Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Indlæg fra OB om klubbens kommunikation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Oves var lavere end jeg huskede det. Det hed 1.42. Rioch lå på 1.7-1.8 i sine to sæsoner. LO svingede fra 2.09(!) i den bedste sæson, til 1.3 i den sidste. HCs var 1.49. Troels Bechs sidste to½ sæson hed 1.15, 1.21 og 0.67 (for 9 kampe)

    Så jo, Oves var ganske fint, sammenlignet med hvad der gik forud. Kent lå på 1.39 sidste sæson, og lige nu, som man kan regne ud, på 1.0.

    Listen er her, til de der vil sammenligne selv: http://www.superstats.dk/tranere/pointsnit
    Nå ja, okay... så sænker vi baren lidt

    Nu blev det lige interessant at kigge nærmere på, og et hurtigt kig ud fra OB tiden, så får jeg listen til at se sådan ud:

    Pointgennemsnit i OB de sidste 25 år:

    Bruce: 1.79 - 52 kampe
    LO: 1.79 - 107 kampe
    KB: 1.66 - 96 kampe
    Hemmingsen: 1.64 - 14 kampe
    Uffe(1. gang) 1.57 - 53 kampe
    Viggo J: 1.53 - 66 kampe
    TB(2. gang) sammen med makkeren KR: 1.52 - 46 kampe
    Storm: 1.50 - 28 kampe
    Uffe(2. gang): 1.50 - 6 kampe
    HC: 1.49 - 41 kampe
    TB(1. gang): 1.45 - 66 kampe
    Ove P: 1.42 - 24 kampe
    Kent: 1.33 - 40 kampe
    TB(3. gang): 1.12 - 75 kampe
    Roald(1. gang): 0.97 - 36 kampe
    PH: 0.73 - 8 kampe
    Roald(2. gang): 0.73 - 26 kampe
    Plambech: 0.58 - 12 kampe(Resten var i 1. Division)
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Jeg egentlig er fint tilfreds med kommunikation: der er jo netop grænser for, hvad der giver mening at melde ud, når der er levende mennesker i den anden ende. Her tænker jeg især på spillerne, hvor jeg hverken kan se OBs, fans' eller andres interesse i at udlevere eller nedgøre folk. Det samme gør sig jo gældende for sportschef og træner: jeg ville ikke kunne have respekt for en klub, der lagde afstand til egne medarbejdere. Jeg er heller ikke på nogen måde utilfreds med 'luftige' meldinger om transferaktivitet, da jeg hellere vil have besked, når der rent faktisk sker noget - men det er jo smag og behag.

      Når de sportslige resultater ikke kører, så er der i en moderne medietid rigeligt med måder at komme af med sin frustration på. Jeg kan bare ikke se, at der egentlig har specielt meget med kommunikationsafdelingens arbejde at gøre. Helt ærligt: hvis OB havde 14 points lige nu, i stedet for 7, hvor dårlig synes folk så kommunikationen var? Jeg tror personligt ikke en meter på, at kommunikation overhovedet var et issue, hvis der var flere points på kontoen.

      Det er det sportslige, som halter pt., og det er næppe nogen stor åbenbaring for spillere, trænere, sportschef og fans. I den situation kan man så lufte sin harme og frustration herinde og på alskens andre medier, og det må vel også være ok. Jeg vil anbefale kommunikationsafdeling, spillere mv. helt eller i periodevis at lukke ned for 'larmen', hvis det forstyrrer. Det er bare larm, undskyld jeg sådan siger det lidt ligeud. Der er ingen regning for udsagn på nettet. Hvis folk skulle sige det, der bliver skrevet herinde, til andre menneskers ansigt, så ville der allerede blive skruet en hel del ned for retorikken.

      Og ja; jeg er en spejderdreng, flinkeskole-elev, uambitiøs 'forkert' fan, OB-ledelseskæledægge, Thorborgs/Jesper Hansens alias, og alle de andre ting. Jeg kan bare ikke se, hvad skuffende resultater i superligaen har at gøre med facebook-updates eller dækning af talentarbejde.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Jeg egentlig er fint tilfreds med kommunikation: der er jo netop grænser for, hvad der giver mening at melde ud, når der er levende mennesker i den anden ende. Her tænker jeg især på spillerne, hvor jeg hverken kan se OBs, fans' eller andres interesse i at udlevere eller nedgøre folk. Det samme gør sig jo gældende for sportschef og træner: jeg ville ikke kunne have respekt for en klub, der lagde afstand til egne medarbejdere. Jeg er heller ikke på nogen måde utilfreds med 'luftige' meldinger om transferaktivitet, da jeg hellere vil have besked, når der rent faktisk sker noget - men det er jo smag og behag.

