Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    På kontanthjælp får du 10.200 før skat, eller lige over 7000 udbetalt. Vis mig ét job, hvor det er en fordel at blive på kontanthjælp?

    Dagpenge er en anden diskussion, eftersom det er en forsikring, som folk betaler ind til (og som løber tør efter to år). Hvis du er på dagpenge, så har du enten en uddannelse, eller har haft et job der har gjort dig dagpengeberettiget.
    sagen er jo at de blander andre tilskud ind i debatten, er du enlig forsøger kan du på kontanthjælp få friplads i vuggehaven o.l. det var det samme de gjorde med deres "par på kontant hjælp får over 400.000" stunt - det viste sig så det var 2 voksne, og 3 børn og inkluderede ALT også børnepenge - som alle jo får.
    Det er lavet til at forarge.....og det værste er det virker - og de næsten slipper afsted med det.
    "det skal kunne betale sig at arbejde" - glimrende udsavn for hvem kan egentlig være uenige i det? Problemet som jeg ser det er at de vil drive politik baseret på nogle få eksempler - for du kan sgu altid finde en dovne-robert eller lign. men disse dårlige eksempler går så hen og bliver billedet på ALLE kontanthjælps modtagere der pludselig er dovne og jeg ved ikke hvad. Syntes det er usmageligt - og medierne "hjælper" desværre med til det her.
    Hele tanken er åbenbart at hvis bare vi pisker dem hårdt nok så finder de et arbejde.....kunne det tænkes at der ikke er arbejde at få?
    Forøvrigt er der jo andre måde man kunne gribe det an på - istedet for at skære i kontanthjælpen - som sgutte er særligt høj, man kunne overveje at kigge på jobfradraget - ved at forhøje det kunne man "gøre det mere attraktivt at arbejde" (hvis man køber tesen om at det er derfor folk går arbejdsløse)

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      sagen er jo at de blander andre tilskud ind i debatten, er du enlig forsøger kan du på kontanthjælp få friplads i vuggehaven o.l. det var det samme de gjorde med deres "par på kontant hjælp får over 400.000" stunt - det viste sig så det var 2 voksne, og 3 børn og inkluderede ALT også børnepenge - som alle jo får.
      Det er lavet til at forarge.....og det værste er det virker - og de næsten slipper afsted med det.
      "det skal kunne betale sig at arbejde" - glimrende udsavn for hvem kan egentlig være uenige i det? Problemet som jeg ser det er at de vil drive politik baseret på nogle få eksempler - for du kan sgu altid finde en dovne-robert eller lign. men disse dårlige eksempler går så hen og bliver billedet på ALLE kontanthjælps modtagere der pludselig er dovne og jeg ved ikke hvad. Syntes det er usmageligt - og medierne "hjælper" desværre med til det her.
      Hele tanken er åbenbart at hvis bare vi pisker dem hårdt nok så finder de et arbejde.....kunne det tænkes at der ikke er arbejde at få?
      Forøvrigt er der jo andre måde man kunne gribe det an på - istedet for at skære i kontanthjælpen - som sgutte er særligt høj, man kunne overveje at kigge på jobfradraget - ved at forhøje det kunne man "gøre det mere attraktivt at arbejde" (hvis man køber tesen om at det er derfor folk går arbejdsløse)

