Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    På den anden side er det også meget svært, at klare sig godt i de første mange kampe, når holdet ikke er komplet og sammenspillet. Der er spillet 6 kampe når vinduet lukker. Læg dertil 4-5 kampe inden helt nye spillere er kommet ordentligt ind på holdet. 1/3 af sæsonen er spillet og man kan godt droppe at gøre sig forhåbninger om en top 3 placering.

    Det er naturligvis ikke så aktuelt for OB nu, men der skal arbejdes henimod at man har truppen klar meget tidligere, så man kan få en optimal start på sæsonen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      jeg tror at vi henter 3 stk inden 1/9. Om N'Goo eller en lejet er i mellem ved jeg ikke. Men syntes godt nok det er trist at stå i den lorte situation her uden nogen reele boksangribere pt. Det er simpelthen uansvarligt at lade det komme her til uden at være på forkant med tingene.
      Jeg forstår salget af Bash. Men kunne FCK/OB ikke have ventet 1-3 med at lukke handlen? I hans fysiske tilstand pt kommer han da ikke til at gøre den store forskel i deres stærkt besatte trup.
      Jeg havde også foretrukket, man havde ventet med salget, men det er jo også et spørgsmål om at føle efter, hvornår det er rigtigt at slå til. FCK har formentlig presset på. Måske - det er bare en gisning - har OB været nervøs for, at Kadrii ikke kunne klare at spille ret meget her i starten og derfor ville falde i værdi.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
        Jeg ved ikke, om du læser rigtigt mellem linjerne, men krydser fingre for dine læseevner:-)

        Det er i hvert fald en klar udmelding fra JH. En udmelding der ikke efterlader tvivl om, at der bliver arbejdet hårdt på sagen - i modsætning til den forestilling nogle brugere herinde gjorde sig i går ovenpå indslaget i TV2Fyn. Jeg tror, det er en svær balancegang, hvornår man skal slå til og købe, fordi OB formentlig nærmest ikke har penge at købe for og jo tidligere i transfervinduet man køber, desto dyrere er det, hvilket vil have indflydelse på kvaliteten af den spiller, man kan købe.

        JHs udmeldinger ift salget af Kadrii er også meget fornuftige. Blandt andet fremhæver han, at Kadrii ikke har haft fuld spilletid endnu efter sin skade. Senest forekommer det mig, at der var en melding om, at der var lidt bøvl med knæet efter den sidste træningskamp mod Silkeborg, hvor han vist blev skiftet ud i pausen.
        Det er vel ikke forkert at antage at man er så langt i processen at man har nogle navne man arbejder hen imod . Man har længe vidst at vi stod til at skulle af med Skoubo og Mos , allerede der skulle man gerne for længe siden have udset sig et par spillere og tror også at man vidste at et salg af Bash ville komme nu bla fordi FCK tidligere har været ude med snøren .
        Lad os sige at vi kan spare 1 mill ved at vente med et køb , det er som sådan også fint men hvor meget koster det i den anden ende hvis vi kommer skidt fra start ? Det kan koste tilskuere , tv penge og i værste fald at en given spiller vælger en anden klub . Det kan også gøre det endnu sværere at spille en ny spiller ind på et hold i modgang , det er jo ikke et helvedes let startprogram vi har bortset fra kampen i dag . Vi har i de seneste sæsoner ikke set meget bevis på at det er en mental stærkt trup vi har og frygter hvad en dårlig start kan gøre .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Det er vel ikke forkert at antage at man er så langt i processen at man har nogle navne man arbejder hen imod . Man har længe vidst at vi stod til at skulle af med Skoubo og Mos , allerede der skulle man gerne for længe siden have udset sig et par spillere og tror også at man vidste at et salg af Bash ville komme nu bla fordi FCK tidligere har været ude med snøren .
          Lad os sige at vi kan spare 1 mill ved at vente med et køb , det er som sådan også fint men hvor meget koster det i den anden ende hvis vi kommer skidt fra start ? Det kan koste tilskuere , tv penge og i værste fald at en given spiller vælger en anden klub . Det kan også gøre det endnu sværere at spille en ny spiller ind på et hold i modgang , det er jo ikke et helvedes let startprogram vi har bortset fra kampen i dag . Vi har i de seneste sæsoner ikke set meget bevis på at det er en mental stærkt trup vi har og frygter hvad en dårlig start kan gøre .
          Vi er ikke uenige i, at det havde været optimalt at have en angriber klar nu. Men det er vel en vurdering af, hvad vi kan få for de få penge, vi har.

