Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd vinter 14/15 Vol. 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    var jeg sportsdirektør gik jeg efter begge
    +1

    og så lige en keeper 2-3 niveaer over toppel
    JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Comment


      Helst Zohore, tak. Det er ikke hver dag vi kan hente en angriber fra den danske U21 trup.

      Om han slår til, dehh er lotto, indrømmet.

      Comment


        Det det "lazyboy"-prædikat omkring Dalgaard er vildt overdrevet, hvilket man ville vide hvis man så hans kampe for Viborg sidst de var oppe. Han arbejder faktisk fint for holdet. Han er ikke en spiller man skal bruge på et boldbesiddende, tiki-taka-inspireret hold, men det er vel reelt kun Nordsjælland der spiller sådan i DK? Han er lidt samme type som Duncan, der heller ikke løber solen sort defensivt, men som samtidigt heller ikke er for fin til at heade den væk i eget felt.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Forholder du dig til at kritikken af JH er tiltagende efter rækkevis af elendige indkøb ?
          Har du sat dig ind i om kritikerne er de samme som farede i flint og forudsagde at Dursan , Løfquist , Kryger , Kirkeskov , Mikkelsen og COB ville floppe ?
          Kan det være de samme kritikere som siden DD forlod os har påpeget at vores midtbane er et åbent sår og at Ari skulle væk derfra efter få kampe og ud på sin vb ?
          Kan det passe at de hårde kritikere har mistet tålmodigheden ift at JH kan lande en angriber , som der har været mangel på siden Utaka smuttede ?
          Har du styr på hvor mange af kritikerne der forventer indkøb ala DD og andre dyre stjerner ?
          Kan det måske være kritikerne hellere ser 2-3 gode indkøb fremfor 6-8 middelmådige inden for samme økonomiske ramme ?
          Kan det virkelig passe at nogle finder det underligt og frustrerende at vi få mdr efter at have købt 2 angribere igen er på amgriberjagt fordi ingen af de 2 har været i nærheden af at bære berettiget til start 11'eren ?

          Og nej det get giver vel heller ikke mening at nogle ikke kan finde sammenhæng i den af JH flere gange oplæste strategi og de indkøb der foretages ?

          Jesper Hansen er ansat i en af DK's største og mest traditionsrige klubber en klub jeg har fulgt hele livet og vil følge til den dag jeg dør . Han er ansat til at bringe klubben tilbage på sporet og han får sansynligvis en løn som kun overgåes af 2 sportsdirektører i DK . Det et en stilling hvor presset er stort ikke mindst fordi økonomien også skulle rettes til , men et kig rundt i landet hos klubber med mindre budget , mindre tiltrækningen og mindre brand viser at det sagtens kan lade sig gøre at hente spillere dom passer ind på holdet .
          Kunne du ikke lige forklare hvad det er JH har udrettet i klubben der gør at han kan være hævet over al kritik ?
          Spot on. Enig
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Det det "lazyboy"-prædikat omkring Dalgaard er vildt overdrevet, hvilket man ville vide hvis man så hans kampe for Viborg sidst de var oppe. Han arbejder faktisk fint for holdet. Han er ikke en spiller man skal bruge på et boldbesiddende, tiki-taka-inspireret hold, men det er vel reelt kun Nordsjælland der spiller sådan i DK? Han er lidt samme type som Duncan, der heller ikke løber solen sort defensivt, men som samtidigt heller ikke er for fin til at heade den væk i eget felt.
            Det kommer sig nok mest, i hvert fald for mit vedkommende, at den megen kritik han har fået i Holland... Synes som heller ikke det virkede til at være et stort problem i Viborg... de var nok også ligeglade i sidste ende
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Det det "lazyboy"-prædikat omkring Dalgaard er vildt overdrevet, hvilket man ville vide hvis man så hans kampe for Viborg sidst de var oppe. Han arbejder faktisk fint for holdet. Han er ikke en spiller man skal bruge på et boldbesiddende, tiki-taka-inspireret hold, men det er vel reelt kun Nordsjælland der spiller sådan i DK? Han er lidt samme type som Duncan, der heller ikke løber solen sort defensivt, men som samtidigt heller ikke er for fin til at heade den væk i eget felt.
              Helt enig. ��

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                var jeg sportsdirektør gik jeg efter begge
                Måske du skulle søge stillingen. Det lyder ikke til, at det er så svært at gøre det bedre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Forholder du dig til at kritikken af JH er tiltagende efter rækkevis af elendige indkøb ?
                  Har du sat dig ind i om kritikerne er de samme som farede i flint og forudsagde at Dursan , Løfquist , Kryger , Kirkeskov , Mikkelsen og COB ville floppe ?
                  Kan det være de samme kritikere som siden DD forlod os har påpeget at vores midtbane er et åbent sår og at Ari skulle væk derfra efter få kampe og ud på sin vb ?
                  Kan det passe at de hårde kritikere har mistet tålmodigheden ift at JH kan lande en angriber , som der har været mangel på siden Utaka smuttede ?
                  Har du styr på hvor mange af kritikerne der forventer indkøb ala DD og andre dyre stjerner ?
                  Kan det måske være kritikerne hellere ser 2-3 gode indkøb fremfor 6-8 middelmådige inden for samme økonomiske ramme ?
                  Kan det virkelig passe at nogle finder det underligt og frustrerende at vi få mdr efter at have købt 2 angribere igen er på amgriberjagt fordi ingen af de 2 har været i nærheden af at bære berettiget til start 11'eren ?

                  Og nej det get giver vel heller ikke mening at nogle ikke kan finde sammenhæng i den af JH flere gange oplæste strategi og de indkøb der foretages ?

                  Jesper Hansen er ansat i en af DK's største og mest traditionsrige klubber en klub jeg har fulgt hele livet og vil følge til den dag jeg dør . Han er ansat til at bringe klubben tilbage på sporet og han får sansynligvis en løn som kun overgåes af 2 sportsdirektører i DK . Det et en stilling hvor presset er stort ikke mindst fordi økonomien også skulle rettes til , men et kig rundt i landet hos klubber med mindre budget , mindre tiltrækningen og mindre brand viser at det sagtens kan lade sig gøre at hente spillere dom passer ind på holdet .
                  Kunne du ikke lige forklare hvad det er JH har udrettet i klubben der gør at han kan være hævet over al kritik ?
                  Nu skal jeg passe på med at svare for vedkommende, men jeg tror ikke, at Oraklet mener, at Jesper Hansen skal være hævet over al kritik. Oraklet mener vel bare, at noget af kritikken af overdrevet. (Af den lille håndfuld negative, der ser negativt i alt)

                  Personligt har jeg en forståelse for, at nogen ville finde kritikken overdrevet, men jeg holder fast i, at i en fodbold-debat, der er det ganske naturligt, at en sportsdirektør bliver udsat for kritik; uanset hvor rimelig/urimelig, den er, fordi en sportsdirektør har et ansvar, der kun gøres op i forhold til bundlinjen.

                  Vi har haft denne slags diskussioner en million gange før, og der vil, lige så sikkert, som du vil sætte spørgsmålstegn ved alle Jesper Hansens dispositioner, altid være nogen, der forsøger at komme sportsdirektøren til undsætning, så at sige.

                  Det er ganske naturligt.

                  Men én af de største fodboldsandheder ER altså dén, at en sportsdirektørs arbejde kun gøres op i forhold til bundlinjen. Så er alt andet, i sin essens, faktisk ret irrelevant.

                  Tror også Jesper Hansen ved, at det job, han har er en uriaspost.

                  Personligt synes jeg, at din kritik af Jesper Hansen er en smule overdrevet, men ikke destomindre er den berettiget.

                  Det må være så svært for en sportsdirektør at arbejde i et minefelt, hvor hans job afhænger af om en spiller falder til, slår til og holder sig skadesfri, men det er nu engang en del af gamet, og forbliver en del af gamet så længe, der findes proffodbold. Han skal være god til at spotte hvilke spillere, der vil passe ind. Nogen gange lidt svært for en sportsdirektør at gøre, når kulturen i klubben heller ikke er på plads. Så alt kan ikke klandres Jesper Hansen.

                  Men det er hans ansvar. Og en uløselig del af jobbet.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Måske du skulle søge stillingen. Det lyder ikke til, at det er så svært at gøre det bedre
                    Piece of cake

