Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Historisk set, kan jeg ikke komme i tanke om et valg der hos vælgerne handler mere om fravalg end tilvalg. De to statsministerkandidater står kæmper begge med opbakning. Som det ser ud nu er Løkke Danmarks næste statsminister, men det er kun et lille år siden at han skulle kæmpe for formandsposten. Man må sige, at han er noget af en overlever, men har også fået dybe ridser i lakken. Han kommer også til at kæmpe i en kommende regering, hvis han bliver afhængig af både DF og LA's mandater. Kons står til at blive blå bloks mindste parti, så her er der nok ikke meget hjælp at hente. Flere MF'ere har allerede være ude og skyde tanken om en VO-regering ned, så noget tyder på en et-partisregering. Det virker ikke synderlig stabilt og jeg tror ikke den holder fire år.

    Rød blok er bagud med 4-5%, men mere end det kan hentes, hvis valgkampgenen kommer til at køre knivskarpt frem til det sidste. Ender det med et rødt flertal, kommer Thorning ligeledes til at kæmpe med at få en stabil regering. Der er stadig fløje i S, dog ikke så udbredt som tidligere, men kriser kan altid få den slags til at blusse op. Rad V og S har i valgkampen haft mere og mere kant til hinanden og en ny SR regering virker ikke umiddelbart sandsynlig. Derfor lugter det også her af en et-partisregering, da jeg ikke tror SF igen tør tage de tæsk man får af at være i regering. Det virker ikke synderlig stabilt og jeg tror ikke den holder fire år.

    Så jeg vover pelsen og kalder det nu. Uanset hvem der vinder, så skal vi igen til stemmeurnerne senest i 2017.

    MvT

    EDIT: Vil meget gerne udfordres på mit kald :-)
    Så blev det en ren V-regering og en ret smal en af slagsen. Jeg tror jeg får ret i min antagelse - vi skal til FV igen senest i 2017.

    MvT
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
      Så blev det en ren V-regering og en ret smal en af slagsen. Jeg tror jeg får ret i min antagelse - vi skal til FV igen senest i 2017.

      MvT
      det tror jeg du får helt ret i....men det er jo potentielt også 2½ år - hvis han trækker den til sidst på året - og for en statsminister der lige pt er så upopulær - og som jo reelt tabte valget....så det vel meget godt.

      - jeg havde sgu forventet at han ville strække sig langt for at få DF med i regering - nu tror jeg han får det mere end svært. Og morer/undrer mig en smule over Anders Samuelsens begejstring over udsigterne til de 5% nedsættelse af topskatten......hvor vil han finde de mandater de mangler?? de radikale er ikke store nok, S vil da ikke lege med på det område - og DF.....det kan jeg slet ikke forestille mig.

      Men jaja - så gik der tid med det

      Comment


        Hvor er Dansk Folkeparti dog nogle forbandede kujoner. De vil påstå, at "de kan få mere indflydelse uden for en regering, end indenfor". Hvilket ikke bare er noget vrøvl, det er en direkte løgn.

        På denne måde kan de fortsætte som hidtil med at score point på deres mærkesager, og så i stilhed lægge stemmer til nedskæringer af dagpenge, jagt på arbejdsløse, udsultning af skoler, hospitaler og politiet, mens de samtidigt påstår, at de er imod nedskæringer.

        Kujoner og medløbere. Jeg håber deres vælgere indser, at de har stemt direkte på Løkke+lidt symbolske grænsebomme nu...
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Hvor er Dansk Folkeparti dog nogle forbandede kujoner. De vil påstå, at "de kan få mere indflydelse uden for en regering, end indenfor". Hvilket ikke bare er noget vrøvl, det er en direkte løgn.

          På denne måde kan de fortsætte som hidtil med at score point på deres mærkesager, og så i stilhed lægge stemmer til nedskæringer af dagpenge, jagt på arbejdsløse, udsultning af skoler, hospitaler og politiet, mens de samtidigt påstår, at de er imod nedskæringer.

          Kujoner og medløbere. Jeg håber deres vælgere indser, at de har stemt direkte på Løkke+lidt symbolske grænsebomme nu...
          ja det er godt spin de har gang i der.....men nu ved vi jo ikke hvor meget løkke har været villig til at gå på kompromis for at få dem med i regering.

