Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

    Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

    Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.
    Da han stillede sig op igår iført FCK jersey brød han det kodeks (i min bog) derfor skal han ikke spille så meget som et minut i en OB jersey i foråret...
    så hvis vi skal bruge din kæreste metafor så sover man jo heller ikke sammen i dobbeltsengen selvom man lever under samme tag...
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      http://tipsbladet.dk/blog/martindavi...k-og-fynske-ar

      Ganske fornuftig analyse af Martin Davidsen. Clue: det er OBs egen skyld, pga. økonomisk og sportslig morads, at Falk forlader reden. Og så trækker han sgu lige et Richard-citat på os fans - "Bitter? det er nåwet man drikker!"

      Jeg er enig med Davidsen i, at før-finanskrise eventyret har kostet dyrt, og at Falks beslutning på en måde kan ses som en del af regningen. Jeg synes også hans Laudrup-reference fra Real-skiftet ("Vi hader dig, fordi vi elskede dig så meget" - Barcas fans til Laudrup) giver mening: og tænk så, hvis Laudrup havde været catalaner og været i klubben, siden han var 13:-). Og jo, fra Falks synspunkt er der sikkert noget fornuft i beslutningen, hvilket kan stride imod hans følelser - han har trods alt forlænget kontrakt 2 gange hos os, og det var ikke på tidspunkter, hvor det så ret godt ud sportsligt. Når røgen har lagt sig, så husker vi måske også det..en dag.
      Det sidste: Ja. Nu hvor det første chok har lagt sig, så tror jeg accepten kommer til at indfinde sig hos mig.
      Han bliver ikke et OB-ikon, men som jeg skrev før skiftet blev en realitet: Indenfor Danmarks grænser kan jeg sagtens se, at FCK er i en helt anden liga end os - og resten. Jeg håber og tror på, at vi får indhentet om ikke det hele, så en god del af det forspring de har. Det bliver bare ikke de næste par år. Falk har hjulpet os gennem nogle hårde år - tak for det!
      God vind og alt det der. Falk kommer, for mig, ind i samme kategori som Baskim (før han svinede OBs sundhedssektor) og Rurik Gislasson: Folk der kæmpede for os på banen, gjorde det professionelt og så gik videre. Hej hej og tak for indsatsen mens det varede. Altså virkelig af hjertet tak.

      Det bliver røv at se ham i FCKs trøje, gu' gør det så. Men min rationelle side vinder lige så stille frem og siger, at det (for mig subjektivt) trods alt er bedre end BIF og FCM, fordi det klart er et større setup han rykker til.

      Billederne med FCK-trøje er bare et selvmål og burde ikke være offentliggjort før han faktisk skiftede. Det er mangel på respekt for hans nuværende arbejdsgiver, hvis vi skal se på det med professionelle øjne.

      Og i øvrigt en fremragende analyse du linker til, synes jeg. Den får meget godt sat ord på hele vejen rundt.

      Comment


        Endnu en sommer signing der har hjerne nok til IKKE at posere i sin kommende klubs trøje

        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...-efb-angriber/

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          det behøver jo ikke være en straffeaktion. Der er bare ikke meget perspektiv i at bruge falk nu vi ved han smutter til sommer - så hvorfor ikke bruge det meste energi på at spille afløserne ind.
          Det er jeg sådan set ikke uenig i; men det skal være Kent Nielsens professionelle beslutning. Vi har stadig kampe, der skal vindes; og det er en useriøs træner/klub, der ikke stiller med det bedste hold, hvis der er noget på spil. Hvis vi ligger 7-8, når der mangler 4-5 kampe, og det handler om en 7. eller en 9.plads, så ville jeg da sagtens kunne forstå, hvis Kent vælger at bænke Falk for at se andre folk - og for at se andre spillere gribe ansvaret offensivt.

