Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Havde sådan set tænkt mig at poste om undersøgelsen, eventuelt i en ny tråd, da den er ret interessant. Der har været en del at læse/se om den i færøske medier og fjernsyn. Undersøgelsen er forestået af færøske Magni Mohr, med fortid hos bl.a. Juventus og Chelsea, og ikke mindst det danske landshold. Undersøgelsen fævner om næsten 500 spillere fra PL, og kortfattet er konklusion at fodbolden har ændret sig markant. Den "gamle" klassiske lange type, der kunne løbe solen sort, er passé i moderne fodbold. Det er fortrinvis aerobe tætbyggede sprintertyper, som dominerer i moderne fodbold. Her tænkes på områderne, hvor højintensiteten er størst, primært midtbanen, men også wings og wingbacks. Konklusionen er at der foretages højintense aktioner i op til to minutters varighed, efterfulgt af hvileperioder på min. 5 min. Kravene til afbenyttelse af udskiftninger på holdet er også tæt forbundet til de spillere, der i højest grad er indebefattet af denne spilcyklus. Magni Mohr påviste med en række eksempler, at det netop er perioder i anden halvleg, hvor fysikken hos dem, der er hårdest medtaget af denne spilcyklus, begår afgørende fejl, der afgør kampe.

Det, som jeg har bemærket i PL og England generelt er, at kombinationerne med op til flere sammenhængende førstegangsafleveringer for at spille sig ud af pres, typisk foregår centralt på banen. Derimod får et hold som Barcelona typiskt god tid på bolden i sin bagerste kæde centralt på banen, fordi modstanderen generelt står lavt på egen banehalvdel. Til gengæld skærpes kravet så til Barcelona på den sidste tredjedel af banen, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at spille sig igennem et tætpakket forsvar. Det gøres med op til flere førstegangsafleveringer, som resulterer i at en barcaspiller bliver fri til afslutning i et tætbefolket område. Man kan vel nærmest konkludere, at højintensiteten bare foregår på forskellige steder på banen her. Hvorom alt står, så uddyber Magni Mohr, at man bør tilrettelægge træningen, så at den tilgodeser de nye krav til spillerne. Undersøgelsen er vel også interessant i forhold til den måde som Kent Nielsen gerne vil spille på, hvor både wingbacks og fløje skal være meget bevægelige.

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Maksimal og submaksimal sprint? Spidsbelastning er ikke at løbe hårdt og hurtigt i længere perioder (aerobt); det er typisk max-intens rent anaerob træning der kan udføres i 0-30 sekunder før enten total udmattelse eller indtil effekten (power) aftager markant. Og som kræver længere restitution.

Jeg tvivler i hvert fald på, at det har været anvendt på samme måde, som man gerne vil med denne metode.
      Ja bestemt, altså sidder ikke lige med træningsplanen foran mig, men der blev trænet langt mere intensivt uden bold, både over længere tid og med korte spidsbelastninger, er jeg sikker på. Måske for meget fokus på de lange belastninger, end hvad der er godt idag, men det er heller ikke min hovedpointe eller anke. Min hovedanke er imod dem der siger, at man kan træne fysisk med småspil, og man slet ikke behøver lave ren fysisk træning længere, det mener jeg, er noget vrøvl.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Ja bestemt, altså sidder ikke lige med træningsplanen foran mig, men der blev trænet langt mere intensivt uden bold, både over længere tid og med korte spidsbelastninger, er jeg sikker på. Måske for meget fokus på de lange belastninger, end hvad der er godt idag, men det er heller ikke min hovedpointe eller anke. Min hovedanke er imod dem der siger, at man kan træne fysisk med småspil, og man slet ikke behøver lave ren fysisk træning længere, det mener jeg, er noget vrøvl.
        Så er vi enige.