      Helt enig, det syntes at være den ultimative løsning, at det kun handler om at sænke kontanthjælpen, så falder arbejdsløsheden. Problemeter jo netop at, politikkerne formår at finde de mest arbejdssky subjekter der overhovedet kan støves op her i kongeriget, og selvfølgelig er der folk der spekulerer i at blive på offentlig forsørgelse i længst mulig tid, men det er jo ikke det nuancerede billede af sandheden. Og som der bliver sagt så er den egentlige kontanthjælp for en enlig ikke særligt høj, godt 10300 pr 2015 mener jeg, og ja den stiger hvis man regner friplads og andre tilskud med ind, til folk som har børn, eller på anden måde berettiget til anden hjælp. Det er ikke noget der kan sætte mit pis i kog, jeg foretrækker et system, hvor man ikke nødvendigvis går helt i hundene selv om man står uden for arbejdsmarkedet,man kan jo hurtigt dræne en person for ressourcer ved at ramme dem på penegepungen, og det kræver da i den grad ressourcer at søge nye jobs, desuden skal man huske at selv om man er i arbejde og eksempelvis er enlig mor, så bortfalder alle offentlige tilskud ikke selv om man egentlig tjener en ok løn. Der er også andre aspekter i det at have et arbejde, udover lønnen, de fleste af os har det vel bedst med at bidrage og ikke lade os forsørge af de offentlige kasser, det aspekt syntes visse dele af de folkevalgte at have glemt. Hvis jeg måtte komme med et forslag til at forbedre systemet og bringe flere mennesker på kontanthjælp i job, skulle man kigge på den måde jobcentrene behandler de ledige, og ja jeg ved at de hander udfra politiske bestemmelser, min opfattelse er at man forsøger at putte folk ned i visse præfabrikerede kasser, og så der igennem regner med at det vil bringe dem tilbage til arbejdsmarkedet, men pointe er at folk af systemet ,inddeles i matchgrupper, og så er det fuldstændig ligegyldigt om de ikke passer helt, de skal i kasser, i stedet for at høre om de selv havde et forslag der kunne hjælpe dem tilbage i arbejde, giv ansvar til den enkelte, så er det min påstand, at så er man som jobsøgende mere interesseret i at gøre noget selv. Desuden kunne man jo kigge på om der ikke var for meget papirarbejde og for lidt borger kontakt i de forskellige jobcentre, det er det jeg hører når jeg spørger ind til det.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
        Helt enig, det syntes at være den ultimative løsning, at det kun handler om at sænke kontanthjælpen, så falder arbejdsløsheden. Problemeter jo netop at, politikkerne formår at finde de mest arbejdssky subjekter der overhovedet kan støves op her i kongeriget, og selvfølgelig er der folk der spekulerer i at blive på offentlig forsørgelse i længst mulig tid, men det er jo ikke det nuancerede billede af sandheden. Og som der bliver sagt så er den egentlige kontanthjælp for en enlig ikke særligt høj, godt 10300 pr 2015 mener jeg, og ja den stiger hvis man regner friplads og andre tilskud med ind, til folk som har børn, eller på anden måde berettiget til anden hjælp. Det er ikke noget der kan sætte mit pis i kog, jeg foretrækker et system, hvor man ikke nødvendigvis går helt i hundene selv om man står uden for arbejdsmarkedet,man kan jo hurtigt dræne en person for ressourcer ved at ramme dem på penegepungen, og det kræver da i den grad ressourcer at søge nye jobs, desuden skal man huske at selv om man er i arbejde og eksempelvis er enlig mor, så bortfalder alle offentlige tilskud ikke selv om man egentlig tjener en ok løn. Der er også andre aspekter i det at have et arbejde, udover lønnen, de fleste af os har det vel bedst med at bidrage og ikke lade os forsørge af de offentlige kasser, det aspekt syntes visse dele af de folkevalgte at have glemt. Hvis jeg måtte komme med et forslag til at forbedre systemet og bringe flere mennesker på kontanthjælp i job, skulle man kigge på den måde jobcentrene behandler de ledige, og ja jeg ved at de hander udfra politiske bestemmelser, min opfattelse er at man forsøger at putte folk ned i visse præfabrikerede kasser, og så der igennem regner med at det vil bringe dem tilbage til arbejdsmarkedet, men pointe er at folk af systemet ,inddeles i matchgrupper, og så er det fuldstændig ligegyldigt om de ikke passer helt, de skal i kasser, i stedet for at høre om de selv havde et forslag der kunne hjælpe dem tilbage i arbejde, giv ansvar til den enkelte, så er det min påstand, at så er man som jobsøgende mere interesseret i at gøre noget selv. Desuden kunne man jo kigge på om der ikke var for meget papirarbejde og for lidt borger kontakt i de forskellige jobcentre, det er det jeg hører når jeg spørger ind til det.
        Helt enig. Vi lever i et velfærdssamfund, og det betyder, at nogle mennesker vil nasse på samfundet. Men det synes jeg absolut ikke skal gå ud over majoriteten af befolkningen.
        Hvis vi sænker kontanthjælpen får de mange tusinde udenfor jobmarkedet det bare betydeligt sværere, hvilket kan gå ud over deres livsstil, hvilket i sidste ende kan koste samfundet dyrt pga. øget risiko for sygdomme, førtidspension og lign.
        Hvis man sænker skatten for at skaffe jobs, får vi de facto færre penge til vores velfærd, hvilket igen kan resultere i øgede udgifter på sigt, da risikoen for sygdomme og lignende forøges.

