Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Indlæg fra OB om klubbens kommunikation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    @RASH:

    "Niels Thorborg er nærmest en figur, en sagnomspunden myte i min verden. Jeg har hørt mange historier om, hvor genial en forretningsmand han er. Af og til kan jeg læse en artikel om, hvor svimlende mange penge han har tjent. Men jeg har aldrig nogensinde set manden i virkeligheden. Ligesom jeg ingen idé har om, hvad hans planer er med OB.
    Hvorfor er han så sky for at give interviews? Han er altså boss for den eneste Superligaklub på Fyn. Vi får at vide gang på gang at OB skal tilbage til toppen af dansk fodbold, men hvornår skal vi være der, og hvordan skal vi komme derhen? Vi sakker år for år længere bagud i forhold til vores konkurrenter. Jeg og mange andre ville blive så glad, hvis han ville svare på det."

    Hvad er det, du vil med/forlanger af Thorborg i den her sammenhæng?

    Ja, han er bestyrelsesmedlem/-formand. Han er sponsor i OB. Han er aktionær i OB/OSE. Det er der en del andre, der også er. Skal vi også have den gode Bent Jensen (T. Hansen) på banen, fordi han "tilfældigvis" også er aktionær/sponsor i OB?

    De har folk ansat til at styre den daglige drift og den daglige kommunikation. Lad dem nu passe den del af deres job, der tilkommer dem i koncernen.

    Jeg er af den holdning, at hvis en aktionær pludselig går ind og kommenterer på den daglige drift og de sportslige resultater, så er der en risiko for, at han underminerer de ansatte, der netop at ansat til at varetage dét job. En kort kommentar en gang eller to årligt - fint nok. Men ellers må man altså lade sportsdirektør, kommunikationen og trænerne om at varetage kontakten udadtil.

    Ad OB's kommunikation og kommentar hertil:

    Altså...vi, der sidder herinde, må formodes at være de mest "hardcore" fans, der virkelig brænder for OB. Som græder af glæde, og som "græder" i sorg, når det går ad helvede til. Vi er i et klart mindretal, når det kommer til den brede fanskare i OB.

    Vi KAN altså ikke forvente, at man specifikt målretter enhver kommunikation til netop de mest hardcore fans evig og altid. Alle øvrige fans skal også "fanges". Og helt ærligt - det kan altså godt ske, vi er nogle hundrede mennesker, der kommer hver evig eneste gang, når der er kamp på stadion, men målgruppen for OB er altså LANGT større. Potentielt er der vel en ½ mio mennesker, man skal ud og have fat i.
    Som nævnt i en anden tråd, så forstår jeg sgu godt, når man markedsfører sig/kommunikerer mere bredt, så man kan fange flest mulige "måske-stadiongængere" og få dem lokket på stadion.

    OG Jer, der siger, at OB intet gør for os mere "hardcore" fans. Det møde, der var arrangeret for nylig, var vel netop henvendt til os, der har OB helt tæt inde på kroppen og i hjertet. Det gav os mulighed for at komme helt tæt på og stille spørgsmål - også de kritiske. Og endda få svar. På allernærmeste hold. Men jeg kan høre, at der var en del, der holdt sig væk. Hvad pokker forlanger man snart mere? Kan OB overhovedet gøre noget som helst rigtigt længere?

    JEP - jeg vil se resultater. Resultater overskygger alt andet. Men at gå i negativt selvsving over et par opdateringer hist og her, det er for mig ganske uforståeligt. Man KAN ganske enkelt aldrig nogensinde ramme rigtigt, som Morten Wamsler så rigtigt skriver. Der vil altid være nogen, der opfatter et ellers velment budskab i en anden kontekst, end det var hensigten. Sådan er det bare med al kommunikation. Og hvis du ikke har lært det endnu, så må det være fordi, du endnu ikke har haft en kvindelig kæreste i længere tid ;-)
    Jeg ved stort set intet om Thorborg. Men jeg ved at manden er et geni. Uanset hvem han ansætter, så vil han være bedre til at drive forretning end vedkommende. Vil en så intelligent person kunne overlade alt ansvar for noget vigtigt, uden at blande sig eller som minimum kigge vedkommende over skulderen?
    Hvor meget blander han sig i den daglige drift? For eksempel: Kan Jesper Hansen købe spillere, uden at Thorborg godkender det?
    Forsøger han på sigt at skabe en topklub, som i en topklub med en realistisk chance for at kunne tage et mesterskab, hvis/når FCK har et dårligt år. Eller er målet at skabe en klub, der på et godt år kan få et par useedede europæiske kvalifikationskampe?