          Men ja - lægger de stemmer til nedskæringer så må det få konsekvenser.....rød blok har selv lige smagt på "løfterbruds" temaet - og mon ikke de kan huske hvordan den går - og vil smide dne godt og grundigt efter Tulle hvis han går imod sig selv - eks på dagpenge området osv osv.

          De er dygtige toppen i DF - men tror sgu lidt de havde håbet på løkke var blevet størst - havde nok gjort det lettere for dem at sidde på bagperronen.

          Comment


            Ja så er slagsmålet allerede igang, LA stolt over udsigt til sænkelse af topskatten DF skyder det ned med det samme http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...aettet/5625822

            Svært at se hvad LA kan få ud af deres såkaldte afgørende mandater.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
              Ja så er slagsmålet allerede igang, LA stolt over udsigt til sænkelse af topskatten DF skyder det ned med det samme http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...aettet/5625822

              Svært at se hvad LA kan få ud af deres såkaldte afgørende mandater.
              ja - tror nu også mere på flertallet skal hentes hen over midten - V, DF og S...og så bliver det næppe topskatten der bliver kigget på først

              edit: medmindre DF allerede har givet køb på den for at få strammet op på asyl/indvandrings området - LA skulle ihvertfald være klar til håndværker fradrag og asyl pakke nu. Fradraget kunne Løkke nok få igennem hen over midten. Anderledes vil det nok se ud med asyl pakken....så kan da ikke udelukkes at den første stude handel er indgået
              Last edited by mhbp; 27-06-2015, 13:46.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                ja - tror nu også mere på flertallet skal hentes hen over midten - V, DF og S...og så bliver det næppe topskatten der bliver kigget på først

                edit: medmindre DF allerede har givet køb på den for at få strammet op på asyl/indvandrings området - LA skulle ihvertfald være klar til håndværker fradrag og asyl pakke nu. Fradraget kunne Løkke nok få igennem hen over midten. Anderledes vil det nok se ud med asyl pakken....så kan da ikke udelukkes at den første stude handel er indgået
                V og S kan jo klare sig med mindre partier end DF så mon ikke også de kommer ned fra den høje hest når de bliver holdt udenfor de første par aftaler hvor de står og øffer..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  V og S kan jo klare sig med mindre partier end DF så mon ikke også de kommer ned fra den høje hest når de bliver holdt udenfor de første par aftaler hvor de står og øffer..
                  tja tjo.....tænker bare hvis S og V kan blive enige - så vil der næppe være langt til DF - hvis lige vi ser bort fra EU stoffet. Og med de 81 mandater S og V tilsammen kan mønstre skal de have fat i enten LA, Alternativet eller Enhedslisten hvis de kun skal have fat i et enkelt parti. Ellers skal de have fat i min. 2 af de konservative, radikale eller SF.

                  Helt grundlæggende tror jeg der er en ret stor fællesmængde V, S og DF imellem.

                  - så tvivler ret meget på DF bliver holdt ude - det eneste område jeg virkeligt kan se det ske på er igen EU. Ellers tror jeg faktisk de kan komme til at diktere en hel del - for hvad gør Løkke når DF søger over midten og begynder at lege med S og SF på velfærdsområdet? Vil han finde sig i det.

                  Tror vi går en spændende politisk periode i møde....formentlig noget ustabil - og mit gæt vil være relativt kort.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    tja tjo.....tænker bare hvis S og V kan blive enige - så vil der næppe være langt til DF - hvis lige vi ser bort fra EU stoffet. Og med de 81 mandater S og V tilsammen kan mønstre skal de have fat i enten LA, Alternativet eller Enhedslisten hvis de kun skal have fat i et enkelt parti. Ellers skal de have fat i min. 2 af de konservative, radikale eller SF.

                    Helt grundlæggende tror jeg der er en ret stor fællesmængde V, S og DF imellem.

                    - så tvivler ret meget på DF bliver holdt ude - det eneste område jeg virkeligt kan se det ske på er igen EU. Ellers tror jeg faktisk de kan komme til at diktere en hel del - for hvad gør Løkke når DF søger over midten og begynder at lege med S og SF på velfærdsområdet? Vil han finde sig i det.

