Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvor lang tid skal vi vente???

Den erfarne træner er berømt for at have løftet AaB væk fra middelmådigheden og frem til et mesterskab i 2014, og derfor drømmer OB's fans om, at han kan gøre det samme i Odense. Kan han det?

- Det tror jeg på. Hvis vi køber argumentet med, at dem der har pengene også skaber Danmarksmesterskaber, har vi et stykke vej. Men i forhold til det vi investerer og det vi er, kommer vi til at være markante, og vi kommer til at være i toppen af dansk fodbold. Det er der, vi kommer til at være, hvis jeg er her i fire år, siger Kent Nielsen med henvisning til hans kontrakt, der løber frem til 2019.
    I AaB ventede de i 4 år. Første år var lidt en katastrofeopbremsning for dem økonomisk pga. deres bygninger og noget fusk med bestyrelsesformanden, så vidt jeg husker - der var de jo de berømte 3 minutter fra at rykke ned. Derfra hed det 7.plads, 5.plads og mesterskab.
    Tingene skal gå op i en højere enhed, før vi tager et mesterskab, selv om vores udgangspunkt er bedre end AaBs. Men hvis første år bliver et ombygningsår, så er midterplacering ok. Derfra burde vi kunne bryde ind i top 5 og gerne højere. Det virker stadig ikke urealistisk på mig.

Comment

Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
      Hvis det er landstræner du mener kommer det ikke til at ske. Det bliver Laudrup eller weakhorse. Måske dem begge som i swansea.
      Med Hjulmand som kraftig "dark horse". Alle spiller de "Den Røde Tråd"-fodbold, og er fans af 4-3-3. Jeg håber i dén grad på Hjulmand. Wigge er taktisk naiv og Laudrup har travlt med at tro på sin egen myte. Omend de problemer der som regel er med Laudrup i nogen grad ville være neutraliseret i landstrænerjobbet. (DBU ville være for nikkedukke-agtige til at han kan ryge i clinch med dem, og han kan i nogen grad nøjes med at lægge taktisk og råbe "kom så", når han ikke skal træne spillerne til dagligt).
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        I AaB ventede de i 4 år. Første år var lidt en katastrofeopbremsning for dem økonomisk pga. deres bygninger og noget fusk med bestyrelsesformanden, så vidt jeg husker - der var de jo de berømte 3 minutter fra at rykke ned. Derfra hed det 7.plads, 5.plads og mesterskab.
        Tingene skal gå op i en højere enhed, før vi tager et mesterskab, selv om vores udgangspunkt er bedre end AaBs. Men hvis første år bliver et ombygningsår, så er midterplacering ok. Derfra burde vi kunne bryde ind i top 5 og gerne højere. Det virker stadig ikke urealistisk på mig.
        Det var på mesterskabet ja, men top-4-5 stykker, som vel er det der menes, skulle meget gerne ske før der er gået 4 år...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Med Hjulmand som kraftig "dark horse". Alle spiller de "Den Røde Tråd"-fodbold, og er fans af 4-3-3. Jeg håber i dén grad på Hjulmand. Wigge er taktisk naiv og Laudrup har travlt med at tro på sin egen myte. Omend de problemer der som regel er med Laudrup i nogen grad ville være neutraliseret i landstrænerjobbet. (DBU ville være for nikkedukke-agtige til at han kan ryge i clinch med dem, og han kan i nogen grad nøjes med at lægge taktisk og råbe "kom så", når han ikke skal træne spillerne til dagligt).
          Du mener ikke, at Hjulmand er taktisk naiv? synes, det ville være en katastrofe at ansætte ham. Vi skal have fornyelse og ikke mere af det samme.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Du mener ikke, at Hjulmand er taktisk naiv? synes, det ville være en katastrofe at ansætte ham. Vi skal have fornyelse og ikke mere af det samme.
            Jamen, jeg er egentlig enig langt hen af vejen.

Hvis jeg skulle vælge, så ansatte man en mand, der stillede hold efter DKs 11 bedste på dagen (eller i en given kvalifikation/slutrunde), i stedet for at udtage 11 mand der passer ind i konceptet og så krydse fingre for at de er gode nok til at slå en given modstander på dagen. Vi har alt for ofte stået i en situation, hvor vi reelt ikke havde 11 spillere af topkvalitet, der kunne spille Morten O.s filosofi, samtidigt med at vi havde spillere på europæisk niveau, der ikke blev udtaget.

