Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    (Chris OB) jeg tror så ikke, det kan komme op på et niveau, hvor vi har den klasseforsvarer, som vi så tydeligt har brug for. Jeg ville elske, hvis Kasper Larsen kunne udvikle sig i dén retning. Det tror jeg bare ikke, at han kan.

    Det er nok dér vandene skilles: hvis Kasper Larsen bliver en habil superliga-forsvarer, så er missionen i min optik lykkedes. Talenter behøver jo ikke partout blive solgt i rasende fart til udlandet; jeg ville synes det var super, hvis nogle af dem blev som en del af stammen. Jeg kan fint leve med at være midterhold, hvis man ser vores egne unge udvikle sig, og ser en kamp som i går, hvor vi blev presset og rykket rundt i dele af kampen, men ikke blev mast i stykker. Jeg nyder de 6 points nu og er klar på, at vi hurtigt nok kan komme ned på jorden - og Kasper Larsen skal sikkert nok lave værre fejl end i går. Det er for mig en del af pakken - ellers skal Thorborg sprænge banken købe (endnu) flere erfarne profiler, og det sted har vi ligesom været.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      (Chris OB) jeg tror så ikke, det kan komme op på et niveau, hvor vi har den klasseforsvarer, som vi så tydeligt har brug for. Jeg ville elske, hvis Kasper Larsen kunne udvikle sig i dén retning. Det tror jeg bare ikke, at han kan.

      Det er nok dér vandene skilles: hvis Kasper Larsen bliver en habil superliga-forsvarer, så er missionen i min optik lykkedes. Talenter behøver jo ikke partout blive solgt i rasende fart til udlandet; jeg ville synes det var super, hvis nogle af dem blev som en del af stammen. Jeg kan fint leve med at være midterhold, hvis man ser vores egne unge udvikle sig, og ser en kamp som i går, hvor vi blev presset og rykket rundt i dele af kampen, men ikke blev mast i stykker. Jeg nyder de 6 points nu og er klar på, at vi hurtigt nok kan komme ned på jorden - og Kasper Larsen skal sikkert nok lave værre fejl end i går. Det er for mig en del af pakken - ellers skal Thorborg sprænge banken købe (endnu) flere erfarne profiler, og det sted har vi ligesom været.
      Det er vel også bedre snak end det med, at "hvad er det sket med at bakke om egne talenter"? Det forsvarsspil, jeg har set både individuelt og kollektivt her i starten har, efter min mening, end ikke været til en midterplacering. Det har været til dét, som vi har sluttet på de sidste 4 sæsoner.

      Vi skal jo ikke give alt for lang snor til vores talenter. Vi skal også have ambitioner om at blive bedre. Og ikke være tilfredsse med "bare" at være midterhold. Et dårligt forsvar kan hurtigt sørge for, at end ikke en midterplacering er mulig.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Hvorfor blander du Morten Fevang ind i denne diskussion? Jeg mindes ikke, at jeg har skrevet at H.H.A skulle ha været dårligere end Morten Fevang, men du må da gerne enten finde det sted, hvor jeg har skrevet det, for det har jeg absolut ingen minder om. Det kan godt ske, at jeg har gjort det, jeg husker det bare ikke. Og jeg vil stadig ikke diskutere H.H.A. Han er fortid.

        Kasper Larsen er nutid - og her må det kunne lade sig gøre at have modsatrettede meninger omkring ham, uden at du skal stille hverken min integritet eller mit mentale helbred i spørgsmålstegn. Det synes jeg, ærligt talt, var og er under lavmålet.

        Jeg synes f.eks ikke, du er tosset, fordi du mener noget andet om Kasper Larsen. Eller skriver "jeg anerkender, at du sikkert er et godt menneske alligevel". Kan ikke se, at jeg har skrevet noget, der skulle retfærdiggøre den slags.

        Vi kan roligt tage det her op, når/hvis Kasper Larsen spiller sin første landskamp eller scorer en kontrakt med et Premier League hold. Er bare temmelig sikker på, at ingen af delene kommer til at ske. Kommer jeg til at tage fejl, er det da kun glædeligt for alle parter, og så skal jeg, lige så glædeligt, sluge mine ord og ligge mig fladt ned.

