Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    En nat er gået ovenpå det offentliggjorte skifte til FCK. Det værste chok hos mig har fortaget sig.

    Han er en af de dygtigste spillere, jeg har set i OB - en spiller, der kan nogle ekstraordinære ting på banen. Men også en spiller med div. mangler (især manglende mål).

    Han har ydet rigtigt meget for OB, og det skal han have tak for. En kæmpe betydning for holdet har han haft.

    Han havde en god mulighed for at blive et velanset klubikon. Den missede han med sit skifte til FCK.

    Jeg gætter på, at 99,9% af os herinde ville have sendt et kæmpe HELD OG LYKKE hans vej, hvis han var skiftet til udlandet.
    Jeg har fuld forståelse for, at han vil noget andet end OB. Jeg forstår også godt, at han gerne vil prøve at vinde noget. Hvis jeg havde haft de evner med en bold, var jeg også gået efter at vinde noget.

    Jeg kan ikke forestille mig, at han ikke har haft tilbud fra udlandet - men måske der bare ikke har været de rette tilbud (noget med mesterskaber, Europa osv.) - måske rækker hans evner ikke helt til at være en del af et tophold i udlandet.

    Som nævnt - kæmpe forståelse herfra, for at han vil noget andet end OB.
    Ingen forståelse herfra, at karrieren skal fortsætte i FCK. Ikke efter hans mange kærlighedserklæringer til OB. Og SLET IKKE efter hans store smil i FCK-trøjen. Kæmpe selvmål! Jeg kan ikke se, at han skulle kunne fortsætte i OB kontrakten ud.

    Så hurtigt kan man gå fra at have potentiale til at blive klub-ikon og til blot at være en parantes i OB's lange historie.

    Jeg er absolut enig.
    Falk havde en stor mulighed at blive en ægte klublegende han blev jo allerede noget som "OB´s ansigt". Og HAN tabte det. Vi tabte kun en god fodboldspiller, der er mere af denne i verden...
    Vi har bygget et podiet for han, han styrtede sig ned. Måske vi byggede dette podiet for tidligt, var for overbevist om sine varme ord om klubånd og "OB-dreng" og derfor er der sådan en vred og skuffelsen i forumet. Måske vi ønskede for megt at vi havde fundet en " Lars Høgh mere" for klubben.
    Jeg kan tage det roliger nu. Vi mister en fodboldspiller, JH skal hente erstatning. Ingen over klubben.

    Men mig bekymrer lidt dele af diskussionen i forum her nu. Vi kan har forskellige holdninger i forhold til Rasmus Falk. Det er absolut o.k.
    Men det lyder for mig som der er også diskussioner "hvem af os er den bedre OB-fan" og det er ikke o.k. for mig. Jeg har ikke lov at tvivle om en anden fans OB-ånd og han har lov at have sin egen mening til den forskellig ting i og om klubben. Og vi står alligevel sammen for vores klub.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      http://tipsbladet.dk/blog/martindavi...k-og-fynske-ar

      Ganske fornuftig analyse af Martin Davidsen. Clue: det er OBs egen skyld, pga. økonomisk og sportslig morads, at Falk forlader reden. Og så trækker han sgu lige et Richard-citat på os fans - "Bitter? det er nåwet man drikker!"

      Jeg er enig med Davidsen i, at før-finanskrise eventyret har kostet dyrt, og at Falks beslutning på en måde kan ses som en del af regningen. Jeg synes også hans Laudrup-reference fra Real-skiftet ("Vi hader dig, fordi vi elskede dig så meget" - Barcas fans til Laudrup) giver mening: og tænk så, hvis Laudrup havde været catalaner og været i klubben, siden han var 13:-). Og jo, fra Falks synspunkt er der sikkert noget fornuft i beslutningen, hvilket kan stride imod hans følelser - han har trods alt forlænget kontrakt 2 gange hos os, og det var ikke på tidspunkter, hvor det så ret godt ud sportsligt. Når røgen har lagt sig, så husker vi måske også det..en dag.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
        Vi skal gerne have en placering så god som muligt. Det har noget med indtægter at gøre. Jeg mener ikke at Falk nødvendigvis skal have fuld spilletid. Det vil være det bedste at få prøvet andre af, så det håber jeg så sandelig at KN gør. OBs fremtid er meget vigtigere, men derfor mener jeg stadig at Falk skal behandles ordenligt og at vi alle skal tage god afsked med hinanden. Naivt og fodbold-romantisk jo det er det sgu og det sker sikkert ikke, men det er det jeg håber og ønsker, og det er det jeg synes jeg argumenterer for.
        Hvis betragtningen er TV penge Og Kent og klubben mener han skal spille i foråret ud fra det argument, så skal de huske at tage med i beregningen at en stor del af publikum ikke kommer på stadion, fordi de ikke gider at se en løve i tigerklæder. Der er intet argument for at Falk trækker en OB trøje over hovedet igen i superliga-regi.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
          Hvis betragtningen er TV penge Og Kent og klubben mener han skal spille i foråret ud fra det argument, så skal de huske at tage med i beregningen at en stor del af publikum ikke kommer på stadion, fordi de ikke gider at se en løve i tigerklæder. Flere herinde har allerede ytret at de ikke kommer hvis det skulle være tilfældet. Der er intet argument for at Falk trækker en OB trøje over hovedet igen i superliga-regi.
          Edit