Comment

God stil af Kent Nielsen

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...akning-fra-aab

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Enig, Kent har helt klart format. Jeg håber han får mere kvalitet til sin trup samt en bedre sportsdirektør at sparre med.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
              Enig, Kent har helt klart format. Jeg håber han får mere kvalitet til sin trup samt en bedre sportsdirektør at sparre med.
              lige præcis hvad jeg også ønsker mig af Julemanden

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Tilsvarende utrolig dårlig stil af Aab.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Tilsvarende utrolig dårlig stil af Aab.
                  Synes du? Det synes jeg ikke. De skyldte ikke Spalvis noget med den manglende indsats han lagde for dagen det sidste halve år af hans AaB-tid. De lå kanon til ved vinterpausen og spillede alle andre hold ud af banen, mens Spalvis selv lavede 14 kasser. Så skriver han under med Sporting, og hele foråret (måske af frygt for en skade) spiller han som en pose jord. Derfor kan jeg godt forstår de fans som ikke har meget tilovers for Spalvis. Tror de fleste herinde ville have sympati for AaB-fansenes reaktion hvis det var os der var i deres situation.

Ikke at det nødvendigvis gør sig gældende for dig naturligvis.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Synes du? Det synes jeg ikke. De skyldte ikke Spalvis noget med den manglende indsats han lagde for dagen det sidste halve år af hans AaB-tid. De lå kanon til ved vinterpausen og spillede alle andre hold ud af banen, mens Spalvis selv lavede 14 kasser. Så skriver han under med Sporting, og hele foråret (måske af frygt for en skade) spiller han som en pose jord. Derfor kan jeg godt forstår de fans som ikke har meget tilovers for Spalvis. Tror de fleste herinde ville have sympati for AaB-fansenes reaktion hvis det var os der var i deres situation.

Ikke at det nødvendigvis gør sig gældende for dig naturligvis.
                    Du forstår åbenlyst ikke hvad det handler om, når du drager Aab' fans ind i sagen. Han mener jo folkene omkring klubben, og ikke de bøvede fans fra spar nord tribunen. Ja jeg synes det er dårlig stil fra Aab. Vil da ikke håbe noget tilsvarende sker i OB. Desuden er der mange på Aab forum der synes det er for dårligt af Allan Gaarde. Men vi har jo alle forskellige menneskelige værdier. Dine egne må du selv stå til ansvar for.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Du forstår åbenlyst ikke hvad det handler om, når du drager Aab' fans ind i sagen. Han mener jo folkene omkring klubben, og ikke de bøvede fans fra spar nord tribunen. Ja jeg synes det er dårlig stil fra Aab. Vil da ikke håbe noget tilsvarende sker i OB. Desuden er der mange på Aab forum der synes det er for dårligt af Allan Gaarde. Men vi har jo alle forskellige menneskelige værdier. Dine egne må du selv stå til ansvar for.
                      Så er det jo rart at du er her til at forklare mig noget som jeg er helt klar over. De "bøvede" fans fra Spar Nord er vel ikke anderledes at de folk der står på stiften? Og nej, du har ret i, at det ikke som sådan handler om dem. Jeg inddrog blot fansene fordi den reaktion jeg beskrev, er den jeg har opfattet som den mest udbredte blandt de bolsjestriber jeg kender og har snakket med. Og ville derfra blot understrege, at jeg forstår hvis hverken ledelse eller fans føler sig forpligtet til at række hånden ud til ham. Han er jo blot en lejesvend som det sidste halve år ikke ville ofre sig for den trøje der betalte hans løn - og det er vel det mindste man kan forlange? At manden så efterspørger empati fra Aalborg er imø helt forbi. Den må han finde hos nuværende lønudbetaler.

Selvfølgelig er det da synd for ham, men mener du virkelig at det er nødvendigt for hans tidligere klub at sende ham en hilsen med 'god bedring', for at de kan have deres moral og værdier i orden?