          Men det skal være en rationel beslutning, baseret på det sportslige - også mht udvikling af holdet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
            Da han stillede sig op igår iført FCK jersey brød han det kodeks (i min bog) derfor skal han ikke spille så meget som et minut i en OB jersey i foråret...
            så hvis vi skal bruge din kæreste metafor så sover man jo heller ikke sammen i dobbeltsengen selvom man lever under samme tag...
            Har selv haft kæreste-metaforen i tankerne, og vil som udgangspunkt give Nixcha ret. Forskellen er blot her, at kæresten allerede en lille uge efter, at have slået op, har fundet sammen med en anden. I den situation, på trods af gode tider sammen - måske endda netop på grund af alt det gode man har haft sammen, og den dertilhørende skuffelse over fravalget - ville hun ryge på gaden. Uden tøven.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha75322
              Kære alle: hvis man skal sælge en spiller, så skal der være en køber. I Falks situation er der kun én mulig køber, FCK. Jeg tror simpelthen ikke FCK vurderer, at de har brug for ham lige nu. Og så kan vi snakke alt det vi vil; hvis den eneste køber ikke vil købe, så bliver han ikke solgt.

              Så kan man snakke om udlejning, bænkning mv.; men det er skuffelsen, der taler. Uanset hvor skuffede vi er over Falks beslutning, så har Falk aldrig gjort noget i OB, som skulle retfærdiggøre strafaktioner. Naturligvis ville det være bedst for både OB, fans og Falk selv, hvis skiftet blev nu; men FCK gider simpelthen ikke. Det kan være forhandlingsstrategi, men de har sådan set heller ikke et vildt behov lige nu.

              Jeg ser sådan på det: det er ligesom man har købt bolig sammen, og kæresten slår op, men ikke har noget andet sted at bo. Følelserne siger måske, at hun bare skal smides på gaden eller bo i garagen; men man overlever trods alt under samme tag et stykke tid. Fordi man er nogenlunde ordentlig, og fordi man trods alt har haft gode tider sammen - det er ikke skide skægt, det skal overstås, og det bliver det så.
              Hvad nu hvis kæresten sendte et billede til dig, hvor hun får en ordentlig baghyler af sønnen fra nabogården... Sad du så næste morgen og spiste morgenmad med hende på normal vis med alle dine gode meninger..?

              Og hvad er problemet med skuffelse, det lyder som om det er forkert fordi det er skuffelse..?
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                Da han stillede sig op igår iført FCK jersey brød han det kodeks (i min bog) derfor skal han ikke spille så meget som et minut i en OB jersey i foråret...
                så hvis vi skal bruge din kæreste metafor så sover man jo heller ikke sammen i dobbeltsengen selvom man lever under samme tag...
                Sex og dobbeltseng; nej, det bliver der ikke meget af - kærligheden er ligesom røget. I min bog betyder det så, at der næppe bliver jublet over Falk, uanset hvordan han spiller. Det bliver ikke ret fedt for nogen parter; jeg ved f.eks. hvordan jeg vil have det, hvis Falk scorer et mål (imod hvemsomhelst). Skal man juble over mål til OB, eller tie stille fordi det er Falk? Fandme en mærkelig situation. Men hvis vi er nødt til at bo sammen et stykke tid endnu, så overlever vi det. Livet går videre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  Jeg håber virkelig at FCK i det mindste viser en smule pli, som den storklub de gerne vil fremstå som, og betaler en overgangssum til OB, så han kan skifte med det samme.
                  Ståle kan ikke tillade sig at hente Falk ind allerede nu, bare fordi vi alligevel får ham til sommer. Der er et fastlagt transferbudget, ikke mindst hvad angår lønninger. De ekstra 400.000 om måneden, har han næppe mandat til at sige "det tage vi sgu bare med" til.

                  At jeg så synes, at det giver mening for alle parter, at han skifter nu, kan ikke bruges til ret meget. Men dels forstår jeg både jeres reaktioner (omend det med at ønske ham fysisk skade, er at gå over stregen) - jeg havde også hadet en af vores spillere, ikke mindst vores "egne", hvis de skiftede til en rival. Derudover, så giver det mening for F.C. København, at få ham ind allerede nu, så der er mindre udskiftning til sommer, hvor vi ved, at en del profiler ryger.

