Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jóan Simun Edmundsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mon ikke der har været en klub på banen som ville købe Edmundsson, hvor han så har takket nej, måske på grund af lønnen. Samtidig har OB nok afløseren klar i kulissen til at skrive under når Edmundsson er solgt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Super :)
      Men hedder den så ikke 3 ud af 9? Hvoraf Makrini, og til dels Izu er salg. Er umiddelbart de data jeg kan finde..
      http://www.soccerbase.com/teams/team...Tabs=transfers
      Mig bekendt henter vi i de to første vinduer:

      Michael Falkesgaard
      Rasmus Festersen
      Oliver Lund
      Matti Lund Nielsen
      Michael Tørnes
      Mohamed El Makrini
      Anders K. Jacobsen
      Maksym Koval
      Frederik Tingager
      Izunna Uzochukwu
      Jóan Símun Edmundsson
      Sten Grytebust

      Grytebust var jo reelt efter vinduet var lukket, så måske skal den hedde 2/11, men jeg har talt ham med her.

      Grundlæggende synes jeg problemet er, at lige fra JHs indtog i klubben har der været en nedtoning af vigtigheden af scouting og brug af ressourcer i rekruttering af spillere(fyringen af Nedergaard bl.a.). Det førte til nogle rigtigt dårlige transfervinduer. Da Kent så kom ind, skulle det så indvarsle en ny tid, hvor det skulle blive nemmere at finde de rigtige spillere, fordi at man rekrutterede til en helt bestemt stil og kunne trække på nogle tidligere relationer. Da resultaterne så begyndte at udeblive fik vi afvide, at det er fordi, at ting tager tid, og den kontinuitet vi fastholder ved ikke at lave ændringer og udskiftninger, skal komme os til gode på et senere tidspunkt.

      Nu kan vi jo så se, hvad den "kontinuitet" rent faktisk betyder. Den betyder ikke en skid, for vi skifter lige så heftigt ud som de fleste andre klubber. Er de 9/12 blevet skiftet, fordi at der har været successer og flere gode salg i mellem? Nej, det kan man vidst ikke tillade sig at sige. Ret beset er Tingager vel den eneste rigtigt positive historie af de 9, når vi ser på, hvad vi fik ud af ham på banen og har kunne sælge ham videre for.

      Til sommer står vi der så igen. I sommeren 2016 hentede vi:

      João Pereira
      Rasmus Jönsson
      Mathias Thrane
      Kenneth Emil Petersen
      Jeppe Tverskov
      Nana Welbeck

      Af de 6 spillere, forventer jeg ikke, at der er mere end tre af dem der kommer til at spille en rolle i OB næste sæson. Det er vel også inden for sandsynlighedens grænser, at det kun er KEP og Tverskov. Igen ligner det en udskiftning på mindst 50% inden for bare to år, og igen er der ikke mange positive historier at berette om. Når man har brugt så lang tid på at spille på sin "Kontinuitets-tromme", og så ender op med sådan en udvikling her, så bliver det efterhånden ret evident, at kejseren ikke har noget tøj på.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
        Ja, det må jeg nok sige. Jeg synes godt nok, han lignede en mand, der mente det, da han sagde det. Men det er jo svært at vide, om grunden er, at han faktisk gerne vil væk, eller om den tilbudte kontrakt bare var så dårlig, at det ikke giver mening at blive.
        Det er jo ved salg og konteaktforlængelser at agenten skal tjene sine penge. Han agerer ikke altid efter hvad der er bedst for spilleren. Så i virkeligheden kan det være agenten der sigter urimeligt højt.
        Men det er klart at det mest sandsynligvis er at JH er for nærig. Vil dog give ham at Joan ikke ligefrem har spillet som en der burde få stor lønforhøjelse.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Uden Joans mål og assists i hele forrige sæson, så spillede OB i 1.division i dag, indiskutabelt! Taktikken synes at være, at kyse Joan til at finde en ny klub nu og her, så OB kan få nogle transferkroner for ham, da han ellers kun har udsigt til et halvår på bænken. Sagen er jo den, at om et halvt år scorer Joan det hele selv på signon-fee og OB får intet. Allerede inden denne sæson startede meldte Joan klart ud, at han gerne ville forlænge. Jesper Hansen har bare ment at han kunne forsætte med Joan kontrakten ud til den løn der blev forhandlet på plads med Joan som et ubeskrevet blad fra 1.division tilbage i 2016. I stedet for at honorere manden som OBs med afstand vigtigste offensive kort! Joan skal da bare snakke kontrakt med en ny klub gældende fra sommer 2018, og trække den beskedne løn han får i OB frem der til. Så får OB nul kroner for ham og en lang næse! Joan har så meldt ud til Kent Nielsen, at han kan regne med 100% indsats fra Joans side, hvis der skulle blive brug for ham, og det ville han jo næppe gøre, hvis han fornemmede at KN var en del af det der foregår her og nu! Joan har ikke ramt niveauet i indeværende sæson, og alligevel har begge hans scoringer været pointgivende.., men det kan hurtigt blive et langt forår for OBs vedkommende med den strategi Jesper Hansen kører pt. Det behøver man faktisk ikke at huske langt tilbage i tid for at øjne..