        Men spar mig for det, undskyld, "bullshit" du indledte med. Tak.

        :-)

        MvH ChrisOB
        Kære Chris

        Jeg beklager, at jeg blandede Morten Fevang ind i debatten. Jeg husker blot en debat mellem os to fra 2007, hvor du mente, at Morten Fevang var klasser bedre end HAA. Jeg var og er selv stor fan af Morten Fevang, men jeg mener nu stadigvæk, at HHA var en klasse bedre. Men den diskussion lader vi ligge.

        Og så vil jeg gerne undskylde for, at jeg skrev noget, som kunne sætte spørgsmålstegn ved dine mentale sundhed. Det var ingenlunde mit ønske. Jeg ved, at du er et fornuftigt menneske, og det ændrer min uenighed med dig på området ikke ved!

        Så lad os nu vente og se med Kasper Larsen.
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Kære Chris

          Jeg beklager, at jeg blandede Morten Fevang ind i debatten. Jeg husker blot en debat mellem os to fra 2007, hvor du mente, at Morten Fevang var klasser bedre end HAA. Jeg var og er selv stor fan af Morten Fevang, men jeg mener nu stadigvæk, at HHA var en klasse bedre. Men den diskussion lader vi ligge.

          Og så vil jeg gerne undskylde for, at jeg skrev noget, som kunne sætte spørgsmålstegn ved dine mentale sundhed. Det var ingenlunde mit ønske. Jeg ved, at du er et fornuftigt menneske, og det ændrer min uenighed med dig på området ikke ved!

          Så lad os nu vente og se med Kasper Larsen.
          Jeg husker ikke den debat, det må jeg sgu indrømme. I så fald må jeg virkelig ha' været i mine følelsers vold. ;-)

          Det er jo helt fair at have uenigheder. Men det du skrev var bare ren bashing. Som om du var temmelig bitter. Havde svært ved at se, hvorfor det var nødvendigt.

          Ja, vi får se med Kasper Larsen. I mellemtiden glæder jeg mig over, at han har fået et comeback. For det har han.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det er vel også bedre snak end det med, at "hvad er det sket med at bakke om egne talenter"? Det forsvarsspil, jeg har set både individuelt og kollektivt her i starten har, efter min mening, end ikke været til en midterplacering. Det har været til dét, som vi har sluttet på de sidste 4 sæsoner.

            Vi skal jo ikke give alt for lang snor til vores talenter. Vi skal også have ambitioner om at blive bedre. Og ikke være tilfredsse med "bare" at være midterhold. Et dårligt forsvar kan hurtigt sørge for, at end ikke en midterplacering er mulig.

            MvH ChrisOB
            Jeg er uenig i det fremhævede, det synes jeg er ret sort/hvidt. Og jeg står ved, at når vi pt. har 2 spillere i start-11eren fra egen U-afdeling, så bør en præstation som Kaspers i går efter min mening ikke medføre kritik som 'ikke god nok'. I min optik var det 'godt nok', hvilket ikke er = 'fabelagtigt' eller 'sjældent set bedre'. Det behøver du eller andre så ikke være enige i, men jeg undres stadig over, hvordan Kaspers præstation i går kan blive udlagt så negativt.
            Og jeg synes stadig, det klinger hult at ville talentarbejde, men ikke give 'alt for lang snor'. De unge gutter kommer stensikkert til at lave værre fejl, end dem vi så i går.
            Vi bliver nok ikke enige, og det handler jo også om de ambitioner, du nævner. Her er jeg muligvis for uambitiøs, men ser faktisk midterplacering som både realistisk og ganske OK.

            Comment


              I anden halvdel mod Hobro forsvarede vi os ganske godt. Sikkerheden på midtbanen var også betydelig højere, og der var generelt et bedre koordineret pres. Vores achilleshæl i lang tid har været at fungere som et hold især i presspillet. Hvis blot en spiller ikke deltager, opstår der huller som bolden kan spilles i. Det var primært vores problem mod Brøndby. Individuelt spillede de fleste spillere en god kamp, men som forsvarende kollektiv manglende der koordination. Frem ad banen viste vi flere gode takter, men vi spillede til tider også for febrilsk med hurtige boldtab til følge.