                  Så selvom jeg helst ser et skifte nu - så tror jeg desværre, at han går et forår i møde, der hverken bliver sjovt for ham, holdkammeraterne eller klubben som helhed - ingen får noget godt ud af det der er i vente.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Hvad nu hvis kæresten sendte et billede til dig, hvor hun får en ordentlig baghyler af sønnen fra nabogården... Sad du så næste morgen og spiste morgenmad med hende på normal vis med alle dine gode meninger..?

                    Og hvad er problemet med skuffelse, det lyder som om det er forkert fordi det er skuffelse..?
                    Hvis hun ikke havde andre steder at være og havde siddet og hylet hele natten, ja, så sad jeg muligvis med hende og spiste morgenmad. Fordi vi begge skal have morgenmad. PÅ 'normal vis'? Nej. Der er jo ikke noget normalt i det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Har det på samme måde lige pt. Ser på situationen igen når vi kommer tættere på
                      Kom og svin ham til i 90 minutter, hver kamp! Han skal knækkes.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Hvis hun ikke havde andre steder at være og havde siddet og hylet hele natten, ja, så sad jeg muligvis med hende og spiste morgenmad. Fordi vi begge skal have morgenmad. PÅ 'normal vis'? Nej. Der er jo ikke noget normalt i det.
                        Der er jeg så bare uenig... Havde min kæreste gået et halvt år og overvejet vores forhold, og fyldt mig med forhåbninger via utroligt flotte ord... for så at vælge nabosønnen, og sende mig et billede af dem sammen... Ja så havde der været konsekvenser... Hvilket hun også godt kunne tænke sig til der ville være... I øvrigt var der nok plads hos nabosønnen, hvis du sparkede hende ud ;-)
                        Last edited by Kaspernon; 21-01-2016, 11:26.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Jeg er helt enig i at det bedste ville være et skifte her og nu, samt et større fokus på de spillere der er et fremtidsperspektiv i. Men med Emil Larsens afgang frygter jeg lidt at der fra ledelsens side bliver lavet den kolde beregning der hedder at vi mangler en på venstre midt og har en der kan spille der - som alligevel skal have løn..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                            Kom og svin ham til i 90 minutter, hver kamp! Han skal knækkes.
                            Jeg kommer på stadion, men ligesom jeg ikke buhede af Larsen, vil jeg heller ikke buhe af Falk. Tavshed, lavmælte eder, og måske et " jow jow, det var da ikke det grimmeste mål jeg har set"... but that's it.

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                              Jeg er helt enig i at det bedste ville være et skifte her og nu, samt et større fokus på de spillere der er et fremtidsperspektiv i. Men med Emil Larsens afgang frygter jeg lidt at der fra ledelsens side bliver lavet den kolde beregning der hedder at vi mangler en på venstre midt og har en der kan spille der - som alligevel skal have løn..
                              Det tror jeg simpelthen ikke på. Han er væk inden weekenden er omme

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Der er jeg så bare uenig... Havde min kæreste gået et halvt år og overvejet vores forhold, og fyldt mig med forhåbninger via utroligt flotte ord... for så at vælge nabosønnen, og sende mig et billede af dem sammen... Ja så havde der været konsekvenser... Hvilket hun også godt kunne tænke sig til der ville være... I øvrigt var der nok plads hos nabosønnen, hvis du sparkede hende ud ;-)
                                Fair nok, og det er jo så også en lidt søgt sammenligning, jeg har lavet der. I Falks tilfælde kan vi muligvis ganske enkelt ikke komme af med ham, fordi FCK ikke vil give noget for ham her nu. Og jeg synes ikke, vi skal slippe ham for kr 0; det ville være useriøst.
                                Derfor hænger klub og spiller på hinanden, og der kan man lige så godt få det mindst ringe ud af det. Det mest ringe ville være evt. tåbelige strafaktioner, som bare gør holdet svagere og stempler klubben som utroligt smålig.

                                Comment

                                Working...
                                X