsansvarlige var efter træneren eller spillerne offentligt, men jeg synes samtidig at det ville klæde en sportschef, at udtrykke sig mere kontant, end tilfældet er nu. Jesper Hansen er nok ikke typen, man lige skærer lidt til med et mediekursus, og vupti så har vores kommunikation pludselig fået kant, men mindre kan også gøre det. Særligt savner jeg et alternativ til 'vi er tilfredse med truppen, som den er', når alle og enhver kan se, truppen ikke præsterer og formår at leve op til forventningerne.

    Vi kører på, hvad, 5. 'kriseår' i træk, og personligt er jeg ligeglad med en eller anden overligger-konkurrence for at nævne et eksempel på misplaceret kommunikation. Jeg vil hellere se, hvordan blodet sprøjter til træning, så man kan se, at spillerne i det mindste gør en ihærdig indsats for at træde ud af dødvandet. Og netop én ting, har været super populært herinde i mange år, og det er de daglige træningsrapporter. Hvis I havde fingeren helt nede i jorden, havde I forlængst givet folket noget, der kunne afhjælpe dette behov. Jeg har et fuldstidsarbejde og kan derfor ikke snige mig til træning, men jeg ville ELSKE at se nogle minutter med træningsøvelser, eller en mindre rapport fra (måske ikke alle), men i det mindste nogle ugentlige træningspas.

    Sammenlignet med andre Superliga-klubber, så kan jeg, som kummunikationsuddanet, slet ikke forstå, at man i en millionforretning som OB har 1,5 mand ansat. "Almindelige virksomheder" i alle mulige andre brancher har jo flere ansat, og især når I tilbyder et produkt i en branche, hvor I har en UNIK mulighed for at skabe dialog, interaktion og engagement hos jeres forbrugere. Det er simpelthen så useriøst, at det ikke kan blive til mere end nogle (som ofte intetsigende) interviews op til en kamp. Nogle gange får vi ikke rapporter fra reserveholdskampene, og som minimum burde vores ældste U-hold også følges nærmere. Det er jo her, at de gutter, der inden for et par år banker på hos førsteholdet optræder. Personligt ved jeg ikke meget om dem, andet end hvad folk herinde skriver i forbindelse med, at de har set en U-kamp. Men jeg ville gerne vide mere om de spillere, der, måske snart, skal tiljubles på stadion. I det fynske er man desuden meget stolt af egenproducerede talenter, og mange ser helst, at det er disse spillere, der slår igennem, så derfor er det jo et oplagt kommunikationsemne.

    Well, blot et par tanker herfra. Og tak for oplægget til dialog

    #2
    Samler lige alle tanker og holdninger henad vejen, men vil blot skynde mig at nævne, at vi i denne sæson har skruet temmelig meget op for talentdækningen og så ofte som muligt også bringer highlights - primært vores egne scoringer (lækkert frisparksmål fra U19 denne weekend - det skal ses...) Desuden vil vi i slutningen af denne uge have premiere på en 'månedens mål', hvor trænerne fra alle hold fra U12 til ligaen indstiller kandidater, der så vises med videoklip og afstemning.

    Vi mangler endnu at få lavet de sidste opdateringer på U17-truppen, men den vil snart stå på samme måde som U19-truppen med profilfotos og de mest simple stamoplysninger om hver spiller...: http://www.ob.dk/info/talenthold/u19.aspx

    Ift antallet af kommunikationsansatte, så var der tidligere en stor kommunikationsafdeling med ansvar for OSE inkl. markedsføring o.s.v. - det nævnte antal er ren OB Professionel og ren kommunikation (herunder opfyldelse af krav i TV-aftale o.s.v.).

    Vh
    Morten Wamsler

    Comment


      #3
      @Odense Boldklub
      Synes problemet er at ledelsen gør udmeldinger om høje ambitioner men realiteten ser åbenbart helt andeledes ud. Men de gentager og gentager det så at man få en følelse at de ikke tager os særlig alvorligt. Hvis man ville sige at situationen er svært vi vil kæmpe om Top 6 røven ud af buksen, men det kan blive en vanskelig vej vi vil gå tilsammen så ville der helt sikker være mere forståelse og fælleskab for det her i forummet.
      Synes det er rigtig fint med de muligheder at besøge træningen men jeg bor langt væk fra Odense så det er ikke så godt muligt for mig. Så, selvom jeg er ikke social-media-fan (skabte min facebook-account kun for at holde kontakt med mine danske OB-venner) så blev det vigtigt for mig hvad I melder ud og hvordan I gør det og det er ikke altid så helt fantastisk imo. For eksempel havde jeg forventer mere information om mødet med holdet. Men med halvanden mand er det naturlig ikke så let at opfylde alt folk kraver.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Jeg tillader mig lige at kopiere Onkel Riffels meget kompetente indspark i en anden tråd ind her hvor det hører hjemme.