              Vi mangler altså stadig færdigheder som hold, men til gengæld synes jeg, de individuelle kvaliteter blandt spillerne er der til at løfte opgaven - det kræver blot træning og sammenspil. Jeg er vild med kombinationen af vores offensive backs og vores kreative fløje som trækker ind centralt i banen. Faktisk har jeg svært ved at huske, hvordan vi sidst har spillet så underholdende angrebsfodbold. Vi har stadig lidt problem i opspillet og i genpresset - men jeg hører en træner, som hele tiden vil holde sit hold op på det. Jeg har stor tiltro til Kent om, at han vil formå at implementere det på holdet.

              Kasper Larsen ser jeg som tilbage på sit gamle stabile niveau. En så ung forsvarsspiller kan udvikle sig til at blive rigtig god. Jeg "frygter" mere, at vi kommer til at sige farvel til ham, fordi han bliver så god at udenlandske klubber vil ham.

              Og en lille en til ChrisOB - personligt synes jeg, det er synd, at du har så travlt med at dømme visse af vores spillere så hurtigt. Det må være lidt trist for dig selv, at du sjældent kan se udviklingspotentialet - og i stedet for fokuserer på det, du tænker er begrænsninger. Jeg håber også, at hvis en ung gut som Kasper læser med her, at han så lægger større vægt på os fans, der faktisk kan se, hvilket kæmpe talent han er. Han kan stadig udvikle sig - og generelt topper forsvarsspillere lidt senere, men han indgår allerede på et højt niveau - hvor langt op han kan komme - det vil tiden vise.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bolaños Se indlæg
                I anden halvdel mod Hobro forsvarede vi os ganske godt. Sikkerheden på midtbanen var også betydelig højere, og der var generelt et bedre koordineret pres. Vores achilleshæl i lang tid har været at fungere som et hold især i presspillet. Hvis blot en spiller ikke deltager, opstår der huller som bolden kan spilles i. Det var primært vores problem mod Brøndby. Individuelt spillede de fleste spillere en god kamp, men som forsvarende kollektiv manglende der koordination. Frem ad banen viste vi flere gode takter, men vi spillede til tider også for febrilsk med hurtige boldtab til følge.

                Vi mangler altså stadig færdigheder som hold, men til gengæld synes jeg, de individuelle kvaliteter blandt spillerne er der til at løfte opgaven - det kræver blot træning og sammenspil. Jeg er vild med kombinationen af vores offensive backs og vores kreative fløje som trækker ind centralt i banen. Faktisk har jeg svært ved at huske, hvordan vi sidst har spillet så underholdende angrebsfodbold. Vi har stadig lidt problem i opspillet og i genpresset - men jeg hører en træner, som hele tiden vil holde sit hold op på det. Jeg har stor tiltro til Kent om, at han vil formå at implementere det på holdet.

                Kasper Larsen ser jeg som tilbage på sit gamle stabile niveau. En så ung forsvarsspiller kan udvikle sig til at blive rigtig god. Jeg "frygter" mere, at vi kommer til at sige farvel til ham, fordi han bliver så god at udenlandske klubber vil ham.

                Og en lille en til ChrisOB - personligt synes jeg, det er synd, at du har så travlt med at dømme visse af vores spillere så hurtigt. Det må være lidt trist for dig selv, at du sjældent kan se udviklingspotentialet - og i stedet for fokuserer på det, du tænker er begrænsninger. Jeg håber også, at hvis en ung gut som Kasper læser med her, at han så lægger større vægt på os fans, der faktisk kan se, hvilket kæmpe talent han er. Han kan stadig udvikle sig - og generelt topper forsvarsspillere lidt senere, men han indgår allerede på et højt niveau - hvor langt op han kan komme - det vil tiden vise.
                Det er jo netop begrænsningerne, der hæmmer udviklingspotentialet. Jeg ser f.eks langt større udviklingspotentiale i Desler, J.J.T og tilmed Magnus Pedersen. Og lad så være med at mene, noget er "trist", bare fordi du er uenig. Det er sgu endnu mere trist, at man ikke kan mene noget, uden at der skal udelægges som noget, der er "trist". Hvorfor den iver efter at nedgøre folk, man er uenig med?

