Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ambitionsniveau - Denne sæson

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Fælles for både Dresden, Hammarby og Magdeburg, er at de alle tre formentlig er i top 10 i Nordeuropa, når det kommer til stemning og progressiv fankultur. Det er en fantastisk stemning der er til de respektive kampe for de tre hold, og klubberne arbejder mig bekendt ikke med en modkultur ift. den stemning, som OB har gjort i en årrække.

Den tilgang OB har valgt dræber nemlig stemning, opbakning, fankultur og i sidste ende tilskuertallet. Ingen gider dukke op til en forestilling, hvor det der bliver leveret er så pauvret, og publikum stort set kun ytrer sig, når det går dårligt.
    Jeg kan ikke se at det er et specielt OB-fænomen. BIF, som vel af de fleste anses for at være stærke på fanfronten, mistede også ca. 25%
    af hjemmetilskuerne i de sløje år. Og der var i øvrigt uhyggeligt mange gratisbilletter i omløb til skolebørnene i kommunen!

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Jeg kan ikke se at det er et specielt OB-fænomen. BIF, som vel af de fleste anses for at være stærke på fanfronten, mistede også ca. 25%
      af hjemmetilskuerne i de sløje år. Og der var i øvrigt uhyggeligt mange gratisbilletter i omløb til skolebørnene i kommunen!
      Mange kampe var vel nærmere 30-40% færre end for nogle år siden. Og helt enig. Dette er ikke specielt OB

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        Enten misforstår jeg dit indlæg, eller også forstår du ikke hvad jeg skriver. Det er jo netop det tilskuerne af disse klubber gør. Altså dukker op til en forestilling, selvom det der bliver leveret er pauvret... Og hvad angår den sidste sætning, så er det jo lige præcis dét, der er hovedet på sømmet. Hvis vi ændrer denne holdning, kan det netop smitte positivt af...
        Nej du misforstår det tydeligvis. De fans kommer jo fordi, at der er en stemning og atmosfære omkring klubben og stadion der gør den interessant at følge. De fleste folk bliver draget af en atmosfære, hvor der bliver sunget og bakket op omkring holdet, det har de klubber jeg nævnte i meget høj grad, det har OB ikke, og ift. den gode stemning der jo rent faktisk har været for nogle år tilbage, er det mestendels OBs egen skyld, at den er forsvundet, og her tænker jeg ikke på resultaterne.

Det er fint, at du skriver "hvis vi ændrer den holdning", men hvordan synes du, at det skal foregå i praksis? Der er jo tydeligvis ikke stemningsskabere nok med den nuværende politik klubben kører med, og den officielle fanklub er en parodi ift. tiltag og initiativ på det område. Skal folk på langsiden stoppe med at galde sig, når en spiller laver en fejlaflevering eller lignende? Tror du at det vil rykke noget betragteligt? Eller er det diskursen herinde der skal ændre sig, og vil det drive klubben fremad, hvis der var mindre brok herinde?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Det synes jeg absolut heller ikke, at jeg påstår nogle steder. Læs dog sætningen færdig, i det mindste. At udrydde den stemningsskabende og progressive fankerne, som der har været i OB, er dog tæt på noget, jeg vil kalde for et OB-fænomen, jeg har i hvert fald ikke hørt om mange andre eksempler.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Jeg siger jo netop heller ikke, at vi ligger til grund for den sportslige deroute, men at vi ved at hanke op i os selv, kan undgå at forstærke taber-imaget modsat tilfældet nu.

Det var hele pointen med mit indlæg. At vi selv er med til at skabe en taberkultur. Fans af disse klubber er det modsatte..
            Nej, taberkulturen bliver udelukkende skabt af dårlige sportslige og økonomiske beslutninger. Hvorfor hold med gode fans konstant underpræsterer. Om vi så blev en bedre proponent for positiv stemning omkring klubben (som OB selv hverken kan eller vil, andet end at lefle for klappølse-folket), så vil det ikke ændre på at den sportslige ledelses evne til at tage de rigtige beslutninger.