        Som én der er ret aktiv i kommunikationen, både her og på twitter (hvor jeg skriver som "Skygger Over Ådalen"), og som rent faktisk har haft en smule kommunikationsarbejde i min uddannelse og fortid, vil jeg meget gerne komme med et par bud på, hvad jeg mener OB gør, og kunne gøre anderledes. (Og hvis nogen er uenig i mine postulater, må de meget gerne blande sig)

        Jeg tror sådan set at mange, herinde og udenfor, er ret tilfredse med den kommunikation, der foregår mellem fans og truppen. Der er mange små interviews via videoer og hjemmesiden, både med Kent og med spillerne. Spillerne er ofte, som mange moderne fodboldspillere, ikke de største festfyrværkerier af spas og morsomme/bramfrie udtalelser, men det er svært at gøre bager til slagter. Og dybest set føler vi os velkomne til træningerne, osv.

        Men meget af den kritik der er af OB lige nu fra fansiden, er dybest set ikke rettet mod Kent og spillertruppen. Den er rettet mod Jesper Hansen og ledelsen, med Thorborg som "pengemanden i skyggerne".

        Derfor tror jeg mange af de "hårde" var uinteresserede i at deltage i mødet, fordi vi dybest set godt ved, hvordan træningerne foregår, hvad det er Kent vil med spillestilen, hvad spillerne tænker om klubben, osv. Netop fordi I er ret åbne i og om hverdagen i truppen, var det ikke interessant at møde op og høre de samme ting igen, for hvad kan de sige, som vi ikke havde hørt før?

        Jeg tror at folk føler lidt, at man i ledelsen "skubber" kommunikationsafdelingen, Kent og spillerne foran sig, for at undgå at svare på kritiske spørgsmål fra fansene. Hvad kan jeg bruge det til, at stille spørgsmål til Mathias Thrane om, hvor han er bedst henne på banen, når de OB-spørgsmål jeg brænder inde med, er rettet mod Jesper Hansen og bestyrelsen i OB?
        Der er blandt mange herinde, og mange jeg taler med, en opfattelse af, at der er endog meget langt fra fansene tilledelsen, og en udbredt opfattelse af, at der mangler kommunikation fra de øverste ledelsesgange.

        Hvad vil man med OB?
        Hvad arbejder man hen imod?
        Hvad er sponsorstrategien?
        Er man villig til at øge investeringerne i spillertruppen?
        Hvis ja, hvor meget?
        Hvis nej, hvorfor ikke?
        Hvad er Jesper Hansens mandat/opgave? Nu og på længere sigt?

        Der er en opfattelse af en gruppe fynske forretningsmænd, der mødes bag lukkede døre og skalter og valter med klubben som det passer dem, uden at tage hensyn til klubbens "dna" og historie. Der er mange idéer og (mis)forståelser af, hvor stor en rolle en mand som Thorborg f.eks. spiller i den sportslige drift. Det kan man mene er en stor misforståelse, og en fortegnelse af virkeligheden. Men det er et problem, når det er en udbredt opfattelse.

        Jeg tror at mange, mig selv inklusive, føler at OB siden fyringen af LO og KB har stået i stampe identitetsmæssigt, og at man forsøger at gøre OB til noget som det ikke er. OB er ikke et boldbesiddende hold, bygget op om vævre teknikere og pasningsspil. Det føles som om, at man er hoppet med på en moderne bølge, og forsøger at tvinge noget ned over hovedet på OB, som det ikke er, og aldrig har været. Og hvad værre er: Man lykkedes ikke med det. Vi er nu på tredje træner siden HC, der skal indføre posessionbaseret angrebsbold!

        Kommunikationsafdelingen virker derudover overbebyrdet. Hvis man karter rundt for at svare på alt, på alle medier, og også skal producere originalt indhold, så ender man med ikke at have tid til at tænke svarene igennem/vende dem med makkeren/osv. Og så bliver det hele lidt halvhjertet, og så ender man med eksempler som ovenstående, og en tendens til dårlig timing. Jeg gider dybest set ikke have mails om koncerter med Andrew Strong og Disney On Ice, når man lige har tabt til et oprykkerhold, f.eks.