          Comment


            Uanset hvad der er op og ned på den her historie, så er det ikke super fedt ikke at tage en spiller med på træningslejr, med mindre begge parter er klar på snarligt salg/leje. I min bog er det ikke ok, med mindre Edmundsson virkelig havde lavet noget lort, og i så tilfælde havde han vel næppe spillet træningskamp. At man er uenig om en kontrakt bør ikke føre til strafaktion.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Det var mig, og jeg havde ærligt talt ikke regnet med det skulle være sådan. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er foregået, og uoverensstemmelserne kan have nået et niveau, hvor man har været nødt til at reagere som man gør. Ellers er der som han selv siger intet belæg for at han skal finde en ny klub fremfor de andre, som i højere grad er ubrugelige.
              Jeg tænker der må være mere til den historie end at man ikke er enige. Måske er det en vanvittig transfer taktik. Joan vil væk, og der fakes en kontrovers, som gør interesserede klar over han er serveret på et sølvfad
              Klubben er vel forpligtiget til at behandle spilleren med respekt, om ikke andet så moralsk ... så længe han er på kontrakt.
              Jeg er nu ikke overrasket da vi har set det så mange gange, det er en beskidt branche (og man kan ikke just sige at OB ellers holder sig tilbage i forhold til "tvivlsom adfærd").
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Uden Joans mål og assists i hele forrige sæson, så spillede OB i 1.division i dag, indiskutabelt! Taktikken synes at være, at kyse Joan til at finde en ny klub nu og her, så OB kan få nogle transferkroner for ham, da han ellers kun har udsigt til et halvår på bænken. Sagen er jo den, at om et halvt år scorer Joan det hele selv på signon-fee og OB får intet. Allerede inden denne sæson startede meldte Joan klart ud, at han gerne ville forlænge. Jesper Hansen har bare ment at han kunne forsætte med Joan kontrakten ud til den løn der blev forhandlet på plads med Joan som et ubeskrevet blad fra 1.division tilbage i 2016. I stedet for at honorere manden som OBs med afstand vigtigste offensive kort! Joan skal da bare snakke kontrakt med en ny klub gældende fra sommer 2018, og trække den beskedne løn han får i OB frem der til. Så får OB nul kroner for ham og en lang næse! Joan har så meldt ud til Kent Nielsen, at han kan regne med 100% indsats fra Joans side, hvis der skulle blive brug for ham, og det ville han jo næppe gøre, hvis han fornemmede at KN var en del af det der foregår her og nu! Joan har ikke ramt niveauet i indeværende sæson, og alligevel har begge hans scoringer været pointgivende.., men det kan hurtigt blive et langt forår for OBs vedkommende med den strategi Jesper Hansen kører pt. Det behøver man faktisk ikke at huske langt tilbage i tid for at øjne..
                Men som du skriver, så har han slet ikke ramt niveau i efteråret, og han har også virket ufokuseret. Set i det lys kunne jeg nu også sagtens være bekymret for, hvordan han ville præstere i et forår, hvor han mentalt er et helt andet sted.
                Hvis det er sådan, at Kent og Jesper ser på det, så giver det også bedst mening for alle parter at melde klart ud, i stedet for bare at sylte ham totalt i foråret - det virker jo så bare ikke helt som om, at det er blevet afstemt med Joan.