    Og så er jeg helt på linje med Chris og de andre. Det der pressemøde kan jeg slet ikke se en fidus i. De siger selv, at vi bare kan komme til træning og snakke med dem, så hvordan skiller pressemødet sig ud? Ud fra den tekst der blev lagt op på OB.dk, der var det eneste nye, at JJ ser op til Gerrard.

    Comment


      #47
      Der findes ikke engang en fanshop. Der kan kun tiltrækkes spillere, der ikke har fast plads i 2 div. Der er absolut ingen udvikling i truppen/klubben.
      OB er ved at blive som Næstved var i superligaens begyndelse. Så længe man ikke rykker ned er alt godt. Men det sker lige pludselig og så vil det tage mange år før OB er tilbage i Superligaen igen. På hele fyn løber drenge rundt og spiller bold i FCK og Brøndby trøjer. De burde jo holde med OB, men det kommer aldrig til at ske så længe OB bare er et bundhold. Det er så trist hvad OB er blevet til. En klub andre griner af. Ikke ét eneste hold i DK frygter at møde OB.
      At OSE/OB så tror alt er godt fordi man kan tale med et par spillere, eller de skriver lidt på facebook, det skriger da til himlen.
      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
        Der findes ikke engang en fanshop. Der kan kun tiltrækkes spillere, der ikke har fast plads i 2 div. Der er absolut ingen udvikling i truppen/klubben.
        OB er ved at blive som Næstved var i superligaens begyndelse. Så længe man ikke rykker ned er alt godt. Men det sker lige pludselig og så vil det tage mange år før OB er tilbage i Superligaen igen. På hele fyn løber drenge rundt og spiller bold i FCK og Brøndby trøjer. De burde jo holde med OB, men det kommer aldrig til at ske så længe OB bare er et bundhold. Det er så trist hvad OB er blevet til. En klub andre griner af. Ikke ét eneste hold i DK frygter at møde OB.
        At OSE/OB så tror alt er godt fordi man kan tale med et par spillere, eller de skriver lidt på facebook, det skriger da til himlen.

        Hvis nogle af drengene på Fyn så får en OB trøje , hvilket nr og navn skal så bagpå , Nr 0 : Nobody ??
        Der er ingen resultater der taler for at de skal komme på stadion og ingen spillere som appelerer via deres præstationer til de unge Fynboer .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Hvis nogle af drengene på Fyn så får en OB trøje , hvilket nr og navn skal så bagpå , Nr 0 : Nobody ??
          Der er ingen resultater der taler for at de skal komme på stadion og ingen spillere som appelerer via deres præstationer til de unge Fynboer .
          Nr 1 - Grytebust. Men det er jo nok kun målmænd, der vil have den. Jeg synes det er rigtig godt at klubben endelig har en god målmand.

          Men det at købe trøjer med navn på er en dyr historie med den gennemstrømning der er. Jeg har ikke regnet på det, men har vi ikke et helt nyt hold cirka hver femte år...
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Nr 1 - Grytebust. Men det er jo nok kun målmænd, der vil have den. Jeg synes det er rigtig godt at klubben endelig har en god målmand.