        Jeg kunne skrive meget mere, f.eks. om den måde man har smadret stemningsscenen med nultolerance og kollektive straffe, og ved at lukke alt for mange ind på Stiften, der ikke er stemningsskabere, osv. Men jeg tror jeg vil begrænse mig nu, og høre om folk synes jeg er helt ude i hampen?

        Comment


          #5
          Onkel Riffel har lige skrevet et glimrende indlæg i optaktstråden for Horsenskampen, hvor jeg tror han rammer rigtig meget plet på frustrationerne, der hersker.

          Når jeg ikke kan skrive det bedre, så vil jeg i stedet nævne nogle positive ting:
          Den øgede dækning af ungdomsholdene er ikke gået ubemærket hen, og det er fremragende. Mere, mere mere. Det ligger nok i samme kategori som de træningsrapporter mckellberg efterlyser: Noget fra det dybere maskinrum. Som Onkel Riffel påpeger, så kommer der massere af kommunikation fra 1. holdets spillere op til kamp, men for dem af os, der ikke kan komme forbi, så er træningsrapporterne fra andre brugere enormt værdsat. Jeg føler, jeg kommer tættere på gennem dem; at jeg får en fornemmelse for hverdagen i klubben.
          Derfor er den øgede ungdomsdækning også et virkelig godt skridt at tage.

          Jeg husker, op til en Esbjergkamp, at der blev lagt et "kærestebrev" op på facebook. Det synes jeg fungerede virkelig godt. Personligt sætter jeg pris på, at der kommer noget skæv kommunikation. Hellere det end kønsløs. Så går det nogen gange godt, andre gange mindre godt. Men med brevet til Esbjerg (det blev holdt ude af slaget om Jylland mellem AGF og AaB, hvorefter OB inviterede til slaget om Syddanmark) - og i øvrigt Esbjerg opfølgning - ramte man, efter min mening plet. Det adskilte OB fra den til tider ligegyldige standard kommunikation, der kommer fra fodboldklubber. Så accepterer jeg, at det ikke kan være guld hver gang, og forhåbentlig tages det til efterretning når / hvis det rammer helt skævt.

          Comment


            #6
            Synes det er et ganske fint svar, og fedt at der bliver taget sig tid til det... det pressede sig så måske også lidt på med en reaktion, men stadigvæk en klar for det...

            ... jeg vil ikke gå ind i noget nærmere, da vi i sidste ende har haft debattene herinde så mange gang, men dog vil jeg lige knytte en kommentar mht. at i altid svare... Det er ikke min erfaring at i gør det, hverken på mail eller twitter... Jeg er helt med på at mange ting på Twitter ikke er noget i overhovedet skal forholde jer til eller bruge tid på, og det sker sikkert også pr. mail... men ofte synes desværre det har været en kamp med kommunikationen...
            Det er noget tid siden jeg sidst har forsøgt at kommunikere pr. mail, så jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er anderledes nu... jeg fik i hvert fald et rigtig godt forhold til jeres auto-reply dengang, som efter flere omgange med "vi skal nok svare indenfor en uge" så også kunne fortælle mig at nu er de altså gået på juleferie, ses engang i januar...

            Så bliver det et niveau hvor man ikke engang selv gider at bruge mere tid på emnet... men som sagt, for indlægget her...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Odense Boldklub Se indlæg
              Samler lige alle tanker og holdninger henad vejen, men vil blot skynde mig at nævne, at vi i denne sæson har skruet temmelig meget op for talentdækningen og så ofte som muligt også bringer highlights - primært vores egne scoringer (lækkert frisparksmål fra U19 denne weekend - det skal ses...) Desuden vil vi i slutningen af denne uge have premiere på en 'månedens mål', hvor trænerne fra alle hold fra U12 til ligaen indstiller kandidater, der så vises med videoklip og afstemning.

              Vi mangler endnu at få lavet de sidste opdateringer på U17-truppen, men den vil snart stå på samme måde som U19-truppen med profilfotos og de mest simple stamoplysninger om hver spiller...: http://www.ob.dk/info/talenthold/u19.aspx

              Ift antallet af kommunikationsansatte, så var der tidligere en stor kommunikationsafdeling med ansvar for OSE inkl. markedsføring o.s.v. - det nævnte antal er ren OB Professionel og ren kommunikation (herunder opfyldelse af krav i TV-aftale o.s.v.).