        Når de sportslige resultater ikke kører, så er der i en moderne medietid rigeligt med måder at komme af med sin frustration på. Jeg kan bare ikke se, at der egentlig har specielt meget med kommunikationsafdelingens arbejde at gøre. Helt ærligt: hvis OB havde 14 points lige nu, i stedet for 7, hvor dårlig synes folk så kommunikationen var? Jeg tror personligt ikke en meter på, at kommunikation overhovedet var et issue, hvis der var flere points på kontoen.

        Det er det sportslige, som halter pt., og det er næppe nogen stor åbenbaring for spillere, trænere, sportschef og fans. I den situation kan man så lufte sin harme og frustration herinde og på alskens andre medier, og det må vel også være ok. Jeg vil anbefale kommunikationsafdeling, spillere mv. helt eller i periodevis at lukke ned for 'larmen', hvis det forstyrrer. Det er bare larm, undskyld jeg sådan siger det lidt ligeud. Der er ingen regning for udsagn på nettet. Hvis folk skulle sige det, der bliver skrevet herinde, til andre menneskers ansigt, så ville der allerede blive skruet en hel del ned for retorikken.

        Og ja; jeg er en spejderdreng, flinkeskole-elev, uambitiøs 'forkert' fan, OB-ledelseskæledægge, Thorborgs/Jesper Hansens alias, og alle de andre ting. Jeg kan bare ikke se, hvad skuffende resultater i superligaen har at gøre med facebook-updates eller dækning af talentarbejde.

        Er det ikke netop det der er pointen i meget af debatten..? At folk ikke mener at udmeldinger og kommunikation rigtig passer sammen med den situation vi står i..? Det er vel forholdsvis naturligt, at jo længere der går med dårlige resultater, jo mere går folk op i om målsætninger, udmeldinger, andre signaler, osv. lyder fornuftigt..?

        Hey, jeg sætter lige et scenarie op hvor OB har dobbelt så mange point og er i top-4, og så forestiller jeg mig at folk nok havde set anderledes på tingene... Ehh, NO SHIT...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #34
          Med fare for at gentage pointer, der allerede har været nævnt, så er her mit besyv. Jeg tager mig den frihed at skrive 'vi' i nedenstående, da jeg tror andre har det på samme måde. I må rette mig, hvis jeg tager fejl.

          Fodbold er folkesjæl. Det store altoverskyggende problem er at vi er ramt på vores striwede sjæl. Vores forståelse.
          Vi føler faktisk ikke vi stiller urimelige krav. Vi ved godt vi ikke vinder guld syv år i træk. Men vi gider edderbankemig ikke kæmpe mod nedrykning fem år i træk. Hey! Det er altså Danmarks 3. største by vi taler om!

          Der var engang hvor klubber, spillere og fans var lykkelige for at hente en uafgjort med hjem fra Odense Stadion. Der blev gået til stålet. Det fynske fort blev forsvaret med sved på panden, blod på knæene og græs mellem tænderne. Det var 'Gavalia og brunsviger er det eneste i får med hjem fra Fyn. Pointene napper vi'. I dag er der kun et nå-ja-skuldertræk til overs for en sejr i Odense. Det kan alle jo få.
          Det gør eddermame ondt helt ind i de striwede knogler.

          Der findes (næsten) ingen fejl og ups'ere OB-fans ikke kan tilgive, hvis blot indsats og kamphjerte er til stede. Men vi kan bare ikke døje alibipres og halvhjertede tilbageløb. Vi kan ikke døje uengagerede lejesvende, der kun har ligegyldighed til overs for vores klub og vores striwer. Så længe din lønseddel er blå- og hvidstribet, så skal du fandme arbejde for føden. Slut. OB-fans bliver tit på TV og i medier kaldt 'kræsne'. Intet kunne være mere forkert. Vi æder alt råt, hvis blot vi kan mærke at der bliver kæmpet for sagen og vi får nogle sejre vi kan være stolt af. Vi er ikke kræsne - vi gider bare ikke finde os i pis.

          Når Jesper Hansen med fuldstændig stoisk ro melder ud at truppen er super duper og alt er fryd gammen, mens vi alle kan se og høre bomberne regne ned over os, ja så bliver han til komiske Ali. Det er der kun en der har ansvar for - og det er Jesper selv.

          Der mangler ild i øjnene, engagement og en viljestærk ledelse, som alle vi fans kan være stolte af og have tiltro til. En klar, tydelig plan. En klar, tydelig kommunikation, som stemmer overens med virkeligheden. Virkeligheden er at vi for gud ved hvilken gang skal kigge nedad i tabellen og ikke op. Det gør altså naller i sjælen. Vi er Odense Boldklub. Vi er bedre end det. At frygte nedrykning og middelmådighed er andres lod. Ikke vores. Det er dét vi skal tilbage til. ASAP.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Oves var lavere end jeg huskede det. Det hed 1.42. Rioch lå på 1.7-1.8 i sine to sæsoner. LO svingede fra 2.09(!) i den bedste sæson, til 1.3 i den sidste. HCs var 1.49. Troels Bechs sidste to½ sæson hed 1.15, 1.21 og 0.67 (for 9 kampe)

            Så jo, Oves var ganske fint, sammenlignet med hvad der gik forud. Kent lå på 1.39 sidste sæson, og lige nu, som man kan regne ud, på 1.0.

