Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Det er en opgave at spille bolden op, når man har Lasse, Kirke og Ari på banen samtidig
    Ja. Hvis man så bare havde en stærk midtbane til at spille den op på. Det er hjulpet lidt med Makrini men 1 mand gør det ikke alene..
    Man kunne tydeligt se i 2. Halvleg at Falk(som angriber!!) gik ned på sidste 1/3 del af for at modtage bolden. Det er simpelthen en falliterklæring og understregning af at der mangler mange niveauer i det defensive..
    Måske også derfor at KN prøvede Diarra og håbede på at hans andre mangler ikke fik stor betydning

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Det er en opgave at spille bolden op, når man har Lasse, Kirke og Ari på banen samtidig
      Det er et af vores problemer ja.
      Et andet generet problem er at vores backer skal rykke meget med frem, men vores kanter (især Emil) som så er nødsaget til at tage nogle returløb for at det kan hænge sammen, er meget dårlige til netop disse defensive løb. Derved kommer vores centrale midtbane og centrale forsvar til at se dumme ud, da de skal dække nogle alt for store områder.

Jeg så optakten til Sønderjyskekampen, hvor deres træner helt åbent sad og fortalte, hvordan de bl.a. ville straffe os når både vores backer og kanter blev fanget højt. Han sagde følgende: "OB vil gerne trække deres backs frem og deres kanter er ikke glade for at løbe med hjem". Det var ret pinefuldt at se hvordan vores taktiske naivitet blev totalt udstillet. Der var jo intet overraskende i det nederlag. Kanstrup forudsage også inden kampen at de ville slagte OB og han fik jo helt ret. Ja, Sønderjyske havde nogle marginaler på deres side og et målmandsdrop som Koval lavede ved 2-0 er naturligvis svært at gardere sig imod, men Sønderjyske var os jo overlegne på alle parametre i den kamp.
      Vi har overskredet grænsen nu og er gjort til grin i både Ålborg, Esbjerg, Frederica og Haderslev. Kent Nielsen skal til at træde i karakter nu, hvis han ikke skal miste sin troværdighed som træner. Jeg er ikke i tvivl om at Kent og Bredahl er et stærkt trænerteam, men hvis de fortsætter med at stille så taktisk naivt op og lade eksempelvis Emil Larsen fortsætte med at lalle rundt og smide bolde væk uden at løbe helhjertet med hjem, så begynder jeg da at tvivle på deres dømmekraft.
      Vi har brug for at få standset blødningen og stille op med et hold, hvor alle er villige til at løbe for sidemanden og en type som Emil Larsen er indbegrebet af en spiller som ikke passer ind i det koncept.

Comment

Jeg synes ganske enkelt, at vores problem er de bagerste 5. HB hvor Lund er eneste alternativ, som end ikke kunne spille sig på et hold der rykkede ned. Det samme kan siges om Kirke. Så har vi Lasse Nielsen, som helt sikkert har vilje og fight, men som mangler meget i opspillet, og i placeringsevnen. Og Jona er ok på bolden, men synes fortsat han mangler mange defensive kvaliteter til at skulle ligge i midterforsvaret, specielt hans hurtighed giver ham mange problemer. Og så har vi nogle Målmænd, som mangler kamptræning og/eller niveau.
        Jeg tror faktisk alle dem jeg lige har nævnt, ville kunne gøre det okay, hvis de havde noget kvalitet at læne sig op ad, men med allesammen i en kæde, er det dømt til at gå galt. De er allesammen spillere som har et lavt bundniveau, og når de så allesammen spiller samtidig, ja så siger det jo sig selv, at vi ofte kommer i problemer defensivt. Havde det nu kun været en enkelt af dem, så kunne man leve med det, men når det er alle mand, ja så er problemet stort.
        Henter vi 2 kvalitetsforsvarer, ja så tror jeg vi får løst vores ustabilitet, som i mine øjne kommer fra defensiven. Det er nemt at sige, at vi skal hente 2 mand, men økonomien og emnerne skal jo også være der.