              Vh
              Morten Wamsler
              Det er fedt at der bliver gjort mere ud af at vise U17 og U19 frem. Det har jeg personligt taget meget positivt imod. Jeg har også stor forståelse for det du/i skriver i udmeldingen tidligere i dag. Det er bestemt ikke nemt at gøre alle tilfredse og i kommer aldrig i nærheden, det ved alle. Man kan for øvrigt hurtigt komme i unåde på de sociale medier uanset hvor god, eller dårlig, man er til at kommunikerer - Twitter eksemplet i den anden tråd er dog rigtig skidt uanset hvordan man end vender og drejer det. Men det er menneskeligt at fejle.

              Det jeg generelt godt kunne tænke mig er at klubben melder mere klart ud! Klubben i dette tilfælde er for mig personificeret ved Thorborg, Jesper Hansen og Kent Nielsen. Jeg hverken forventer eller ønsker at nogle skal hænges ud, men både klub, spillere og fans kan vel se at det ikke fungere pt. Personligt har jeg stadig tiltro til 90% af spillerne, og de sidste 10 kan forhåbentlig komme efter det. Jeg har heller ikke mistro til hverken Jesper eller Kent, men det er nu engang sådan at nogle har ansvaret; nogle på banen og dem uden for kridtstregerne.

              Hvor er klubben på vej hen? Det spørgsmål tror jeg at der er mange, der stiller sig selv for tiden. Er vores satsning på egne talenter skruet ned? Det virker sådan og jeg kunne da godt ønske mig en klar udmelding om dette. Jeg synes at vi har nogle fine talenter og det bør vi udnytte lidt mere. De virker i hvert fald ikke dårligere end holdkammeraterne. Men hvad er målet? Hvis det er resultater der har første prioritet så må man sige at sæsonen er rigtig skidt indtil nu.

              Hvad er det OB vil? Hvis man er tilfreds med truppen, men den ikke slår til, hvad gør man så? Træner videre og ændre målsætning... burde man så ikke gøre det nu, og fortælle hvad det er man vil. Det virker ikke rigtigt bare at sige at man vil tilbage og præge toppen af superligaen efter 5 år på gyngende grund, og at det så ser ud som det gør. Alle ved at det går op og ned i fodbold, men der er også følelser og hjerte i klemme i alt det her. Jeg har været på stadion så meget som muligt igennem 32 år og oplevet både op og nedture. Men de fleste nedture har varet 1-1½ sæson og så var vi nogenlunde på fode igen. Jeg forlader aldrig skuden, men det føles godt nok som at stå i kviksand efterhånden.

              Mit råd til dig/jer er at bruge en rum tid til at blive ved med igen og igen at give os et reelt indblik, samt at kommunikere hvor det er vi er på vej hen. Jesper, Kent og spillerne bliver nød til at give os noget håb og tiltro både på og specielt uden for banen, som det går pt.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                #8
                Glimrende indlæg fra Onkel Riffel som jeg tilslutter mig. Hvis de ting han beskriver vil blive forsøgt udført vil mange ting løse sig mellem fans og klubben.

                Men vi skal huske at Jesper Hansen også er en del af kommunikations afdeling udad til. Det er ikke nok i det job bare at være købmanden. Ham der handler og afskediger.. Han er også ansigtet udad til. Både til medierne men også til os fans..
                Og det er muligt at han fremstår som den standhaftige og snor lige person som man gerne vil have i OSE. Men det er altså bare ikke nok i en stor klub som OB med alle de hårdt prøvede fans vi nu har. Han kommer aldrig til at fremstå som "vores" sportschef. Folkets. Han er firmaets.
                Og sjældent har jeg været så langt fra en person som ham. Jeg syntes han sælger OB ad helvedes til.

                En hver stor fodbold klub har brug for en stærk personlighed i pressen. Det prøvede man med Poul Hansen. Det gik så ikke.. Han var ikke god nok i jobbet. Men de fleste af vores fans elskede ham jo mens det stod på. Fordi han føltes som vores mand og ikke kun jeres..

                Men igen. Det Onkel skriver er også det jeg gerne vil sige

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Glimrende indlæg fra Onkel Riffel som jeg tilslutter mig. Hvis de ting han beskriver vil blive forsøgt udført vil mange ting løse sig mellem fans og klubben.

