Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    OB har altid været afhængig af, at finde de ekstra procenter, ved at arbejde lidt hårdere. Træningsanlægget er forældet, og været det i årevis, og de øvrige generelle rammer, er jo ringere end de fleste serieklubber. Så vi kan ikke lave en Hjulmand i OB, det er umuligt. Man må finde de ekstra procenter på anden vis. Ricardo stillede ekstremt store krav til spillerne, de våndede sig og pev, men da resultaterne kom, lukkede alle munden. Det samme med Kim Brink. Den der vildskab, ilden i øjnene, vreden, det indestængte behov for, at vise hele verden, at man fandme kan smadre dem alle, alle dem der griner af OB, det er dødt for længst.
    Det er netop det, som jeg mener. Hvorfor dropper vi ikke illusionen om OB som et nyt FC Nordsjælland, når vi tydeligvis ikke scorer højt nok på et eneste parameter (transfermidler, træningsanlæg og talentarbejde).

    Det vi kan gøre er at arbejde med nogle gamle dyder, som er blevet glemt fuldstændig i moderne, dansk fodbold. Her er spillerne så forkælede og luddovne, at en ekstra løbetur opfattes som ren tortur og straf. Blev spillerne mon sendt ud og løbe på mørke, nordjyske landeveje efter deres pinlige optræden i Hjørring? Næppe! Næh, jeg så gerne, at vi gik tilbage til old school gammel fodboldtræning med mange ekstremt hårde løb, tung vægttræning og kedelig, men effektiv træning af de ting, som vi bare ikke er gode nok til. Så må vi øve 1000 hjørnespark hver dag. Angriberne skal sparke bolde 500 bolde i kassen hver dag. Så må spillerne i bedste Rocky-stil ud og banke løs på et traktordæk med en megahammer og løbe op og ned ad trapperne til Eventyrhaven 100 gange, indtil deres lunger ligger i Odense Å og hjertet pumper batterisyre ud i hele kroppen.

    Vores forkælede trup ville sikkert søge væk med det samme, men så kunne vi måske hente nogle Søren Berg og HHA-typer rundt omkring, der ikke kan tage lige så mange på foden eller hovedet, men som til gengæld vil løbe, slås og kæmpe så hårdt til træning og i kamp, at de andre holds forkælede luksusdrenge vil måbe og hyle, når de løber ind i jernmændene fra Odense.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Enig. Er vores fysiske træning blevet bedre? Den har været under niveau førhen, og er det måske stadigvæk.
      Det korte svar er nej. og det er bekymrende da vores udgangspunkt var ret dårligt, i hvert fald under Bech.
      Efter vinterpausen synes jeg vi var godt med i forhold til vores modstandere.

      Til gengæld vil jeg påstå at vi var i dårligere form end vores modstandere i de første 3-4 kampe efter sommerferien. Det er noget som næsten ikke er blevet debatteret herinde, men det var forholdsvis at vi gik døde i anden halvleg i de kampe.

      Det seneste stykke tid har vi set alt for tunge og langsomme ud... Det er vel typisk et tegn på overtræning?
      Simon Hollyhead er måske ikke det aktiv vi har troet?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jeg er seriøst bange for, at vores slagtermester af en trænerassistent, ikke besidder de evner, som en Kuhn, og derfor mangler Kent et vigtigt redskab, som han ikke selv besidder. Kent uden en dygtig assistent, som kan håndtere mandskabsplejen, er en Kent som vi så i BIF: et totalt humør og energiforladt hold.
        Jeg har oplevet ham en smule til træningerne i Ådalen, og der er meget man ikke kan fange fra sidelinjen, men mit umiddelbare indtryk er at han er lidt en klovn, både bevidst og ubevidst.
        Han prøver meget på at komme ind på spillerne ved at pjatte og have det sjovt med spillerne, men det virker ikke så naturligt fordi han ikke virker til at have det tætte forhold som f.eks Flemming Poulsen havde med nogle af spillerne.
        Han kan finde på at grine fjoget eller gøre lidt nar mee spillerne når de laver fejl i en øvelse.

