Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Ærgerligt det hele er startet med om noget er blevet sagt på en virksomhed eller ej... Jeg kan selvfølgelig godt se troværdigheden skal være på plads, men ærgerligt det er sådan noget der har fyldt dag 1...
    Ja, suk. Men tror desværre ikke de andre dage bliver anderledes.

    MvT
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
      @fidusen99/nixcha:

      Her er et postulat, jeg gerne vil høre jeres holding til. Danskerne - over en bred kam - er ikke interesseret i at folk fra andre kulturer skal integreres. Danskerne er - igen over en bred kam - kun rigtig interesseret i folk fra andre kulturer bliver assimileret, ikke integreret.

      (For the record, ikke min egen holdning, men blot ment som indspark til debat).

      MvT
      Det tror jeg i hvert fald en del mener... og det er pænt naivt. Og kedeligt, imo. Jeg er ret glad for variation, og nyder at smage anderledes mad, høre anderledes holdninger, anderledes accenter. Og jeg tror på at det på den lange bane styrker Danmark mere end det svækker os, hvis vi bliver gode til at integrere de mennesker der kommer hertil fra andre lande.

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Ærgerligt det hele er startet med om noget er blevet sagt på en virksomhed eller ej... Jeg kan selvfølgelig godt se troværdigheden skal være på plads, men ærgerligt det er sådan noget der har fyldt dag 1...
        Ærgeligt... og pænt dumt af Løkke. Det er jo ikke sådan at det kan overraske ham at medierne bare sidder klar til at faktachecke hvert ord der kommer ud af munden på ham og Helle...

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          @fidusen99: Virkeligt interessante overvejelser.

          Selv er jeg ræve-rød, men på indvandrings-spørgsmålet er der også i 'min' lejr, som jeg ikke er tilfreds med. Jeg mener, vi er nødt til at skille indvandrerpolitik fra integrationspolitik, og jeg hører hverken SF eller EL have stenene til at tale åbent og konkret om, hvor mange indvandrere vi kan håndtere at få ind i DK, eller hvad krav man skal stille til nye borgere.
          Når folk så er blevet lukket ind, SÅ kan vi snakke integration; og her er min klare holdning, at når man er inde, så kan man ikke være 2.rangsborger. Man bør ikke kunne holde folk i lejre uden rettigheder i årevis - det er helt uanstændigt. Den eneste grund til at vi accepterer det, er fordi vi er trætte af at skændes med hinanden om integration, og vi vil helst lukke øjnene og ønske det væk. Jo før vi forholder os til det og får en ordentlig debat, hvor man ikke stempler hinanden som 'racist' eller 'halal-hippie', bare fordi man har en mening, jo bedre vil tingene kunne blive.
          Jeg mangler også at nogen snart begynder at snakke om hvad vi kan gøre for at afhjælpe folkevandringen, i stedet for at fokusere entydigt på at tvinge den tilbage fra vores kyster... indtil videre har jeg kun hørt Alternativet tage det emne op, men det kan sagtens være mig der har sovet i timen...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
            Hvis valget kun var blandt aktive OB-forum-brugere skulle Alternativet tilsyneladende ikke være nervøs for spærregrænsen ;)
            Alene det de faktisk ser ud til at være et reelt alternativ til de etablerede politikkere, kunne sagtens sikre dem et pænt valg... ,o)

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              @fidusen99/nixcha:

              Her er et postulat, jeg gerne vil høre jeres holding til. Danskerne - over en bred kam - er ikke interesseret i at folk fra andre kulturer skal integreres. Danskerne er - igen over en bred kam - kun rigtig interesseret i folk fra andre kulturer bliver assimileret, ikke integreret.

              (For the record, ikke min egen holdning, men blot ment som indspark til debat).