Comment

Jeg kunne godt tænke mig at se denne opstilling

--------------Koval------
          lund-jonason-nielsen-skula
          Desler-makrini-Matti-Falk
          -------AK----fester-----

Når alle er klar og i kampform..!

Comment

Oprindeligt indsendt af kennedodense Se indlæg

-------AK----fester-----

2 nye midterforsvarer er nødvendigt.
            Vores backs har et okay niveau men JBL og Kirke ud og 1 ind med kvalitet
            Resten ser jo fint.
            Ville dog sætte pris på at Azer røg ud og vi hentede 1 ny med minimum Makrini niveau. Gerne højere.. Så det hed Mak,Mat,JJT og ny til de 2 midtpladser

Så tror jeg på Top 5-6 stykker næste år

Comment

Oprindeligt indsendt af kennedodense Se indlæg

-------AK----fester-----

skal vi holde fast i 4-4-2, så er den klart købt.

MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Enig. Men det store grundlæggende problem er og bliver at en masse spillere ikke er gode nok og holdet/truppen er i total ubalance...
                Vores fantastiske angreb har jo lignet lort de sidste kampe ift i starten da vi ikke kan fastholde bolden på midten og sætte dem i scene
                Jeg mener ikke, at holdet spiller for spiller er til at tabe så stort, som de gør i øjeblikket. Her mener jeg at kollektivet svigter individet og omvendt. Så kommer alle til at se dårligere ud end de er. Enig i at holdet ikke er stærkt nok - men til hvad? Det her hold skal kunne tilkæmpe sig en 7.-plads med god afstand til nedrykning.

Det virker som om, at KN besømt på sine udtalelser er ved at indse, at han skal italesætte det basale og basis nu. Han forsøgte måske at inplementere for meget for hurtigt og det "forbandede" i den sammenhæng var så, at det førte (lidt heldigt) til 2 sejre i de første to kampe. Det tror jeg, var med til at for mange spillere til at miste jordforbindelsen. Jeg kan godt forstå at man var (for) begejstrede efter 4-5 tunge år.

Nu er det blevet hverdag og det skal holde til at vænne sig til - og det har nogle typer sværere ved en andre.

Comment

- Jeg arbejder med nogle gutter, der skal være gode til at spille fodbold - ikke til at være fotomodeller. I dag ses en fodboldspiller jo nærmest som en slags popstjerne, og det harmonerer altså ikke med at være fodboldspiller. De unge spillere, der kommer op fra ungdsomsrækkerne i dag, er en del af en samfundsudvikling, hvor vi skal anstrenge os meget mere for at holde kollektivet i hævd. Individualismen er meget fremherskende i dag i forhold til tidligere. Og hvis de ikke bliver topspillere med det samem, dropper de meget nemmere ud.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/kent-nielsen-maal-er-vigtigere-end-selfies

Det er en meget rammende karakteristik af store dele børne- og ungdomsårgangen i disse år. Som børnetræner bliver jeg også udfrodret af denne tilstand. Men både der og i skolen er det vigtigt at autoriteterne er modvægt til tendensen. Vi kan ikke ændre på at man er primadonna hjemme hos mor og far. Men til træning bærer du selv din taske, henter den bold du skød i åen, taler respektfuldt til medspillere og trænere og du holder din kæft, når træneren fortæller, hvordan næste øvelse skal foregå og alt er ikke til diskussion - når træneren har taget et valg - accepterer man det og indordner sig. Det er de centrale voksnes rolle uden for hjemmet i min optik.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Jeg mener ikke, at holdet spiller for spiller er til at tabe så stort, som de gør i øjeblikket. Her mener jeg at kollektivet svigter individet og omvendt. Så kommer alle til at se dårligere ud end de er. Enig i at holdet ikke er stærkt nok - men til hvad? Det her hold skal kunne tilkæmpe sig en 7.-plads med god afstand til nedrykning.

Det virker som om, at KN besømt på sine udtalelser er ved at indse, at han skal italesætte det basale og basis nu. Han forsøgte måske at inplementere for meget for hurtigt og det "forbandede" i den sammenhæng var så, at det førte (lidt heldigt) til 2 sejre i de første to kampe. Det tror jeg, var med til at for mange spillere til at miste jordforbindelsen. Jeg kan godt forstå at man var (for) begejstrede efter 4-5 tunge år.