        Det er bare en lille del af ham, så jeg skal ikke vurdere hvordan han ellers er i coachning af spillerne, men denne del af ham vil jeg absolut ikke bryde mig om.

        Comment


          Er jeg den eneste der er ved at brække mig når han i seneste udtalelse fortæller om at en samlet spiller og træner trup sidder og hepper på FCK i tirsdags..? Hva faen er det for noget lort at lukke ud -det gider jeg sku ikke høre på..!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fcalamorgenkvalme Se indlæg
            Er jeg den eneste der er ved at brække mig når han i seneste udtalelse fortæller om at en samlet spiller og træner trup sidder og hepper på FCK i tirsdags..? Hva faen er det for noget lort at lukke ud -det gider jeg sku ikke høre på..!
            Ja, fy faen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fcalamorgenkvalme Se indlæg
              Er jeg den eneste der er ved at brække mig når han i seneste udtalelse fortæller om at en samlet spiller og træner trup sidder og hepper på FCK i tirsdags..? Hva faen er det for noget lort at lukke ud -det gider jeg sku ikke høre på..!
              Nej, det er du helt sikkert ikke ... men det er dansk klubfodbold i Europa og der gør jeg og mange andre heldigvis det samme ...
              Er SÅ træt af den her "mig mig mig og ingen andre".
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Nej, det er du helt sikkert ikke ... men det er dansk klubfodbold i Europa og der gør jeg og mange andre heldigvis det samme ...
                Er SÅ træt af den her "mig mig mig og ingen andre".

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                  Det korte svar er nej. og det er bekymrende da vores udgangspunkt var ret dårligt, i hvert fald under Bech.
                  Efter vinterpausen synes jeg vi var godt med i forhold til vores modstandere.

                  Til gengæld vil jeg påstå at vi var i dårligere form end vores modstandere i de første 3-4 kampe efter sommerferien. Det er noget som næsten ikke er blevet debatteret herinde, men det var forholdsvis at vi gik døde i anden halvleg i de kampe.

                  Det seneste stykke tid har vi set alt for tunge og langsomme ud... Det er vel typisk et tegn på overtræning?
                  Simon Hollyhead er måske ikke det aktiv vi har troet?
                  Det vil også være en umulig diskussion. Hvordan skal den tages? Spillernes højde og bygning er som den er. Vi kender ikke spillernes fedt procenter, deres BMI, muskelmasse osv osv., og selvom vi kendte disse tal ville vi næppe kunne bruge dem til særlig meget i det vi ikke kender modstandernes tal. Løbemæssigt er vi rigelig godt med i alle kampe i flg. statistikkerne, så det er ikke på den front der mangler noget. Tilbage er vel kun at snakke om der mangler cm. og kilo

                  http://www.ob.dk/artikel/superliga-s...e-halvdel.aspx
                  Last edited by manner; 23-10-2016, 07:49.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Det er netop det, som jeg mener. Hvorfor dropper vi ikke illusionen om OB som et nyt FC Nordsjælland, når vi tydeligvis ikke scorer højt nok på et eneste parameter (transfermidler, træningsanlæg og talentarbejde).

                    Det vi kan gøre er at arbejde med nogle gamle dyder, som er blevet glemt fuldstændig i moderne, dansk fodbold. Her er spillerne så forkælede og luddovne, at en ekstra løbetur opfattes som ren tortur og straf. Blev spillerne mon sendt ud og løbe på mørke, nordjyske landeveje efter deres pinlige optræden i Hjørring? Næppe! Næh, jeg så gerne, at vi gik tilbage til old school gammel fodboldtræning med mange ekstremt hårde løb, tung vægttræning og kedelig, men effektiv træning af de ting, som vi bare ikke er gode nok til. Så må vi øve 1000 hjørnespark hver dag. Angriberne skal sparke bolde 500 bolde i kassen hver dag. Så må spillerne i bedste Rocky-stil ud og banke løs på et traktordæk med en megahammer og løbe op og ned ad trapperne til Eventyrhaven 100 gange, indtil deres lunger ligger i Odense Å og hjertet pumper batterisyre ud i hele kroppen.