          Det er dyrt at være fattig. Det kan godt være det hurtigt koster en million kroner ikke at have en angriber på plads ved sæsonstart. Men vi kan jo ikke bare sige, at vi ved, vi kan tabe den million, så den million smider vi oveni nu og betaler fx Viborg de 5 millioner, de forlanger for Thomas Dalgaard. Alternativet til at vente og købe fx Dalgaard til en lavere pris er, at vi køber en spiller nu inden for det budget, vi har. Da vi ikke har råd til Dalgaard nu, må vi købe en, der er dårligere - og det vurderer man formentlig ikke vil være gavnligt på lang sigt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            På den anden side er det også meget svært, at klare sig godt i de første mange kampe, når holdet ikke er komplet og sammenspillet. Der er spillet 6 kampe når vinduet lukker. Læg dertil 4-5 kampe inden helt nye spillere er kommet ordentligt ind på holdet. 1/3 af sæsonen er spillet og man kan godt droppe at gøre sig forhåbninger om en top 3 placering.

            Det er naturligvis ikke så aktuelt for OB nu, men der skal arbejdes henimod at man har truppen klar meget tidligere, så man kan få en optimal start på sæsonen.
            Enig .
            Er helt på det rene med vi ikke ejer kongens mønt . Men netop derfor er det imo endnu vigtigere at have rette spillere på rette pladser for at skabe et så stærkt hold som muligt , da der ikke er råd til bare at hente en ny spiller i næste vindue . Det er ej heller godt for TB's ønskede kontinuitet at der skal rokeres rundt runde efter runde fordi der bliver købt forkert ind , vores midtbane sejlede slemt defensivt og hvad gjorde JH , jo han købte COB . Vi brugte et utal af kampe på projekt venstre back og har måske nu fundet løsningen i JBL . Man har længe vidst at Ruud stoppede nu , hvad gør JH ? Jamen han henter da en kantspiller ud fra sit gode netværk så vi igen har et omskolingsprojekt at slås med .

            Undskyldningen hedder økonomi , derfor acceptere mange tingenes tilstand . Kig til Esbjerg ( da de ikke havde penge for ikke så længe siden ) AaB , Sønderjyske , FCV og andre med få penge , de laver altså ikke så mange fejlkøb/ lappeløsninger eller lejer spillere som lige er kommet fra en lang skade og derfor skal bruge 3/4 af lejetiden på at komme bare tæt på en brugbar form .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Undrer mig over, at der er så stor hype om Dalgaard! Ja, vi mangler i høj grad angribere, men at tro at han er den nye Messias kunne godt betyde mange skuffelser!
              Jeg ved, at han før sidste sæson havde et tilbud fra Aab, som han afslog, da han ønskede at være "stjernen" i Viborg, mens han i AaB ville være en i mængden!
              Med tanke på, hvor mange herinde der har svinet Utaka for primadonna nykker, så kunne dette blive værre:-) Jeg anser ihvertfald Utaka for en væsentlig bedre fodboldspiller end Dalgaard. Der må kunne findes noget der er bedre!
              Men har JH det rette netværk? Jeg tvivler!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
                Undrer mig over, at der er så stor hype om Dalgaard! Ja, vi mangler i høj grad angribere, men at tro at han er den nye Messias kunne godt betyde mange skuffelser!
                Jeg ved, at han før sidste sæson havde et tilbud fra Aab, som han afslog, da han ønskede at være "stjernen" i Viborg, mens han i AaB ville være en i mængden!
                Med tanke på, hvor mange herinde der har svinet Utaka for primadonna nykker, så kunne dette blive værre:-) Jeg anser ihvertfald Utaka for en væsentlig bedre fodboldspiller end Dalgaard. Der må kunne findes noget der er bedre!
                Men har JH det rette netværk? Jeg tvivler!
                Er der stor hype om Dalgaard?

                Jeg vil være fint tilfreds, men ikke ellevild, hvis vi får ham.