                Jeg kan sagtens se udviklingspotentiale - men også når det ikke er der. Og jeg kan bare ikke se det med Kasper Larsen. Jeg kunne se det med Daniel Høegh; jeg kan se det med både Desler, J.J.T og Magnus Pedersen. Hvorfor er det så fandens slemt og "trist", at jeg ikke kan se det med Kasper Larsen?

                Og Kasper Larsen har aldrig haft et "gammelt stabilt niveau" Han var tværtimod meget svingende. Dér synes jeg simpelthen din hukommelse er for rosenrød.

                Men jeg finder det ikke nødvendigt at blive beskyldt for at bedømme Kasper Larsen "så hurtigt", når han har været i førsteholdstruppen på nu fjerde sæson og har spillet 83 kampe i alt. Det er ikke bedømt "hurtigt". Det er bedømt på 83 kampe og næsten 4 år med Kasper Larsen i truppen. Hvordan er det "hurtigt"?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Det er jo netop begrænsningerne, der hæmmer udviklingspotentialet. Jeg ser f.eks langt større udviklingspotentiale i Desler, J.J.T og tilmed Magnus Pedersen. Og lad så være med at mene, noget er "trist", bare fordi du er uenig. Det er sgu endnu mere trist, at man ikke kan mene noget, uden at der skal udelægges som noget, der er "trist". Hvorfor den iver efter at nedgøre folk, man er uenig med?

                  Jeg kan sagtens se udviklingspotentiale - men også når det ikke er der. Og jeg kan bare ikke se det med Kasper Larsen. Jeg kunne se det med Daniel Høegh; jeg kan se det med både Desler, J.J.T og Magnus Pedersen. Hvorfor er det så fandens slemt og "trist", at jeg ikke kan se det med Kasper Larsen?

                  Og Kasper Larsen har aldrig haft et "gammelt stabilt niveau" Han var tværtimod meget svingende. Dér synes jeg simpelthen din hukommelse er for rosenrød.

                  Men jeg finder det ikke nødvendigt at blive beskyldt for at bedømme Kasper Larsen "så hurtigt", når han har været i førsteholdstruppen på nu fjerde sæson og har spillet 83 kampe i alt. Det er ikke bedømt "hurtigt". Det er bedømt på 83 kampe og næsten 4 år med Kasper Larsen i truppen. Hvordan er det "hurtigt"?

                  MvH ChrisOB
                  Du har fået pænt mange af dem her fra mig i dag

                  Comment


                    Og ingen tvivl om at hvis vores midtbane havde lidt kvalitet i boldomgang, fight, taklinger osv ville vores forsvar incl KL se lidt bedre ud...
                    Jeg håber på at Mo spiller bedre og bedre for hver kamp når han finder den røde tråd.. Han kan godt blive en profil med tiden..
                    Men Ari bliver aldrig en god nok makker til en Top 4 placering