            Listen er her, til de der vil sammenligne selv: http://www.superstats.dk/tranere/pointsnit
            Når nu vi taler om Ove P. Hobro har efter en mega kaotisk sæsonstart vundet de sidste tre kampe 4-1, 4-1 og 4-0. #JustSaying.

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Hvad har det med kommunikation at gøre?
              Jeg gik om bag tribunen i midten af 2.halvleg, fordi jeg endnu engang var ramt af rædsom kedsomhed. Første gang jeg oplevede det, var vist hjemme mod Randers i foråret, og det er noget, jeg aldrig har prøvet før. Jeg har været vred, frustreret, ked af det og alt muligt andet, over det elendige spil og resultater, men kede mig ligefrem? kede sig, som var man havnet i et sommerhus i en drivvåd efterårsferie uden tv og wifi, sådan på den der gabende måde, der efterlader en i en slatten døsig tilstand. Så jeg måtte rejse mig og købe en sodavand bag tribunen, simpelthen for ikke at falde i søvn (jeg måtte ikke spille wordfeud for stadionvenner, det var alligevel for meget af det gode).
              Så stod jeg deromme ved kiosken bag tribunen og købte en cola og en hot-dog til den glade pris af en 50 kr. Mens jeg ventede på min hot-dog bemærkede jeg en mand, som skulle have en kop kaffe, prisen rystede ham, han vrissede og sagde: "for den pris burde jeg kunne drikke kaffe her resten af dagen, det er jo tyveri"...den unge mand der stod i kiosken grinte akavet, og jeg fik min hot-dog. Der stod jeg så og spiste, og så gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke havde hørt tilskuerne mens jeg havde stået der. Optrinnet med den ældre sure mand kunne jeg høre uden problemer, ikke en eneste gang, var der et "åhh", "neeej", "jaaah", eller andet støj. Jo, der var i det fjerne lidt korsang, der dog var så afdæmpet, at man kunne høre hver eneste mandestemme i det kor hver for sig, som var det en flok halvfordrukne B1909 fans i fynsserien.

              Så fik jeg en følelse, jeg aldrig har haft før, ligesom med kedsomheden der også er ny: Jeg følte det var sølle, pinligt, ynkeligt, patetisk, jeg var flov. Jo måske havde jeg en lignende følelse i nedrykningssæsonen på atletikstadion, det fyldte mig dengang med nærmest skam, det var meget lidelsesfuldt.

              Pointen er, at apatien, kedsomheden, tristessen har bredt sig, det er den fortælling folk slæber rundt på, er mit indtryk. Hvis man ikke har været meget på stadion, men følger det hele lidt på afstand, tror jeg ikke, man får den følelse, og forstår hvor desperat et behov man har for, at der kommer en eller anden og forklarer på en troværdig måde, hvorfor det rent faktisk går fremad for klubben, bare eller andet troværdigt budskab....

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Jeg gik om bag tribunen i midten af 2.halvleg, fordi jeg endnu engang var ramt af rædsom kedsomhed. Første gang jeg oplevede det, var vist hjemme mod Randers i foråret, og det er noget, jeg aldrig har prøvet før. Jeg har været vred, frustreret, ked af det og alt muligt andet, over det elendige spil og resultater, men kede mig ligefrem? kede sig, som var man havnet i et sommerhus i en drivvåd efterårsferie uden tv og wifi, sådan på den der gabende måde, der efterlader en i en slatten døsig tilstand. Så jeg måtte rejse mig og købe en sodavand bag tribunen, simpelthen for ikke at falde i søvn (jeg måtte ikke spille wordfeud for stadionvenner, det var alligevel for meget af det gode).
                Så stod jeg deromme ved kiosken bag tribunen og købte en cola og en hot-dog til den glade pris af en 50 kr. Mens jeg ventede på min hot-dog bemærkede jeg en mand, som skulle have en kop kaffe, prisen rystede ham, han vrissede og sagde: "for den pris burde jeg kunne drikke kaffe her resten af dagen, det er jo tyveri"...den unge mand der stod i kiosken grinte akavet, og jeg fik min hot-dog. Der stod jeg så og spiste, og så gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke havde hørt tilskuerne mens jeg havde stået der. Optrinnet med den ældre sure mand kunne jeg høre uden problemer, ikke en eneste gang, var der et "åhh", "neeej", "jaaah", eller andet støj. Jo, der var i det fjerne lidt korsang, der dog var så afdæmpet, at man kunne høre hver eneste mandestemme i det kor hver for sig, som var det en flok halvfordrukne B1909 fans i fynsserien.