        Jeg vil markant hellere have et samfund, hvor vi tager os af hinanden, frem for et samfund, hvor de rige har flere penge og de fattige færre.
        Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          #49
          Den her er nu meget sød, og den beskriver meget godt hvad i også siger...

          https://www.youtube.com/watch?v=b9KMVD5NnZQ
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Med ganske få undtagelser har jeg lige siden jeg kunne stemme første gang stemt på S.
            Det valg, hvor Nyrup røg af pinden, havde jeg stemt på de Konservastive, fordi jeg tænkte, der "skulle ske noget nyt". Det fortrød jeg ret hurtigt, og jeg røg tilbage i den røde lejr.
            Ved det seneste valg, granskede jeg meget nøje partiernes partiprogrammer. Og krydset faldt ved SF. Aldrig har jeg dog følt mig så "bollet i røven" af et parti (undskyld mine ord). De gik jo i flere henseender stik modsat deres partiprogram - og fuldt forståeligt blev deres bagland meget trætte af at være i regering. SF får helt sikkert ikke min stemme igen.
            S derimod...ja, hvis der er nogen, der har fået delt valgflæsk ud, så er det da dem. Og de Radikale er nærmest eneherskende med deres "Sådan er det jo så..."-agtige udtalelser. Venstre...ja, ham Løkke-manden bevæger sig gang på gang ud på så dybt vand, at han ikke kan bunde. Utroligt utroværdig er han. DF og LA....jeg takker nej, uden yderligere begrundelse herfor. I det hele taget bliver min stemme ikke blå, idet de peger på Løkke som statsminister, og det dur bare ikke for mig med ham på den post. Havde de blå et brugbart alternativ, kunne jeg godt overveje at støtte den kandidat.

            Som I måske kan tyde ud af det ovenstående, så er jeg ramt af en ufattelig stor politikerlede - den har vel aldrig været større. Der er for mig at se kun ET eneste parti, der er fuldstændigt tro mod deres værdier --->> Enhedslisten. Muligvis vil man anse dem for rablende gale, hvis man nærstuderer deres partiprogram - deres værdigrundlag - men, så langt ud kommer vi heldigvis aldrig. Derimod står de så også for nogle ganske fine ting, synes jeg. Og vigtigst af alt (for mig) - de stemmer aldrig for noget, som er imod deres værdier. Dvs. dem kan man sgu i det mindste regne med, at de ikke laver noget stik modsat af det, de siger, de gerne vil....

            Allerhelst ville jeg give hele systemet en stor fuck-finger, men det vil jo være en spildt stemme, medmindre den blev offentliggjort og bragt i alle medierne. Så, når dette ikke lige er aktuelt, så er jeg ret sikker på, at det er liste Ø, der får glæden af mit kryds.
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #51
              Stem blankt..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Stem blankt..
                Generelt? Eller en kommentar møntet til en person herinde?
                Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                  Generelt? Eller en kommentar møntet til en person herinde?
                  Mon ikke, det var en kommentar til mig? :-)
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    #54
                    Stemmer på rød blok – rød blokburde med den førte politik og radikale som en del af regeringen nok hedde den orange blå og grønne blok.