Det er de beslutninger, hvis resultat vi kan se på banen, der skaber mismodet; det er ikke os, der skaber mismodet.

Vi kan så godt diskutere, om vi for vores eget helbreds skyld ikke godt kunne tone det lidt ned; men succés har aldrig været betinget af gode fans - det har gode beslutninger med den rette timing og det rette held. At tilhængerne så er gode; kan dog i den sidste ende være med til at drive en klub fremad; men det er mest som en forstærkning af det allerede eksisterende. Brøndbys fans var stadig gode i krise årene, men der blev færre af dem; både på stadion og foran TV-skærmene. Om vi var (over) positive det næste halve år vil ikke gøre en døjt for den taberkultur, der er i OB.

Nej, den ægte taber-kultur er at lade som om, at der ikke er noget galt, og alt kan fikses via en imaginær proces, der simpelthen er styret af de forkerte personer. Og derfor kan vi ikke få succés uden at bruge mange penge på dyre spillere. Vi har hverken træningskulturen, rammerne eller gearet til det. Det er så ikke helt Jesper Hansens skyld; men han kunne hjælpe os frem mod bedre tider ved at være skarpere/mere heldig/dygtigere på transferfronten. Sammen med Kent Nielsen. Og bestyrelsen. For selvfølgelig er det en team-effort.

Men det sker bare ikke. Fordi beslutningerne på det økonomiske og sportslige område simpelthen ikke løfter os hurtigt nok fremad. Og det er taber-kultur at benægte dette. Det synes jeg, personligt. Det er ikke ensbetydende med, at jeg advokerer for, at vi ikke skal forsøge at være mere positive. Det betyder, at jeg har svært ved at se, hvad det er, vi skal være positive over. Kan vi identificere os med en Brønshøj-knægt og en Krejler-jyde? Er der noget specielt omkring OB, der lige nu skriger "Forbillede for Fyn, forbillede for Danmark?" Er vi ikke bare det tynde øl? Har vi nogensinde haft en tradition for fanatisk følge, uanset sportslige resultater?

Det eneste, der kan modvirke al den mismod er at vi leverer på banen. Derfor er nederlaget i Esbjerg rent faktisk sekundært; i sig selv. Det var udtrykket. Det er DÈT, der er problemet. Jeg er sikker på, at spillerne i de klubber, du har listet op, de dør med støvlerne på i hver eneste kamp, selv om de måske ikke er så gode. Hvis de begyndte at levere som OB gjorde i 2. halvleg mod Esbjerg (og ja, faktisk rimeligt mange halvlege allerede i denne sæson), så vil de (tilhængerne) også begynde at vende sig imod de spillere og klubben. Men omvendt, så har de bare en anden kultur i udlandet, end vi har her i Danmark. Dernede er det en livsstil; i Danmark er der andet i livet end fodbold.

Men det betyder ikke, at en kultur ikke godt kan bygges op. Den skal bare, i vores tilfælde, bygges op om sportslige succés. Og her snakker vi lige så meget om udtryk, som vi gør om resultater. Og begge dele halter. Og har haltet meget længe. Selv i de glade CL-kval dage, var der jo ikke udsolgt på stadion. Hvorfor? Fordi OB har et image, der kun kan forbedres ved at levere. Og ikke spille 0-0 på hjemmebane imod en oprykker, når der er 10.000 på stadion. Og det image vender aldrig, hvis OB ikke også byder den fanatiske del af fanskaren mere indenfor.

Hele pointen med mit indlæg er, at den taberkultur, som du kalder den; den er udelukkende skabt af de folk, der har taget beslutningerne i og omkring OB de sidste 10 år. Selv de fanatiske er mennesker; og da der også er noget andet i livet for disse folk, så vælger de naturligvis de sidste ting mere til, hvis de føler, deres indsats hverken bliver påskønnet eller belønnet på banen.

Så det er en vekselvirkning, du ikke lader til helt at forstå eller vil forstå. Men jeg kan jo også misforstå det hele. Og vi kan bare snakke forbi hinanden. Jeg synes stadig, din opremsning og sammenligning er totalt meningsløs. Ja, den illustrerer faktisk mere MIN pointe, end den gør din.