            Men det at købe trøjer med navn på er en dyr historie med den gennemstrømning der er. Jeg har ikke regnet på det, men har vi ikke et helt nyt hold cirka hver femte år...
            Kunne også forestille mig Desler/Tverskov/BigMak (selvom jeg vil tage afstå fra sidstnævnte hvis der kommer ikke snart en forlængelse på bordet).
            Men ikke at det bliver en med " I Processen" og et udvalg ud af de nummere 7-9-13 på ryggen. ;-)
            Men helt seriøst: Glader mig at en polsk ven vil bringe mig en Lasse Nielsen trøje fra Lech Poznan når han kører hjemme næste gang og overvejer at bære den på stadion at vise hvilke attitude jeg savner og forventer på banen.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Kunne også forestille mig Desler/Tverskov/BigMak (selvom jeg vil tage afstå fra sidstnævnte hvis der kommer ikke snart en forlængelse på bordet).
              Men ikke at det bliver en med " I Processen" og et udvalg ud af de nummere 7-9-13 på ryggen. ;-)
              Men helt seriøst: Glader mig at en polsk ven vil bringe mig en Lasse Nielsen trøje fra Lech Poznan når han kører hjemme næste gang og overvejer at bære den på stadion at vise hvilke attitude jeg savner og forventer på banen.
              En god ide.
              I nyere tid har der vel kun været tre mere af slagsen: Spellman, HHA og vel også Søren Berg. Tror desværre ikke, jeg har glemt nogen. Men skiftende sportschefer/-direktører har glemt at den type SKAL der være på et OB-hold. Måske er det fordi ikke kun spilere, men også trænere og sportschefer har en kort funktionstid i klubben. De kunne spørge fans, for mon ikke alle husker hvordan den rette indstilling fra bare en enkelt spiller løfter hele holdet. Og omvendt. Jeg synes det mest markante var den usagligt udskældte HHA. Ja, han havde mangler - ligesom Lasse Nielsen. Den vragede HHA blev derefter en succesrig anfører for Esbjerg.
              Last edited by Tåhyler; 30-08-2016, 13:05.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                En god ide.
                I nyere tid har der vel kun været tre mere af slagsen: Spellman, HHA og vel også Søren Berg. Tror desværre ikke, jeg har glemt nogen. Men skiftende sportschefer/-direktører har glemt at den type SKAL der være på et OB-hold. Måske er det fordi ikke kun spilere, men også trænere og sportschefer har en kort funktionstid i klubben. De kunne spørge fans, for mon ikke alle husker hvordan den rette indstilling fra bare en enkelt spiller løfter hele holdet. Og omvendt. Jeg synes det mest markante var den usagligt udskældte HHA. Ja, han havde mangler - ligesom Lasse Nielsen. Den vragede HHA blev derefter en succesrig anfører for Esbjerg.
                Espen Ruud er også en jeg elskede at se på banen.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #53
                  Apropos kommunikation fra en fodboldklub, så må jeg desværre erkende at FCK (også på dette parameter) er lysår foran andre klubber, og at OB virkelig kunne lære noget af deres contentstrategi. Nedenstående udpluk er de allerfedeste i min optik, mens resten af deres "almindelige" spillerprofiler/præsentationer osv bare skriger af højt produktionsniveau sammenlignet med hvad vi selv kan diske op med. Watch and learn, OB.. watch and learn.


                  Delaney-Anføren:
                  https://www.youtube.com/watch?v=e3DkF9k7zqw

                  Bashkims vej tilbage fra skaden:
                  https://www.youtube.com/watch?v=J7pYAWdT9JA

                  Derby-video:
                  https://www.youtube.com/watch?v=c86oeAnot4c

                  Guldvideoen:
                  https://www.youtube.com/watch?v=IVlrvb3sMPI

                  Præsentation af Jores Okore
                  https://www.youtube.com/watch?v=-baW9dyOVw8

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Apropos kommunikation fra en fodboldklub, så må jeg desværre erkende at FCK (også på dette parameter) er lysår foran andre klubber, og at OB virkelig kunne lære noget af deres contentstrategi. Nedenstående udpluk er de allerfedeste i min optik, mens resten af deres "almindelige" spillerprofiler/præsentationer osv bare skriger af højt produktionsniveau sammenlignet med hvad vi selv kan diske op med. Watch and learn, OB.. watch and learn.


                    Delaney-Anføren:
                    https://www.youtube.com/watch?v=e3DkF9k7zqw

                    Bashkims vej tilbage fra skaden:
                    https://www.youtube.com/watch?v=J7pYAWdT9JA

                    Derby-video:
                    https://www.youtube.com/watch?v=c86oeAnot4c

                    Guldvideoen:
                    https://www.youtube.com/watch?v=IVlrvb3sMPI

                    Præsentation af Jores Okore
                    https://www.youtube.com/watch?v=-baW9dyOVw8
                    forstår godt hvad du mener , men det kræver at man har et produkt at sælge .
                    For at præsentere en spiller på den måde vil det hjælpe at spilleren har bare lidt at byde på , vil ikke give mening at præsentere nogle af vores spillere eller seneste indkøb på den måde .
                    Det er helt fint at vi præsenterer Desler , Greve osv som produkter af Øens Hold samarbejde , men vi har ingen vi kan præsentere som "stjerne" eller som kulturbærer , vi har en hel del grå mus både af navn og af gavn .. Tror ikke der er kø ved fanshoppen for at få en trøje med en af vores spilleres navn på ( nårh nej fanshoppen er sparet væk )
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Espen Ruud er også en jeg elskede at se på banen.
                      Anders Møller Christensens adfærd på en bane har jeg nu altid godt kunne lide. Chris Sørensen var også en fantastisk anfører efter min mening. Der har da været nogle stykker, men de er væk allesammen.