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Og ingen tvivl om at hvis vores midtbane havde lidt kvalitet i boldomgang, fight, taklinger osv ville vores forsvar incl KL se lidt bedre ud...
                      Jeg håber på at Mo spiller bedre og bedre for hver kamp når han finder den røde tråd.. Han kan godt blive en profil med tiden..
                      Men Ari bliver aldrig en god nok makker til en Top 4 placering
                      Meget enig, vores midt mangler noget tyngde, men prøv lige engang st se på følgende: Ny målmand, stort set nyt forsvar, ny central midt, ny angriber. Det tager tid inden det bare køre i olie, men med vilje og fight kommer vi langt. Men offensivt ser det mega positivt ud allerede nu.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Og ingen tvivl om at hvis vores midtbane havde lidt kvalitet i boldomgang, fight, taklinger osv ville vores forsvar incl KL se lidt bedre ud...
                        Jeg håber på at Mo spiller bedre og bedre for hver kamp når han finder den røde tråd.. Han kan godt blive en profil med tiden..
                        Men Ari bliver aldrig en god nok makker til en Top 4 placering
                        Jeg er helt enig i at vores svageste led er den centrale midtbane. Dog tror jeg at selv den nuværende konstellation kan blive langt bedre i løbet af sæsonen. Makrini skal op i tempo - og spilles bedre sammen med resten. Skulason skal gøre sig mere spilbar - og forbedre afleveringsprocenten (indtil er det bedre end sidst han spillede der). Presset skal forbedres (rart at Makrini hele tiden er i bevægelse - og dækker store dele af banen - var han også en smule hurtigere ville det være perfekt).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det er jo netop begrænsningerne, der hæmmer udviklingspotentialet. Jeg ser f.eks langt større udviklingspotentiale i Desler, J.J.T og tilmed Magnus Pedersen. Og lad så være med at mene, noget er "trist", bare fordi du er uenig. Det er sgu endnu mere trist, at man ikke kan mene noget, uden at der skal udelægges som noget, der er "trist". Hvorfor den iver efter at nedgøre folk, man er uenig med?

                          Jeg kan sagtens se udviklingspotentiale - men også når det ikke er der. Og jeg kan bare ikke se det med Kasper Larsen. Jeg kunne se det med Daniel Høegh; jeg kan se det med både Desler, J.J.T og Magnus Pedersen. Hvorfor er det så fandens slemt og "trist", at jeg ikke kan se det med Kasper Larsen?

                          Og Kasper Larsen har aldrig haft et "gammelt stabilt niveau" Han var tværtimod meget svingende. Dér synes jeg simpelthen din hukommelse er for rosenrød.

                          Men jeg finder det ikke nødvendigt at blive beskyldt for at bedømme Kasper Larsen "så hurtigt", når han har været i førsteholdstruppen på nu fjerde sæson og har spillet 83 kampe i alt. Det er ikke bedømt "hurtigt". Det er bedømt på 83 kampe og næsten 4 år med Kasper Larsen i truppen. Hvordan er det "hurtigt"?

                          MvH ChrisOB
                          Kasper Larsen er to år yngre end Daniel, og han har allerede spillet 83 kampe. Det viser i sig selv, at han er et stort talent. Samtidig har han spillet dobbelt så mange U-landskampe som Daniel. Personlig synes jeg han gjorde det fremragende lige da han kom ind på OB-holdet, derefter havde han en dårligere periode, der endte med udlejningen. Nu synes jeg, han er tilbage på det imponerende "gamle" niveau. Samtidig med at han begynder at have mere erfaring. Så alt i alt ser jeg fremskridt. En forsvarsspiller på kun 22 år vil være lidt mere svingende end en garvet rotte - men til gengæld kan slutproduktet blive bedre.

                          Efter min smag taler du Kasper for meget ned - også urimeligt ned i forhold til hvordan han har spillet - men selvfølgelig er det i sidste instans en personlig vurdering. Heldigvis er det op til den sportlige sektor at vurdere, hvem der skal spille. Jeg forventer Kent holder fast i KL, så længe han leverer på det nuværende niveau.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bageren Se indlæg
                            Meget enig

                            syntes Kasper Larsen gør det godt. Han bliver 10 gange bedre end Høegh. Og tror kun at det bliver bedre kamp for kamp.
                            10 gange bedre en Høegh som er fast mand for Basel Det er vidst kun hans egen mor, som i ramme alvor kan tro pA det...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              10 gange bedre en Høegh som er fast mand for Basel Det er vidst kun hans egen mor, som i ramme alvor kan tro pA det...
                              Og det er vidst kun dig som ikke forstår at der er tale om en bevidst overdrivelse for at fremme pointen.. :-)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                                Og det er vidst kun dig som ikke forstår at der er tale om en bevidst overdrivelse for at fremme pointen.. :-)
                                ups....var det en overdrivelse 😮😜
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X