Hjulmand ville på ingen måde være mit førstevalg. Men hvis vi går ud fra, at DBU holder fast i "Den røde tråd" og 4-3-3 "positiv"(bvadr) fodbold (og det peger alle udtalelser og signaler på), så er Hjulmand det mindste af de tre nævnte onder. Han vandt trods alt det danske mesterskab med et meget velspillende FCN-hold bygget op om en stærk defensiv midterakse, og en (på det tidspunkt) ret radikal taktik. Så nej, jeg synes ikke han er taktisk naiv. For låst i sin filosofi? Måske, ja.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg tror faktisk også landstræner-jobbet passer fint til Laudrup, langt mere end klubtræner... Begrænset omgang med spillerne og ingen ballade med en ledelse over hvem han kan få at lege med. Det burde virke.

Men som tanke-eksperiment, hvad kunne en Ove P så ikke gøre med et dansk landshold? Resultatmæssigt tror jeg på det ville være ret imponerende... ,o)

Mvh

MaxHH

Comment

Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Jeg tror faktisk også landstræner-jobbet passer fint til Laudrup, langt mere end klubtræner... Begrænset omgang med spillerne og ingen ballade med en ledelse over hvem han kan få at lege med. Det burde virke.

Men som tanke-eksperiment, hvad kunne en Ove P så ikke gøre med et dansk landshold? Resultatmæssigt tror jeg på det ville være ret imponerende... ,o)

Mvh

MaxHH
                Ove P. er nok lige at stramme den , men jeg så gerne at A-landsholdet forlod den røde tråd. Det kan fint bibeholdes til og med U21, der kan aldrig komme for lidt teknik ind i vores unge folk.

Når det kommer til A-landsholdet, bør vi bare acceptere, at vi ikke kan slå de store lande ved at dominere dem i boldbesiddelse. Det er decideret naivt. Vi bør ikke ignorere vores "medfødte" styrker som stram taktik, god fysik og disciplin. Jeg vil hellere have et resultat mod Spanien eller Frankrig fremfor at opnå 52 % i boldbesiddelse.

Derfor håber jeg vi går udenom Laudrup, Weakhorse og Hjulmand.

Eneste "danske" kandidat jeg kan se er Ståle, men så hellere et respekteret udenlandsk navn, som spillerne har respekt for, samtidig med der satses mere snusfornuftigt rent taktisk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                  Ove P. er nok lige at stramme den , men jeg så gerne at A-landsholdet forlod den røde tråd. Det kan fint bibeholdes til og med U21, der kan aldrig komme for lidt teknik ind i vores unge folk.

Når det kommer til A-landsholdet, bør vi bare acceptere, at vi ikke kan slå de store lande ved at dominere dem i boldbesiddelse. Det er decideret naivt. Vi bør ikke ignorere vores "medfødte" styrker som stram taktik, god fysik og disciplin. Jeg vil hellere have et resultat mod Spanien eller Frankrig fremfor at opnå 52 % i boldbesiddelse.

Derfor håber jeg vi går udenom Laudrup, Weakhorse og Hjulmand.

Eneste "danske" kandidat jeg kan se er Ståle, men så hellere et respekteret udenlandsk navn, som spillerne har respekt for, samtidig med der satses mere snusfornuftigt rent taktisk.
                  Brrrr, 100% uenig.
                  Fodbold er ikke kun resultater og de bedste resultater kan godt komme ved at styre spillet!

Ståle er IKKE manden ... alt for defensiv og underpræsterer tungt med FCK.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Brrrr, 100% uenig.
                    Fodbold er ikke kun resultater og de bedste resultater kan godt komme ved at styre spillet!

Ståle er IKKE manden ... alt for defensiv og underpræsterer tungt med FCK.
                    Fair nok.

Vi bliver nok hurtigere enige om at håbe på 3 point i aften

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                      Fair nok.

Vi bliver nok hurtigere enige om at håbe på 3 point i aften
                      :D.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Lidt fra Kent

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...ldrig-tilfreds

Comment

Hele interviewet her: http://www.mitfyn.dk/article/660366?...8c3ac1851e0423

Et ganske udmærket interview.

Bl.a. interessant, at han virker optimistisk ift. forbedring af faciliteterne. Det er altså bare utroligt vigtigt at få gjort noget ved hvis klubben gerne vil ind i en positiv udvikling. Også på talentsiden. Tror ikke det bliver nemmere at tiltrække de store talenter når man reelt ikke kan tilbyde bedre (bane)forhold end de fleste serieklubber på Fyn.

Comment

KN er superligaens 7. Mest pressede træner på resultater. Og en ellers generel vurdering på OB idag

http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-...-i-superligaen

Comment

God første træning

http://www.ob.dk/artikel/fin-foerste-traeningsdag.aspx

Comment

Dobbelt point for Photoshop-skills i den artikel!

Comment

Working...
                                X