                    Tror befolkningen prioriterer velfærdssamfundet højeste, frem forsmå skattelettelser, DF er i grunden også et velfærds parti, og sammen med rød blok udgør de 70 %. Uden frygten og modstanden i mod indvandrere ville DF få langtfærre vælgere og rød blok ville have et solidt flertal.


                    Det er marginalt for mange det ikke kan betale sig at arbejde, ser hellere 500 der får for meget end 500 der får alt for lidt til forsørgelse,


                    Eksemplerne er altid taget med dem der har forsørger pligt, her skal man være meget forsigtig så
                    børnene ikke rammes, der kan være mange grunde til kontanthjælp og tilskud, nogle har svært at omstille sig og finde resourcerne, har børn med f.esk ADHD, eller selv psykiske forstyrrelse misbrug eller andet der gør at det er yderst svært at finde fodfæste på arbejdsmarked her er det ikke økonomien der er det afgørende for at finde et job. Enlige over 30 for 9.800 brutto og ca. 7.000 netto . Her er det en økonomisk kæmpe forskel at have et job.


                    Vi må erkende at det kræver nogethelt specielt at få alle ud på arbejdsmarkedet, det er ikke alleder
                    kan udfylde et job i et gartneri eller i et rengøringsfirma. Ældre ledige som eks. Emma på 49 år, med diverse små skavanker vil ikke være attraktiv hvor der kræves hårdt fysisk arbejde, her er det svært at konkurrerer med et ungt frisk stærk menneske fra østeuropa selv om lønnen er det samme. En del af den ældre arbejdsstyrke er heller ikke så omstillingsparate, måske kontor ansat i det samme firma i en årrække og har miste en del af evne til at tage ny teknologi til sig.


                    Er en mindre selvstændig og har haft flere i jobtræning, selv om det er mennesker der kommer med en åben og positiv indstilling, vil det for mange være svært at udfører et arbejde hvor de er deres løn værd, ofte lægger der en masse bag deres situation.
                    Viljen fejler intet, og de er allerede i en svær økonomisk situation, flere har ikke råd til fjernsyn mobil abonnement med mere. At forringe deres økonomiske situation yderligere vil være at træde yderligere på dem.
                    Last edited by Ricardo; 02-06-2015, 12:44.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Stem blankt..
                      Hvorfor ikke bare blive væk..?
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Mon ikke, det var en kommentar til mig? :-)
                        Var også min tanke. Og så er jeg uenig med Plum. For selvom du er dybt i tvivl, er du trods alt afklaret med, at du ikke vil have Lars Løkke som statsminister. Dvs. du har egentlig taget et fravalg af hele højrefløjen. Hvis du stemmer blankt, mister venstrefløjen dermed en stemme. Så hvis jeg var dig, ville jeg tage det mindste 'onde' af de røde partier og stemme på dem.
                        Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Stemmer på rød blok – rød blokburde med den førte politik og radikale som en del af regeringen nok hedde den orange blå og grønne blok.


                          Tror befolkningen prioriterer velfærdssamfundet højeste, frem forsmå skattelettelser, DF er i grunden også et velfærds parti, og sammen med rød blok udgør de 70 %. Uden frygten og modstanden i mod indvandrere ville DF få langtfærre vælgere og rød blok ville have et solidt flertal.


                          Det er marginalt for mange det ikke kan betale sig at arbejde, ser hellere 500 der får for meget end 500 der får alt for lidt til forsørgelse,


                          Eksemplerne er altid taget med dem der har forsørger pligt, her skal man være meget forsigtig så
                          børnene ikke rammes, der kan være mange grunde til kontanthjælp og tilskud, nogle har svært at omstille sig og finde resourcerne, har børn med f.esk ADHD, eller selv psykiske forstyrrelse misbrug eller andet der gør at det er yderst svært at finde fodfæste på arbejdsmarked her er det ikke økonomien der er det afgørende for at finde et job. Enlige over 30 for 9.800 brutto og ca. 7.000 netto . Her er det en økonomisk kæmpe forskel at have et job.