                Comment


                  Syntes det er svært at vurdere hvad der op og ned her. Men det lyder som om at OB er lidt sure på enten beslutningen eller forløbet..
                  Men det bedste der kan ske nu er at han skifter med det samme

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Mig bekendt henter vi i de to første vinduer:

                    Michael Falkesgaard
                    Rasmus Festersen
                    Oliver Lund
                    Matti Lund Nielsen
                    Michael Tørnes
                    Mohamed El Makrini
                    Anders K. Jacobsen
                    Maksym Koval
                    Frederik Tingager
                    Izunna Uzochukwu
                    Jóan Símun Edmundsson
                    Sten Grytebust

                    Grytebust var jo reelt efter vinduet var lukket, så måske skal den hedde 2/11, men jeg har talt ham med her.

                    Grundlæggende synes jeg problemet er, at lige fra JHs indtog i klubben har der været en nedtoning af vigtigheden af scouting og brug af ressourcer i rekruttering af spillere(fyringen af Nedergaard bl.a.). Det førte til nogle rigtigt dårlige transfervinduer. Da Kent så kom ind, skulle det så indvarsle en ny tid, hvor det skulle blive nemmere at finde de rigtige spillere, fordi at man rekrutterede til en helt bestemt stil og kunne trække på nogle tidligere relationer. Da resultaterne så begyndte at udeblive fik vi afvide, at det er fordi, at ting tager tid, og den kontinuitet vi fastholder ved ikke at lave ændringer og udskiftninger, skal komme os til gode på et senere tidspunkt.

                    Nu kan vi jo så se, hvad den "kontinuitet" rent faktisk betyder. Den betyder ikke en skid, for vi skifter lige så heftigt ud som de fleste andre klubber. Er de 9/12 blevet skiftet, fordi at der har været successer og flere gode salg i mellem? Nej, det kan man vidst ikke tillade sig at sige. Ret beset er Tingager vel den eneste rigtigt positive historie af de 9, når vi ser på, hvad vi fik ud af ham på banen og har kunne sælge ham videre for.

                    Til sommer står vi der så igen. I sommeren 2016 hentede vi:

                    João Pereira
                    Rasmus Jönsson
                    Mathias Thrane
                    Kenneth Emil Petersen
                    Jeppe Tverskov
                    Nana Welbeck

                    Af de 6 spillere, forventer jeg ikke, at der er mere end tre af dem der kommer til at spille en rolle i OB næste sæson. Det er vel også inden for sandsynlighedens grænser, at det kun er KEP og Tverskov. Igen ligner det en udskiftning på mindst 50% inden for bare to år, og igen er der ikke mange positive historier at berette om. Når man har brugt så lang tid på at spille på sin "Kontinuitets-tromme", og så ender op med sådan en udvikling her, så bliver det efterhånden ret evident, at kejseren ikke har noget tøj på.
                    Forstår ikke din 9/12. Og synes dot syn er alt for “simpelt” på de oplistede indkøb.

                    Falkesgaard blev købt ind og blev skadet, hvorfor Tørnes blev hentet ind som midlertidig erstatning. Derefter bliver han overhalet af Gryte og ønsker spilletid.

                    Matti Lund blev hentet ind på en kort kontrakt for at se ham an, og man valgte at sige nej. Det kan man så være uenige i, men det giver god mening ligesom det midlertidige løsning med Tørnes.

                    AK, Joan, Fæster og Gryte er her stadig.

                    Makrini og Tingager fik bedre tilbud pga deres præstationer.

                    Izunna lykkedes ikke og Koval er udenfor kategori i dårlig indløb.

                    Det giver nu egentlig en fin kontinuitet, når konteksten for købet/lejen bliver medregnet.

                    Det betyder ikke at jeg synes at JH er en fandens Karl, men ret skal være ret.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                      Forstår ikke din 9/12. Og synes dot syn er alt for “simpelt” på de oplistede indkøb.

                      Falkesgaard blev købt ind og blev skadet, hvorfor Tørnes blev hentet ind som midlertidig erstatning. Derefter bliver han overhalet af Gryte og ønsker spilletid.

                      Matti Lund blev hentet ind på en kort kontrakt for at se ham an, og man valgte at sige nej. Det kan man så være uenige i, men det giver god mening ligesom det midlertidige løsning med Tørnes.

                      AK, Joan, Fæster og Gryte er her stadig.

                      Makrini og Tingager fik bedre tilbud pga deres præstationer.

                      Izunna lykkedes ikke og Koval er udenfor kategori i dårlig indløb.

                      Det giver nu egentlig en fin kontinuitet, når konteksten for købet/lejen bliver medregnet.