              MvT
              I min verden der udelukker det ene begreb ikke det andet, at tilpasse sig en ny kultur er noget vi alle behøver gøre hvis vi vælger at flytte et andet sted hen, men i min verden udelukker det ikke at man bliver integreret. Et tænkt eksempel, homoseksualitet, meget tabubelagt i visse lande, nogle steder forfølges homoseksuelle, her i landet er det tilladt og bredt accepteret, det må man i min verden accepterer og tilpasse sig til, at sådan er det, samtidig har man også ret til til at sige hvad man vil uden at skulle frygte for sit liv. Jeg vil derhen, at vi alle tilpasser os heletiden alt efter hvilken kontekst vi befinder os i, det samme må forventes af tilflyttere, og af mig hvis jeg flytter udenlands. Men som skrevet før mener jeg ikke det udelukker at man kan blive integreret, man kan sagtens være en selvstændig del af en helhed, for min skyld må der bygges moskeer på hver en vej i landet, og holdes ramadan hver uge, det ændre i min verden ikke på at det er Danmark jeg bor i. Men omvendt vil jeg ikke finde mig i at visse moskeer, betjenes af imamer udsendt fra Qatar og Saudi Arabien, med det formål, at undergarve den måde vi valgt at leve på kan man som tilflytter acceptere den præmis, så er vi i min verden tilbage ved at være assimileret, du har valgt at tilpasse dig de givne normer, men du har frit slag inden for lovgivningens rammer.
              Last edited by fidusen999; 28-05-2015, 21:09.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
                I min verden der udelukker det ene begreb ikke det andet, at tilpasse sig en ny kultur er noget vi alle behøver gøre hvis vi vælger at flytte et andet sted hen, men i min verden udelukker det ikke at man bliver integreret. Et tænkt eksempel, homoseksualitet, meget tabubelagt i visse lande, nogle steder forfølges homoseksuelle, her i landet er det tilladt og bredt accepteret, det må man i min verden accepterer og tilpasse sig til, at sådan er det, samtidig har også ret til til at sige hvad du vil uden at du skal frygte for dit liv. Jeg vil derhen, at vi alle tilpasser os heletiden alt efter hvilken kontekst vi befinder os i, det samme må forventes af tilflyttere, og af mig hvis jeg flytter udenlands. Men som skrevet før mener jeg ikke det udelukker at man kan blive integreret, man kan sagtens være en selvstændig del af en helhed, for min skyld må der bygges moskeer på hver en vej i landet, og holdes ramadan hver uge, det ændre i min verden ikke på at det er Danmark jeg bor i. Men omvendt vil jeg ikke finde mig i at visse moskeer, betjenes af imamer udsendt fra Qatar og Saudi Arabien, med det formål, at undergarve den måde vi valgt at leve på kan man som tilflytter acceptere den præmis, så er vi i min verden tilbage ved at være assimileret, du har valgt at tilpasse dig de givne normer, men du har frit slag inden for lovgivningens rammer.
                Et af de bedste eksempler her fra mit lokalområde er en super behagelig fyr der hedder Ibbo. Ibbo har boet i DK i 21 år og aldrig været arbejdsløs. Han har fire børn. Den yngste hedder Emil, for som Ibbo siger "han er jo født i DK og det eneste forhold han har til fars fødeland, er ferier hos farmor og farfar". Han vil helst have at hans ældste datter får sig en dansk(sindet) kæreste, da hendes fremtid i DK er vigtigere end hans families traditioner. Ibbos motto er "Det handler ikke om religion, men om mennesker". Ibbo er i min bog et beundringsværdigt eksempel på lige dele integration og assimilering. Jeg er stor fan af Ibbo.

                MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Et af de bedste eksempler her fra mit lokalområde er en super behagelig fyr der hedder Ibbo. Ibbo har boet i DK i 21 år og aldrig været arbejdsløs. Han har fire børn. Den yngste hedder Emil, for som Ibbo siger "han er jo født i DK og det eneste forhold han har til fars fødeland, er ferier hos farmor og farfar". Han vil helst have at hans ældste datter får sig en dansk(sindet) kæreste, da hendes fremtid i DK er vigtigere end hans families traditioner. Ibbos motto er "Det handler ikke om religion, men om mennesker". Ibbo er i min bog et beundringsværdigt eksempel på lige dele integration og assimilering. Jeg er stor fan af Ibbo.

                  MvT
                  Absolut, han har da helt ret. Og jeg tror bestemt at der er mange som ham, vi hører bare ikke om dem, der er flere læsere i Muhammed på 23 der er på kontanthjælp, og tæver sin etnisk danske kæreste hver aften. Det forvrænger bare billedet hos folk der kun oplever verden gennem avisens spalter.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
                    Absolut, han har da helt ret. Og jeg tror bestemt at der er mange som ham, vi hører bare ikke om dem, der er flere læsere i Muhammed på 23 der er på kontanthjælp, og tæver sin etnisk danske kæreste hver aften. Det forvrænger bare billedet hos folk der kun oplever verden gennem avisens spalter.
                    Helt enig. Det er jo ikke lige Ibbo og hans lige man hører om - specielt ikke i en valgtid.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #25
                      Fed afstemning. Alternativet og LA er næsten klar til at danne flertalsregering *LOL*