                      Der var potentiale i Falk, men også han blev træt af vores klub og lavede så et valg, som viste sig at være det rigtige for ham.

                      Jeg tror den eneste spiller igennem de sidste mange år, hvor jeg kunne man mærke at han elskede klubben ligeså meget som en selv, det var Daniel Høegh. Husker tydeligt en grædefærdig Høegh efter er nederlag, med tårene i øjnene på åben skærm fordi han og holdet havde skuffet fansene. Husker tydeligt næsten samtlige interviews hvor han nævner, hvor meget han elsker at tage den striwede trøje over hovedet. Ham håber jeg virkelig at vi får at se igen en dag.

                      Jeg husker selvfølgelig også hans alt for mange selvmål i starten af karrieren, især i Euro League, men han stod fandeme også til ansvar for det, og han tog det som en mand - selvom han bare var en lille knægt. Skøn attitude han havde!

                      Comment


                        #56
                        Det er rigtig fedt lavet, men FCK kaster altså bare økonomiske ressourcer efter kommunikation og marketing, som OB slet ikke kan matche. De har et bedre produkt, et større opland, en større fangruppe og flere sponsorer.

                        Tidligere havde OSE en del flere kommunikationsfolk, og der blev produceret en del video fra Ådalen, træningslejrene samt spillerkøb. Desuden blev der lavet meget content - både tekst, video, afstemninger med mere - i forbindelse med jubilæumsåret, men der er jo naturligvis blevet skåret ned - også her. Dybest set er forskellen, som kun er blevet større, et resultat af vores mangeårige sportslige nedtur, mens FCK har været i gruppespil i fire af de seneste fem år.

                        Det (kommunikation) er et område, som skal prioriteres, og efter min mening er halvanden mand i underkanten - uanset dedikationen - men det er et sted, hvor resultaterne og økonomien skal løfte sig, før der bliver skruet op igen. Lige nu tror jeg hellere, at de vil have en halv eller hel spiller mere for pengene, og det er måske fair nok.
                        Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                        Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                          Det er rigtig fedt lavet, men FCK kaster altså bare økonomiske ressourcer efter kommunikation og marketing, som OB slet ikke kan matche. De har et bedre produkt, et større opland, en større fangruppe og flere sponsorer.

                          Tidligere havde OSE en del flere kommunikationsfolk, og der blev produceret en del video fra Ådalen, træningslejrene samt spillerkøb. Desuden blev der lavet meget content - både tekst, video, afstemninger med mere - i forbindelse med jubilæumsåret, men der er jo naturligvis blevet skåret ned - også her. Dybest set er forskellen, som kun er blevet større, et resultat af vores mangeårige sportslige nedtur, mens FCK har været i gruppespil i fire af de seneste fem år.

                          Det (kommunikation) er et område, som skal prioriteres, og efter min mening er halvanden mand i underkanten - uanset dedikationen - men det er et sted, hvor resultaterne og økonomien skal løfte sig, før der bliver skruet op igen. Lige nu tror jeg hellere, at de vil have en halv eller hel spiller mere for pengene, og det er måske fair nok.
                          Arrghhh kommer sgu an på hvad det er for en halv eller hel spiller de vil have mere ;-)
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #58
                            Jeps, super fedt arbejde af FCK og nogle fede videoer. Jeg håber dog ikke vi p noget tidspunkt kommer til at lave copy/paste, men vi finder en stil der også er super fed, men på en fynsk-OB-striwet måde.

                            Noget som er helt vores eget og hvor enhver fynbo og OB-fan kan genkende sig selv i og spejle sig i. Gerne en stil, hvor det ikke er for meget halbal og klappepølser, men heller for meget café latte og gucci. Den gode, stabile balance midt mellem bonderøv og plastique, som toner allerbedst frem med ægte fynsk charme og stolthed.

                            For mig er det at være OB-fan ikke kun et tilvalg, men også et behageligt fravalg af de ting som specielt AGF, FCM, BIF og FCK repræsenterer.
                            Selvom resultaterne på banen svigter, så det altså superfedt at være OB-fan.

                            Ja, det var så lige dagens positive. Tænkte jeg hellere måtte fyre den af, inden transfervinduet klapper i og en mulig bitter skuffelse lurer i horisonten.