MvH ChrisOB
            Last edited by ChrisOB; 24-08-2016, 12:17.
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Nej, taberkulturen bliver udelukkende skabt af dårlige sportslige og økonomiske beslutninger. Hvorfor hold med gode fans konstant underpræsterer. Om vi så blev en bedre proponent for positiv stemning omkring klubben (som OB selv hverken kan eller vil, andet end at lefle for klappølse-folket), så vil det ikke ændre på at den sportslige ledelses evne til at tage de rigtige beslutninger.

Det er de beslutninger, hvis resultat vi kan se på banen, der skaber mismodet; det er ikke os, der skaber mismodet.

Vi kan så godt diskutere, om vi for vores eget helbreds skyld ikke godt kunne tone det lidt ned; men succés har aldrig været betinget af gode fans - det har gode beslutninger med den rette timing og det rette held. At tilhængerne så er gode; kan dog i den sidste ende være med til at drive en klub fremad; men det er mest som en forstærkning af det allerede eksisterende. Brøndbys fans var stadig gode i krise årene, men der blev færre af dem; både på stadion og foran TV-skærmene. Om vi var (over) positive det næste halve år vil ikke gøre en døjt for den taberkultur, der er i OB.

Nej, den ægte taber-kultur er at lade som om, at der ikke er noget galt, og alt kan fikses via en imaginær proces, der simpelthen er styret af de forkerte personer. Og derfor kan vi ikke få succés uden at bruge mange penge på dyre spillere. Vi har hverken træningskulturen, rammerne eller gearet til det. Det er så ikke helt Jesper Hansens skyld; men han kunne hjælpe os frem mod bedre tider ved at være skarpere/mere heldig/dygtigere på transferfronten. Sammen med Kent Nielsen. Og bestyrelsen. For selvfølgelig er det en team-effort.

Men det sker bare ikke. Fordi beslutningerne på det økonomiske og sportslige område simpelthen ikke løfter os hurtigt nok fremad. Og det er taber-kultur at benægte dette. Det synes jeg, personligt. Det er ikke ensbetydende med, at jeg advokerer for, at vi ikke skal forsøge at være mere positive. Det betyder, at jeg har svært ved at se, hvad det er, vi skal være positive over. Kan vi identificere os med en Brønshøj-knægt og en Krejler-jyde? Er der noget specielt omkring OB, der lige nu skriger "Forbillede for Fyn, forbillede for Danmark?" Er vi ikke bare det tynde øl? Har vi nogensinde haft en tradition for fanatisk følge, uanset sportslige resultater?

Det eneste, der kan modvirke al den mismod er at vi leverer på banen. Derfor er nederlaget i Esbjerg rent faktisk sekundært; i sig selv. Det var udtrykket. Det er DÈT, der er problemet. Jeg er sikker på, at spillerne i de klubber, du har listet op, de dør med støvlerne på i hver eneste kamp, selv om de måske ikke er så gode. Hvis de begyndte at levere som OB gjorde i 2. halvleg mod Esbjerg (og ja, faktisk rimeligt mange halvlege allerede i denne sæson), så vil de (tilhængerne) også begynde at vende sig imod de spillere og klubben. Men omvendt, så har de bare en anden kultur i udlandet, end vi har her i Danmark. Dernede er det en livsstil; i Danmark er der andet i livet end fodbold.

Men det betyder ikke, at en kultur ikke godt kan bygges op. Den skal bare, i vores tilfælde, bygges op om sportslige succés. Og her snakker vi lige så meget om udtryk, som vi gør om resultater. Og begge dele halter. Og har haltet meget længe. Selv i de glade CL-kval dage, var der jo ikke udsolgt på stadion. Hvorfor? Fordi OB har et image, der kun kan forbedres ved at levere. Og ikke spille 0-0 på hjemmebane imod en oprykker, når der er 10.000 på stadion. Og det image vender aldrig, hvis OB ikke også byder den fanatiske del af fanskaren mere indenfor.