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
                        Det er lige netop det der kan få mig til at se rødt engang i mellem, der er personer på venstrefløjen, som i mine øjne gerne vil fremstå som super humanister, der siger kom, så går det nok alt sammen. Men som du påpeger så er spørgsmålet også hvor mange kan vi rumme, og det er ikke sagt i frygt for de skal overtage noget som helst, det er sagt udfra et spørgsmål om hvad er kapaciteten, hvad kan vi rent økonomisk rumme, for som jeg også giver dig ret i, så skal man som indvandrer ikke sidde med følelsen af at være andenrangsborger i sit nye land, og nej jeg tror heller ikke det løser noget at opmagasinere folk i lejre for så at sende dem hjem, når tiden er inde. Der er bevist at folk uanset andre forudsætninger og farve, yder bedst og har det bedst, hvis de føler ejerforhold i det fællesskab de er en del af, og det er ligegyldigt om det drejer sig om et boligområde, eller et helt land, desuden skal vi også turde stille krav til hinanden, og udfordre vores egne og andres meninger og holdninger, så flytter vi os allesammen rent menneskeligt. Og som du siger skal almindelige folk, og politikkere i særdeleshed, stoppe med at bekrige hinanden, lige nu personificeret ved Zenia Stampe, der er i gang med at omdanne sin FB profil til en lang krig mod DF, og på den anden front, folk som Mogens Camre, Martin Henriksen, og andre der har parkeret deres hjerne et sted hvor de ikke kan finde den igen, og i stedet sender ligeså perfide angreb i den anden retning. Kunne der findes fælles fodslag, der sendte de mennesker ud der gentagende gange er dømt for kriminalitet og andre spændende ting, tror jeg at man på sige ville kunne minimere DF's indflydelse, da de ganske enkelt ikke ville kunne bruge deres ypperst våben, udlændinge, for jeg tror at DF score mange vælgere på at de andre partier efter mange år med forfejlet integrations politik, endnu ikke har formået at bryde koden, og her har du et parti der tør kalde en skovl og en spade for en spade, at de så gentagende gange går langt over stregen, syntes ikke at være det store problem.
                        Jeg tror muligvis du er den mest intelligente og velreflekterede DF-vælger jeg nogen sinde er stødt på
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #27
                          Må lige dele denne betragtning min kammersjuk kom med:

                          Ven: Er godt nok tvivl om hvad jeg skal stemme denne gang.
                          MvT: Hvilke tanker har du gjort dig?
                          Ven: Ja, altså der er jo nogle politikere forstår at få en vælger som mig afklaret.
                          MvT: Hvordan det?
                          Ven: Jo, nogle gange synes jeg LA lyder helt fornuftigt. Så dukker Joachim B. op og så ved jeg, at jeg ikke skal stemme på dem. Nogle gange, så synes jeg Rad V lyder helt fornuftigt, men så dukker hende Zenia op, så ved jeg det ikke skal være dem. Nogle gange synes jeg DF lyder helt OK, men så dukker ham Martin Henriksen op, og så ved jeg de ikke skal være dem.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                            Fed afstemning. Alternativet og LA er næsten klar til at danne flertalsregering *LOL*

                            MvT
                            overvejer selv alternativet lidt. De er nok lidt for hippie glade og....nå ja alternative til min smag - men hold nu op hvor er jeg bare træt af vores politikere.....tror virkeligt ikke jeg klare 3 ugers valgkamp.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg tror muligvis du er den mest intelligente og velreflekterede DF-vælger jeg nogen sinde er stødt på
                              Det tager jeg som en kompliment, men om jeg vil efter det kommende valg, vil være at betegne som forhenværende DF vælger er ikke utænkeligt, hvis det lykkedes Thulesen Dahl, at give afkald på sit krav om mere vækst i den offentlige sektor og tilslutte sig højrefløjens generelle ønske om nulvækst, til fordel for to grænsebomme, og jeg har set en rigtig negermand som ny nationalsang, så står jeg af. Jeg kan dog se at cirkus DF kommer til Odense i morgen, så jeg vil da møde op og udbede mig en forklaring på, hvornår den populistiske propagandamaskine, begynder at skrive konkrete løsningsforslag nedenunder deres afsindige forslag.
                              Last edited by fidusen999; 28-05-2015, 21:14.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                                Fed afstemning. Alternativet og LA er næsten klar til at danne flertalsregering *LOL*

                                MvT
                                Ja, jeg begynder at tvivle på at de små tyve fodboldfans der har stemt er repræsentative... ,o)

                                Comment

                                Working...
                                X