                    Tror vi går en spændende politisk periode i møde....formentlig noget ustabil - og mit gæt vil være relativt kort.
                    Hørte e Anders Samuelsen igår, han forventer at regeringsgrundlaget skal forhandles igennem som pakker, noget for noget,hvis DF skal have stramninger igennem på flygtninge og udlændinge området, skal LA som belønning for at stemme for, have nedsættelse af topskatten.

                    Der skal så sluges kameler fra begge sider. Pakkeløsningen er nok LA's eneste chance, da der ikke er et flertal for meget af deres politik i folketinget/befolkningen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Hørte e Anders Samuelsen igår, han forventer at regeringsgrundlaget skal forhandles igennem som pakker, noget for noget,hvis DF skal have stramninger igennem på flygtninge og udlændinge området, skal LA som belønning for at stemme for, have nedsættelse af topskatten.

                      Der skal så sluges kameler fra begge sider. Pakkeløsningen er nok LA's eneste chance, da der ikke er et flertal for meget af deres politik i folketinget/befolkningen.
                      ja så skal det nok lige være aslystramningerne.....for ret meget andet vil de kunne finde flertal for henover midten. Men plejer Tulle ikke at være smartere end som så? Hvis han æder den så det da godt nok skidt.

                      Men ja det er nok LAs eneste chance at indgå i nogle noget-for-noget handler

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        tja tjo.....tænker bare hvis S og V kan blive enige - så vil der næppe være langt til DF - hvis lige vi ser bort fra EU stoffet. Og med de 81 mandater S og V tilsammen kan mønstre skal de have fat i enten LA, Alternativet eller Enhedslisten hvis de kun skal have fat i et enkelt parti. Ellers skal de have fat i min. 2 af de konservative, radikale eller SF.

                        Helt grundlæggende tror jeg der er en ret stor fællesmængde V, S og DF imellem.

                        - så tvivler ret meget på DF bliver holdt ude - det eneste område jeg virkeligt kan se det ske på er igen EU. Ellers tror jeg faktisk de kan komme til at diktere en hel del - for hvad gør Løkke når DF søger over midten og begynder at lege med S og SF på velfærdsområdet? Vil han finde sig i det.

                        Tror vi går en spændende politisk periode i møde....formentlig noget ustabil - og mit gæt vil være relativt kort.
                        Men det er jo netop det .. Når Lars tager fat i Mette så går der nok ikke lang tid før at Pape og Østergaard er med for peanuts og hvis Tulle vil med så må han jo til at give sig ... Og når først man har gjort det en gang så ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Men det er jo netop det .. Når Lars tager fat i Mette så går der nok ikke lang tid før at Pape og Østergaard er med for peanuts og hvis Tulle vil med så må han jo til at give sig ... Og når først man har gjort det en gang så ...
                          mulighederne er mange, tror dog ikke Løkke kan og vil parkere dem på sidelinjen og køre hen over midten som Helle gjorde med enhedslisten.....den går ikke i hans nuværende situation. Tror mere på LA risikere at havne uden alt for meget indflydelse - netop fordi fællesmængden V, S og DF imellem er større

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            mulighederne er mange, tror dog ikke Løkke kan og vil parkere dem på sidelinjen og køre hen over midten som Helle gjorde med enhedslisten.....den går ikke i hans nuværende situation. Tror mere på LA risikere at havne uden alt for meget indflydelse - netop fordi fællesmængden V, S og DF imellem er større
                            Hm: det røde, det blå og det gule Socialdemokrati

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Hm: det røde, det blå og det gule Socialdemokrati
                              ja noget i den retning

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                mulighederne er mange, tror dog ikke Løkke kan og vil parkere dem på sidelinjen og køre hen over midten som Helle gjorde med enhedslisten.....den går ikke i hans nuværende situation. Tror mere på LA risikere at havne uden alt for meget indflydelse - netop fordi fællesmængden V, S og DF imellem er større
                                Helt enig men jeg kunne godt forestille mig at der kommer et par mindre aftaler blot for at markere at politik også kan ske uden DF hvis de slet ikke vil bøje sig ... Luften ud af ballonen ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X