Hele pointen med mit indlæg er, at den taberkultur, som du kalder den; den er udelukkende skabt af de folk, der har taget beslutningerne i og omkring OB de sidste 10 år. Selv de fanatiske er mennesker; og da der også er noget andet i livet for disse folk, så vælger de naturligvis de sidste ting mere til, hvis de føler, deres indsats hverken bliver påskønnet eller belønnet på banen.

Så det er en vekselvirkning, du ikke lader til helt at forstå eller vil forstå. Men jeg kan jo også misforstå det hele. Og vi kan bare snakke forbi hinanden. Jeg synes stadig, din opremsning og sammenligning er totalt meningsløs. Ja, den illustrerer faktisk mere MIN pointe, end den gør din.

MvH ChrisOB
              Mht det markerede, så er vi nok bare uenige her.

Jeg er enig i, at klubbens ageren er hovedårsagen til, at en taberkultur bliver skabt, men jeg er ikke enig i, at ansvaret udelukkende skal placeres her. Jeg mener også, at vi har et ansvar.

Min pointe med de klubber jeg nævner var, at disse klubbers fans netop ikke forstærker taberimaget, men modsat forsøget at bearbejde det ved at skabe en fed og positiv kultur. Der er vi så uenige, kan jeg forstå - og fred være med det.

Comment

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ppens-kvalitet
                Truppen er herlig og vi bliver bare bedre med tiden, så skal top 6 nok komme.

JH

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

JH
                  Åhh, den mand. Han minder mere og mere om Lars Løkke i det berømte klip på talerstolen. Fuldstændig usammenhængende og fuld af dårlige undskyldninger.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Åhh, den mand. Han minder mere og mere om Lars Løkke i det berømte klip på talerstolen. Fuldstændig usammenhængende og fuld af dårlige undskyldninger.
                    Jeg er enig i, at han er ved at være træls at høre på. Nogle gange, ville det være forfriskende, at han ikke altid var så diplomatisk. Man kan så diskutere signalværdien i offentligt at stille spørgsmålstegn ved eller kritisere truppen. Især når han selv har sammensat den. :)

Comment

JH
                      "Som sagt ville vi gerne have flere point, men bare fordi vi skal møde nogle andre hold i de næste runder, betyder det ikke, at det bliver sværere kampe."

Jeg køber gerne præmissen om, at vi spillemæssigt står bedre til nogle hold der gerne vil lidt frem ad banen, end hold der stiller sig dybt ned og som udgangspunkt er tilfredse med ét point, men at påstå, at kampe imod FCK, Brøndby og FCM ikke nødvendigvis er sværere end kampe imod Silkeborg, FCN og Esbjerg, er jo grænsende til noget man bør indlægges for at sige.

Comment

JH
                        Dette er vigtigt: " Vi var tilfredse med, at vi tidligt havde truppen på plads, og da vi havde skiftet meget ud, var det vigtigt at have mulighed for at træne meget med holdet. Vi er fint tilfredse med truppen"

NEJ truppen var/er ikke på plads! Hvis det ikke er løgn, må de jo tro, det er sandt, hvilket må betyde, at evnerne til at træffe rigtige beslutninger ikke er tilstede. Og mon ikke det går, som det har gået, hver gang manden er tilfreds med noget som helst, at der i løbet af et års tid kommer væsentlige ændringer af truppen.

Man vil spare med JH, men i virkeligheden er alle hans flops og de manglende resultater endnu dyrere. Det eneste, der kan legitimere JH lige nu er kontinuitetsargumentet, men holder det, når holdet konstant skiftes ud? hvilken kultur er det lige han bygger op?

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          "Som sagt ville vi gerne have flere point, men bare fordi vi skal møde nogle andre hold i de næste runder, betyder det ikke, at det bliver sværere kampe."

