Men hvordan kan en cheftræner ændre målsætning? det er da uhørt! Det er bestyrelsen og sportschefen der gør den slags. Tyder på, at KN har fået uindskrænket magt og tålmodighed.
Men hvordan kan en cheftræner ændre målsætning? det er da uhørt! Det er bestyrelsen og sportschefen der gør den slags. Tyder på, at KN har fået uindskrænket magt og tålmodighed.
Jeg tolker det lidt mere som et oprør mod en ledelse, der sidder på hænderne og i blinde gentager remsen "Vi har kvalitet til top 6 og går efter at slutte der, vi har en stærk trup og mangler kun kontinuitet".
OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Jeg tolker det lidt mere som et oprør mod en ledelse, der sidder på hænderne og i blinde gentager remsen "Vi har kvalitet til top 6 og går efter at slutte der, vi har en stærk trup og mangler kun kontinuitet".
Men Kent Nielsen udtaler da det samme? At truppen har potentialet til top 6, men det potentiale er ikke blevet forløst...i så fald peger pilen da ligeså meget på Kent Nielsen, som på andre beslutningstagere i klubben...
Men Kent Nielsen udtaler da det samme? At truppen har potentialet til top 6, men det potentiale er ikke blevet forløst...i så fald peger pilen da ligeså meget på Kent Nielsen, som på andre beslutningstagere i klubben...
Jeg tænker efterhånden, at siger man JH siger man også KN. De to har et projekt sammen i OB, som er ved at crashe fuldstændigt. JH siger jo selv, at KN har vetoret over alle handler, så KN har en vigtig finger med i spillet.
Hør lige her. Det er sådan set meget simpelt. OB har et næsten komplet fodboldhold med rod i dansk divisionsfodbold. Ingen eller meget få kommer fra et højere niveau end det. Ja, nogle af dem har vi købt, efter de var blevet superligaspillere, men det ændrer ikke ved, at de fleste er typiske divisionsspillere (KEP, AK, Festersen, Edmunsson, Tingager, Lund, Mikkelsen). Læg dertil at et andet stort antal spillere er unge "talenter". Man får automatisk den tanke, at de nok ikke ville være i OB, hvis talentet var stort nok.
OB råder over et hold af sekundaspillere med 1-2 profiler, der rent faktisk har klassen. Med denne trup skal vi være glade, hvis vi kan blive i superligaen (og det har jeg sagt allerede inden sæsonstart).
I dagens udgave af Fyens Stiftstidende fabler træner og spillere stadigvæk om, at potentialet til top 6 er der. Jeg spørger bare: Er vores ledelse og spillertrup decideret uintelligent?
Tjek min signatur for min mening om vores trup og målsætningen ....
Helt enig . Og pynten med at der er opgraderet på talentarbejdet med en træner med et fint CV sluger nogle råt og nikker anerkendende til JH , men mon ikke de største talenter smutter derhen hvor der også er et spændende superligahold at stræbe efter .
Onsdag spiller OB så i Vendsyssel. Normalt ville jeg jo sige, at det burde være en walk over, men...
Hvis OB taber den kamp, så bør der være nogen, der er fortid i OB. FCK på søndag kan man ikke forvente at vinde over, og næstefter venter Silkeborg. Selv SIF er jeg i tvivl om, om OB kan sejre imod. Noget skal ske inden løbet for alvor er kørt!
Hvis ikke KN fyres efter et exit i pokalen og nederlag til FCK og SIF, så kan han vist selv bestemme sin opsigelsesdato.
Jeg kan sgu egentlig godt li' Kent Nielsen - ikke at jeg er begejstret over hans præstationer, men mere på det menneskelige plan. Men det hjælper bare ikke, at være en flink, sympatisk og muligvis dygtig træner, hvis resultaterne ikke følger med. Jeg er helt oprigtigt meget nervøs (ligesom de fleste andre OB-fans) for klubbens fremtid - både her og nu på den korte bane, men i særdeleshed også på den lange bane.
Onsdag spiller OB så i Vendsyssel. Normalt ville jeg jo sige, at det burde være en walk over, men...
Hvis OB taber den kamp, så bør der være nogen, der er fortid i OB. FCK på søndag kan man ikke forvente at vinde over, og næstefter venter Silkeborg. Selv SIF er jeg i tvivl om, om OB kan sejre imod. Noget skal ske inden løbet for alvor er kørt!
Vendsyssel-kampen vil jeg kalde for en 50-50-kamp. Jeg tror, at det ender som en Vejle-forløsning, men man skal ikke tage fejl af, hvor hård og svær den kamp bliver. OB kommer uden selvtillid, men har alligevel stadig hovsky snovsky-attitude, hvor man mener, at man burde ligge i top 6. Omvendt er Vendsyssel et tophold med selvtillid efter seks ubesejrede kampe i træk og en sult efter at vise noget mod en svækket modstander.
Til sammenligning ligger Vejle kun lige over nedrykningsstregen, men dem knækkede vores svage hold jo også ret nemt. Det må også tælle til Vendsyssels fordel, at deres bane formentlig er temmelig efterårssmadret og ikke til boldbesiddende fodbold. Der er flere gamle OB'ere, som vil være ekstremt opsatte på at gøre det slemme ved deres gamle klub.
Som jeg skriver det her, tror jeg faktisk, at jeg vil sætte nogle penge på Vendsyssel. Det lugter langt væk af en dukkert i det nordjyske.
OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
3 stk nederlag er bestemt ikke urealistisk IMO. Men nederlag onsdag får ikke nogen fyret. Der skal mere til
Vendsyssel-kampen vil jeg kalde for en 50-50-kamp. Jeg tror, at det ender som en Vejle-forløsning, men man skal ikke tage fejl af, hvor hård og svær den kamp bliver. OB kommer uden selvtillid, men har alligevel stadig hovsky snovsky-attitude, hvor man mener, at man burde ligge i top 6. Omvendt er Vendsyssel et tophold med selvtillid efter seks ubesejrede kampe i træk og en sult efter at vise noget mod en svækket modstander.
Til sammenligning ligger Vejle kun lige over nedrykningsstregen, men dem knækkede vores svage hold jo også ret nemt. Det må også tælle til Vendsyssels fordel, at deres bane formentlig er temmelig efterårssmadret og ikke til boldbesiddende fodbold. Der er flere gamle OB'ere, som vil være ekstremt opsatte på at gøre det slemme ved deres gamle klub.
Som jeg skriver det her, tror jeg faktisk, at jeg vil sætte nogle penge på Vendsyssel. Det lugter langt væk af en dukkert i det nordjyske.
Ja det gør det desværre. Men kunne stadig ikke finde på at spille imod OB..
Jeg ville umiddelbart ikke have et problem med at vi røg ud da vi alligevel har ZERO chance for at nå parken. Ingen grund til at spilde vores tid på en dødssejler
Ja det gør det desværre. Men kunne stadig ikke finde på at spille imod OB..
Jeg ville umiddelbart ikke have et problem med at vi røg ud da vi alligevel har ZERO chance for at nå parken. Ingen grund til at spilde vores tid på en dødssejler
Næh, der er ingen grund til at spilde kræfter og risikere skader og karantæner ved at fortsætte i pokalturneringen. Foråret bliver alligevel ekstremt hektisk og presset for at undgå nedrykning. Her bliver der brug for alle mand og kræfter.
Hvad angår FCK og Silkeborg, så ville det ikke undre mig, om vi tager et point hjemme mod FCK (hvorefter Jesper Hansen erklærer krisen for overstået), mens vi ugen efter taber i Silkeborg og bliver isoleret på sidstepladsen.
Comment