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Personligt synes jeg, at din kritik af Jesper Hansen er en smule overdrevet, men ikke destomindre er den berettiget.
                      Jeg kan sagtens følge dig. Jeg syntes bare 'debatten' er meget ensidig.
                      Dursan var gratis (så vidt jeg har forstået), Kryger har gjort det fint IMO, og Lasse har været et superkøb.
                      Så ser det ikke for godt ud med Løfquist , Kirkeskov , Mikkelsen og COB.
                      Så får han kritik for IKKE at signe Dalgård i sommers, uden vi ved om det var en reel mulighed.
                      Lado blev så hentet, og det er vel for tidligt at bedømme ham endnu, men spilletiden har været begrænset på de 6 mdr. Det var nok lidt en lottokupon.
                      Men jeg har det så på samme måde med Dalgård, som udover han har problemer med et eller flere ribben, også har spillet begrænset de sidste 6 mdr.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                        Jeg kan sagtens følge dig. Jeg syntes bare 'debatten' er meget ensidig.
                        Dursan var gratis (så vidt jeg har forstået), Kryger har gjort det fint IMO, og Lasse har været et superkøb.
                        Så ser det ikke for godt ud med Løfquist , Kirkeskov , Mikkelsen og COB.
                        Så får han kritik for IKKE at signe Dalgård i sommers, uden vi ved om det var en reel mulighed.
                        Lado blev så hentet, og det er vel for tidligt at bedømme ham endnu, men spilletiden har været begrænset på de 6 mdr. Det var nok lidt en lottokupon.
                        Men jeg har det så på samme måde med Dalgård, som udover han har problemer med et eller flere ribben, også har spillet begrænset de sidste 6 mdr.
                        Hvis du har et problem med "ensidig" debat, så ville jeg foreslå, at du holdte dig langt væk fra fodbold-debat. Det er det, der er min pointe. Debatten kan virke meget ensidig, men det er på ingen måder underlig, fordi i en sport som vores, der foregår tingene meget ud fra sort-hvide principper, hvor der simpelthen ikke er plads til noget midt imellem, hvis man vil fastholde en konkurrence-situation. Så er der ikke plads til "fint". Så er der ikke plads til alverdens Løffe'r, Kirkskovs, Mikkelsens, COB (og utallige andre flops eller tvivlsomme indkøb, der har præget denne klub de sidste par år med skiftende Hansen'er som sportsdirektører)

                        Det er ikke et spørgsmål om, hvad vi ved eller ikke ved; Det er bundlinjen der altid tæller i en fodboldklub, hvorfor trænere, der det ene år er helte kan ryge ud på røv og albuer i den næste; sportsdirektører kan hente gudespillere den ene sæson; og elendige i den næste - gæt hvilken sæson, der vil danne grundlag for kritik og evt fyring?

                        Det virker som om, at folk finder det underligt og endda nyt, at sportsdirektører bliver udsat for kritik, hvis spillerhandler falder igennem. Nej, vi ved ikke, hvad der sker i en forhandling; og det skal vi sådan set heller ikke gøre, fordi en sportsdirektør er ikke ansat til at levere "lige ved og næsten".

                        Du og andre kan forsvare Jesper Hansen lige så meget I lyster, hvis de spillere, han henter ikke leverer, så vil han blive fyret til sidst. Uanset hvor rimeligt, det så er. Ikke fordi vi sidder her på et forum og kritiserer ham, men fordi bundlinjen viser, at succes'en for de fleste af indkøbene er udeblevet.

                        Og hvis man har ambitioner om at komme længere op i tabellen, og endda bare at lægge afstand til stregen så er "fint" ikke godt nok. Lasse Kryger rykkker os ikke væk fra bunden. Eller får os længere op i tabellen. Lasse Nielsen har været et godt indkøb; men forsvaret lukker stadig for mange mål ind. Og det vil vi fortsætte med at gøre, selv om vi så henter Dalgaard og Zohore.

                        Tilgengæld ser deres CV'er betydeligt mere imponerende ud end f.eks Thomas Mikkelsen, man af uransaglige årsager gav en 4-årig kontrakt, som om han var en grydeklar profil eller en usleben diamant.

                        Det er dén slags dispositioner, der lægger yderligere pres på en sportsdirektør. Personligt har jeg tilkendegivet, at man ikke kan klandre Jesper Hansen for alting; men jeg forstår dem, der gør det. Fordi hvem skal de ellers skyde efter? Der er også blevet skudt efter klubbens øverste ledelse; og da disse har ansat Jesper Hansen, så er en kritik af ham, også en kritik af dén. Og det synes jeg er helt fair. Vi ligger altså nr. 10; som har været vores slutplacering 2 gange ud af de sidste 3 sæsoner; vi er i nedrykningsfare - hvorfor i alverden så nærmest være overrasket over at tålmodighed og koldt vand i blodet er en stor mangelvare?

                        Fodbold er følelser FØRST - fornuft derefter. Sådan har det altid været, sådan vil det altid være. Sådan BØR det også være.