                    Vores forkælede trup ville sikkert søge væk med det samme, men så kunne vi måske hente nogle Søren Berg og HHA-typer rundt omkring, der ikke kan tage lige så mange på foden eller hovedet, men som til gengæld vil løbe, slås og kæmpe så hårdt til træning og i kamp, at de andre holds forkælede luksusdrenge vil måbe og hyle, når de løber ind i jernmændene fra Odense.
                    Jeg er grundlæggende uenig og jeg mener du konkluderer på egne gisninger.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Kan vi få succes i OB med Kent Nielsen.

                      Ja det mener jeg godt vi kan - Spændende at følge transfer vinduet her til vinter - hvad sker der bliver der åbnet lidt op for økonomien der må jo være en del tilovers fra sommeren transfer. Mon ikke Thorborg også nu kan set nødvendige med at investerer lidt mere i denne periode for at opfylde målsætningen som et subtop hold med potentialle til top 3 placeringer.

                      Hvis vi får flere kvalitets spillere og får et mere homogent hold, spillere der har deres naturlige positioner på banen.

                      Mener ikke vi allerede skal opgive den boldbesiddende og pasnings stærke spillestil. Vi har bare ikke kvalitets spillerene til det nu.

                      Håber at denne halvsæson bliver et wakeup call til Thorborg og den øvrige ledelse - at OB er i forfald og der skal investerer hvis dette ikke skal yderliger eskalerer.

                      I dagens kamp spillede vi en fin 1. halvleg mod et stærkt FCK hold, defensivt stod vi stærkt og havde også modet til at spille bolden rund selv om vi til tider var under pres. Mere kvalitet på holdet kunne vi matche FCK bedre.

                      Tror ikke på at JH får sparket - men det kan måske godt fungerer med ham, hvis han får kvalficeret modspil omkring spillerindkøb.

                      Vil på ingen måde forsvarer JH - men hvis realiteten er at han fortsætter som sportschef, kunne det være en løsning at finde kvalificeret hjælp til spillerindkøb.

                      PÅ trods af nederlaget syntes jeg det var en rigtig god dag, JH dårlige kompentancer blev synliggjort med bannerne og tilråbene, som 100 % var på sin plads. Dette kan måske resultere i at ledelsen begynder at reagerer og gør alt for at vi bliver styrket væsentligt denne vinter.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                        Kan vi få succes i OB med Kent Nielsen.

                        Ja det mener jeg godt vi kan - Spændende at følge transfer vinduet her til vinter - hvad sker der bliver der åbnet lidt op for økonomien der må jo være en del tilovers fra sommeren transfer. Mon ikke Thorborg også nu kan set nødvendige med at investerer lidt mere i denne periode for at opfylde målsætningen som et subtop hold med potentialle til top 3 placeringer.

                        Hvis vi får flere kvalitets spillere og får et mere homogent hold, spillere der har deres naturlige positioner på banen.

                        Mener ikke vi allerede skal opgive den boldbesiddende og pasnings stærke spillestil. Vi har bare ikke kvalitets spillerene til det nu.

                        Håber at denne halvsæson bliver et wakeup call til Thorborg og den øvrige ledelse - at OB er i forfald og der skal investerer hvis dette ikke skal yderliger eskalerer.

                        I dagens kamp spillede vi en fin 1. halvleg mod et stærkt FCK hold, defensivt stod vi stærkt og havde også modet til at spille bolden rund selv om vi til tider var under pres. Mere kvalitet på holdet kunne vi matche FCK bedre.