                      Det betyder ikke at jeg synes at JH er en fandens Karl, men ret skal være ret.
                      "Forstår ikke din 9/12"

                      Hvordan er det svært at forstå? Joan kommer ikke med på træningslejr og alt tyder på, at han er fortid når vi ser på klubbens udmeldinger. Det gør at vi i så fald har 3 ud af 12 spillere tilbage, hvad er der svært at forstå ved det?

                      At Tørnes og Matti Lund blev hentet på korte kontrakter retfærdiggør da ikke, at det var to fejlskøn. Eller du synes måske, at de var successer i de roller som de udfyldte?

                      El Makrini-salget indkasserede mig bekendt ikke et kæmpe beløb? Han var på ingen måde noget flop, men at betegne ham som en entydig succes sportsligt og økonomisk er i hvert fald heller ikke sandt.

                      Du synes, at det er "fin kontinuitet" at 75% af alle indkøb skal være ude af klubben igen indenfor 2-2½ år? Så må jeg bare erklære uenig, det har intet med kontinuitet at gøre.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Men som du skriver, så har han slet ikke ramt niveau i efteråret, og han har også virket ufokuseret. Set i det lys kunne jeg nu også sagtens være bekymret for, hvordan han ville præstere i et forår, hvor han mentalt er et helt andet sted.
                        Hvis det er sådan, at Kent og Jesper ser på det, så giver det også bedst mening for alle parter at melde klart ud, i stedet for bare at sylte ham totalt i foråret - det virker jo så bare ikke helt som om, at det er blevet afstemt med Joan.


                        vi snakker nok lidt forbi hinanden her.. Joan har ikke ramt noget der ligner niveauet fra sidste sæson. Niveauet, får du til at lyde som ‘niveauet’ til at bestride en plads på holdkortet.. Det var ikke det jeg skrev:) Joan har stadigvæk på sit hidtil laveste niveau i OB-trøjen været kampafgørende, endda i hvertfald i to ombæringer.. På sit bedste niveau i OB trøjen har han bare været klasser over de andre offensive kort! Taber OB mod Helsingør og andre resultater flasker sig imod for OBs vedkommende, så kan vi lynhurtigt stirre et nedrykningsspil i øjnene igen! AC Horsens har styrket sig fornuftigt, og var allerede stærke i efteråret. Kirkevold er stadigvæk i Hobro, og vi kan ikke blive ved med at kalkulere med at FCK underpræsterer. Til gengæld ville et tandløst OB næppe overraske nogen.. Såeh.. Hvis vi bliver en del af nedsrykningsstriden igen, så ved jeg i hvertfald, hvor jeg havde smidt mine penge på en redningsmand! Så er det i min optik at skyde sig selv i foden ikke at give Joan bedste betingelser for at præstere, for der kan meget hurtigt blive brug for hans assistance, forventer i bund og grund ikke andet! Og tvivler, som jeg også skrev, at det er sådan at Kent ser på det, ellers var der vel ingen grund til at Joan at give Kent signal om at han er 100% i OB trøjen, så længe han er på kontrakt i OB.