                        Jesper Hansen ved også godt, at uanset hvad han laver, vil han aldrig kunne gøre alle tilfreds. Men jeg tror nu alligevel kritikken ville forstumme, hvis bundlinjen, der var den igen, viste den fremgang, som han er ansat til at skaffe.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Det er da alligevel et fedt øgenavn... lidt ligesom AK47, Meterpøller eller kanonkongen (sidste tåler dog ingen sammenligning)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Nu skal jeg passe på med at svare for vedkommende, men jeg tror ikke, at Oraklet mener, at Jesper Hansen skal være hævet over al kritik. Oraklet mener vel bare, at noget af kritikken af overdrevet. (Af den lille håndfuld negative, der ser negativt i alt)

                            Personligt har jeg en forståelse for, at nogen ville finde kritikken overdrevet, men jeg holder fast i, at i en fodbold-debat, der er det ganske naturligt, at en sportsdirektør bliver udsat for kritik; uanset hvor rimelig/urimelig, den er, fordi en sportsdirektør har et ansvar, der kun gøres op i forhold til bundlinjen.

                            Vi har haft denne slags diskussioner en million gange før, og der vil, lige så sikkert, som du vil sætte spørgsmålstegn ved alle Jesper Hansens dispositioner, altid være nogen, der forsøger at komme sportsdirektøren til undsætning, så at sige.

                            Det er ganske naturligt.

                            Men én af de største fodboldsandheder ER altså dén, at en sportsdirektørs arbejde kun gøres op i forhold til bundlinjen. Så er alt andet, i sin essens, faktisk ret irrelevant.

                            Tror også Jesper Hansen ved, at det job, han har er en uriaspost.

                            Personligt synes jeg, at din kritik af Jesper Hansen er en smule overdrevet, men ikke destomindre er den berettiget.

                            Det må være så svært for en sportsdirektør at arbejde i et minefelt, hvor hans job afhænger af om en spiller falder til, slår til og holder sig skadesfri, men det er nu engang en del af gamet, og forbliver en del af gamet så længe, der findes proffodbold. Han skal være god til at spotte hvilke spillere, der vil passe ind. Nogen gange lidt svært for en sportsdirektør at gøre, når kulturen i klubben heller ikke er på plads. Så alt kan ikke klandres Jesper Hansen.

                            Men det er hans ansvar. Og en uløselig del af jobbet.

                            MvH ChrisOB
                            Der er jeg enig... Jeg er så udmærket godt klar over at jeg selv træder ind over den streg, hvor det bliver kortfattet/dumt eller meget direkte hård/sarkastisk kritik, hvor man godt kunne have ventet til dampen havde lagt sig, eller gjort det lidt mere stilet/pænt/gennemtænkt... Jeg kan sagtens forstå hvis det kan irritere nogen...

                            Omvendt, det lyserøde snak, det får sgu mig til at krumme tæer, hos nogen virker det fuldstændig ligegyldigt om huset så kun har én enkelt tagplade tilbage, for man er af den overbevisning, at så bliver det nok lige præcis kun der det regner... og den forsøger man så at sælge gang på gang... Jeg kan faktisk ikke holde ud at høre på det, men det er MIT EGET problem, og andre skal ikke ændre hverken mening, personlighed, eller måde at skrive på...

                            ... men det giver da nogen diskussioner
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                              Helt enig. ��
                              Som jeg skrev tidligere i et indlæg om at TD gerne ville have været til OB i sommers så har jeg en bekendt med et ok kendskab til VFF også inden for murene og han kan ikke nikke genkendende til at Dalgaard skulle være doven og problemskabende . Eneste fnidder han har kendskab til er fra transfervinduet sidste sommer hvor han var begyndt at blive frustreret over at VFF kørte højt spil og afviste flere bud inden Herrenveen gav det endelige bud .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Der er jeg enig... Jeg er så udmærket godt klar over at jeg selv træder ind over den streg, hvor det bliver kortfattet/dumt eller meget direkte hård/sarkastisk kritik, hvor man godt kunne have ventet til dampen havde lagt sig, eller gjort det lidt mere stilet/pænt/gennemtænkt... Jeg kan sagtens forstå hvis det kan irritere nogen...

                                Omvendt, det lyserøde snak, det får sgu mig til at krumme tæer, hos nogen virker det fuldstændig ligegyldigt om huset så kun har én enkelt tagplade tilbage, for man er af den overbevisning, at så bliver det nok lige præcis kun der det regner... og den forsøger man så at sælge gang på gang... Jeg kan faktisk ikke holde ud at høre på det, men det er MIT EGET problem, og andre skal ikke ændre hverken mening, personlighed, eller måde at skrive på...

                                ... men det giver da nogen diskussioner
                                Fuldstændig det samme her . Jeg er også ret hård i min kritik , men igen den kritik ville ikke være så hård hvis det kun havde drejet sig om få fejl .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X