          Comment


            Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
            Hvis betragtningen er TV penge Og Kent og klubben mener han skal spille i foråret ud fra det argument, så skal de huske at tage med i beregningen at en stor del af publikum ikke kommer på stadion, fordi de ikke gider at se en løve i tigerklæder. Der er intet argument for at Falk trækker en OB trøje over hovedet igen i superliga-regi.
            Kunne da så ønske mig klubben ud fra et egoistisk synspunkt beregende sig frem til hvad vores max. realistiske placering med Fck´eren på holdet ville være, sætter ham på bænken og præsentere FCK får det beløb med henblik på et skifte her og nu...Jeg bliver satme sur hvis klubbens plan er at aflevere en toptrimmet Fck´er når sæsonnen slutter
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
              Kunne da så ønske mig klubben ud fra et egoistisk synspunkt beregende sig frem til hvad vores max. realistiske placering med Fck´eren på holdet ville være, sætter ham på bænken og præsentere FCK får det beløb med henblik på et skifte her og nu...Jeg bliver satme sur hvis klubbens plan er at aflevere en toptrimmet Fck´er når sæsonnen slutter
              Jeg er fuldstændig enig, hvis ikke han skifter i det her vindue, skal han trænes på en frosthård grusbane, uden bold, med pisk og seletøj. Vi skal aflevere ham i værst tænkelig stand.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                Hvis betragtningen er TV penge Og Kent og klubben mener han skal spille i foråret ud fra det argument, så skal de huske at tage med i beregningen at en stor del af publikum ikke kommer på stadion, fordi de ikke gider at se en løve i tigerklæder. Der er intet argument for at Falk trækker en OB trøje over hovedet igen i superliga-regi.
                Det er ikke min position. Jeg vil komme på stadion om Falk er der eller ikke. Jeg vil ikke opgive min passion, fordi en ung mand har taget en lige så dum som smertefuld beslutning
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Det er ikke min position. Jeg vil komme på stadion om Falk er der eller ikke. Jeg vil ikke opgive min passion, fordi en ung mand har taget en lige så dum som smertefuld beslutning
                  Det er helt fair - vi sørger alle sammen - og reagerer forskelligt. Forza OB!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                    Det er helt fair - vi sørger alle sammen - og reagerer forskelligt. Forza OB!

                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

                      Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

                      Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

                        Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

                        Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.
                        Hvis nu man skal bruge kæreste-sammenligningen - vil du så regne med, at der er regelmæssig sex involveret i et ødelagt forhold?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Hvis nu man skal bruge kæreste-sammenligningen - vil du så regne med, at der er regelmæssig sex involveret i et ødelagt forhold?
                          I så fald, kan det jo accepteres, måske - hvis hun er lækker nok :P
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

                            Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

                            Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.
                            Det lyder så fornuftigt og du har så ret. Desværre. Fordi det bliver et laaaaaaaaang forår.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              I så fald, kan det jo accepteres, måske - hvis hun er lækker nok :P
                              Også selv om man vidste at hun var cremet godt til af en anden fyr? :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

                                Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

                                Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.
                                det behøver jo ikke være en straffeaktion. Der er bare ikke meget perspektiv i at bruge falk nu vi ved han smutter til sommer - så hvorfor ikke bruge det meste energi på at spille afløserne ind.

                                Comment

                                Working...
                                X