                Så fik jeg en følelse, jeg aldrig har haft før, ligesom med kedsomheden der også er ny: Jeg følte det var sølle, pinligt, ynkeligt, patetisk, jeg var flov. Jo måske havde jeg en lignende følelse i nedrykningssæsonen på atletikstadion, det fyldte mig dengang med nærmest skam, det var meget lidelsesfuldt.

                Pointen er, at apatien, kedsomheden, tristessen har bredt sig, det er den fortælling folk slæber rundt på, er mit indtryk. Hvis man ikke har været meget på stadion, men følger det hele lidt på afstand, tror jeg ikke, man får den følelse, og forstår hvor desperat et behov man har for, at der kommer en eller anden og forklarer på en troværdig måde, hvorfor det rent faktisk går fremad for klubben, bare eller andet troværdigt budskab....

                Netop TROVÆRDIGHED .. Det har været ikke eksisterende i alt for lang tid og der har været advaret imod det herinde længe ..

                Men ja det er en meget tom fornemmelse man går på stadion med for tiden , ingen håb og slet ingen forventninger ligesom glæden for længst er forduftet .
                Da vi kørte de 120 km hjem i går blev der vel ikke vekslet fire ord på vejen hjem i bilen .. Man ærgerer sig ikke engang længere over nederlagene ..
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Med fare for at gentage pointer, der allerede har været nævnt, så er her mit besyv. Jeg tager mig den frihed at skrive 'vi' i nedenstående, da jeg tror andre har det på samme måde. I må rette mig, hvis jeg tager fejl.

                  Fodbold er folkesjæl. Det store altoverskyggende problem er at vi er ramt på vores striwede sjæl. Vores forståelse.
                  Vi føler faktisk ikke vi stiller urimelige krav. Vi ved godt vi ikke vinder guld syv år i træk. Men vi gider edderbankemig ikke kæmpe mod nedrykning fem år i træk. Hey! Det er altså Danmarks 3. største by vi taler om!

                  Der var engang hvor klubber, spillere og fans var lykkelige for at hente en uafgjort med hjem fra Odense Stadion. Der blev gået til stålet. Det fynske fort blev forsvaret med sved på panden, blod på knæene og græs mellem tænderne. Det var 'Gavalia og brunsviger er det eneste i får med hjem fra Fyn. Pointene napper vi'. I dag er der kun et nå-ja-skuldertræk til overs for en sejr i Odense. Det kan alle jo få.
                  Det gør eddermame ondt helt ind i de striwede knogler.

                  Der findes (næsten) ingen fejl og ups'ere OB-fans ikke kan tilgive, hvis blot indsats og kamphjerte er til stede. Men vi kan bare ikke døje alibipres og halvhjertede tilbageløb. Vi kan ikke døje uengagerede lejesvende, der kun har ligegyldighed til overs for vores klub og vores striwer. Så længe din lønseddel er blå- og hvidstribet, så skal du fandme arbejde for føden. Slut. OB-fans bliver tit på TV og i medier kaldt 'kræsne'. Intet kunne være mere forkert. Vi æder alt råt, hvis blot vi kan mærke at der bliver kæmpet for sagen og vi får nogle sejre vi kan være stolt af. Vi er ikke kræsne - vi gider bare ikke finde os i pis.

                  Når Jesper Hansen med fuldstændig stoisk ro melder ud at truppen er super duper og alt er fryd gammen, mens vi alle kan se og høre bomberne regne ned over os, ja så bliver han til komiske Ali. Det er der kun en der har ansvar for - og det er Jesper selv.

                  Der mangler ild i øjnene, engagement og en viljestærk ledelse, som alle vi fans kan være stolte af og have tiltro til. En klar, tydelig plan. En klar, tydelig kommunikation, som stemmer overens med virkeligheden. Virkeligheden er at vi for gud ved hvilken gang skal kigge nedad i tabellen og ikke op. Det gør altså naller i sjælen. Vi er Odense Boldklub. Vi er bedre end det. At frygte nedrykning og middelmådighed er andres lod. Ikke vores. Det er dét vi skal tilbage til. ASAP.

                  MvT
                  du får lige en stor fed thumbs up herfra helt igennem enig.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Med fare for at gentage pointer, der allerede har været nævnt, så er her mit besyv. Jeg tager mig den frihed at skrive 'vi' i nedenstående, da jeg tror andre har det på samme måde. I må rette mig, hvis jeg tager fejl.