                Jeg ville blive mere begejstret for fx Patrick Mortensen. Han har godt nok ikke leveret på samme niveau i superligaen, men potentialet er der tilsyneladende, og der er meget mere udviklingsperspektiv i ham. Er måske lidt romantiker - men jeg kan godt lide tanken om, at spillerne udvikler sig mens de er her og ikke bare udfylder huller et år eller to.
                Last edited by OB er Gud; 20-07-2014, 09:02.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  I dagens avis siger JH at med salget af BK jagter han ikke en men 2 angribere til truppen. Indtil den/de rigtige angribere er fundet er det rokeringer af det øvrige "personale" i truppen der klare opgaverne de kommende runder. Det er samtidig klart at der skal så mange point kontoen som muligt, siger han.
                  HVIS jeg forsøger at læse mellem linierne i artiklen kan det måske forstås som at er spillet godt og med liden effekt foran modstanderens mål er der en næsten en spiller i hus som der "bare" skal trykkes på "go-knappen" til at bruge lidt ekstra penge på at hente nu, i stedet for om 5-6 uger. Jeg tror også at N'Goo bliver hentet ind som anden angriber eller "supersub" til at knække modstanderen med sin enorme fysik og relativt gode teknik og hurtighed.
                  Hvorfor skulle det blive billigere om 5-6 uger hvor sælger ved at vi er mere desperate end nogensinde .. VIFF taber f.eks. ikke noget på at ikke at sælge Dalgaard til OB men OB taber en hel masse hvis ikke der bliver hentet angribere .. det vil alt andet lige vægte til sælgers fordel .. som det altid gør når efterspørgsel er højere end udbuddet...

                  Når det så er sagt så er det jo ikke første gang at OB starter en sæson uden angribere ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                    Vi er ikke uenige i, at det havde været optimalt at have en angriber klar nu. Men det er vel en vurdering af, hvad vi kan få for de få penge, vi har.

                    Det er dyrt at være fattig. Det kan godt være det hurtigt koster en million kroner ikke at have en angriber på plads ved sæsonstart. Men vi kan jo ikke bare sige, at vi ved, vi kan tabe den million, så den million smider vi oveni nu og betaler fx Viborg de 5 millioner, de forlanger for Thomas Dalgaard. Alternativet til at vente og købe fx Dalgaard til en lavere pris er, at vi køber en spiller nu inden for det budget, vi har. Da vi ikke har råd til Dalgaard nu, må vi købe en, der er dårligere - og det vurderer man formentlig ikke vil være gavnligt på lang sigt.
                    Vi har i lang tid vidst at vi ville stå i denne situation nu det er ikke nyt for nogle at Skoubo og Mos havde kontrakt og leje ophør , ej heller er det særligt overraskende at Bash skulle sælges nu hvis man skulle have lidt penge for ham det salg var under opsejling allerede i vinter . Derfor skulle man med lidt forudseenhed gerne have fundet frem til nogle navne og helst også have udset sig måske 2-4 spillere som har de rette evner og ville passe ind og ligger inde for vores økonomiske råderum og som man kunne slå til på omgående hvis der kom penge i kassen via salg . Man skulle også gerne være så langt at man har loddet stemningen i de enkelte spilleres klubber og derfor have lavet de indledende forhandlinger også med de enkelte spillere for at vide om de overhovedet er interesseret .
                    Det er jo et længe kendt problem med den manglende angriber og ingen ny og overraskende situation .
                    Jeg håber at man har udset sig andre end T.D .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                      Er der stor hype om Dalgaard?

                      Jeg vil være fint tilfreds, men ikke ellevild, hvis vi får ham.

                      Jeg ville blive mere begejstret for fx Patrick Mortensen. Han har godt nok ikke leveret på samme niveau i superligaen, men potentialet er der tilsyneladende, og der er meget mere udviklingsperspektiv i ham. Er måske lidt romantiker - men jeg kan godt lide tanken om, at spillerne udvikler sig mens de er her og ikke bare udfylder huller et år eller to.
                      hvorfor ikke begge to? og gerne en mere....allerede inden kadrii blev solgt skulle vi vel reelt have 2 angribere ind, så håber da i den grad der arbejdes på at bringe 3 mand ind.

                      Men ellers enig mht Dalgaard - ellevild nej - men manden kan score mål, og det mangler vi i den grad så han ville pynte gevaldigt på angrebet

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                        Er der stor hype om Dalgaard?

                        Jeg vil være fint tilfreds, men ikke ellevild, hvis vi får ham.