                        Tror ikke på at JH får sparket - men det kan måske godt fungerer med ham, hvis han får kvalficeret modspil omkring spillerindkøb.

                        Vil på ingen måde forsvarer JH - men hvis realiteten er at han fortsætter som sportschef, kunne det være en løsning at finde kvalificeret hjælp til spillerindkøb.

                        PÅ trods af nederlaget syntes jeg det var en rigtig god dag, JH dårlige kompentancer blev synliggjort med bannerne og tilråbene, som 100 % var på sin plads. Dette kan måske resultere i at ledelsen begynder at reagerer og gør alt for at vi bliver styrket væsentligt denne vinter.
                        Ja det eneste positive at tage ud fra alt det her er vel at vi vil se forstærkninger og nok også et salg af Izunna som er kørt helt ud på et sidespor..
                        Også dejligt at se at Yao kom ind i stedet for TM som burde videre til vinter for at gøre plads til en bedre angriber

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Jeg er grundlæggende uenig og jeg mener du konkluderer på egne gisninger.
                          Okay? Det må gerne uddybes. Der plejer man at gøre på et debatforum.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Ja det eneste positive at tage ud fra alt det her er vel at vi vil se forstærkninger og nok også et salg af Izunna som er kørt helt ud på et sidespor..
                            Også dejligt at se at Yao kom ind i stedet for TM som burde videre til vinter for at gøre plads til en bedre angriber
                            Ja den store tegnebog må nødvendigvis frem. Hvis vi forsætter vedbliver at tabe og bliver nedrykningstruet er skal der formodentigt en større sum penge til hvis vi skal tiltrække etablerede superliga spillere. Ellers er vi ude i at finde "gode spillere" der er bænket i deres respektive klubber.

                            Andre klubbers talenter er også en mulighed, som f.esk FCN har været gode til.

                            Det bliver rigtigt svært - JH har tydeligvis ikke succes med at finde de rigtige spillere, og spiralen er selv forstærkende negativ. Han har jo også selv udtalt at det ikke er lykkes at tiltrække de spillere man gerne ville have. Det bliver svært meget svært.

                            Løsningen må jo så være at hvis man ønsker at beholde JH, da han har for os har skjulte gode egenskaber og er en værdi på andre områder i OB, skal der tilknyttes meget kompentente folk til at finde og tiltrække de rigtige spillere.

                            Comment


                              Den store tegnebog kommer naturligvis ikke frem. Det må være utopi. Hvis Niels Thorborg virkelig ville investere i truppen, så havde han gjort det i sommer. Der er heldigvis ingen direkte nedrykkere, og det tror jeg taler mod, at vi henter vildt ind til vinter. Hvis klubben helt seriøst stadig mener, og det altså ikke bare er spil for galleriet, at truppen er god nok, men bare ikke får forløst sit potentiale, så tror jeg, der er rigtig mange der bliver skuffede i vinterens transfervindue.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Den store tegnebog kommer naturligvis ikke frem. Det må være utopi. Hvis Niels Thorborg virkelig ville investere i truppen, så havde han gjort det i sommer. Der er heldigvis ingen direkte nedrykkere, og det tror jeg taler mod, at vi henter vildt ind til vinter. Hvis klubben helt seriøst stadig mener, og det altså ikke bare er spil for galleriet, at truppen er god nok, men bare ikke får forløst sit potentiale, så tror jeg, der er rigtig mange der bliver skuffede i vinterens transfervindue.
                                Du har sikkert ret. Problemerne og kritikken syntes mere massive - derfor kan man håbe at der bliver reageret.

                                Ved ikke hvad Izunna har fået for at skifte, men hvis han skulle være en A+ spiller for os tydeliggør det også at JH ikke er egnet til at finde de rigtige spillere.

                                Comment

                                Working...
                                X