                    Fodbold er folkesjæl. Det store altoverskyggende problem er at vi er ramt på vores striwede sjæl. Vores forståelse.
                    Vi føler faktisk ikke vi stiller urimelige krav. Vi ved godt vi ikke vinder guld syv år i træk. Men vi gider edderbankemig ikke kæmpe mod nedrykning fem år i træk. Hey! Det er altså Danmarks 3. største by vi taler om!

                    Der var engang hvor klubber, spillere og fans var lykkelige for at hente en uafgjort med hjem fra Odense Stadion. Der blev gået til stålet. Det fynske fort blev forsvaret med sved på panden, blod på knæene og græs mellem tænderne. Det var 'Gavalia og brunsviger er det eneste i får med hjem fra Fyn. Pointene napper vi'. I dag er der kun et nå-ja-skuldertræk til overs for en sejr i Odense. Det kan alle jo få.
                    Det gør eddermame ondt helt ind i de striwede knogler.

                    Der findes (næsten) ingen fejl og ups'ere OB-fans ikke kan tilgive, hvis blot indsats og kamphjerte er til stede. Men vi kan bare ikke døje alibipres og halvhjertede tilbageløb. Vi kan ikke døje uengagerede lejesvende, der kun har ligegyldighed til overs for vores klub og vores striwer. Så længe din lønseddel er blå- og hvidstribet, så skal du fandme arbejde for føden. Slut. OB-fans bliver tit på TV og i medier kaldt 'kræsne'. Intet kunne være mere forkert. Vi æder alt råt, hvis blot vi kan mærke at der bliver kæmpet for sagen og vi får nogle sejre vi kan være stolt af. Vi er ikke kræsne - vi gider bare ikke finde os i pis.

                    Når Jesper Hansen med fuldstændig stoisk ro melder ud at truppen er super duper og alt er fryd gammen, mens vi alle kan se og høre bomberne regne ned over os, ja så bliver han til komiske Ali. Det er der kun en der har ansvar for - og det er Jesper selv.

                    Der mangler ild i øjnene, engagement og en viljestærk ledelse, som alle vi fans kan være stolte af og have tiltro til. En klar, tydelig plan. En klar, tydelig kommunikation, som stemmer overens med virkeligheden. Virkeligheden er at vi for gud ved hvilken gang skal kigge nedad i tabellen og ikke op. Det gør altså naller i sjælen. Vi er Odense Boldklub. Vi er bedre end det. At frygte nedrykning og middelmådighed er andres lod. Ikke vores. Det er dét vi skal tilbage til. ASAP.

                    MvT
                    Tak for dine ord. Det er præcis det hvad jeg tænker men kan ikke formulere så god på dansk.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Det skal ikke udvikle sig til en JH tråd, men når jeg bringer det i spil, er det fordi, der tales om en nærmest historisk distance mellem klub og fans. Der spiller enkeltpersoner altså en rolle, og jeg er bange for, at JH i høj grad blev valgt, fordi han er en kølig type der holder på informationerne, ikke braldrer løs i pressen (hej Poul Hansen), som er loyal og vedholdende, og som ikke føler den store behov for at gøre opmærksom på sig selv. Forståeligt valg af bestyrelsen efter mange års kaos, men klogt på sigt? Når man så samtidigt her en træner, der vel er danmarksmester i lukkethed og pressesky, så ender vi med en duo, som ikke appellerer til fans, tilskuere, presse.

                      Det hænger også sammen med et større problem hos OSE/OB, der handler om, at klubben har meget svært ved at inddrage sine fans, og se sine fans som noget som helst andet end kunder. Der var for nogle år siden et vindue åben for, at lade fans komme lidt tættere på, at udnytte potentialet og ressourcerne hos omgivelserne, men den lem er jo blevet smækket i, ja den blev vel nærmest lukket med de billige sæsonkort: SLAM, men i får det billigt til gengæld...

                      Om så det var gratis at komme på stadion, ville der kun komme marginalt flere end der gør idag, ikke på grund af resultaterne, men netop pga. udtrykket i holdet, som er så fjernt fra det man forbinder med OB, som noget overhovedet kan være. Men er det ikke netop det udtryk trænerduoen står for? Der giver heller ikke nogen fortælling om klubben, og Jesper Hansen har nu endnu engang bevist, at når der er krise, er han ikke manden der stiller sig forrest og levere en troværdig fortælling om, hvorfor tingene alligevel går i den rigtige retning, at lade pladespilleren gentage ordene "jeg er tilfreds", virker jo bare dumt og utroværdigt i nuværende situation.

