Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2015 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
    Dybt uenig mht din sammenligning Wiland/Toppel. Wiland har bare brug for tillid og spilletid og vil være et kæmpe scoop at få til OB. En langt bedre keeper end Toppel, at vi så sandsynligvis ikke har råd til ham er så en anden sag. Wiland er 33 år, han har 9 svenske A-landskampe og 11 u21 landskampe. Han vandt det Gyldne Bur i 2010 og 2011. Hans kontrakt i FCK udløber så vidt jeg ved til sommer.

    Mht. mulige nye spillere i vinterpausen, hvis vi stadig ikke har nogen penge at gøre godt med så er der nogle kontrakter som udløber til december, hvor Ove/JH vil kunne lave nogle fornuftige "gratis" signinger til forårets OPERATION OVERLEVELSE:

    Niels Lodberg: bund rutineret forsvarsspiller som vil kunne gå direkte ind og stabilisere vores midterforsvar.
    Mikkel Vestergaard fra Esbjerg (21 år) spændende ung angriber, som er lidt ramt af at Esbjerg pt er ret godt besat på angriberfronten.
    Søren Frederiksen fra AaB. Endnu en angriber som mangler tillid/spilletid, men som besidder en masse kvalitet som Ove P måske kan forløse.
    Morten Nordstrand har tidligere bevist at han kan score mål og gøre sine medspillere farlige. Overblik, rutine, målfarlighed.
    Marvin Pourie FCK/SjE. Ved ikke hvor længe hans lejeaftale i SjE løber, men han vil helt klart også kunne forstærke vores angreb.

    Djiby Fall har kontraktudløb til sommer og med alle de angribere Randers råder over kan man måske lokke ham tilbage til Odense. Vi ved hvor meget han fylder i begge felter og hvor god han er til at holde fast i bolden med 3 forsvarsspillere i ryggen.
    Wiland's niveau har været faldende siden 2011 og han havde en pæn slat drop hvilket også er grunden til FCK hentede Stefan A .

    Ser ingen grund til at smide penge efter Lodberg , med mindre Høegh eller LN sælges .

    Vestergaard kunne være spændende som backup til en kvalitets angriber , men der har vi jo Greve , Bodul , Lado og kæmpe talentet Mikkelsen som heldigvis er udstyret med en 4 årig kontrakt .

    Søren F tror jeg ikke på og besidder ikke imo de rette kvaliteter til at løfte os .

    Nordstrand , tja som du selv skriver : har tidligere bevist han kan . Vi har ikke råd til flere med tidligere gode bedrifter . Kvalitet tak .

    Marvin har så vidt jeg ved kontrakt med SDJ sæsonen ud .

    Fall vil jeg sige ja tak til , tror han vil styrke os hvis han kan finde sig til rette hos os igen .

    Lad os nu få en defensiv midt med pondus , samt en offensivt orienteret styrmand til vores svage midtbane .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #77
      En defensiv midt står også højt på min liste; men det er jo en økonomisk afvejning. Det samme med en angriber, for det er godt nok mærkeligt at skulle se Lasse Kryger være vores farligste mand. Vi må inderligt håbe, at vi kan få Lado og/eller Mikkelsen i gang; hvis ikke, kunne et lejemål til foråret virke som en nødvendighed. Nordstrand har længe været mere ufarlig end vådt pap, men dog fyldt mere end Søren Frederiksen. Pourié er som sagt væk for sæsonen. Vestergaard slipper Esbjerg ikke billigt, og han er meget ung endnu. En god angriber koster, og leje virker som den mest realistiske løsning pt.

      Mht defensiven, så kommer Hallgrimur jo ind: mærkeligere ting er sket i OB de senere år, end hvis han pludselig ender i midterforsvaret for at tilføre fysik i dueller og styrke i hovedspillet.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        En defensiv midt står også højt på min liste; men det er jo en økonomisk afvejning. Det samme med en angriber, for det er godt nok mærkeligt at skulle se Lasse Kryger være vores farligste mand. Vi må inderligt håbe, at vi kan få Lado og/eller Mikkelsen i gang; hvis ikke, kunne et lejemål til foråret virke som en nødvendighed. Nordstrand har længe været mere ufarlig end vådt pap, men dog fyldt mere end Søren Frederiksen. Pourié er som sagt væk for sæsonen. Vestergaard slipper Esbjerg ikke billigt, og han er meget ung endnu. En god angriber koster, og leje virker som den mest realistiske løsning pt.

        Mht defensiven, så kommer Hallgrimur jo ind: mærkeligere ting er sket i OB de senere år, end hvis han pludselig ender i midterforsvaret for at tilføre fysik i dueller og styrke i hovedspillet.
        William Kvist på leje... Det er vist småt med spilletiden og FCK bliver det ikke....
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #79
          Tror ikke der kommer det store til januar. Ikke med mindre vi kommer af med noget også - Bodul f.eks.

          Men jeg skal love for drømmene er der med målmand, def midt og en angriber.

          Jeg tror JH er rasende fokuseret på at komme ovenpå økonomisk. Jeg siger ikke jeg er enig i den disponering, tror bare ikke han går ud og handler vildt ind, med økonomisk overskud til sommer inden for rækkevidde, og en træner vi pt. ikke ved om er væk til sommer eller ej.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
            Tror ikke der kommer det store til januar. Ikke med mindre vi kommer af med noget også - Bodul f.eks.

            Men jeg skal love for drømmene er der med målmand, def midt og en angriber.

            Jeg tror JH er rasende fokuseret på at komme ovenpå økonomisk. Jeg siger ikke jeg er enig i den disponering, tror bare ikke han går ud og handler vildt ind, med økonomisk overskud til sommer inden for rækkevidde, og en træner vi pt. ikke ved om er væk til sommer eller ej.
            Tror desværre ikke at det økonomiske overskud kommer i 2015 hvis vi rykker ned..
            et scenarie der er MEGET muligt hvis vi ikke får en 2-3 stykker til de positioner du nævner

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              En defensiv midt står også højt på min liste; men det er jo en økonomisk afvejning. Det samme med en angriber, for det er godt nok mærkeligt at skulle se Lasse Kryger være vores farligste mand. Vi må inderligt håbe, at vi kan få Lado og/eller Mikkelsen i gang; hvis ikke, kunne et lejemål til foråret virke som en nødvendighed. Nordstrand har længe været mere ufarlig end vådt pap, men dog fyldt mere end Søren Frederiksen. Pourié er som sagt væk for sæsonen. Vestergaard slipper Esbjerg ikke billigt, og han er meget ung endnu. En god angriber koster, og leje virker som den mest realistiske løsning pt.

              Mht defensiven, så kommer Hallgrimur jo ind: mærkeligere ting er sket i OB de senere år, end hvis han pludselig ender i midterforsvaret for at tilføre fysik i dueller og styrke i hovedspillet.
              enig - men bare han laver målene så gør det mig knap så meget. Ousager måtte for min skyld agere angriber hvis bare han score nok mål ;)

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Tror desværre ikke at det økonomiske overskud kommer i 2015 hvis vi rykker ned..
                et scenarie der er MEGET muligt hvis vi ikke får en 2-3 stykker til de positioner du nævner
                Jamen jeg er egentlig ikke uenig i at vi mangler lidt kvalitet på enkelte positioner, jeg tror bare ikke JH hiver mulvarpen frem..

                Og jeg synes måske nok ikke truppen er så elendig som nogen her på forum vil gøre den til. Udøvers kvalitet på enkeltE pladser, mangler der måske nok bare lidt kontinuitet - i en anden form end TB's..

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Tror ikke der kommer det store til januar. Ikke med mindre vi kommer af med noget også - Bodul f.eks.

                  Men jeg skal love for drømmene er der med målmand, def midt og en angriber.

                  Jeg tror JH er rasende fokuseret på at komme ovenpå økonomisk. Jeg siger ikke jeg er enig i den disponering, tror bare ikke han går ud og handler vildt ind, med økonomisk overskud til sommer inden for rækkevidde, og en træner vi pt. ikke ved om er væk til sommer eller ej.
                  mon ikke man finder en afklaring med Ove når vi går på juleferie - det må da være det optimale hvis ellers han er interesseret.

                  - Jeg tror heller ikke JH går januars-udsalg-shopping-amok, og ingen tvivl om det har været 1. prioritet at få styr på budgettet - men det er en afvejning han og resten af ledelsen bliver tvunget til at lave....for hvor meget koster en nedrykning ikke - og så er det pludselig lidt ligegyldigt hvor meget han har sparet på redbull og kakao....

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    mon ikke man finder en afklaring med Ove når vi går på juleferie - det må da være det optimale hvis ellers han er interesseret.

                    - Jeg tror heller ikke JH går januars-udsalg-shopping-amok, og ingen tvivl om det har været 1. prioritet at få styr på budgettet - men det er en afvejning han og resten af ledelsen bliver tvunget til at lave....for hvor meget koster en nedrykning ikke - og så er det pludselig lidt ligegyldigt hvor meget han har sparet på redbull og kakao....
                    Når Ho Ho Hobro får porints, så strammer det til. Det kan blive ekstremt dyrt ikke at handle JH burde vide det, han var jo manden bag Horsens nedrykning fordi han ikke handlede. Håber at OP taler dirkekte til NT, og meddeler ham, at vi har 1/3 chance for at blive oppe hvis der ikke handles.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                      Jamen jeg er egentlig ikke uenig i at vi mangler lidt kvalitet på enkelte positioner, jeg tror bare ikke JH hiver mulvarpen frem..

                      Og jeg synes måske nok ikke truppen er så elendig som nogen her på forum vil gøre den til. Udøvers kvalitet på enkeltE pladser, mangler der måske nok bare lidt kontinuitet - i en anden form end TB's..
                      En leje eller 2 af spiller med kvalitet der sidder klemt et sted ville være at foretrække ift det økonomiske aspekt..

                      *Angriber er det vigtigste. En der er bedre en Lado og Mikkelsen. Det burde ikke være svært at finde..
                      *En kontrollerende midtbane mand med erfaring må der findes i stakkevis af på markedet
                      * En målmand bedre en Toppel. Kan evt vente til sommer når Ousager må videre men måtte gerne komme nu. Radza kunne evt lejes ud..

                      alt dette må vores scout kunne fin...... Nåh nej

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        En leje eller 2 af spiller med kvalitet der sidder klemt et sted ville være at foretrække ift det økonomiske aspekt..

                        *Angriber er det vigtigste. En der er bedre en Lado og Mikkelsen. Det burde ikke være svært at finde..
                        *En kontrollerende midtbane mand med erfaring må der findes i stakkevis af på markedet
                        * En målmand bedre en Toppel. Kan evt vente til sommer når Ousager må videre men måtte gerne komme nu. Radza kunne evt lejes ud..

                        alt dette må vores scout kunne fin...... Nåh nej
                        tja....så kan vi bruge foråret på at spille dem i form?....Og så står vi med nøjagtig samme problemstilling når vi når frem til sommeren.
                        Men et par lejesvende ville lige pt være bedre end ingenting trods alt

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          tja....så kan vi bruge foråret på at spille dem i form?....Og så står vi med nøjagtig samme problemstilling når vi når frem til sommeren.
                          Men et par lejesvende ville lige pt være bedre end ingenting trods alt
                          Da vinduet lukker 31/1 har vi vel 6 uger til at få dem i form. Alle efter en dansk vinterpause skal jo lige finde rytmen igen. Men forstår hvad du mener..
                          problemet er vel bare at vi ikke kan tiltrække ret mange gode spillere der spiller fast andre steder..
                          det kan også være at Hallgrimur er svaret på 6'er pladsen. Men hvem skal så på back? kryger?

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Da vinduet lukker 31/1 har vi vel 6 uger til at få dem i form. Alle efter en dansk vinterpause skal jo lige finde rytmen igen. Men forstår hvad du mener..
                            problemet er vel bare at vi ikke kan tiltrække ret mange gode spillere der spiller fast andre steder..
                            det kan også være at Hallgrimur er svaret på 6'er pladsen. Men hvem skal så på back? kryger?
                            nej det kan vi næppe - men det er godt nok ved at være træls at vi gang på gang handler så kortsigtet. Og når vi så endelig lavere længere kontrakter er det med n'koum og mikkelsen (uden sammenligning i øvrigt )

                            Kryger mener jeg ikke har overbevidst på back - nu har han selvf heller ikke fået så meget tid dernede, men vi vil stadig stå og mangle en angriber.

                            Bliver sgu spændende at se hvad det bliver til

                            Comment


                              #89
                              Min største bekymring går på hvad JH finder på at købe , man kan jo ikke påstå at han har styrket vores hold nævneværdigt med de indkøb han har lavet snarere tværtimod . Så jeg frygter han graver vores grav endnu dybere til vinter med flere elendigheder som vi ikke kan komme af med medmindre vi skal købe den ud .
                              Jeg har er håb om ledelsen sætter ham i en stilling som økonomisk direktør uden indflydelse på sammensætning af truppen .

                              Kirkeskov : 1,75 mill ? + løn og andre omkostninger
                              Kryger : 0,8 mill + løn og andre omkostninger
                              Mikkelsen : 1,3 mill + løn og andre omkostninger
                              Lado : signon fee ? + løn og andre omkostninger
                              Ruud : løn + andre omkostninger . Unødigt pga forfejlet indkøb .

                              Ovenstående et forrykt billede af et spild af penge som vi næsten ikke ejer , samtidig med at truppen stadig har samme mangler som de seneste 2-3 sæsoner .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Min største bekymring går på hvad JH finder på at købe , man kan jo ikke påstå at han har styrket vores hold nævneværdigt med de indkøb han har lavet snarere tværtimod . Så jeg frygter han graver vores grav endnu dybere til vinter med flere elendigheder som vi ikke kan komme af med medmindre vi skal købe den ud .
                                Jeg har er håb om ledelsen sætter ham i en stilling som økonomisk direktør uden indflydelse på sammensætning af truppen .

                                Kirkeskov : 1,75 mill ? + løn og andre omkostninger
                                Kryger : 0,8 mill + løn og andre omkostninger
                                Mikkelsen : 1,3 mill + løn og andre omkostninger
                                Lado : signon fee ? + løn og andre omkostninger
                                Ruud : løn + andre omkostninger . Unødigt pga forfejlet indkøb .

                                Ovenstående et forrykt billede af et spild af penge som vi næsten ikke ejer , samtidig med at truppen stadig har samme mangler som de seneste 2-3 sæsoner .
                                kirkeskov fatter jeg intet af

                                kryger som højreback heller ikke - som breddespiller til de offenssive pladser syntes jeg faktisk det er et ok køb
                                mikkelsen - ok igen som breddespiller....men måske ikke lige på en 4 årig kontrkat vel?
                                Lado, ja indtil nu har han intet vidst der berettiger at vi skulle "vente på den rigtige"
                                Ruud - uendeligt kortsigtet men er glad for man fik an aftale på plads

                                Comment

                                Working...
                                X