                  Men vi skal huske at Jesper Hansen også er en del af kommunikations afdeling udad til. Det er ikke nok i det job bare at være købmanden. Ham der handler og afskediger.. Han er også ansigtet udad til. Både til medierne men også til os fans..
                  Og det er muligt at han fremstår som den standhaftige og snor lige person som man gerne vil have i OSE. Men det er altså bare ikke nok i en stor klub som OB med alle de hårdt prøvede fans vi nu har. Han kommer aldrig til at fremstå som "vores" sportschef. Folkets. Han er firmaets.
                  Og sjældent har jeg været så langt fra en person som ham. Jeg syntes han sælger OB ad helvedes til.

                  En hver stor fodbold klub har brug for en stærk personlighed i pressen. Det prøvede man med Poul Hansen. Det gik så ikke.. Han var ikke god nok i jobbet. Men de fleste af vores fans elskede ham jo mens det stod på. Fordi han føltes som vores mand og ikke kun jeres..

                  Men igen. Det Onkel skriver er også det jeg gerne vil sige
                  [QUOTE=fmprOB;95581]Glimrende indlæg fra Onkel Riffel som jeg tilslutter mig. Hvis de ting han beskriver vil blive forsøgt udført vil mange ting løse sig mellem fans og klubben.




                  Jeg er helt på linje med dig og Onkel .

                  Især Jesper Hansens fremtoning virker voldsomt utroværdig når han gentagne gange når det går skidt på banen står frem og erklærer din tilfredshed med truppen . Han har altså et produkt ham skal sælge udadtil og så er troværdighed altså uhyre vigtigt .
                  Det har jo været tydeligt for mange at en alt for stor del af de spillere der er handlet de senere år ret hurtigt har taget vejen fra banen henover bænken til tribunen og endt i svingdøren ud af klubben igen .
                  Det bliver bare et meget klodset forsøg fra JH's side på at opretholde roen og undgå panik , for med han alt for store liste af fejlkøb i hånden så har det altså bare ikke en beroligende effekt når han beretter sin tilfredshed i medierne .

                  Vi har gennem 5-6 sæsoner sejlet rundt sportsligt , så det er ikke bare en midlertidigt nedtur vi er ude i , og det er til stadighed meget svært at få øje på de sportslige forbedringer , ligesom der med Falk's afgang er helt tømt ud i spillere med X-Factor .
                  Det kræver troværdighed at sælge et produkt som OB pt uden sportslig succes , uden mærkbare forbedringer og uden spillere med X-Factor .
                  4200 på stadion i søndags taler vel sit tydelige sprog , lige som rygtet om at sponsorere begynder at tvivle på procjektet .

                  Kort sagt så savner jeg troværdighed fra manden med ansvaret for truppen og det sportslige i OB .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #10
                    Jeg er så nok dét, som Odense Boldklub ville betegne som værende en del af den højlydte kritiske røst her på forum; og hvis jeg skal være helt ærlig; så kan jeg lige så godt sige det som føles lige nu; for jeg er en mand, der i den grad har følelserne ude på tøjet og især, når det gælder mit tilhørsforhold til OB, som snart runder sit kvarte århundrede: Jeg har aldrig følt mig mere distanceret fra OB, end jeg gør nu. Og det piner mig voldsomt. Som i hjerteskærende voldsomt.

                    Det er ligesom at se et familiemedlem krakelere for øjnene af én til et punkt, hvor man føler, det er så langt ude, at man til sidst bare er ligeglad. Så jeg er helt på linie med flere, der allerede har ytret sig om dette punkt. Der er så mange andre klogere hoveder, der både er og vil være bedre til at formulere, hvad det er, vi præcis leder efter i kommunikationen og tilhørsforholdet imellem klub og fans; men jeg vil sige, at når jeg skal bruge tid på at svare på spørgsmål fra folk, der ikke kan forstå, jeg ikke bare holder op med at følge OB, når det nu påvirker mit humør så meget; så gør det ondt, at det eneste jeg finder mig selv i at svare, det er "Det ved jeg ikke. Det gør jeg bare". Og ikke på en selvsikker "Det gør jeg bare, færdig arbejde, det er mit hold"-måde; men på en opgivende "Jeg ved egentlig ikke hvorfor; det er nok bare en vane" måde.

