Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Ja, jeg begynder at tvivle på at de små tyve fodboldfans der har stemt er repræsentative... ,o)
    den ene måling kan vel være lige så god som den næste. Medierne er jo gået totalt i selvsving med målinger kort efter valgudskrivelsen, og igen i dag -hvor rød var gået frem ( meget meget lidt ) det er desværre bare for meget......

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
      Et af de bedste eksempler her fra mit lokalområde er en super behagelig fyr der hedder Ibbo. Ibbo har boet i DK i 21 år og aldrig været arbejdsløs. Han har fire børn. Den yngste hedder Emil, for som Ibbo siger "han er jo født i DK og det eneste forhold han har til fars fødeland, er ferier hos farmor og farfar". Han vil helst have at hans ældste datter får sig en dansk(sindet) kæreste, da hendes fremtid i DK er vigtigere end hans families traditioner. Ibbos motto er "Det handler ikke om religion, men om mennesker". Ibbo er i min bog et beundringsværdigt eksempel på lige dele integration og assimilering. Jeg er stor fan af Ibbo.

      MvT
      Der er mange som Ibbo. Jeg har bl.a. nogle af dem som studerende på læreruddannelsen i (Blaagaard Seminarium), hvor vi har landets højeste andel af to-sprogede lærerstuderende. Mange af dem er ambitiøse: kommer til alle timer, læser alle tekster, spørger altid, hvordan de selv kan gøre mere. Det er jo den meget undervurderede upside ved indvandring: mange har en enorm sult efter anerkendelse og behov for at få uddannelse og job. Og de er ikke forkælede: de ved, at de skal knokle for det. Den type indvandrere har vi mange af, og de er ofte ikke interesserede i at gøre opmærksom på sig selv eller deltage i en debat - de vil bare frem/op i samfundet. De gider ikke være specielle eller 'etniske', og de hader ofte, hvis der bliver diskuteret kultur, for så kan de blive gjort specielle i den samtale. De vil hellere lave matematik, grammatik eller noget mere 'teknisk', for der er man lige, og det handler om at være dygtig.

      Vi har også knapt så positive typer: nogle af dem vælger læreruddannelsen, fordi det ikke kunne blive andet (som en del krid-hvide studerende); ligesom vi har typer, der kan skændes voldsomt om religion ("du må ikke sige noget om min gud!" - øh jo; når faget hedder 'religion', så må jeg sige hvadsomhelst der er fagligt relevant om din gud). Ligesom i samfundsdebatten, så fylder de irriterende typer meget, selvom de er få.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        overvejer selv alternativet lidt. De er nok lidt for hippie glade og....nå ja alternative til min smag - men hold nu op hvor er jeg bare træt af vores politikere.....tror virkeligt ikke jeg klare 3 ugers valgkamp.
        Som jeg skrev tidligere. Dette valg handler om fravalg, ikke om tilvalg. Som sådan et af de mere trøstesløse valg længe.

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Ja, suk. Men tror desværre ikke de andre dage bliver anderledes.

          MvT
          Nu må vi se hvor meget rod der kan graves frem/der er lavet, det er stensikkert nok ikke det sidste nej...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Ærgeligt... og pænt dumt af Løkke. Det er jo ikke sådan at det kan overraske ham at medierne bare sidder klar til at faktachecke hvert ord der kommer ud af munden på ham og Helle...

            Mvh

            MaxHH
            Ja uden tvivl, det er jo næsten det mest ærgerlige/sørgelige, at det forekommer hos en mand/parti der går efter, og også allerede har haft, landets ypperste post... Det er jo heller ikke første gang de fuldstændig glemmer lige at køre et tjek først...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Ærgeligt... og pænt dumt af Løkke. Det er jo ikke sådan at det kan overraske ham at medierne bare sidder klar til at faktachecke hvert ord der kommer ud af munden på ham og Helle...

              Mvh

              MaxHH
              Jeg har da hørt at historien skulle være helt valid og korrekt. Så det er vel ikke dumt af Løkke at gengive noget korrekt?

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                den ene måling kan vel være lige så god som den næste. Medierne er jo gået totalt i selvsving med målinger kort efter valgudskrivelsen, og igen i dag -hvor rød var gået frem ( meget meget lidt ) det er desværre bare for meget......
                Enig. Men der er trods alt forskel på vores måling (med ca. tyve relativt ens fodboldfans) og så mediernes, der har over 1.000 respondenterne fra hele landet og med forskellige aldre, køn, social status. Når det så er sagt, så er det kun målinger, og ingen ved tilnærmelsesvis, hvad det endelig valg bliver.
                Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Jeg har da hørt at historien skulle være helt valid og korrekt. Så det er vel ikke dumt af Løkke at gengive noget korrekt?

                  MvT
                  Personligt er jeg røv-træt af de her 'sager', som bare er enkelthistorier om personer. For hver Fattig-Karina eller Dovne-Robert eller nu Panorama-Johnny(?) man hiver frem, kunne man lige så godt hive en kontanthjælpsmodtager frem, der har søgt hundredevis af jobs og vil tage hvadsomhelst. Ingen af dem beviser noget - heller ikke historierne om 'gode' kontanthjælpsmodtagere; de er bare bekvemme at bruge for sin egen sag. At pressen så går i selvsving over 'troværdighed' på sådan en sag: det er bare ynkeligt. Muligvis vil en kendis om 5 minutter tweete noget om det - uuha da, så er det nok vigtigt. I min røv.