                      Så det er svært at adskille personer og kommunikation

                      ps. men det skal kommunikationsafdelingen jo forstå og reagere på, er det ikke deres fineste job? eller er den afdeling efterhånden for travlt beskæftige med at løbe rundt af sig selv, end at gå op i relationen mellem klub og fans?
                      Ad det fremhævede:

                      Pressesky?
                      Hvor har du det fra?
                      Det er i hvert fald meget langt fra det, jeg oplever.
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #41
                        @RASH:

                        "Niels Thorborg er nærmest en figur, en sagnomspunden myte i min verden. Jeg har hørt mange historier om, hvor genial en forretningsmand han er. Af og til kan jeg læse en artikel om, hvor svimlende mange penge han har tjent. Men jeg har aldrig nogensinde set manden i virkeligheden. Ligesom jeg ingen idé har om, hvad hans planer er med OB.
                        Hvorfor er han så sky for at give interviews? Han er altså boss for den eneste Superligaklub på Fyn. Vi får at vide gang på gang at OB skal tilbage til toppen af dansk fodbold, men hvornår skal vi være der, og hvordan skal vi komme derhen? Vi sakker år for år længere bagud i forhold til vores konkurrenter. Jeg og mange andre ville blive så glad, hvis han ville svare på det."

                        Hvad er det, du vil med/forlanger af Thorborg i den her sammenhæng?

                        Ja, han er bestyrelsesmedlem/-formand. Han er sponsor i OB. Han er aktionær i OB/OSE. Det er der en del andre, der også er. Skal vi også have den gode Bent Jensen (T. Hansen) på banen, fordi han "tilfældigvis" også er aktionær/sponsor i OB?

                        De har folk ansat til at styre den daglige drift og den daglige kommunikation. Lad dem nu passe den del af deres job, der tilkommer dem i koncernen.

                        Jeg er af den holdning, at hvis en aktionær pludselig går ind og kommenterer på den daglige drift og de sportslige resultater, så er der en risiko for, at han underminerer de ansatte, der netop at ansat til at varetage dét job. En kort kommentar en gang eller to årligt - fint nok. Men ellers må man altså lade sportsdirektør, kommunikationen og trænerne om at varetage kontakten udadtil.

                        Ad OB's kommunikation og kommentar hertil:

                        Altså...vi, der sidder herinde, må formodes at være de mest "hardcore" fans, der virkelig brænder for OB. Som græder af glæde, og som "græder" i sorg, når det går ad helvede til. Vi er i et klart mindretal, når det kommer til den brede fanskare i OB.

                        Vi KAN altså ikke forvente, at man specifikt målretter enhver kommunikation til netop de mest hardcore fans evig og altid. Alle øvrige fans skal også "fanges". Og helt ærligt - det kan altså godt ske, vi er nogle hundrede mennesker, der kommer hver evig eneste gang, når der er kamp på stadion, men målgruppen for OB er altså LANGT større. Potentielt er der vel en ½ mio mennesker, man skal ud og have fat i.
                        Som nævnt i en anden tråd, så forstår jeg sgu godt, når man markedsfører sig/kommunikerer mere bredt, så man kan fange flest mulige "måske-stadiongængere" og få dem lokket på stadion.

                        OG Jer, der siger, at OB intet gør for os mere "hardcore" fans. Det møde, der var arrangeret for nylig, var vel netop henvendt til os, der har OB helt tæt inde på kroppen og i hjertet. Det gav os mulighed for at komme helt tæt på og stille spørgsmål - også de kritiske. Og endda få svar. På allernærmeste hold. Men jeg kan høre, at der var en del, der holdt sig væk. Hvad pokker forlanger man snart mere? Kan OB overhovedet gøre noget som helst rigtigt længere?

                        JEP - jeg vil se resultater. Resultater overskygger alt andet. Men at gå i negativt selvsving over et par opdateringer hist og her, det er for mig ganske uforståeligt. Man KAN ganske enkelt aldrig nogensinde ramme rigtigt, som Morten Wamsler så rigtigt skriver. Der vil altid være nogen, der opfatter et ellers velment budskab i en anden kontekst, end det var hensigten. Sådan er det bare med al kommunikation. Og hvis du ikke har lært det endnu, så må det være fordi, du endnu ikke har haft en kvindelig kæreste i længere tid ;-)
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg


                          Vi KAN altså ikke forvente, at man specifikt målretter enhver kommunikation til netop de mest hardcore fans evig og altid. Alle øvrige fans skal også "fanges". Og helt ærligt - det kan altså godt ske, vi er nogle hundrede mennesker, der kommer hver evig eneste gang, når der er kamp på stadion, men målgruppen for OB er altså LANGT større. Potentielt er der vel en ½ mio mennesker, man skal ud og have fat i.
                          Som nævnt i en anden tråd, så forstår jeg sgu godt, når man markedsfører sig/kommunikerer mere bredt, så man kan fange flest mulige "måske-stadiongængere" og få dem lokket på stadion.

                          Men det virker jo ikke? Det er mange, mange år siden, der har været så få mennesker på stadion. Dit indlæg ville have ret, hvis din præmis holdt.