Jeg køber gerne præmissen om, at vi spillemæssigt står bedre til nogle hold der gerne vil lidt frem ad banen, end hold der stiller sig dybt ned og som udgangspunkt er tilfredse med ét point, men at påstå, at kampe imod FCK, Brøndby og FCM ikke nødvendigvis er sværere end kampe imod Silkeborg, FCN og Esbjerg, er jo grænsende til noget man bør indlægges for at sige.
                          Han er jo simpelthen en drømmeprodukt af OBs bestyrelse og kommunikationsafdeling: Pinligt udglattende, overdiplomatisk og ligegyldig. Manglende format, stil, visioner og evner stinker jo langt væk fra de ledende organer i klubben, personificeret i denne mand.

Comment

Suk. Vi er langt fra de bevingede ord ved JH's ansættelse:

- Jobbet består i at skabe en udvikling, sammensætte en trup og rekruttere spillere. Der er mange opgaver, men Jesper Hansen har erfaringen til at skabe en udvikling, der giver os høj konkurrencedygtighed, tilføjer han.

OB ligger lige nu nummer fem i Superligaen, men målsætningen for klubben er at præge toppen af dansk fodbold i de næste mange sæsoner.

- Vi har et fast mål om at spille med om pladserne i Europa. Vi har været med i mange år og havde så et udfald i sidste sæson. Nu ligger vi igen tæt på og i slipstrømmen, men det er målet, at vi med Jesper Hansen kan fortsætte udviklingen, så vi fremover også kan præge toppen af dansk fodbold, fortæller Thomas Christensen.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ar-foerstevalg
                            OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Det mest visionære der er kommer fra OB i meget lang tid, var det vores nye talentchef Tonny Hermansen kom med i foråret. Her fortale om om nye trænere og flere trænere til ungdomsholdene, øget træningsmængde, stolthed over at spille i OB etc. Noget som i høj grad også burde implementeres på Superligaholdet, hvor jeg savner stolthed, lederskab, visioner.
                              Jeg tror desværre at JH udmeldinger bunder i at pengene er små, og defor har vi den trup vi har. JH kan jo ikke gå ud og være utilfreds med den trup han selv har sammensat. Han har ikke fået meget at handle for, men det kan han jo heller ikke gå ud at sige. Selskabet bag OB har jo ikke på noget tidspunkt givet overskud, tværtimod underskud på underskud. Derfor er JH s opgave at prøve for færrest mulig penge at skabe et hold der lige kommer i top 6.
                              Det er jammerligt, men jeg tror det er fakta. OB har ganske enkelt ikke råd eller økonomi til at skabe et tophold i superligaen. Der skal rigtig mange penge til, se FCK, Brøndby og FCM, vi er ikke i nærheden. Desværre!

Comment

Til dem som tidligere har nævnt vores taberkultur i klubben:

Her kan læses hvordan visse fangrupper (APOEL) håndterer deres spillere, som kun er der for pengene og ikke kæmper for holdet og klubben.

http://www.bt.dk/fodbold/bt-har-beso...re-mange-gange

Naturligvis skal man ikke ty til vold, men jeg er fan af at ser man et hold som er ugideligt, og virker totalt umotiveret - så skal de have det af vide face to face. God stil at troppe ned på træningsanlægget 40 mand, og ytre sig om de præstationer man ser på banen. Helt fair til den løn de får i vores klub. Efterspillet og reaktionerne fra cyprioterne (eller skal jeg sige grækerne, som de kan vil henvises til) det er selvfølgelig totalt uacceptabelt, pinligt og sygt.

Vores hold har set mættet, uinspireret og ligeglade ud i mange kampe. Mit spørgsmål til jer; Er det sådan en kultur man skal have før det sætter gang i klubbens spillere? Når spillere acceptere at trække den stribede trøje over hovedet, så acceptere de også muligheden for et fanoptog på træningsanlægget, hvor der bliver ytret omkring vores utilfredshed til spillernes indsats? (Ingen vold, ingen personlig hetz, ingen diskriminerende tilråb osv.) men opmærksomgøre spillerne at vi ikke acceptere den indsats? Kunne det være en mulighed.. Jeg synes det er interessant læsning med deres kultur.

Comment

Working...
                                X