                        Comment


                          Hvis Joan fryses ude viser det vel bare at OB ikke er værre eller bedre end andre klubber når det gælder at behandle folk “ordentligt”. Jeg tror da også udmærket Joan er klar over spillets regler. Sådan er professionel fodbold.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                            vi snakker nok lidt forbi hinanden her.. Joan har ikke ramt noget der ligner niveauet fra sidste sæson. Niveauet, får du til at lyde som ‘niveauet’ til at bestride en plads på holdkortet.. Det var ikke det jeg skrev:) Joan har stadigvæk på sit hidtil laveste niveau i OB-trøjen været kampafgørende, endda i hvertfald i to ombæringer.. På sit bedste niveau i OB trøjen har han bare været klasser over de andre offensive kort! Taber OB mod Helsingør og andre resultater flasker sig imod for OBs vedkommende, så kan vi lynhurtigt stirre et nedrykningsspil i øjnene igen! AC Horsens har styrket sig fornuftigt, og var allerede stærke i efteråret. Kirkevold er stadigvæk i Hobro, og vi kan ikke blive ved med at kalkulere med at FCK underpræsterer. Til gengæld ville et tandløst OB næppe overraske nogen.. Såeh.. Hvis vi bliver en del af nedsrykningsstriden igen, så ved jeg i hvertfald, hvor jeg havde smidt mine penge på en redningsmand! Så er det i min optik at skyde sig selv i foden ikke at give Joan bedste betingelser for at præstere, for der kan meget hurtigt blive brug for hans assistance, forventer i bund og grund ikke andet! Og tvivler, som jeg også skrev, at det er sådan at Kent ser på det, ellers var der vel ingen grund til at Joan at give Kent signal om at han er 100% i OB trøjen, så længe han er på kontrakt i OB.
                            Jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg tror bare ikke, at jeg ville satse på en umotiveret Joan i det scenarie, som du ridser op der. Og så kan det godt være, at han siger, at han vil yde 100% for OB - det er bare ikke det, han har signaleret, når han har været på banen i efteråret.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg tror bare ikke, at jeg ville satse på en umotiveret Joan i det scenarie, som du ridser op der. Og så kan det godt være, at han siger, at han vil yde 100% for OB - det er bare ikke det, han har signaleret, når han har været på banen i efteråret.
                              ??.. Fordi han ikke har spillet op til niveauet fra sidste sæson? Det har Jønne heller ikke.. er han også umotiveret? AK har fået bedre gang i målscoringen i indeværende sæson, var han umotiveret i forrige sæson? Er Falk umotiveret for tiden i FCK? Var Mukhtar mere motiveret i sidste sæson end i indeværende? Hvad med Tverskov? Er han umotiveret nu og blandt de bedste i efteråret 16’?? Jeg forstår ikke helt dit ræssonement! Det går op og ned for alle spillere, så hvorfor skulle Joan være en undtagelse? To fantastiske halvsæsoner og en der slet ikke kunne leve op til forventningerne deraf..

                              For mig handler det om, hvem der har de fodboldmæssige kvaliteter til at hive endnu en sæson hjem i SL, som menuen meget hurtigt kan stå på for OBs vedkommende.. For Joans vedkommende har efteråret været skuffende, ingen tvivl! Mon ikke han også er stålsat på at ‘sælge’ sig selv i foråret? Enten til en bedre kontrakt i OB eller i udlandet/andetsteds? At Joan og OB ikke kunne blive enige, kan vel ligevel skyldes det økonomiske.. Hvis han vil til udlandet, så skal han finde formen fra forrige sæson frem igen, og den form kan OB i den grad lukrere på, faktisk tror jeg på top 6, hvis det skete. Nu tror jeg mere på nedryksspøgelset, hånden på hjertet..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                                ??.. Fordi han ikke har spillet op til niveauet fra sidste sæson? Det har Jønne heller ikke.. er han også umotiveret? AK har fået bedre gang i målscoringen i indeværende sæson, var han umotiveret i forrige sæson? Er Falk umotiveret for tiden i FCK? Var Mukhtar mere motiveret i sidste sæson end i indeværende? Hvad med Tverskov? Er han umotiveret nu og blandt de bedste i efteråret 16’?? Jeg forstår ikke helt dit ræssonement! Det går op og ned for alle spillere, så hvorfor skulle Joan være en undtagelse? To fantastiske halvsæsoner og en der slet ikke kunne leve op til forventningerne deraf..

                                For mig handler det om, hvem der har de fodboldmæssige kvaliteter til at hive endnu en sæson hjem i SL, som menuen meget hurtigt kan stå på for OBs vedkommende.. For Joans vedkommende har efteråret været skuffende, ingen tvivl! Mon ikke han også er stålsat på at ‘sælge’ sig selv i foråret? Enten til en bedre kontrakt i OB eller i udlandet/andetsteds? At Joan og OB ikke kunne blive enige, kan vel ligevel skyldes det økonomiske.. Hvis han vil til udlandet, så skal han finde formen fra forrige sæson frem igen, og den form kan OB i den grad lukrere på, faktisk tror jeg på top 6, hvis det skete. Nu tror jeg mere på nedryksspøgelset, hånden på hjertet..
                                Personligt håber jeg på at det betyder at enten Festersen har set solid ud, at Helenius er ved at ramme niveauet eller at Jønne bliver rykket.. Og så ser jeg ikke Helenius spille. Pt, er kanterne vel Greve og Kløve, så er han i spil til udskifter der eller i angrebet. Så muligheden er der for at de alle falder igennem og han skulle være redningsmand, men at han skulle være forskellen mellem nedrykning eller ej, har jeg på nuværende tidspunkt svært ved at se.

                                Men synes absolut hele sagen er mærkelig og tænker der må være mere i den siden ingen af de andre med kontrakt udløb står i den her situation.

                                Comment

                                Working...
                                X