Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2015 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ikke verdens bedste fodboldspillere men betondegensiv og fart samt teknik (nok) oppe foran...
    Med Falk og Emil frem for Borre og Borring samt X og X frem for Timm og Grahn så burde vil vel nok kunne finde betonklodser for resten... 😃
    Arek var outstanding der og CS vel også på toppen...
    Men der var kæmpe mentalitetsforskel i forhold til i dag...
    Men der var heller ingen angribere dengang...
    Jeg ville nu godt bytte det nuværende "angreb" ud med Timm og Grahn fra dengang. Men den store forskel var Arek og forsvaret. OB lukkede kun 36 mål ind 06/07 mod 59 i fx 12/13 (sidste år var dog godkendt med "kun" 46 mål imod. Men allerede efter 14 kampe er der nu lukket 22 kasser ind.

    Forsvaret var dog helt suverænt i 08/09 med kun 31 mål imod. Dengang hed forsvaret dog også CS - Laur - AMC (den yngre model) - Helveg. At sammenligne det forsvar med nutidens er tragikomisk.

    Rasmus Falk kunne have været med dengang, men jeg tvivler på, at andre havde spillet sig på holdet.

    Sørgeligt!
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      det er en meget rammende beskrivelse og meget tankevækkende samtidig. Det virker som tilfældighedernes spil hvem der kommer til OB, men det er måske straffen for at sportschefer/trænere dobbelt jobber som scouts og chefscouts, det må være en position der skal styrkes ved først givne lejlighed.
      Helt enig, det virker meget sådan, selvom det uden tvivl er en svær kabale at få til at gå op, må det aldrig nogensinde ende med at vi feks. bruger penge på 5 emner til de 2 backs i ét vindue... 1 skadet, 1 på en anden plads, 1 vandt over os i weekenden, 1 på bænken, og 1 som spiller back, 1½ måned endnu... alt i mens vi stadig har præsteret at måtte bruge 3 andre navne på højrebacken også, samt 2 yderligere på venstre... 10 stk... så der må helt sikkert være noget at styrke på det område, helt enig...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Jeg ville nu godt bytte det nuværende "angreb" ud med Timm og Grahn fra dengang. Men den store forskel var Arek og forsvaret. OB lukkede kun 36 mål ind 06/07 mod 59 i fx 12/13 (sidste år var dog godkendt med "kun" 46 mål imod. Men allerede efter 14 kampe er der nu lukket 22 kasser ind.

        Forsvaret var dog helt suverænt i 08/09 med kun 31 mål imod. Dengang hed forsvaret dog også CS - Laur - AMC (den yngre model) - Helveg. At sammenligne det forsvar med nutidens er tragikomisk.

        Rasmus Falk kunne have været med dengang, men jeg tvivler på, at andre havde spillet sig på holdet.

        Sørgeligt!
        Well ... Grahn spiller for GVI og Timm er vist spillende træner et sted så de er vel fuldt ud konkurrencedygtige i forhold til hvad vi har ... 😉
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
          Puuha der er ingen tvivl om at de seneste minimum 3-4 år har været en sløj omgang og at nedrykningspilen nu for alvor peger vores vej. Mit eneste håb pt. er at Ove P. er manden som kan få rettet op på den synkende skude med opbygning af en mere afklaret spillestil og med de, i modsætning til tidligere, HELT RIGTIGE indkøb i vinterpausen.
          Vi har heller ikke rigtig andet at have håbet i, end de helt rigtige indkøb, samt at flere af dem fra i sommer hæver niveauet... Jeg tror så ikke rigtig på der bliver handlet noget egentlig i dette vindue, så for mig bliver håbet mest om Ove får styr på det vi har, og om feks. en Lado får lidt succes...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Det er jo ikke bare de sidste 3 mdr. Kig på vores trup ... der er INGEN overordnet plan med den ... Det er 4 år siden KB blev fyret og siden da har vi haft Sportsudvalget med TC i spidsen, PH, TB og JH som sportsdirektører/chefer og der har ikke været så meget som bare en lille bitte smule lyserød tråd i indkøbne uagtet at man har skulle spare i truppen eller ej.... på samme tid har vi haft HC, PH, TB og nu OP og det er vel ikke nogen der har spillet samme plads som fast mand i mere end en halv sæson og sjældent 3 kampe i træk (med undtagelse af Ruud som faktisk har været helt ude af klubben) ..

            Det er lappeløsning på lappeløsning og det kan man altså bare ikke skabe et fodboldhold af uanset hvor meget man messer kontinuitet og sætter resultater før processer.
            Jeg er personligt ikke overbevist om at JH er den rigtige mand der formår at skabe et fodboldhold og jeg er bange for at OP ikke får mulighed for det med det materiale der er til rådighed.