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              #59
                              Hej igen

                              Kommentarer, holdninger og meninger er gennemlæst, noteret og sat i bevidstheden, så de spiller ind i fremtidige vurderinger af kommunikation og måder at gøre tingene på. Selv blandt jer på Forum er der vidt forskellige holdninger, og de vil være endnu mere forskellige, hvis vi tager alle typer af fans, medier og platforme med.

                              Et par ting er vigtige at understrege som foreløbig afrunding herfra.

                              Alt omkring spillestil, opstilling på banen og på ledelsesgangene o.s.v. er naturligt nok ikke et tema for kommunikations-arbejdet.

                              Antallet af medarbejdere i kommunikationsafdelingen er også blevet et tema. Halvanden mand udgøres af en kommunikationsansvarlig og en kommunikationspraktikant. Eneste årsag til at nævne antallet af kommunikationsfolk i klubben var for at skabe et rimeligt grundlag at debattere udfra, for der var ikke meget vi hellere ville end at dække alt omkring OB i døgndrift og i top kvalitet. FCK-eksemplet er jo et bevis på, at man kan lave nogle ret lækre ting, hvis man har en web-tv-afdeling med en håndfuld fuldtidsansatte journalister. Der er vi bare ikke – og det ville være løjerligt som fodboldklub, der har været igennem en stor økonomisk tilpasning, hvis man samtidig brugte store summer på at tiltrække verdensmestre i videoredigering. Vi er i gang med at justere vores strategi for kommunikation, så den passer med nutiden, og det er en af de vigtige anledninger til det indlæg, jeg postede her, så jeg kan inkludere jeres holdninger. Ikke dermed sagt, at vi kan følge det hele – men alle holdninger vil være en del af grundlaget for, hvorfor vi vælger at gøre, som vi gør fremover.

                              I forhold til de omdiskuterede tweets – hvis ikke tidligere formulering blev tolket som en undskyldning herfra, så lad os tage den helt straight: Undskyld! De pågældende tweets er slettet, og det er vel den største indrømmelse af, at de ikke skulle have været afsendt. De findes i sagens natur stadig herinde – så vær dog opmærksom på, at de to twitter-tråde ikke har noget med hinanden at gøre, selvom de er stillet sådan op, og at vi her forsøgte os med den oprigtige og ærlige skuffelse og ærgrelse, som vi også føler efter et nederlag (eller en uafgjort). Som nævnt i det oprindelige indlæg, så har vi prøvet os lidt frem, og vi har forsøgt at have følelserne og de kritiske briller med, som I også efterspørger – og vi har set, at det er en farlig vej at gå. Vær også opmærksom på, at begge tweets er en del af en sammenhæng, og at det ene af dem straks blev fulgt op af en indrømmelse af, at det var skrevet i skuffelse og ærgrelse – den indrømmelse er desværre ikke med på de billeder, der er lagt op.

                              Skal vi sammenligne med fodboldspillet, som vi alle elsker, så handler det om, at vi kommunikationsmæssigt spiller chancerne større, inden vi prøver at afslutte. Her var der tale om forsøg på langskud fra midtercirklen, hvor vi tilmed ramte mere jord end bold. Vi søger kanten på de sociale medier, og vi vil ikke være bange for at prøve afslutningen, for som Wayne Gretzky sagde det så smukt: ’You miss 100% of the shots you don’t take’. Situationsfornemmelse, timing og en ekstra omtanke eller tre vil dog være en naturlig del af processen, inden der trykkes på publish-knappen.

                              Og så tilsidst: når der arrangeres møder mellem klub og fans, er det netop for at få kendskab til hinandens holdninger. Ingen skal holde sig tilbage på den slags møder – alle holdninger og meninger er mere end velkomne. Alle kan sige, hvad de vil – så længe de lover også at lytte. Sådan har vi det i OB – også når vi møder jer i hverdagen.

                              Inputs til vores kommunikation er altid velkommen på mail mw@ob.dk. Så længe tonen er konstruktiv, så bliver alt læst og taget til efterretning – ganske ligesom hvis I kigger ned til os i Ådalen, hvor træningen altid er åben for nysgerrige, og hvor der stort set altid er plads til en snak om, hvorfor vi tabte i weekenden, og hvorfor vi tæver Vejle og driller FCK i næste uge.

