Oprindeligt indsendt af badazz
Se indlæg
Det er ikke et spørgsmål om, hvad vi ved eller ikke ved; Det er bundlinjen der altid tæller i en fodboldklub, hvorfor trænere, der det ene år er helte kan ryge ud på røv og albuer i den næste; sportsdirektører kan hente gudespillere den ene sæson; og elendige i den næste - gæt hvilken sæson, der vil danne grundlag for kritik og evt fyring?
Det virker som om, at folk finder det underligt og endda nyt, at sportsdirektører bliver udsat for kritik, hvis spillerhandler falder igennem. Nej, vi ved ikke, hvad der sker i en forhandling; og det skal vi sådan set heller ikke gøre, fordi en sportsdirektør er ikke ansat til at levere "lige ved og næsten".
Du og andre kan forsvare Jesper Hansen lige så meget I lyster, hvis de spillere, han henter ikke leverer, så vil han blive fyret til sidst. Uanset hvor rimeligt, det så er. Ikke fordi vi sidder her på et forum og kritiserer ham, men fordi bundlinjen viser, at succes'en for de fleste af indkøbene er udeblevet.
Og hvis man har ambitioner om at komme længere op i tabellen, og endda bare at lægge afstand til stregen så er "fint" ikke godt nok. Lasse Kryger rykkker os ikke væk fra bunden. Eller får os længere op i tabellen. Lasse Nielsen har været et godt indkøb; men forsvaret lukker stadig for mange mål ind. Og det vil vi fortsætte med at gøre, selv om vi så henter Dalgaard og Zohore.
Tilgengæld ser deres CV'er betydeligt mere imponerende ud end f.eks Thomas Mikkelsen, man af uransaglige årsager gav en 4-årig kontrakt, som om han var en grydeklar profil eller en usleben diamant.
Det er dén slags dispositioner, der lægger yderligere pres på en sportsdirektør. Personligt har jeg tilkendegivet, at man ikke kan klandre Jesper Hansen for alting; men jeg forstår dem, der gør det. Fordi hvem skal de ellers skyde efter? Der er også blevet skudt efter klubbens øverste ledelse; og da disse har ansat Jesper Hansen, så er en kritik af ham, også en kritik af dén. Og det synes jeg er helt fair. Vi ligger altså nr. 10; som har været vores slutplacering 2 gange ud af de sidste 3 sæsoner; vi er i nedrykningsfare - hvorfor i alverden så nærmest være overrasket over at tålmodighed og koldt vand i blodet er en stor mangelvare?
Fodbold er følelser FØRST - fornuft derefter. Sådan har det altid været, sådan vil det altid være. Sådan BØR det også være.
Jesper Hansen ved også godt, at uanset hvad han laver, vil han aldrig kunne gøre alle tilfreds. Men jeg tror nu alligevel kritikken ville forstumme, hvis bundlinjen, der var den igen, viste den fremgang, som han er ansat til at skaffe.
MvH ChrisOB
Leave a comment: