Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Lige kommet hjem fra arbejde, hvor jeg læste nyheden. Første reaktion er, at det er satans trist. Jeg havde håbet på mere for Rasmus Falk.

    Næste reaktion er at læse de mange posts herinde om loyalitet osv. Jeg forstår dem udmærket og er ikke overrasket. Og ja, fodbold er følelser osv. Men inden vi ryger kollektivt ind i en psykose over Det Store Svigt, så er der jo også noget, der hedder økonomi og fornuft. På den front er der ikke så meget at sige til Falks skifte, uanset om vi kan lide det eller ej. Vi er ikke i liga med FCK økonomisk, og vi er det heller ikke sportsligt.

    Næste eftertanke: jeg mindes ikke den helt store forståelse over AaB-fans, der lige nu raser over KEPs skifte. Er det ikke ret tæt på det samme - en respekteret spiller blandt fans, der skifter til en klub, der vil betale mere? Får vi ikke bare lidt af vores egen medicin? Jeg er med på, at Rasmus er fynbo, mens KEP ikke er nordjyde; men det er vel mere følelser og tilhørsforhold, vi taler om, end det er dåbsattester?

    Jeg forstår helt fint skuffelsen og lader folk rase ud, det skal også til. Men når skuffelsen har lagt sig, så har jeg i hvert fald haft mange gode oplevelser med at se Rasmus spille. Dem vil jeg hellere huske, end jeg vil skrive om eller tænke på ham som FCK-spiller. For nu bliver billedet af Rasmus Falk bare taget ned fra væggen hos mig, and that's it. Når han spiller på stadion for FCK, så er han bare en af deres spillere. Det har han valgt, og så må det være sådan.

    Sidste reaktion: EkstraBladet viser igen deres ufatteligt lave niveau. Vi er et af de mest aktive klubdebat-fora i DK, så der er altid rigeligt at copy-paste fra. Det gør EB så, og fremstiller enkelte brugere herinde som 'den typiske OB-fan'. Jeg har aldrig set nogen herinde påstå, at de talte for alle fans, for mange fans, eller i det hele taget for andre end dem selv. Det skider EB på, de skal sælge klik.. Citér dette, EkstraBladet: "EKSTRABLADET KAN KYSSE MIN RØV".
    Du rammer præcis det jeg mener utroligt godt, du er så også det bedre til at få det smidt på papir :)

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    http://tipsbladet.dk/blog/martindavi...k-og-fynske-ar

    Ganske fornuftig analyse af Martin Davidsen. Clue: det er OBs egen skyld, pga. økonomisk og sportslig morads, at Falk forlader reden. Og så trækker han sgu lige et Richard-citat på os fans - "Bitter? det er nåwet man drikker!"

    Jeg er enig med Davidsen i, at før-finanskrise eventyret har kostet dyrt, og at Falks beslutning på en måde kan ses som en del af regningen. Jeg synes også hans Laudrup-reference fra Real-skiftet ("Vi hader dig, fordi vi elskede dig så meget" - Barcas fans til Laudrup) giver mening: og tænk så, hvis Laudrup havde været catalaner og været i klubben, siden han var 13:-). Og jo, fra Falks synspunkt er der sikkert noget fornuft i beslutningen, hvilket kan stride imod hans følelser - han har trods alt forlænget kontrakt 2 gange hos os, og det var ikke på tidspunkter, hvor det så ret godt ud sportsligt. Når røgen har lagt sig, så husker vi måske også det..en dag.
    Jeg har også læst det Davidsen skriver, og han har 100 % ret.
    Og mon ikke vi også "hader Rasmus så meget, fordi vi elsker ham så meget".
    Ydermere vil Barca jo også stadigvæk gerne have Michael Laudrup i klubben.

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det er jeg sådan set ikke uenig i; men det skal være Kent Nielsens professionelle beslutning. Vi har stadig kampe, der skal vindes; og det er en useriøs træner/klub, der ikke stiller med det bedste hold, hvis der er noget på spil. Hvis vi ligger 7-8, når der mangler 4-5 kampe, og det handler om en 7. eller en 9.plads, så ville jeg da sagtens kunne forstå, hvis Kent vælger at bænke Falk for at se andre folk - og for at se andre spillere gribe ansvaret offensivt.

    Men det skal være en rationel beslutning, baseret på det sportslige - også mht udvikling af holdet.
    Jeg håber da at han kan være med til at give os nogle placeringer mere, om folk så vil elske eller hade ham for det, styrer folk selv.
    Vil elske at juble for ham når han har lavet hattrick mod FCK der giver os en 5 plads.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Ja ja, han er da bedre til at formulere sig diplomatisk end den gode hr. Larsen... ,o)

      Og så vil jeg give ham ret. At ligefrem ønske ham skadet er bestemt også lidt over mine grænser. Jeg har det sådan med den slags, at hvad jeg skriver herinde, og udtrykker på stadion, står i skærende kontrast til hvordan jeg ville reagere hvis jeg stødte på ham i privat sammenhæng... der ville han skulle direkte spørge mig om min mening, før jeg ville bringe det på banen. Privat har han fri, og er fredet, imo...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Hvis FCK står på, at de ikke vil have ham nu og her, håber jeg da i den grad, at man afsøger mulighederne for en lejeaftale. Der skal nok være nogle klubber i Holland, Belgien, 2. Bundes el. lignende, som kan bruge en spiller af Falsks kaliber i foråret. Jeg synes ikke det kan undervurderes, hvor stort et problem det kan blive i foråret, hvis Falsk bliver her, og hvor skidt et lys det kan ende med at sende OB i, hvis hele foråret skal handle om, at vi er på nakken af en af vores spillere. Personligt vil jeg ikke afholde mig fra at skose ham, for en mand der så tydeligt har valgt side, og står og poserer som han gør i går, skal ikke bilde os ind, at han vil give alt for OB i foråret, derfor vil det være totalt uholdbart, hvis han skal spille.

        Jeg håber inderligt, faktisk mere end jeg håber på egentlige signings, at Jesper Hansen får styr på det her, inden at vinduet smækker i, for ellers udstiller han godt nok sin egen inkompetence.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Ja ja, han er da bedre til at formulere sig diplomatisk end den gode hr. Larsen... ,o)

          Og så vil jeg give ham ret. At ligefrem ønske ham skadet er bestemt også lidt over mine grænser. Jeg har det sådan med den slags, at hvad jeg skriver herinde, og udtrykker på stadion, står i skærende kontrast til hvordan jeg ville reagere hvis jeg stødte på ham i privat sammenhæng... der ville han skulle direkte spørge mig om min mening, før jeg ville bringe det på banen. Privat har han fri, og er fredet, imo...

          Mvh

          MaxHH
          Enig. Derudover ville jeg heller aldrig ønske ham skadet, eller ondt på anden måde.

          Dog ønsker jeg ham heller ikke sportslig succes fremadrettet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Jeg håber da at han kan være med til at give os nogle placeringer mere, om folk så vil elske eller hade ham for det, styrer folk selv.
            Vil elske at juble for ham når han har lavet hattrick mod FCK der giver os en 5 plads.
            Jeg er så pissehamrende ligeglad med, om vi ender 5'er eller 8'er, når den her sæson er slut. Det vil vi ikke kunne huske om 2-3 år alligevel. Det vi vil kunne huske er, at vi solgte ud af vores egen stolthed og værdighed ved at spille med en spiller, der allerede har vist, at han er rykket til FCK mentalt. Jeg er klar over, at der er forskellige holdninger til dette, men jeg vil være meget ked af, hvis man gør vold på den smule stolthed og integritet vi fans trods alt har tilbage.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Ja ja, han er da bedre til at formulere sig diplomatisk end den gode hr. Larsen... ,o)

              Og så vil jeg give ham ret. At ligefrem ønske ham skadet er bestemt også lidt over mine grænser. Jeg har det sådan med den slags, at hvad jeg skriver herinde, og udtrykker på stadion, står i skærende kontrast til hvordan jeg ville reagere hvis jeg stødte på ham i privat sammenhæng... der ville han skulle direkte spørge mig om min mening, før jeg ville bringe det på banen. Privat har han fri, og er fredet, imo...

              Mvh

              MaxHH
              Helt og aldeles enig. Men derfor kunne det stadig være hylende morsomt, hvis Falk falder igennem både menneskeligt og spillemæssigt i FCK, når han f.eks opdager at Cornelius kan man hverken spille småspil med og/eller sende i dybden.

              Og vi skal nok ikke bekymre os om at Falk går til baglinjen for at kunne lave assist til Santander eller frygte han pludselig springer ud som topskytte.

              Respekt for hans privatsfære og hans ve og vel, men absolut ingen respekt eller forståelse for klubskiftet og hans videre karriere derfra.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Mads Bach Lund@MadsBachLundSEG 21 min.21 minutter siden
                Ikke just et populært billede (blandt OB fans) der blev lagt ud igår. Ret venligst vreden mod mig og ikke Falk, det var mit påfund.
                Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                Kristian Morre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                  Mads Bach Lund@MadsBachLundSEG 21 min.21 minutter siden
                  Ikke just et populært billede (blandt OB fans) der blev lagt ud igår. Ret venligst vreden mod mig og ikke Falk, det var mit påfund.
                  Jamen så tror vi da på det......

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                    Mads Bach Lund@MadsBachLundSEG 21 min.21 minutter siden
                    Ikke just et populært billede (blandt OB fans) der blev lagt ud igår. Ret venligst vreden mod mig og ikke Falk, det var mit påfund.
                    Fuck Mads Bach Lund, Fuck Rasmus Falk.