                  Debatten handler om arbejde, hvad det vil sige at være arbejdsløs, hvad det vil sige at yde for at nyde; hvad det vil sige at bidrage til fællesskabet. Den kunne være god at tage.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Personligt er jeg røv-træt af de her 'sager', som bare er enkelthistorier om personer. For hver Fattig-Karina eller Dovne-Robert eller nu Panorama-Johnny(?) man hiver frem, kunne man lige så godt hive en kontanthjælpsmodtager frem, der har søgt hundredevis af jobs og vil tage hvadsomhelst. Ingen af dem beviser noget - heller ikke historierne om 'gode' kontanthjælpsmodtagere; de er bare bekvemme at bruge for sin egen sag. At pressen så går i selvsving over 'troværdighed' på sådan en sag: det er bare ynkeligt. Muligvis vil en kendis om 5 minutter tweete noget om det - uuha da, så er det nok vigtigt. I min røv.

                    Debatten handler om arbejde, hvad det vil sige at være arbejdsløs, hvad det vil sige at yde for at nyde; hvad det vil sige at bidrage til fællesskabet. Den kunne være god at tage.
                    Well spoken. Panorama-Johnny ... *hahahaha, klasse!*
                    Næsten lige så godt som Suzuki-Torben.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                      Jeg har da hørt at historien skulle være helt valid og korrekt. Så det er vel ikke dumt af Løkke at gengive noget korrekt?

                      MvT
                      Tja, historien nåede at køre, og flere har sikkert bemærket sagen, uden at fange at den er annulleret igen. Og det VED Løkke, og havde mulighed for at sikre at dem der skulle bekræfte det stod klar. Igen, at der faktatjekkes kan jo ikke komme bag på ham...

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Tja, historien nåede at køre, og flere har sikkert bemærket sagen, uden at fange at den er annulleret igen. Og det VED Løkke, og havde mulighed for at sikre at dem der skulle bekræfte det stod klar. Igen, at der faktatjekkes kan jo ikke komme bag på ham...
                        sagen er vel ikke annulleret, den er vel bare gammel allerede. Sket er sket for Løkke og Venstre her men den drukner vel i strømmen af nye politiske tiltag og holdninger.
                        Last edited by manner; 29-05-2015, 18:01.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #42
                          Min stemme går til det parti der med størst realisme formår at komme med en plan for at flytte folk fra offentlig forsørgelse til private jobs.
                          Det vil løse så utroligt mange udfordringer ...
                          Jeg har ikke fået tæsket S's valgoplæg igennem endnu men indtil videre mener jeg at LA er de eneste der er kommet med en plan for fremtiden der er mere end varm luft og gode intentioner ...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #43
                            Det der så går helt galt her, det er bla. at Panorama direktøren til sidst må erkende at han ikke ved om oplysningerne er rigtige... Det er rigtigt at han fortalte den til LL, og det er rigtigt at han selv fik den af ham den omtale medarbejder, men han kunne ikke fortælle om det nu rent faktisk også forholdt sig sådan for den medarbejder... Det er der jo ikke noget mærkeligt i, men igen så ser det i sidste ende meget uheldigt ud hvad angår V, for det er jo lige sådan noget der 100 % sikkert vil blive gravet i...

                            Feks. er den nået helt ind på jobcenteret, hvor de i øvrigt ikke kan genkende historien om en person fra den arbejdsplads, men de er selvfølgelig meget interesseret, for det er ikke uvæsentlig om du selv har valgt dig ledig(Tak for den, Lars og ex-chef, må en eller anden tænke..... måske)
                            Ud over det er Panorama direktøren pt. ansat af V-folk i valglampen, det tog medierne 5 min. at finde ud af... Og når der så samtidig dukker ret simple spørgsmål op, som feks. hvornår det er det er sket at han forlod den her arbejdsplads, ja så har man heller ingen svar der... det kunne jo sådan set have været for 2 år siden, hvor taksterne var anderledes...

                            De har jo overhovedet ikke haft det mindste styr over det her valg-stunt, tjekket enderne inden de kastede los... og det kunne have været gjort så nemt...

                            Det er heller ikke længe siden en eller anden special uddannet optrådte på en V reklame, som værende i den branche og selvfølgelig med et positivt V budskab... men hvor det så viste sig at hun godt nok var uddannet som det omtalte, men hun arbejdede ikke i branchen, og var i øvrigt V-medlem...

                            Jeg må indrømme, jeg starter altid lige med at holde mig for næsen når der kommer noget fra V... ja egentlig også alle de andre...

                            Ps. så har jeg i øvrigt valgt at trykke "ved ikke" i trådens afstemning, for ligesom og få alle med...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #44
                              Hehe, så laver V samme nummer med den bagerbutik LL besøgte... De er godt nok ikke for skarpe...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #45
                                På kontanthjælp får du 10.200 før skat, eller lige over 7000 udbetalt. Vis mig ét job, hvor det er en fordel at blive på kontanthjælp?

                                Dagpenge er en anden diskussion, eftersom det er en forsikring, som folk betaler ind til (og som løber tør efter to år). Hvis du er på dagpenge, så har du enten en uddannelse, eller har haft et job der har gjort dig dagpengeberettiget.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X