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                        Så er det jo rart at du er her til at forklare mig noget som jeg er helt klar over. De "bøvede" fans fra Spar Nord er vel ikke anderledes at de folk der står på stiften? Og nej, du har ret i, at det ikke som sådan handler om dem. Jeg inddrog blot fansene fordi den reaktion jeg beskrev, er den jeg har opfattet som den mest udbredte blandt de bolsjestriber jeg kender og har snakket med. Og ville derfra blot understrege, at jeg forstår hvis hverken ledelse eller fans føler sig forpligtet til at række hånden ud til ham. Han er jo blot en lejesvend som det sidste halve år ikke ville ofre sig for den trøje der betalte hans løn - og det er vel det mindste man kan forlange? At manden så efterspørger empati fra Aalborg er imø helt forbi. Den må han finde hos nuværende lønudbetaler.

Selvfølgelig er det da synd for ham, men mener du virkelig at det er nødvendigt for hans tidligere klub at sende ham en hilsen med 'god bedring', for at de kan have deres moral og værdier i orden?

Med til historien hører så også, at der blev tale om en lavere transfersum, end AaB ellers kunne have fået, hvis han blev afskibet direkte i vintertransfervinduet. Med andre ord satte man differencen i kroner og ører til i forårssæsonen, fordi man havde en realistisk mulighed for ædelt metal. AaB var da også førsteudfordrer til FCK. Det var ikke mindst takket være en meget fraværende Spalvis, At drømmen om ædelt metal blev punkteret. På den baggrund, så mener jeg nu heller ikke at manden opfyldte sine kontraktforpligtigelser over for AaB! Ironien i det hele er, at Spalvis ligeså vel kunne have undgået en skade hos sin nye arbejdsgiver, hvis han mødte op i form. Det ses ofte en større risiko for skader hos spillere, der er ude af form, eller ved pludselig og kraftig øgning af højintense løb. Det må siges at være bad karma, hvis skulle have været tilfældet..

Comment

Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                          Med til historien hører så også, at der blev tale om en lavere transfersum, end AaB ellers kunne have fået, hvis han blev afskibet direkte i vintertransfervinduet. Med andre ord satte man differencen i kroner og ører til i forårssæsonen, fordi man havde en realistisk mulighed for ædelt metal. AaB var da også førsteudfordrer til FCK. Det var ikke mindst takket være en meget fraværende Spalvis, At drømmen om ædelt metal blev punkteret. På den baggrund, så mener jeg nu heller ikke at manden opfyldte sine kontraktforpligtigelser over for AaB! Ironien i det hele er, at Spalvis ligeså vel kunne have undgået en skade hos sin nye arbejdsgiver, hvis han mødte op i form. Det ses ofte en større risiko for skader hos spillere, der er ude af form, eller ved pludselig og kraftig øgning af højintense løb. Det må siges at være bad karma, hvis skulle have været tilfældet..
                          Jeg har personligt ikke ondt af Spalvis, der i sin tid yndede at håne modstanderens publikum fremfor at glæde sig over egne mål. Tror den gut har hovedet solidt oppe i egen r..

MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Jeg har personligt ikke ondt af Spalvis, der i sin tid yndede at håne modstanderens publikum fremfor at glæde sig over egne mål. Tror den gut har hovedet solidt oppe i egen r..

MvH ChrisOB
                            Han er også blevet hånet af alskens fans på div. stadions i Dk. "Give and take" hedder det. Kan fans ikke klare det har de nok hovedet længere oppe i rectum end Spalvis har ... i dette konkrete tilfælde
                            Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Han er også blevet hånet af alskens fans på div. stadions i Dk. "Give and take" hedder det. Kan fans ikke klare det har de nok hovedet længere oppe i rectum end Spalvis har ... i dette konkrete tilfælde
                              Der er nok ingen tvivl om at Spalvis er en kontroversiel person. Når han tysser på modstandernes fans, bliver der selvfølgelig givet igen. Det er kun fair og et spil i spillet.
                              Men hvad der er sket i Aalborg ved jeg ikke. Der må jo være en grund til at han ikke var velkommen til spillernes afslutnings fest.

Comment

Nåeh, det blev så Wieghorst som løb med det ledige sæde i AaB.. Men når nu KEP så slipper for alt det flytte hurlumhej tilbage til Aalborg, så måske har han overskud til at kanalisere overskudsenergien til noget brugbart på træningsbanen!? Just a thought...

Comment

Working...
                                X