Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1½ år med JH, hvordan ser det ud..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Dette er de samlede handler JH har været inde over siden han tiltrådte:

    Jesper Hansen ansat som sportschef d. 27.04.2013
    AMC Forlænget 30.06.2014 AMC kontraktudløb
    Vemmelund Forlænget 30.06.2014 Vemmelund kontraktudløb
    Casper Radza Rykket op 30.06.2014 Nikolaj Jørgensen kontraktudløb
    Ari Skulason transfer 31.12.2016 Marcus Pedersen kontraktudløb
    Martin Spelmann transfer 30.06.2016 Michael Silberbauer kontraktudløb
    Jacob Barret Laursen leje 30.06.2014 Christian Sørensen kontraktudløb
    Jeppe Hansen transferfri 30.06.2014 Hannes Anier Ophævet
    Connor O´Brien transfer 30.06.2015
    Mustafa Abdellaoue Leje 30.06.2014
    Dusan Djuric leje 30.06.2014
    2014
    Azer Busuladic fri transfer David Løfquist kontraktudløb
    Jens Jakob Thomasen Ungdomsspiller 30.06.2017
    Julius Eskesen Ungdomsspiller 30.06.2016
    Magnus Pedersen Ungdomsspiller 30.06.2016
    Mads Raben (forlænget) Ungdomsspiller 30.06.2015 Mads Raben kontraktudløb
    Jacob Rasmussen Ungdomsspiller 30.06.2015 Jacob Rasmussen Solgt til Schalke
    Emil Peter Jørgensen (f) Rykket op 30.06.2015? Emil Peter Jørgensen Udlejet
    Mikkel Desler (m) Rykket op 30.06.2017 Dusan Djuric kontraktudløb
    Anders Thomsen (m) Rykket op 30.06.2015 Kriztian Vadocz kontraktudløb
    Mathias Greve (m) Rykket op 30.06.2015 Jeppe Hansen kontrak ophævet
    Casper Radza (forlænget) Rykket op 30.06.2016 Casper Radza kontraktudløb
    Jacob Barret Laursen ? 30.06.2017 Jacob Barret Lauersen kontraktudløb
    Lasse Nielsen Transferfri 30.06.2016 Anders Møller Christensen kontraktudløb
    Espen Ruud Transferfri 31.12.2014 Espen Ruud kontraktudløb
    Emil Ousager Transferfri 30.06.2015 Jesper Christiansen Kontrakt ophævet
    Lucas Jensen (m) Transferfri 30.06.2018 Cedric N´Koum Kontrakt ophævet
    Thomas Mikkelsen 1.300.000? 30.06.2018 Morten Skoubo kontraktudløb
    Vladimir Dvalishvili Transferfri 30.06.2016 Baskim Kadrii Solgt til FCK
    Lasse Kryger 800.000? 30.06.2016 Mustafa Abdallaoue kontraktudløb
    Connor O´Brien Kontrakt ophævet
    Mark Kongsted kontraktudløb
    Niclas Vemmelund Kontrakt ophævet
    Mikkel Kirkeskov ? 30.06.2017
    2015
    Hallgrimur Jonasson Transferfri 31.12.2016 Espen Ruud Kontraktudløb
    ----------------------------------------
    AMC forstod jeg ikke hvorfor vi forlængede med og mener heller ikke at det gjorde os noget godt.
    Vemmelund var vel grundet ønsket om fynsk avl
    Radza er fornuftigt nok og i henhold til "strategien"
    Ari var i princippet fint nok. Vi manglede både på VB og den defensive back og niveauet var der til at forstærke os da han kom .. men han lider af den sygdom der åbenbart er i OB hvor gode spillere falder i niveau ...
    Spelmann var meget fornuftigt.. en yngre udgave af HHA som vi manglede.
    JBL - Perspektivet er jo fint nok.
    JH .. en lottokupon og vel fordi vi ikke fik AKJ og så er der noget fynsk i det..
    COB, god spiller men spild af penge på en plads hvor vi i forvejen var rigeligt ... og at man så samtidigt lader CS gå er imod strategien.
    MOS - Rigtig god signing..
    DD - Endnu en lottokupon men som andre har været inde på så vist en billig en ..
    Tegne med 5 ungdomsspillere er der vel næppr nogen der kan indvende noget imod og så rykke 5 ungdomsspillere op er næppe upopulært heller..
    Lasse Nielsen er en god signing
    Ruud er en god signing
    Ousager er vel en ok 2. keeper og billigere end JC
    Lucas Jensen er på samme måde som Baskim en god signing .. time will tell...
    Thomas Mikkelsen forstår jeg bare ikke
    Dvalishi forstår jeg ikke at man har set så forkert på i henhold til form men får benefit of doubt..
    Kryger forstår jeg slet ikke ..
    Kirkeskov mener jeg i udgangspunktet var ok men igen bliver spillere bare ringere i OB ,,,
    Hallgrimur... vi får se .. til højre back? Virkelig ..
    -----------------------------------
    Det jeg ikke forstår er at man henter spillere som Kryger og Mikkelsen i stedet for at bruge vores egne talenter ... jeg syntes ikke at de er nogen af dem der har fået chancen er faldet igennem så hvorfor ikke dyrke det noget mere ... ikke at det er dem der skal redde vores røv men det er jo heller ikke fordi vores nyindkøb gør det...
    Bortset fra Kadrii, Mos og Marcus er der ikke nogen af afgangene jeg begræder og der var vel næppe meget han kunne gøre ved dem ... men påfaldene at det alle er angribere..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #17
      Sparerunde eller ej, så kan dygtige sportschefer der et godt netværk, og som har næse for talent, altså godt få rigtigt meget ud af lidt. Hvad kostede AaBs mesterhold mon? Eller det hold Thorup havde succes med i Esbjerg? Hvad med Sdr. Jyske? Klubber der må spinke og spare, og alligevel får bygget noget rigtigt fornuftigt op.

      I OB har man valgt at spare stort set al scoutingekspertise væk, så vi er helt og holdent afhængige af Jesper Hansens evner nu. Han har endnu ikke trukket en kanin op af hatten, hvor man kan se, at der så han en usleben diamant, som passede perfekt ind. Han køber ind, som de fleste ville have gjort, med lavt kendskab til markedet. Oplagte spillere, der er etableret i første division/lavere superliga i forvejen. Jeg er bange for, at man er ved at gentage start-nullernes fejl, nemlig at hente en masse billig rutine for at stabilisere sig. Eneste forskel er dog, at man denne håber, at ungdommen samtidigt kan udfolde sig, med denne rutine omkring sig, hvor det før gik ud over ungdommen.

      Det kunne måske virke, men problemet er, at rutinen ikke er god nok, og så fungerer det ikke. Så så jeg hellere, at man gik all-in på ungdommen, og målrettede pengene på ganske få, men mere markante profiler.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Sparerunde eller ej, så kan dygtige sportschefer der et godt netværk, og som har næse for talent, altså godt få rigtigt meget ud af lidt. Hvad kostede AaBs mesterhold mon? Eller det hold Thorup havde succes med i Esbjerg? Hvad med Sdr. Jyske? Klubber der må spinke og spare, og alligevel får bygget noget rigtigt fornuftigt op.

        I OB har man valgt at spare stort set al scoutingekspertise væk, så vi er helt og holdent afhængige af Jesper Hansens evner nu. Han har endnu ikke trukket en kanin op af hatten, hvor man kan se, at der så han en usleben diamant, som passede perfekt ind. Han køber ind, som de fleste ville have gjort, med lavt kendskab til markedet. Oplagte spillere, der er etableret i første division/lavere superliga i forvejen. Jeg er bange for, at man er ved at gentage start-nullernes fejl, nemlig at hente en masse billig rutine for at stabilisere sig. Eneste forskel er dog, at man denne håber, at ungdommen samtidigt kan udfolde sig, med denne rutine omkring sig, hvor det før gik ud over ungdommen.

        Det kunne måske virke, men problemet er, at rutinen ikke er god nok, og så fungerer det ikke. Så så jeg hellere, at man gik all-in på ungdommen, og målrettede pengene på ganske få, men mere markante profiler.
        Helt enig . Hellere 2-3 gode spillere som løfter os i rigtig retning , end 6-7-8 middelmådige ligegyldige Mr Nobody som kun er fyld uden bedre niveau end det fyld som i forvejen er i truppen ..
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Sparerunde eller ej, så kan dygtige sportschefer der et godt netværk, og som har næse for talent, altså godt få rigtigt meget ud af lidt. Hvad kostede AaBs mesterhold mon? Eller det hold Thorup havde succes med i Esbjerg? Hvad med Sdr. Jyske? Klubber der må spinke og spare, og alligevel får bygget noget rigtigt fornuftigt op.

          I OB har man valgt at spare stort set al scoutingekspertise væk, så vi er helt og holdent afhængige af Jesper Hansens evner nu. Han har endnu ikke trukket en kanin op af hatten, hvor man kan se, at der så han en usleben diamant, som passede perfekt ind. Han køber ind, som de fleste ville have gjort, med lavt kendskab til markedet. Oplagte spillere, der er etableret i første division/lavere superliga i forvejen. Jeg er bange for, at man er ved at gentage start-nullernes fejl, nemlig at hente en masse billig rutine for at stabilisere sig. Eneste forskel er dog, at man denne håber, at ungdommen samtidigt kan udfolde sig, med denne rutine omkring sig, hvor det før gik ud over ungdommen.

          Det kunne måske virke, men problemet er, at rutinen ikke er god nok, og så fungerer det ikke. Så så jeg hellere, at man gik all-in på ungdommen, og målrettede pengene på ganske få, men mere markante profiler.
          Enig, og en mand som JH, har jo også i hele karrieren arbejdet under meget begrænsede budgetter, det er jo ikke sådan at han også har måtte lægge stilen om nu, og skulle skabe nye netværker... et klubskifte kan selvfølgelig ende ud i det bliver tilfældet nogen steder, men økonomisk set tror jeg ikke på at han har skulle finde flere evner frem end han skulle det i Horsens... det er lidt forenklet sat op ja...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Når jeg ikke er i tvivl om, at det er dumpet så hænger det sammen med det faktum, at vores bedste angriber sidste sæson var lejet. Udløbs datoen på Baskims kontrakt betød ligeledes, at det var overvejende sandsynligt at han skulle væk. Derfor har det været god tid til at finde angriberen og sørge for, at han var med fra træningsstart. Når man Lander TM, efter først kamp, så har man dumpet fælt. Hvis man havde udset sig TM, så burde han have stået der til første træningsdag. Umiddelbart mener jeg så slet ikke at man skulle have købt TM, men det er så hvad det er. Senere lander man Lado. Det er umuligt at bedømme Lado på præstationerne på banen, men han er ikke i start 11 som situationen har været indtil nu. Det er igen en fejl, at lande en spiller som enten ikke er god nok, eller som skal spilles i form. Vi havde fået en langt bedre start på ligaen, og ro på, hvis de 2 nye angribere havde være klare fra start. Jeg ved godt, at han har været handicappet af at det var TB han skulle sparre med vedr. indkøb. TB ikke vist, at han er godt til bedømme spillere. Men selv med TB på bagsmækken, så er manglende handliger = dumpet. Han burde have en spiller eller 2 klar hvis et salg vise sig. Glæder mig til at se hvilken spiller han henter i HB køge, eller AB når Falk bliver solgt.
            --
            Var det så kun angribet som er et problem, så kunne man måske acceptere det, men ud over LN, så har igen af købende være gode. MK sejlede rundt for GF sidste sæson. Den eneste grund til at GF ikke rykkede ud året før var at de fik 9 points mod os. Alligevel fatter jeg ikke at TB sagde at MK blev købt fordi vi oplevede han som værende irriterende at spille imod. Jeg husker en kamp hvor vi spillede GF ud af pladen, men alligevel tabte. I den kamp Var MK også elendig indtil GF meget ufortjent udlignede og siden vandt.
            Kryger er en ærlig arbejdsom spiller, lidt som de meget udskældt HHA, bare dårligere. Hvis man hade købt andet kvalitet så ville en Kryger være ok, men udmeldingerne om fynboer tilsat store profiler er nærmest blevet til profilløse indkøb som oven i købet holder fynboerne på banken.
            JH må væk, Ejerkredesen må finde nogle penge inden fortællingen om OB ender som en joke.

            Comment


              #21
              .... men udmeldingerne om fynboer tilsat store profiler er nærmest blevet til profilløse indkøb som oven i købet holder fynboerne på banken.
              JH må væk, Ejerkredesen må finde nogle penge inden fortællingen om OB ender som en joke.
              Enig, det er til at græde over at de unge fynboer ikke får chancen, når sekundaspillere som TM, Kryger, Kirkeskov, Ari Skulason mv. rundt som forvirrede høns uden hoved. På nær 3-4 stykker er der jo reelt ikke et superligahold der spiller for OB. Når Falk så ryger er der ingen profiler tilbage - men JH har nok en fuldgod erstatning klar.........
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                JH må væk, Ejerkredsen må finde nogle penge inden fortællingen om OB ender som en joke.
                Jeg tror, det er langt, langt vigtigere, at man finder en strategi, som er realistisk og sikrer sig opbakning til den. Så er der også større sandsynlighed for, at nogen kan se formålet med at spytte penge i klubben. Thorborg og co tror jeg ikke smider flere penge i klubben.

                Hvis OB var en person ville vedkommende forlængst være sendt til psykolog med diagnosen personlighedsforstyrrelse ovenpå de seneste års vekslen mellem at ville være norsk kyniker og spansk varmblodshingst. Og ikke mindst set ift patientens manglende realitetssans ift egne evner. Psykologen ville formentlig stærkt overveje at sende patienten videre til den lukkede afdeling for at beskytte patienten mod at forvolde skade af livsfarlig karakter på sig selv.

                Problemerne i OB er langt mere komplekse end hvem der står på mål, spiller venstre back eller sidder på trænerbænken, sportsdirektørstolen eller pengepungen.

                Hvis man har prøvet at være på en arbejdsplads, der ikke har en klar strategi, så ved man hvor meget usikkerhed det skaber hele vejen gennem organisationen - også hele vejen ned til fodfolket, som spillerne vel meget vel kan betegnes som i OBs tilfælde.

                Jeg tror ganske enkelt ikke OB aner, hvad man vil.

                Jeg var selv i sponsorlogen, da vi spillede mod Silkeborg. Det var jo alletiders lejlighed til at fortælle de sponsorer, der lægger millioner og atter millioner i klubben, hvor vi nu er på vej hen. I stedet for kom der et forkølet velkommen til Ove Pedersen, hvorefter han som en lille skoledreng måtte stå og fortælle om ugens forløb. Jeg tror ikke, det er fordi man er uhøflig, at man ikke gav ham en ordentlig præsentation og fortalte om fremtidens mål. Jeg tror simpelthen bare ikke man kunne forklare, hvor vi nu er på vej hen.

                Så længe man ikke kan det, så kommer der ikke flere penge i kassen og opbakningen fra fans bliver mindre. Og samtidig påvirker usikkerheden alt hvad der foregår i klubben i negativ retning. Også spillerne på banen, så en spiller, der er fast inventar på Nordens bedste landshold ligner en fra de lavere divisioner.

                I mine øjne handler det ikke om penge eller enkeltpersoner. Det gør det selvfølgelig også. Men det handler i allerhøjeste grad om at sætte kursen, så alle - spillere, ledere, sponsorer, fans mv - giver fuld gas og kører i samme retning, fordi det er realistisk at opnå nogle mål og giver mening at sætte kurs efter det. Jesper Hansen har en vigtig rolle ift det, men det kan han ikke løfte alene.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Korrekt han har sendt nogle spillere videre som vi ikke kunne bruge , men det er så bare nytteløse at erstatte dem med andre spillere som ikke kan bruges . Vi er på ingen måde blevet forstærket men fået en ny håndfuld ubrugeligt affald . JH havde til opgave at forstærke os og skabe et fundamentet som kunne bære og vores unge skulle have nogle at læne sig opad . Som truppen er nu er det vores unge vi skal knytte vores håb til og dem som skal bære læsset , fordi Kryger , Mikkelsen , Kirkeskov , Spellmann , Ari og Lado af den ene eller anden grund ikke har kvaliteterne . Flere af indkøbene har rutine fra ligaen , landshold osv så der er ingen undskyldning med at skulle vænne sig til niveauet .
                  Da JH kom var vores største udfordringer vb , central midt og angreb ... Og gæt engang disse punkter er stadig vores største problemer .

                  Dumpet med et kæmpe brag ..
                  Det kommer også an på i hvilket lys man ser det. Jeg kan sagtens finde på noget negativt at sige om JH, f.eks. nogle af hans indkøb. Men hvad var alternativet til ham? Hvad ville man med at hente JH ind? Jeg tror man ville skære udgifterne til, så man også har en klub om 2-3 år.. Jeg tror målsætningen er overlevelse indtil man vender skuden økonomisk. Det kan man bare ikke gå i medierne og sige, da det ville være uambitiøst. Hvis så samtidig JH får at vide: du får ingen penge, men hent lige nogle kvalitetsspillere, så kan jeg godt se udfordringen..

                  Og at de af vores nye indkøb der har rutine og ligaerfaring falder igennem er vel ikke JHs skyld, men mere træneren, som JH nu har skiftet ud med Mr. Overlevelse i OP. Jeg synes han gør hvad han kan.. Men alt er relativt og det afhænger af øjnene der ser.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Enig, det er til at græde over at de unge fynboer ikke får chancen, når sekundaspillere som TM, Kryger, Kirkeskov, Ari Skulason mv. rundt som forvirrede høns uden hoved. På nær 3-4 stykker er der jo reelt ikke et superligahold der spiller for OB. Når Falk så ryger er der ingen profiler tilbage - men JH har nok en fuldgod erstatning klar.........
                    Hvor mange i truppen har spillet på højere niveau end OB i krise?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Hvor mange i truppen har spillet på højere niveau end OB i krise?
                      Det kan vinkles på mange måder, alt efter hvor meget man mener der er krise, tidsperioden i det, resultater, spilletid der kræves, andre ligaers niveau...

                      ... men sakser lige lidt fra et indlæg jeg skrev tidligere, tallene passer dog ikke helt da Ruuds cv samt tiden efter August ikke er talt med... Det siger selvfølgelig ikke noget om hvilke spillere der har opnået hvad, men dog et lille overblik over den samlede masse...

                      Hvis jeg skal prøve at svare, vil mit bedste bud være at 10-12 stykker har spillet på et højere niveau end OB, samt resultaterne der er opnået, de sidste 1-2-3 sæsoner... men igen, det er sådan alt efter hvordan det præcist skal forstås..?

                      Truppen: (Pr. 18/08/14)

                      Superliga kampe: 1095

                      Sæsoner i Suppen: Samlet set har vores trup 60 sæsoner i Superligaen/Superliga trup, fordelt på 8 klubber

                      A-Landskampe: 62, fordelt på 4 landshold, og 7 spillere

                      U-Landskampe: 353, fordelt på 6 årgange, 4 lande, og 16 spillere

                      Europa(CL/EL): 70 kampe, fordelt på 10 spillere, og 8 klubber

                      Bedste rækker i udlandet: Sverige, Norge, Holland, Østrig, Ungarn, Israel, Polen, Georgien,Portugal, Letland

                      Medaljer/Pokaler: 7(2 x guld, 5 x sølv), fordelt på 4 spillere, 3 turneringer, og 2 lande... (Kanmangle oplysninger om sølv/bronze i udlandet)
                      Last edited by Kaspernon; 25-10-2014, 21:51.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                        .
                        Godt godt indlæg, der er ikke meget at indvende...

                        ... og nu kan jeg så efterfølgende ikke beskrive hvorfor jeg stadig sidder og tænker, suk... for kursen... hvem... hvordan..?

                        Vi har næsten prøvet alt de sidste 4 år, alt lige fra et kæmpe budget til det modsatte - fra dem der talte ørerne af folk, og til dem der meget nødig sagde mere end højest nødvendigt - Fra erfarne folk fra ligende situationer, til eksperter fra tv... kombineret på den ene og den anden led...

                        Jeg gør mig to tanker...

                        Jeg har en lidt, meget, løs teori, nu vi snakker organisation, strategi usikkerheden i det, osv... Den lyder på, at det gik galt i den periode hvor vi tabte den der famøse FcK kamp, men det var ikke pga. af den... Der skete noget andet, for efterfølgende lavede LO et markant skifte i hans filosofi omkring start 11´eren, så markant jeg ikke tror på det var hans egen idé...
                        LO brugte samme start 11´er igen og igen(rekorden var vist 14), og ændrede for så vidt muligt kun ved skader og karantæner, men fra første fløjt foråret 2010 var det totalt ændret, fra da af ramte det rokerings helvede vi har lidt sådan under, husker nok hvordan HHA spillede både offensiv og defensiv midt, venstre kant og højre kant, der var helt galt, hele vejen rundt...
                        Jeg tror der kom en ordre oppe fra, fordi OB simpelthen spillede for kedelig fodbold, og det var der lavinen startede...
                        Jeg tror, ja for det første underminerede det jo den sportslige ledelse, men også at det skabte den uro der blev i truppen, folk kunne simpelthen ikke finde deres plads længere, hvilket endte med at trække tråde udenfor banen også, mens der samtidig var de enkelte spillere, igen bla. HHA, som stadig fik lov, uanset kvalitet, uanset placering... Jeg tror det har bidraget meget til den usikkerhed du omtaler...

                        Det andet jeg tænker er, vi har ikke haft en rød tråd i indkøbs politikken disse år... Og der er mange indkøb der "går igen" gennem årerne, og underlige lejeaftaler, spøjse kontraktlængder, lige fra da KB var til og frem til og med JH... Det er et kæmpe problem, at kabalen stadig ender med, for det første at trække så længe ud, men også med spillere som ikke er i form, spillere der må spille andre placeringer end de er købt til, pludselige tilbud man ikke kan sige nej til, osv... så finder man aldrig den struktur man efterspørger...
                        Last edited by Kaspernon; 26-10-2014, 00:01.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                          ...
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Godt godt indlæg, der er ikke meget at indvende...

                          ... og nu kan jeg så efterfølgende ikke beskrive hvorfor jeg stadig sidder og tænker, suk... for kursen... hvem... hvordan..?

                          Vi har næsten prøvet alt de sidste 4 år, alt lige fra et kæmpe budget til det modsatte - fra dem der talte ørerne af folk, og til dem der meget nødig sagde mere end højest nødvendigt - Fra erfarne folk fra ligende situationer, til eksperter fra tv... kombineret på den ene og den anden led...

                          Jeg gør mig to tanker...

                          Jeg har en lidt, meget, løs teori, nu vi snakker organisation, strategi usikkerheden i det, osv... Den lyder på, at det gik galt i den periode hvor vi tabte den der famøse FcK kamp, men det var ikke pga. af den... Der skete noget andet, for efterfølgende lavede LO et markant skifte i hans filosofi omkring start 11´eren, så markant jeg ikke tror på det var hans egen idé...
                          LO brugte samme start 11´er igen og igen(rekorden var vist 14), og ændrede for så vidt muligt kun ved skader og karantæner, men fra første fløjt foråret 2010 var det totalt ændret, fra da af ramte det rokerings helvede vi har lidt sådan under, husker nok hvordan HHA spillede både offensiv og defensiv midt, venstre kant og højre kant, der var helt galt, hele vejen rundt...
                          Jeg tror der kom en ordre oppe fra, fordi OB simpelthen spillede for kedelig fodbold, og det var der lavinen startede...
                          Jeg tror, ja for det første underminerede det jo den sportslige ledelse, men også at det skabte den uro der blev i truppen, folk kunne simpelthen ikke finde deres plads længere, hvilket endte med at trække tråde udenfor banen også, mens der samtidig var de enkelte spillere, igen bla. HHA, som stadig fik lov, uanset kvalitet, uanset placering... Jeg tror det har bidraget meget til den usikkerhed du omtaler...

                          Det andet jeg tænker er, vi har ikke haft en rød tråd i indkøbs politikken disse år... Og der er mange indkøb der "går igen" gennem årerne, og underlige lejeaftaler, spøjse kontraktlængder, lige fra da KB var til og frem til og med JH... Det er et kæmpe problem, at kabalen stadig ender med, for det første at trække så længe ud, men også med spillere som ikke er i form, spillere der må spille andre placeringer end de er købt til, pludselige tilbud man ikke kan sige nej til, osv... så finder man aldrig den struktur man efterspørger...
                          OB er Gud du får også lige herfra, helt enig der mangler en retning - find ud af hvad man vil, hvad er planen....og så må man finde pengene og personerne til at indfri ambitionerne efterfølgende.


                          Det gik jo helt galt allerede da man smed LO mv. på porten - uden at have den nye plan ordenligt på plads, og siden har det bare slingret derudaf.

                          jeg mener stadig den plan man havde med danske og internationale profiler krydret med flere egne talenter lød som en god vej at gå ud af....men hvis ikke man har pengene eller er villig til at bruge dem så hjælper det jo ikke meget. Og så ender man med "profiler" fra 2. og 1. division....
                          Men selv om jeg mener kvaliteten af de enkelte spillere bestemt kunne være højere så syntes jeg der hvor det går helt galt er at holdet ikke løfter sig over kvaliteten af de enkelte spillere. Vi skulle gerne blive bedre gennem samspillet, gjorde vi det - og havde et ordenligt fungerende kollektiv gjorde det næppe så meget at vi havde et par 1 div. spillere og et par talenter på holdkortet. Men med et hold der ikke fungere så bliver de enkelte spilleres individulle kvaliteter udstillet...

                          Comment


                            #28
                            Med mindre man graver rigtigt dybt, ser det umiddelbart ud til at vi bare er blevet en smule ringere, på det sidste halvandet år. Status lige nu er at vi proforma er 5 point under stregen (AaB og Esbjerg rykker ikke ned). Og vi har jo ikke engang været uheldige. Med lidt ugunstige resultater de næste tre kampe, kan vi være håbløst isoleret i bunden om bare 14 dage. Indkøbende er hverken blevet bedre eller dårligere under JH. Vi henter stadig for mange flops, og dem vi egentligt synes er gode signinger, er i princippet kun middelmådige superligaspillere. Forsvaret er dog blevet stabiliseret, men når de andre konsekvent scorer ét mål mere end os, kommer vi ingen vegne. Vi har ingen målmand, ingen angriber og ingen decideret styrmand på midten. Det er ren alibi det der foregår, når vi endelig kommer op på modstanderens halvdel. Lige nu har vi et 1. Divisionshold og det kan end ikke Ove P. redde, med mindre der virkeligt kommer noget kvalitet ind i vinterpausen. Her snakker jeg at mindst to af de tre mangler, nævnt herover, skal løses i vinterpausen, hvis vi skal spille superligabold i sæson 2015/2016.
                            Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                            Comment


                              #29
                              http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...p-af-millioner
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #30
                                Der er i mine øjne ikke meget der harmonerer med JH's tale til nationen om OB i dag, i morgen og i overmorgen og så de indkøb der er lavet :


                                1) Hente dygtige spillere udefra – vi bliver aldrig et dansk ”Bilbao” med udelukkende fynske spillere. OB skal fortsat hente profiler udefra, der skal supplere fundamentet og styrke holdet markant.

                                2) - Hvis vi lykkes med dette – og det tror jeg, at vi gør – så skal du forestille dig et OB-hold, hvor mindst halvdelen af spillerne er egen avl. Spillere med glød og gejst for OB, fordi de er OB. De skal suppleres med nødvendige spillere udefra, der kan medvirke til at støtte og udvikle vores talenter. Det har vi også musklerne til at gøre.

                                3) - Vi er kort fortalt i gang med at skabe en større overensstemmelse mellem indtægter og udgifter. Vi har haft mange lange kontrakter, der skal udløbe, før vi kan bruge af råderummet igen. Det betyder, at vi skal være meget omhyggelige. Vi skal handle ind med stor respekt for økonomien, så vi får den stærkest mulige trup her og nu – og uden at begrænse vores muligheder, når vi begynder at være i mål med tilpasningen, siger Jesper Hansen.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X