                        Jeg ville blive mere begejstret for fx Patrick Mortensen. Han har godt nok ikke leveret på samme niveau i superligaen, men potentialet er der tilsyneladende, og der er meget mere udviklingsperspektiv i ham. Er måske lidt romantiker - men jeg kan godt lide tanken om, at spillerne udvikler sig mens de er her og ikke bare udfylder huller et år eller to.
                        Enig i, at Patrick Mortensen ville være spændende som udviklingsspiller, men der skal stadig hentes en etableret bomber, hvis "projektet" skal tages alvorligt. Den nuværende trup er ikke til en forbedring af 8. pladsen!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Vi har i lang tid vidst at vi ville stå i denne situation nu det er ikke nyt for nogle at Skoubo og Mos havde kontrakt og leje ophør , ej heller er det særligt overraskende at Bash skulle sælges nu hvis man skulle have lidt penge for ham det salg var under opsejling allerede i vinter . Derfor skulle man med lidt forudseenhed gerne have fundet frem til nogle navne og helst også have udset sig måske 2-4 spillere som har de rette evner og ville passe ind og ligger inde for vores økonomiske råderum og som man kunne slå til på omgående hvis der kom penge i kassen via salg . Man skulle også gerne være så langt at man har loddet stemningen i de enkelte spilleres klubber og derfor have lavet de indledende forhandlinger også med de enkelte spillere for at vide om de overhovedet er interesseret .
                          Det er jo et længe kendt problem med den manglende angriber og ingen ny og overraskende situation .
                          Jeg håber at man har udset sig andre end T.D .
                          Jeg vil tro, man har en liste med mere end 2-4 spillere på nuværende tidspunkt og formentlig har haft det gennem flere måneder. Alt andet ville være uprofessionelt. Dem vi gerne vil have har vi nok ikke råd til lige nu. Derfor venter man i stedet for at købe den næst- eller tredjebedste med det samme.

                          Hvis Viborg er kyniske og er ligeglad med om TD bare gerne vil væk, så falder hans pris givetvis ikke. Men er de nervøse for, hvad det vil betyde for stemningen i truppen, hvis de beholder ham, så er de formentlig mere villige til at sælge, og jo nærmere vi kommer transferdeadline, desto større er sandsynligheden for, at de vil gå ned i pris.

                          Patrick Mortensens situation i Lyngby minder om Kadriis i OB. Han har meldt ud, han gerne vil videre. Hvis Lyngby skal nå at tjene på ham, skal de sælge i dette vindue. Derfor vil de formentlig også kunne presses i pris på et tidspunkt, fordi de kan blive nervøse for, om de kan få penge for en spiller, der alligevel er væk senest om et år.

                          Mange andre spillere og klubber står sikkert i en lignende situation. Jeg er sikker på OB er opmærksom på, hvor der er mulighed for at få mest valuta for de sparsomme penge, klubben har.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            hvorfor ikke begge to? og gerne en mere....allerede inden kadrii blev solgt skulle vi vel reelt have 2 angribere ind, så håber da i den grad der arbejdes på at bringe 3 mand ind.

                            Men ellers enig mht Dalgaard - ellevild nej - men manden kan score mål, og det mangler vi i den grad så han ville pynte gevaldigt på angrebet
                            Fordi jeg hellere vil have PM og en anden:-)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
                              Enig i, at Patrick Mortensen ville være spændende som udviklingsspiller, men der skal stadig hentes en etableret bomber, hvis "projektet" skal tages alvorligt. Den nuværende trup er ikke til en forbedring af 8. pladsen!
                              Faktisk enig i, at spiller vi sæsonen igennem med det vi har nu, bliver vi ikke bedre end nr. 8 og kunne bestemt godt frygte det der er værre. Omvendt så er niveauet samlet set under et på målmand, forsvar og midtbane, med styrke og svagheder, altså ikke meget ringere end Aab, EFB og FCM.

                              Alt afhænger af øjnene der ser og jeg har ikke sagt vi kunne nå Aab til sokkeholderne sidste år, men der fik de også alt optimeret. Nu kan vi pille Kusk væk - Patrick Kristensen, Kenneth Emil, Thelander, altså det er da helt fint, men ikke fantastisk.

                              EFB: Ryan, Gomes, Jeppe Andersen, HH.

                              FCM: Haugaard, Lauridsen, Bak bak bak, Banggaard

                              Altså får vi det sat rigtigt sammen oppe foran, behøver vi altså ikke dukke os specielt.

                              Comment


                                I den mere humoristiske ende, så er der også mulighed for dette "damplokomotiv"

                                Kæft han er stor, forsvarsspillerne må frygte lidt for helbredet når han kommer tromlende


                                http://www.bt.dk/fodbold/se-de-sjove...dlagde-chelsea

                                Comment

                                Working...
                                X