                    Frustrationen over det misforhold imellem så stor en kærlighed, og det man føler, man får igen for den kærlighed, skaber et punkt, hvor tilliden til, at de folk, der er ansat til at gøre OB bedre, den kan ligge på et meget lille sted. Jeg ved godt, at jeg også har et stort ansvar for ikke at lade mismodet kamme over i et ikke særligt givtigt vekselsvirkingsforhold, hvor ledelsen siger ét, og jeg per automatik tænker "Bullshit"; men det er ederbankemig svært ikke at tænke dette, når man ser spillet på banen; og bagefter opleve at ens oplevelse af det samme spil ikke helt stemmer overens med det, som træneren ytrer; og som sportsdirektøren så slår fast bagefter med at truppen så sandelig er god nok.

                    Det skaber bare endnu mere frustration.

                    Jeg var helt for, at man prøvede noget nyt med spillestilen. For selv om jeg i sin tid "forelskede" mig i typer som Dethlefsen, Schjønberg (hans tackling af den klejne Kern Lyhne i en kamp mod Ikast står stadig klart i erindringen som én af mit OB-livs kæreste minder), Hemmingsen-brødrene og des lige; så er det altid godt, hvis en klub tænker moderne. Men så skal udførslen altså sidde i skabet. Og det har den bare ikke. Og vi har ikke tålmodighed til at vente på, at den kommer til at gøre det. Og ej heller tålmodighed til at få at vide at noget er godt nok, når det helt tydeligt ikke er det.

                    Kommunikationen bliver ikke bedre, før vi begynder at vinde nogle kampe. Og på en måde, som vi skal kunne genkende os selv i. Nu er jeg af den overbevisning, at alle spillestile, der giver sejre er velkomne; især spillestile, der får mit hold til at se ud til, at vi kan vinde mange kampe; men jeg er efterhånden nået til det punkt, hvor jeg hellere vil se blod, sved og tårer, end gennemarbejdet Kent Nielsen-opspil.

                    Så måske har vi i virkeligheden bevæget os for meget væk fra klubbens oprindelige DNA; Riccardo-ånden; som står fint malet i skulpturen uden foran hovedindgangen. Det fynske publikum vil se indsats. Så skal de nok også komme, selv om resultaterne svigter.

                    Den positive vekselvirkning vil således først finde sted, når og hvis OB får et udtryk, som de fleste kan se sig selv i. Det være sig på banen; det være sig udenfor; det være sig i nul-tolerance politikken, det være sig i transfer-strategi og sporstdirektørens kommunikation med omverdenen.

                    Alle elementer halter. Som en anden udtrykker det: Jesper Hansen føles ikke som "vores" sportsdirektør. Han føles som ledelsens sportsdirektør. Og vi føler os distanceret fra ledelsen, der ellers skal tegne klubben.

                    Jeg dukkede i øvrigt ikke op til det møde, der er blevet omtalt; og det gjorde jeg ikke, af den simple grund at jeg ikke ville kunne ha' lagt mere bånd på mig selv, end jeg kan herinde. Og så kommer jeg let til at virke ukonstruktiv. Men jeg er ikke ansat til at skaffe klubben succés. I er. Altså folkene i Odense Boldklub. Det er ikke mig, der skal behage jer; det er jer, der skal behage mig. Det kan lyde meget sort/hvidt at sige, men det er altså sandheden. Jeg har brugt så meget tid; så mange penge og energi på at følge alt, hvad der har med OB at gøre; så skal I betale MIG tilbage med et udtryk, der er bedre end det, som vi for tiden ser. Om det betyder, at I skrotter Kent Nielsens spillestil, so be it. Bare der sker ét eller andet. Og der er det for mig, sekundært, at vi så kommer til at snakke bedre med hinanden.

                    Der skal være sammenhæng imellem, hvad man siger, og det man som fan oplever på banen og tribunen. Og det er sgu sørgeligt i øjeblikket. Sørgeligt at se sig omkring og opleve så megen apati. Så mange skuffede ansigter.

                    Ligesom man føler spillerne ikke har energi og hjerte til 90 minutter, så føler jeg også, at ledelsen heller ikke ligger nok hjerte og energi i det; og intet personficerer den følelse mere, end alt hvad Kent og Jesper Hansen udtaler i øjeblikket.

                    MvH ChrisOB
                    Last edited by ChrisOB; 29-08-2016, 15:09.
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #11
                      Jeg føler ligesom Chris også en tiltagende metaltræthed over for OB.

                      Der bliver mere og mere markedsgøgl, Poul Young-koncerter og koncern-synergi, og mindre og mindre Odenseansk fodboldklub. Vi er pt i gang med en af de dårligste sæsonstarter siden oprykningen i '99, og vores træner og sportsdirektør opfører sig som om alt er i den skønneste orden, og alt går efter planen.