            Meget kan man sige om KB men der var ide med det han lavede. Det kan godt være at JH og de andre ikke har haft samme midler men de kunne i det mindste have en ide med de lavede frem for blot at tænke value-for-money. Jeg tror på at de rigtige 11 spillere med de rigtige kompetencer i det rigtige setup samlet er bedre end de 11 bedste value-for-money spillere på må og få også selvom første 11 måske ikke er bedre spiller for spiller.

            Jeg tror stadig på strategien om et hold baseret på fynske spillere krydret med spillere med erfaring fra udlandet men ser man på vores nuværende hold ..

            Toppel
            Ruud Høegh Larsen JBL
            Falk Ari Desler Emil
            Lado Greve

            Godt nok ikke imponerende .... Kunne i den grad godt noget udenlandsk erfaring i centerforsvaret selvom Lasse gør det ok men Ari gør det ikke godt nok på midten og er ikke god nok til at være det internationale snit på backen. Lado har chancen efteråret ud men i hvor dårlig form kan man være som prof fodboldspiller hvis ikke man er skadet?

            Personligt foretrækker jeg danskere men skandinaviske spillere er også ok og kun udenlandske i øvrigt hvis der virkelig er tale om kvalitet men der ser jeg bare ikke Lado og Bodul som det jeg havde forventet....

            Nogen der har en liste over danskere i udlandet? Der må være nogle bænkspillere som vi kan leje i foråret så de kan få noget spilletid og vi ikke skal bruge alverdens penge på det ... kortsigtet .. ja men vi er bare ikke attraktive nok til at hente spiller på lange kontrakter uden nedrykningsklausuler så hvorfor købe før vi ved mere.
            Jeg er helt enig, Plum... Jeg synes der i hele foretagenet OB har manglet en rød tråd, så selvfølgelig også på transfer fronten...

            Nogen af dem har ikke engang været en lappeløsning, det har har bare været, ja det ved jeg faktisk ikke hvad man kalder, påfund, åbenbaring, tæt på noget man kunne kalde religiøse tosserier... fodbold havde det i hvert fald intet med at gøre...

            ... men som sagt enig, hele vejen rundt...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Jeg ville nu godt bytte det nuværende "angreb" ud med Timm og Grahn fra dengang. Men den store forskel var Arek og forsvaret. OB lukkede kun 36 mål ind 06/07 mod 59 i fx 12/13 (sidste år var dog godkendt med "kun" 46 mål imod. Men allerede efter 14 kampe er der nu lukket 22 kasser ind.

              Forsvaret var dog helt suverænt i 08/09 med kun 31 mål imod. Dengang hed forsvaret dog også CS - Laur - AMC (den yngre model) - Helveg. At sammenligne det forsvar med nutidens er tragikomisk.

              Rasmus Falk kunne have været med dengang, men jeg tvivler på, at andre havde spillet sig på holdet.

              Sørgeligt!
              Anders Lindegaard var iøvrigt 2. målmand her. Alternativer til angrebet var vist Rajko Lekic og Kim Christensen.

              Ingen tvivl om at der pt ligger et kæmpe arbejde for Ove P. mht at få skabt et seriøst/stabilt fodboldhold ud af det materiale han har til rådighed. Hele defensiven skal stabiliseres bigtime. Emil L. er i mine øjne et godt eksempel på en luksusspiller som på ingen måder er optimalt for et bundhold i vores situation. Hans måde at lalle rundt i feltet ved dødbolde er livsfarligt for vores forsvar, hvilket blev udnyttet klogt af SjE ved 2-1 målet i søndags. Vores mangler i angrebet, central midt og på målmandsposten taler for sig selv. Håber virkelig Ove får beføjelser og midler til at FORSTÆRKE os på de nøglepositioner som han finder nødvendige.....ellers hedder den med stor sandsynlighed 1. division næste sæson.

              Comment


                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5297201.ece
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Alt ære og respekt for dig Plum.
                  Men jeg vil hellere se klubben gå konkurs og arbejde sig op nede fra end at se det Brøndby svin i min klub!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                    Alt ære og respekt for dig Plum.
                    Men jeg vil hellere se klubben gå konkurs og arbejde sig op nede fra end at se det Brøndby svin i min klub!
                    Også mere en mulighed end et egentligt ønske ...