                          Men ud over Silkeborg-kampen, hvor der var gratis adgang, har vi ikke været over 4700 tilskuere i de andre tre kampe. Det er eddermame sløjt, selv hvis man korrigerer for årstiden.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Men det virker jo ikke? Det er mange, mange år siden, der har været så få mennesker på stadion. Dit indlæg ville have ret, hvis din præmis holdt.

                            Men ud over Silkeborg-kampen, hvor der var gratis adgang, har vi ikke været over 4700 tilskuere i de andre tre kampe. Det er eddermame sløjt, selv hvis man korrigerer for årstiden.
                            Fuldstændigt korrekt.
                            Lige præcis når det handler om sport, så er klaaart det vigtigste, det produkt man køber - indsatsen på banen. Sejre og lækre helhjertede indsatser på banen får folk på stadion. Den kan bred kommunikation og alskens annoncer ikke klare.
                            Men derfor ser jeg nu ikke noget galt i at holde folk lidt til engang imellem.
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              @RASH:

                              "Niels Thorborg er nærmest en figur, en sagnomspunden myte i min verden. Jeg har hørt mange historier om, hvor genial en forretningsmand han er. Af og til kan jeg læse en artikel om, hvor svimlende mange penge han har tjent. Men jeg har aldrig nogensinde set manden i virkeligheden. Ligesom jeg ingen idé har om, hvad hans planer er med OB.
                              Hvorfor er han så sky for at give interviews? Han er altså boss for den eneste Superligaklub på Fyn. Vi får at vide gang på gang at OB skal tilbage til toppen af dansk fodbold, men hvornår skal vi være der, og hvordan skal vi komme derhen? Vi sakker år for år længere bagud i forhold til vores konkurrenter. Jeg og mange andre ville blive så glad, hvis han ville svare på det."

                              Hvad er det, du vil med/forlanger af Thorborg i den her sammenhæng?

                              Ja, han er bestyrelsesmedlem/-formand. Han er sponsor i OB. Han er aktionær i OB/OSE. Det er der en del andre, der også er. Skal vi også have den gode Bent Jensen (T. Hansen) på banen, fordi han "tilfældigvis" også er aktionær/sponsor i OB?

                              De har folk ansat til at styre den daglige drift og den daglige kommunikation. Lad dem nu passe den del af deres job, der tilkommer dem i koncernen.

                              Jeg er af den holdning, at hvis en aktionær pludselig går ind og kommenterer på den daglige drift og de sportslige resultater, så er der en risiko for, at han underminerer de ansatte, der netop at ansat til at varetage dét job. En kort kommentar en gang eller to årligt - fint nok. Men ellers må man altså lade sportsdirektør, kommunikationen og trænerne om at varetage kontakten udadtil.

                              Ad OB's kommunikation og kommentar hertil:

                              Altså...vi, der sidder herinde, må formodes at være de mest "hardcore" fans, der virkelig brænder for OB. Som græder af glæde, og som "græder" i sorg, når det går ad helvede til. Vi er i et klart mindretal, når det kommer til den brede fanskare i OB.

                              Vi KAN altså ikke forvente, at man specifikt målretter enhver kommunikation til netop de mest hardcore fans evig og altid. Alle øvrige fans skal også "fanges". Og helt ærligt - det kan altså godt ske, vi er nogle hundrede mennesker, der kommer hver evig eneste gang, når der er kamp på stadion, men målgruppen for OB er altså LANGT større. Potentielt er der vel en ½ mio mennesker, man skal ud og have fat i.
                              Som nævnt i en anden tråd, så forstår jeg sgu godt, når man markedsfører sig/kommunikerer mere bredt, så man kan fange flest mulige "måske-stadiongængere" og få dem lokket på stadion.

                              OG Jer, der siger, at OB intet gør for os mere "hardcore" fans. Det møde, der var arrangeret for nylig, var vel netop henvendt til os, der har OB helt tæt inde på kroppen og i hjertet. Det gav os mulighed for at komme helt tæt på og stille spørgsmål - også de kritiske. Og endda få svar. På allernærmeste hold. Men jeg kan høre, at der var en del, der holdt sig væk. Hvad pokker forlanger man snart mere? Kan OB overhovedet gøre noget som helst rigtigt længere?

                              JEP - jeg vil se resultater. Resultater overskygger alt andet. Men at gå i negativt selvsving over et par opdateringer hist og her, det er for mig ganske uforståeligt. Man KAN ganske enkelt aldrig nogensinde ramme rigtigt, som Morten Wamsler så rigtigt skriver. Der vil altid være nogen, der opfatter et ellers velment budskab i en anden kontekst, end det var hensigten. Sådan er det bare med al kommunikation. Og hvis du ikke har lært det endnu, så må det være fordi, du endnu ikke har haft en kvindelig kæreste i længere tid ;-)
                              Hvis jeg havde dukket op til det møde, rejst mig op og sagt: Jeg synes I skal fyre sportsdirektøren og lave det sportslige, taktiske og kulturmæssige set up helt om, som er det flere af os rent faktisk enten hælder til eller decideret ønsker, hvordan tror du så dén dialog var foregået?