                      Det er at holde folk for nar, når man jo med egne øjne kan SE, at enten så; a): Ved de præcist hvor greelt det står til, og så fornærmer de vores intelligens ved at snakke lort op til guld, eller også så;
                      b): Kan de ikke se, hvad alle andre kan se: at vi er ineffektive og ensporede, og at vi i dén grad mangler spillere med gennembrudsstyrke. Og hvis det er tilfældet er de inkompetente. Lige nu hælder jeg til, at man prøver at dække sin egen røv, men godt ved, at den ikke er helt god. Og imens falder Odenseanerne nærmest over deres egne ben for at komme væk fra stadion, til trods for at man nu nærmest forærer billetterne væk.

                      Jeg er enormt træt af, at man har brugt fem år på at prøve at indføre en spillestil man ikke kan få til at fungere, og at man i fem år har ansat den ene uduelige og/eller fejlcastede træner/sportsdirektør efter den anden, uden at man på noget tidspunkt har ville indrømme, at man tog fejl i den foregående ansættelse.

                      Thomas Christensen? Poul Hansen? Henrik Clausen? Troels Bech III? Jesper Hansen?

                      Come the fuck on!
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg føler ligesom Chris også en tiltagende metaltræthed over for OB.

                        Der bliver mere og mere markedsgøgl, Poul Young-koncerter og koncern-synergi, og mindre og mindre Odenseansk fodboldklub. Vi er pt i gang med en af de dårligste sæsonstarter siden oprykningen i '99, og vores træner og sportsdirektør opfører sig som om alt er i den skønneste orden, og alt går efter planen.

                        Det er at holde folk for nar, når man jo med egne øjne kan SE, at enten så; a): Ved de præcist hvor greelt det står til, og så fornærmer de vores intelligens ved at snakke lort op til guld, eller også så;
                        b): Kan de ikke se, hvad alle andre kan se: at vi er ineffektive og ensporede, og at vi i dén grad mangler spillere med gennembrudsstyrke. Og hvis det er tilfældet er de inkompetente. Lige nu hælder jeg til, at man prøver at dække sin egen røv, men godt ved, at den ikke er helt god. Og imens falder Odenseanerne nærmest over deres egne ben for at komme væk fra stadion, til trods for at man nu nærmest forærer billetterne væk.

                        Jeg er enormt træt af, at man har brugt fem år på at prøve at indføre en spillestil man ikke kan få til at fungere, og at man i fem år har ansat den ene uduelige og/eller fejlcastede træner/sportsdirektør efter den anden, uden at man på noget tidspunkt har ville indrømme, at man tog fejl i den foregående ansættelse.

                        Thomas Christensen? Poul Hansen? Henrik Clausen? Troels Bech III? Jesper Hansen?

                        Come the fuck on!
                        Sidder efterhånden med en grim følelse af, at både Jesper Hansen og Kent Nielsen er alvorligt fejlcastede til en klub som vores.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg føler ligesom Chris også en tiltagende metaltræthed over for OB.

                          Der bliver mere og mere markedsgøgl, Poul Young-koncerter og koncern-synergi, og mindre og mindre Odenseansk fodboldklub. Vi er pt i gang med en af de dårligste sæsonstarter siden oprykningen i '99, og vores træner og sportsdirektør opfører sig som om alt er i den skønneste orden, og alt går efter planen.

                          Det er at holde folk for nar, når man jo med egne øjne kan SE, at enten så; a): Ved de præcist hvor greelt det står til, og så fornærmer de vores intelligens ved at snakke lort op til guld, eller også så;
                          b): Kan de ikke se, hvad alle andre kan se: at vi er ineffektive og ensporede, og at vi i dén grad mangler spillere med gennembrudsstyrke. Og hvis det er tilfældet er de inkompetente. Lige nu hælder jeg til, at man prøver at dække sin egen røv, men godt ved, at den ikke er helt god. Og imens falder Odenseanerne nærmest over deres egne ben for at komme væk fra stadion, til trods for at man nu nærmest forærer billetterne væk.

                          Jeg er enormt træt af, at man har brugt fem år på at prøve at indføre en spillestil man ikke kan få til at fungere, og at man i fem år har ansat den ene uduelige og/eller fejlcastede træner/sportsdirektør efter den anden, uden at man på noget tidspunkt har ville indrømme, at man tog fejl i den foregående ansættelse.

                          Thomas Christensen? Poul Hansen? Henrik Clausen? Troels Bech III? Jesper Hansen?