                    Men ..
                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skand...en-i-stockholm

                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-faerdig-i-fcm

                    Og Gudjohnsson træner med i England .. vil gerne spille men har ikke fundet en klub .. det blev ikke FCK men han har da ikke afvist DK om end vi ikke har så meget at tilbyde..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                      Alt ære og respekt for dig Plum.
                      Men jeg vil hellere se klubben gå konkurs og arbejde sig op nede fra end at se det Brøndby svin i min klub!
                      Øh..ok, men hvordan har du det så med Spelmann? Som jo er et produkt af Brøndbys U-afdeling, i modsætning til Gigantus, der jo er HB Køge-dreng. At han så har talt BIF op i medierne betyder ikke meget i min bog: hvilken spiller i dag starter ikke sin kontrakt i en ny klub med at gå halvvejs ned på fans? Eller få et par tuscher, som så kan fjernes med laser senere?

                      I vores nuværende forfatning ville en lejeaftale med en angriber, der fylder for to og rent faktisk kan score, være en gave. Vi har nok ikke råd til den, men jeg ville nok ikke sige nej, hvis det kunne betales.

                      Comment


                        Maki er noget af et skrummel, men kunne vi hente ham, ville han alligevel være vores bedste angriber, endda klart. Kunne vi virkelig leje ham, måske med en købsoption ville det imo være et scoop. Det kan godt være det siger lidt om vores nuværende situation, men sådan er det bare...........Jeg betragter det dog indtil videre som både en and og uden for vores økonomiske rækkevidde.

                        Men håber stadig på Gilberto Macena.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Også mere en mulighed end et egentligt ønske ...

                          Men ..
                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skand...en-i-stockholm

                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-faerdig-i-fcm

                          Og Gudjohnsson træner med i England .. vil gerne spille men har ikke fundet en klub .. det blev ikke FCK men han har da ikke afvist DK om end vi ikke har så meget at tilbyde..
                          læste lige den med janssen....aldersmæssigt er der jo ikke noget i vejen - der er han vel nærmest perfekt. Han har da tidligere fundet vej til netmaskerne....ved ikke om han har været meget skadet - men kunne umiddelbart godt se ham på en kort kontrakt - evt med en option på forlængelse såfremt vi overlever/han levere....

                          Makinok tænkte jeg også på da jeg så den - men tror ikke vi har råd til ham....

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Øh..ok, men hvordan har du det så med Spelmann? Som jo er et produkt af Brøndbys U-afdeling, i modsætning til Gigantus, der jo er HB Køge-dreng. At han så har talt BIF op i medierne betyder ikke meget i min bog: hvilken spiller i dag starter ikke sin kontrakt i en ny klub med at gå halvvejs ned på fans? Eller få et par tuscher, som så kan fjernes med laser senere?

                            I vores nuværende forfatning ville en lejeaftale med en angriber, der fylder for to og rent faktisk kan score, være en gave. Vi har nok ikke råd til den, men jeg ville nok ikke sige nej, hvis det kunne betales.
                            Samme bavl der var oppe da Mike Jensen var rygtet til OB , ham havde jeg stadig gerne set i OB , men vi måtte jo som bekendt nøjes med Spellmann .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              læste lige den med janssen....aldersmæssigt er der jo ikke noget i vejen - der er han vel nærmest perfekt. Han har da tidligere fundet vej til netmaskerne....ved ikke om han har været meget skadet - men kunne umiddelbart godt se ham på en kort kontrakt - evt med en option på forlængelse såfremt vi overlever/han levere....

                              Makinok tænkte jeg også på da jeg så den - men tror ikke vi har råd til ham....
                              Hvis vi henter en angriber i januar har vi ikke råd til endnu en spiller som skal spille sig i form og bruge et halvt år på at finde tilbage på sporet .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Øh..ok, men hvordan har du det så med Spelmann? Som jo er et produkt af Brøndbys U-afdeling, i modsætning til Gigantus, der jo er HB Køge-dreng. At han så har talt BIF op i medierne betyder ikke meget i min bog: hvilken spiller i dag starter ikke sin kontrakt i en ny klub med at gå halvvejs ned på fans? Eller få et par tuscher, som så kan fjernes med laser senere?

                                I vores nuværende forfatning ville en lejeaftale med en angriber, der fylder for to og rent faktisk kan score, være en gave. Vi har nok ikke råd til den, men jeg ville nok ikke sige nej, hvis det kunne betales.
                                Der er forskel på spillere og der er spillere uanset hvor gode de er som man bare på en eller anden måde hader. Maki og fisse Mike er det som jeg kategorisere som Brøndby svin, mens andre som f.eks spel og Retov ikke går under samme kategori

                                Comment

                                Working...
                                X