                              Venlig hilsen
                              Morten Wamsler
                              Kommunikationsansvarlig, OB
                              Mail: mw@ob.dk

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Odense Boldklub Se indlæg
                                Hej igen

                                Kommentarer, holdninger og meninger er gennemlæst, noteret og sat i bevidstheden, så de spiller ind i fremtidige vurderinger af kommunikation og måder at gøre tingene på. Selv blandt jer på Forum er der vidt forskellige holdninger, og de vil være endnu mere forskellige, hvis vi tager alle typer af fans, medier og platforme med.

                                Et par ting er vigtige at understrege som foreløbig afrunding herfra.

                                Alt omkring spillestil, opstilling på banen og på ledelsesgangene o.s.v. er naturligt nok ikke et tema for kommunikations-arbejdet.

                                Antallet af medarbejdere i kommunikationsafdelingen er også blevet et tema. Halvanden mand udgøres af en kommunikationsansvarlig og en kommunikationspraktikant. Eneste årsag til at nævne antallet af kommunikationsfolk i klubben var for at skabe et rimeligt grundlag at debattere udfra, for der var ikke meget vi hellere ville end at dække alt omkring OB i døgndrift og i top kvalitet. FCK-eksemplet er jo et bevis på, at man kan lave nogle ret lækre ting, hvis man har en web-tv-afdeling med en håndfuld fuldtidsansatte journalister. Der er vi bare ikke – og det ville være løjerligt som fodboldklub, der har været igennem en stor økonomisk tilpasning, hvis man samtidig brugte store summer på at tiltrække verdensmestre i videoredigering. Vi er i gang med at justere vores strategi for kommunikation, så den passer med nutiden, og det er en af de vigtige anledninger til det indlæg, jeg postede her, så jeg kan inkludere jeres holdninger. Ikke dermed sagt, at vi kan følge det hele – men alle holdninger vil være en del af grundlaget for, hvorfor vi vælger at gøre, som vi gør fremover.

                                I forhold til de omdiskuterede tweets – hvis ikke tidligere formulering blev tolket som en undskyldning herfra, så lad os tage den helt straight: Undskyld! De pågældende tweets er slettet, og det er vel den største indrømmelse af, at de ikke skulle have været afsendt. De findes i sagens natur stadig herinde – så vær dog opmærksom på, at de to twitter-tråde ikke har noget med hinanden at gøre, selvom de er stillet sådan op, og at vi her forsøgte os med den oprigtige og ærlige skuffelse og ærgrelse, som vi også føler efter et nederlag (eller en uafgjort). Som nævnt i det oprindelige indlæg, så har vi prøvet os lidt frem, og vi har forsøgt at have følelserne og de kritiske briller med, som I også efterspørger – og vi har set, at det er en farlig vej at gå. Vær også opmærksom på, at begge tweets er en del af en sammenhæng, og at det ene af dem straks blev fulgt op af en indrømmelse af, at det var skrevet i skuffelse og ærgrelse – den indrømmelse er desværre ikke med på de billeder, der er lagt op.

                                Skal vi sammenligne med fodboldspillet, som vi alle elsker, så handler det om, at vi kommunikationsmæssigt spiller chancerne større, inden vi prøver at afslutte. Her var der tale om forsøg på langskud fra midtercirklen, hvor vi tilmed ramte mere jord end bold. Vi søger kanten på de sociale medier, og vi vil ikke være bange for at prøve afslutningen, for som Wayne Gretzky sagde det så smukt: ’You miss 100% of the shots you don’t take’. Situationsfornemmelse, timing og en ekstra omtanke eller tre vil dog være en naturlig del af processen, inden der trykkes på publish-knappen.

                                Og så tilsidst: når der arrangeres møder mellem klub og fans, er det netop for at få kendskab til hinandens holdninger. Ingen skal holde sig tilbage på den slags møder – alle holdninger og meninger er mere end velkomne. Alle kan sige, hvad de vil – så længe de lover også at lytte. Sådan har vi det i OB – også når vi møder jer i hverdagen.

                                Inputs til vores kommunikation er altid velkommen på mail mw@ob.dk. Så længe tonen er konstruktiv, så bliver alt læst og taget til efterretning – ganske ligesom hvis I kigger ned til os i Ådalen, hvor træningen altid er åben for nysgerrige, og hvor der stort set altid er plads til en snak om, hvorfor vi tabte i weekenden, og hvorfor vi tæver Vejle og driller FCK i næste uge.

                                Venlig hilsen
                                Morten Wamsler
                                Kommunikationsansvarlig, OB
                                Mail: mw@ob.dk
                                Kunne denne kommunikationspraktikant ikke lokkes til at invitere Jesper Hansen med på kommunikationskursus ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X