                          Come the fuck on!
                          Ja, come the fuck on, indeed. Det er slet ikke morsomt at skulle føle sådan om noget, der betyder så meget. Og vi forlanger heller ikke, at vi er med i toppen hvert eneste år. Vi har forlængst brændt nallerne på "2 mesterskaber inden år 2015"; nej, vi forlanger UDTRYK. Og sejre selvfølgelig. Men udtrykket er mindst lige så vigtigt. Derfor er 0-0-kampen imod Silkeborg et ualmindeligt godt eksempel på, hvor distancen også står. Klubben laver et fantastisk initiativ og inviterer folket til fodbold; og jeg synes stadig 10.000+ imod den modstander og på det tidspunkt hører til den absolut godkendte ende; men så skete det, der bare ikke måtte ske. Vi vandt ikke.

                          Selv med mit begrænsede kendskab til PR og dens værdier; så vil jeg ikke tøve med at kalde dét for en gigantisk PR-katastrofe. Jeg var decideret vred, da jeg forlod stadion efter den. Som i tovlig' gal. Og det blev bare værre og værre bagefter. Foruden de arrigskabs-forstærkende ytringer her på forum som f.eks "Oprykkerhold er notorisk svære at spille imod" og andre belejlige bortforklaringer/forklejninger/put sminke på den lort, så skulle man opleve både trænere og spillere gøre det samme.

                          Jeg havde en oplevelse af, at vi i store dele af kampen imod Silkeborg gik i stå rent offensivt, og at vi faktisk ikke producerede nok chancer, end hvad vores boldbesidelse berettigede i 2. halvleg. Og at de største chancer, der trods alt blev skabt (straffesparket blev i min optik ikke "skabt", men foræret af en torskedum Silkeborg-forsvarer), de blev både skabt og brændt via enkeltmandspræstation (AK begge gange). Det var ikke et resultat af vores pres eller et gyldent opspil fra træningsbanen. For mig at se viste den kamp et meget sparsomt offensivt potentiale. (Og et ditto større defensivt)

                          Men for træneren og åbenbart også for spillerne, så viste den kamp åbenbart noget andet. Så meget at Festersen efter kampen imod Horsens udtaler at kampen var ligesom imod Silkeborg, hvor også "brændte mange chancer". Så mange var det altså heller ikke. Og heller ikke imod Horsens. Nok til at vinde; ja, men skarpheden følger som oftest de hold, der fungerer; og når chancerne bliver brændt (personificeret ved AK's friløber, som han selv fik løbet ud i sandet), så har jeg helt ufatteligt svært ved at se det potentiale, som Kent Nielsen snakker om. Store dele af 2. halvleg var der ingen gnist, ingen tænding. Det var, hvad jeg så. Det var dét, der fik mismodet på tribunerne til at brede sig. Jeg sad ikke med en fornemmelse af, at vi var uheldige. Jeg sad med en fornemmelse af, at den kloge havde narret den mindre kloge.

                          Så er der dér, endnu et stort gap imellem hvad både spillerne og træneren udtaler sig efter en kamp, som vi bare ikke måtte tabe. Nøjagtigt ligesom 2-3 nederlaget imod Esbjerg. Fair nok, at vi ikke havde nok i os til 3 points. Så må vi bare ikke tabe. Men det gjorde vi. Så er resten bare at putte pynt på en lort. For hvad? En mediestrategis skyld?

                          En anden lille sideting til den dér med markedsgøgl; hvorfor blev OB Op I Top erstattet af Sandstorm med Darude? Er det en rettighedsting? Har bare undret mig over det.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Sidder efterhånden med en grim følelse af, at både Jesper Hansen og Kent Nielsen er alvorligt fejlcastede til en klub som vores.
                            Jeg har på ingen måde opgivet Kent endnu. Vil stadig gerne se hvad han udrette med en top 5 trup modsat denne som vel kan vurderes til en 7-9 stykker IMO..

                            Men skal vi ikke prøve at holde os til emnet for en gang skyld :) så dette utroligt vigtige emne ikke drukner?

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Sidder efterhånden med en grim følelse af, at både Jesper Hansen og Kent Nielsen er alvorligt fejlcastede til en klub som vores.
                              Det var ikke kønt, og vores pointsnit var nede omkring 1.5, men Ove P. er stadig den eneste træner vi har haft siden Rioch, der har føltes som en "rigtig OB-træner" for mig.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment

                              Working...
                              X