                              Det svarer til, hvis jeg og min kæreste igennem længere tid nærmest har haft en apatisk stemning imellem os, og hun så tager initiativ til at snakke om det, og det første jeg siger er "Jeg synes du er en grim kælling, du tænder mig ikke mere, lav dig helt om"

                              Når man føler den generelle retning er helt forkert, så føler man heller ikke at den anden part overhovedet vil lytte. Og så dukker man ikke op. Når Kent og Jesper H lejer komiske Ali'er hver eneste uge, når udtrykket ganske enkelt er værre end bare "dårligt spil"; Det er kedeligt, ligegyldigt, så er det sgu svært at tage den slags initiativer som mødet seriøst.

                              Det her handler om sjæl, og den er så såret, at der skal mere end et fingeret pressemøde, en velment tråd til at vende stemningen.

                              Der skal handling på bordet. Hvis de virkelig læser med herinde så vil de også vide, at de emner som nu bliver berørt, apatien, utilfredsheden med den manglende sammenhæng imellem det vi ser på banen og udmeldingerne, samt nul tolerance politikken overfor stemningsskabere, det er langt fra nyt. Hvorfor reagerer de først nu?

                              Skal der nedrykning på bordet før klubben erkender, at de vist ikke lige er helt i kontakt med sit publikum?

                              Hverken den brede skare eller "os". Hvor mange gange skal jeg gå fra stadion med følelsen af, at min klub ikke begejstrer nogen som helst? Hvor mange gange skal jeg "TroPåDet"?

                              Jeg gider ikke dialog, hvis klubben alligevel ikke lytter og laver tingene om. Der skal mere til end bare flere træningsrapporter, selv om dét i sig selv er et skridt i den rigtige retning, ligesom selve idéen om mødet og denne tråd er det. Der skal HANDLING til.

                              Jeg garanterer dig og andre for, at hvis klubben viste aktiv handling, som f.eks at forstærke et åbentlyst trængende hold og trup, i stedet for f.eks snakke om at udløse et eller andet diffust offensivt potentiale, så ville vi kunne nærme os klubben.

                              Men der sker jo ingenting. Og så får klubben ingenting. Så enkelt er dét.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #45
                                En meget spændende tråd startet af OB's kommunikationsafdeling - halvanden mand.
                                Marco har præcist beskrevet at bunden røg ud under Horsens-kampen. Kedsomhed og apati kommer til at dræbe klubbens ånd og det kan kommunikation ikke lave om på.
                                Og alligevel. Flere af landets mest professionelt drevne firmaer og organisationer har stort udbytte af at slippe rigtige journalister løs i organisationen. Rigtige journalister er fejlfindere og kan formidle det - nogen gange også med løsninger.
                                Det kræver selvfølgelig ikke kun en dygtig journalist, men også mod at ansætte ham - eventuelt freelance. Jeg mener nemlig, at OB/OSE mangler en øjenåbner - eller er det en dåseåbner. Hans arbejde kan sagtens i første omgang holdes internt. Det vil fylde for meget at beskrive, hvordan det kan gøres, men det kræver åbenhed og tillid fra spillerne og øvrige.
                                Men vi hårdt prøvede fans har mange spørgsmål der plager os og som gør at OB-energien siver ud af os. Hvilken indflydelse har bestyrelsen og bestyrelsesformanden. Eksempler. Hvorfor spiller så mange spillere uden gnist og hvad mener de, der skal til. Hvordan går det til at mange spillere bliver dårligere af at være i OB. Hvorfor virker så mange af dem så teknisk dårlige, at de ikke kan lægge en aflevering. Osv.
                                De fleste af os har eller spiller fodbold. Vi har kamperfaring. Og ser kampe med dygtige hold på tv. Mange ar intelligente og veluddannede og alle har hjerter og følelser med i tilgangen til vores elskede fodbold. Der skal snakkes til os på en anden måde, end kommunikationschef der overfor offentligheden skal neddysse en arbejdsulykke eller en fejlproduktion.

                                Jeg kunne også tænke mig at læse om der er nok tilgang af unge spillere og i hvor høj grad det påvirker kvaliteten af dem, at de ikke længere, som for snart længe siden, er vante til at spille en bunke fodbold udenfor klubber efter skoletiden/børnehaven - og i frikvarterer mm. Om det er de rigtige spillere, der bliver i klubberne, og hvilke overvejelser der gøres.

                                Forslag til en ny værdi i klubben: no bullshit.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X