                    I kan lege Nilfisk med hinanden frem til sommer for min skyld, hvis bare jeg kan undgå at se jer i nærheden af OB.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                      Mads Bach Lund@MadsBachLundSEG 21 min.21 minutter siden
                      Ikke just et populært billede (blandt OB fans) der blev lagt ud igår. Ret venligst vreden mod mig og ikke Falk, det var mit påfund.
                      Fuck en idiot... Kunne man tænke at han søger en transfer for egen vindings skyld?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                        Mads Bach Lund@MadsBachLundSEG 21 min.21 minutter siden
                        Ikke just et populært billede (blandt OB fans) der blev lagt ud igår. Ret venligst vreden mod mig og ikke Falk, det var mit påfund.
                        Gad vide om idioten har lært noget?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Gad vide om idioten har lært noget?
                          Kan se at han har været så dygtig og få en bachelor i kommunikation. Han har nok brugt nogle af de redskaber han har lært der.
                          Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                          Kristian Morre

                          Comment


                            Hvem er Simon Skou Jakobsen fra Silkeborg? Jeg kender ikke denne ligegyldige spiller og utiltalende "mands"person, men han har kastet sig ind i en kamp for at forsvare Rasmus Falk på Twitter mod de onde, onde OB-fans, som ikke med det samme bliver fan af FCK, fordi deres store helt iklæder sig deres enormt smarte, hvide trøje.

                            Simon Skou Jakobsen. Du er grim, og du er sikkert også en dårlig fodboldspiller. Værsgo' at retweete den besked, så du kan se smart ud. Held og lykke med dit latterlige liv og ikke-eksisterende fodboldkarriere i søhøjlandet.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Hvem er Simon Skou Jakobsen fra Silkeborg? Jeg kender ikke denne ligegyldige spiller og utiltalende "mands"person, men han har kastet sig ind i en kamp for at forsvare Rasmus Falk på Twitter mod de onde, onde OB-fans, som ikke med det samme bliver fan af FCK, fordi deres store helt iklæder sig deres enormt smarte, hvide trøje.

                              Simon Skou Jakobsen. Du er grim, og du er sikkert også en dårlig fodboldspiller. Værsgo' at retweete den besked, så du kan se smart ud. Held og lykke med dit latterlige liv og ikke-eksisterende fodboldkarriere i søhøjlandet.
                              En privat ven til agenten

                              Comment


                                Vil da også lige hurtigt komme med min mening nu hvor den første frustration har lagt sig.

                                At han skifter til en konkurrent går mig meget på. Er virkelig skuffet.

                                Men jeg kan ikke følge dem der slår lige over i had og sammenligner med Laursen og Lars J-sagerne. I mine øjne er de umiddelbart ikke sammenlignelige. Falk har, så vidt jeg husker, ikke lovet OB troskab på nogen måde. Man kunne så ønske sig, at han følte sig så meget OB'er så han fravalgte andre danske klubber og istedet tog til udlandet.

                                Det gjorde han så ikke. Det skuffer mig. Meget. Men jeg hader ham ikke for det. Ej heller vil jeg svine ham til på station. Han havde omvendt en chance for at opnå legende-status i klubben på sigt. Det bliver han så aldrig nu. Og snart er han så bare endnu en modstander når han spiller i FCK - og skal (til den tid) behandles som sådan.

                                Jeg er bestemt ikke vild med, at han skal spille for os i foråret efter han har skrevet kontrakt med FCK. Er da også enig i, at han bør bænkes/udfases på holdet så vidt muligt (så længe vi ikke er ude og skide).

                                Jeg håber ikke han bliver hetzet på stadion. Så selvom jeg ikke skal bestemme hvordan andre skal opføre sig vil jeg da opfordre alle til at lade være. Hellere bare ignorere ham og bruge sin energi på at støtte holdet.

                                Jeg er med på, at det kan være svært at styre alt hvad man gør i kampens hede, og det kan være virkelig fristende at få afløb for sine frustrationer og statuere et eksempel. Som jeg ser det kan det bare kun ende med, at OB (og dermed os fans) ender som tabere.

                                Det vil med stor sikkerhed skabe en masse negativ omtale om fans og klub, hvilket næppe fører godt med sig. Mere afgørende tror jeg det kan skabe en masse splid. Mellem fans og spillere, internt blandt fans og endda internt i truppen. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan andre af vores unge spillere vil opfatte det og reagere. Hvordan vil de have det med at deres holdkammerat, deres ven, bliver behandlet på den måde? Hvor meget skal der til for at spillere som Desler, Greve, JJT m.fl. tænker: "Puha, det her er ikke særlig fedt. Bliver det mig næste gang? Lad mig hellere komme væk hurtigst muligt!"?
                                Last edited by Agbre; 21-01-2016, 14:11.

                                Comment

                                Working...
                                X