                          Vi må erkende at det kræver nogethelt specielt at få alle ud på arbejdsmarkedet, det er ikke alleder
                          kan udfylde et job i et gartneri eller i et rengøringsfirma. Ældre ledige som eks. Emma på 49 år, med diverse små skavanker vil ikke være attraktiv hvor der kræves hårdt fysisk arbejde, her er det svært at konkurrerer med et ungt frisk stærk menneske fra østeuropa selv om lønnen er det samme. En del af den ældre arbejdsstyrke er heller ikke så omstillingsparate, måske kontor ansat i det samme firma i en årrække og har miste en del af evne til at tage ny teknologi til sig.


                          Er en mindre selvstændig og har haft flere i jobtræning, selv om det er mennesker der kommer med en åben og positiv indstilling, vil det for mange være svært at udfører et arbejde hvor de er deres løn værd, ofte lægger der en masse bag deres situation.
                          Viljen fejler intet, og de er allerede i en svær økonomisk situation, flere har ikke råd til fjernsyn mobil abonnement med mere. At forringe deres økonomiske situation yderligere vil være at træde yderligere på dem.
                          Jeg har aldrig stemt andet end blåt i mit liv, men blå bloks beslutning om at lægge alle æggene i en kurv fyldt med udlændinge og arbejdsløse, og så trampe på den kurv, har for alvor fået mig til at overveje om en rød stemme ikke var bedre end en blå... Og den havde jeg virkelig ikke set komme.

                          Men efter at have set Helle føre blå politik i fire år, overlever mit blå hjerte jo nok en smuttur til den røde side... plus, hvis ikke Løkke bliver statsminister denne gang, bliver han vel endelig tvunget til at gå af, og blå blok ville kunne lede efter en kandidat folket kunne bakke op om, uden at krølle tæer halvdelen af tiden...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Hvorfor ikke bare blive væk..?
                            For mit vedkommende der er der en gigantisk betydning ved at stemme, også selvom det er blankt.
                            I min verden er det at afgive en blank stemme en aktiv handling, der illustrere at ingen af de opstillede har interesse. Men man har stemt og deltaget i valget og bakket op om demokratiet.
                            Bliver man væk, har man ikke deltaget i valget og i min bog heller ikke i demokratiet.

                            MvT
                            Last edited by Marco van Tasten; 03-06-2015, 00:03.
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              #59
                              @obforever

                              Du kan da altid trøste dig med at Johanne er skidesød når hun bliver sur

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Jeg har aldrig stemt andet end blåt i mit liv, men blå bloks beslutning om at lægge alle æggene i en kurv fyldt med udlændinge og arbejdsløse, og så trampe på den kurv, har for alvor fået mig til at overveje om en rød stemme ikke var bedre end en blå... Og den havde jeg virkelig ikke set komme.

                                Men efter at have set Helle føre blå politik i fire år, overlever mit blå hjerte jo nok en smuttur til den røde side... plus, hvis ikke Løkke bliver statsminister denne gang, bliver han vel endelig tvunget til at gå af, og blå blok ville kunne lede efter en kandidat folket kunne bakke op om, uden at krølle tæer halvdelen af tiden...

                                Mvh

                                MaxHH
                                Rigtig godt formuleret og jeg tror der i denne omgang er der virkelig mange blå vælgere der har det på samme måde.
                                Personligt går jeg en del op i politisk historie og jeg elsker virkelig valg, med alt hvad der dertil hører. Men denne gang synes jeg godt nok det er gak, gøjl, pingligt, utjekket og meget andet.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X