Nu er det blevet hverdag og det skal holde til at vænne sig til - og det har nogle typer sværere ved en andre.
                    En enkelt smutter kan man nok forvente i en så lige liga. Men 13 mål imod i 3 udebanekampe? Det er en skændsel, og 90% mentalt. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det bliver bedre når udtalte medgangsspillere som Emil, Azer og Kirke er væk. Holdet bliver aldrig stabilt med de 3.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      - Jeg arbejder med nogle gutter, der skal være gode til at spille fodbold - ikke til at være fotomodeller. I dag ses en fodboldspiller jo nærmest som en slags popstjerne, og det harmonerer altså ikke med at være fodboldspiller. De unge spillere, der kommer op fra ungdsomsrækkerne i dag, er en del af en samfundsudvikling, hvor vi skal anstrenge os meget mere for at holde kollektivet i hævd. Individualismen er meget fremherskende i dag i forhold til tidligere. Og hvis de ikke bliver topspillere med det samem, dropper de meget nemmere ud.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/kent-nielsen-maal-er-vigtigere-end-selfies

Det er en meget rammende karakteristik af store dele børne- og ungdomsårgangen i disse år. Som børnetræner bliver jeg også udfrodret af denne tilstand. Men både der og i skolen er det vigtigt at autoriteterne er modvægt til tendensen. Vi kan ikke ændre på at man er primadonna hjemme hos mor og far. Men til træning bærer du selv din taske, henter den bold du skød i åen, taler respektfuldt til medspillere og trænere og du holder din kæft, når træneren fortæller, hvordan næste øvelse skal foregå og alt er ikke til diskussion - når træneren har taget et valg - accepterer man det og indordner sig. Det er de centrale voksnes rolle uden for hjemmet i min optik.
                      der er nu ikke meget nyt i den udtalelse fra Kent og det er heller ikke mit indtryk at det er et problem for de helt unge i vores trup som Desler og Greve. Der er sikkert andre der er mere "udsatte" der...unden iøvrigt at nævne navne.
                      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Længere artikel med Kent Nielsen

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...kante-i-toppen

Comment

Hvor lang tid skal vi vente???

Den erfarne træner er berømt for at have løftet AaB væk fra middelmådigheden og frem til et mesterskab i 2014, og derfor drømmer OB's fans om, at han kan gøre det samme i Odense. Kan han det?

- Det tror jeg på. Hvis vi køber argumentet med, at dem der har pengene også skaber Danmarksmesterskaber, har vi et stykke vej. Men i forhold til det vi investerer og det vi er, kommer vi til at være markante, og vi kommer til at være i toppen af dansk fodbold. Det er der, vi kommer til at være, hvis jeg er her i fire år, siger Kent Nielsen med henvisning til hans kontrakt, der løber frem til 2019.

Comment

Jeg bliver som altid glad når KN siger noget. Han har en god og dejlig tro på tingene 👍🏻
                            Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Hvor lang tid skal vi vente???

Den erfarne træner er berømt for at have løftet AaB væk fra middelmådigheden og frem til et mesterskab i 2014, og derfor drømmer OB's fans om, at han kan gøre det samme i Odense. Kan han det?

- Det tror jeg på. Hvis vi køber argumentet med, at dem der har pengene også skaber Danmarksmesterskaber, har vi et stykke vej. Men i forhold til det vi investerer og det vi er, kommer vi til at være markante, og vi kommer til at være i toppen af dansk fodbold. Det er der, vi kommer til at være, hvis jeg er her i fire år, siger Kent Nielsen med henvisning til hans kontrakt, der løber frem til 2019.
                              Det tror jeg også på. Spørgsmålet er vel, om DBU har købt ham fri inden da..

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Det tror jeg også på. Spørgsmålet er vel, om DBU har købt ham fri inden da..
                                Hvis det er landstræner du mener kommer det ikke til at ske. Det bliver Laudrup eller weakhorse. Måske dem begge som i swansea.

Comment

Working...
                                X