Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB ledelsen bør trække sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg skal lige se, om jeg forstår dit indlæg rigtigt: du ønsker helt alvorligt, at den samlede bestyrelse i OS&E med Knud Thorborg i spidsen skal "trække sig" for at gøre plads til nye investorer og en ny ledelse?
    Helt OT...og sorry, hvis jeg har misforstået. Men det er vel Niels Thorborg og ikke Knud, du mener?

    Og en kommentar til det med, at finanskrisen har ramt Thorborg hårdt. Er det ikke noget med, at L'easy har præsteret pænt stærke overskud de sidste par (og har fået Inspiration til at producere overskud)?
    Last edited by Gregor; 26-09-2014, 00:59.

    Comment


      #17
      Mit gæt er, at bestyrelsens grundlæggende problem med at træffe gode valg for klubben hænger sammen med, at det ikke er en fodboldbestyrelse. Det er nærmere en eventkoncerns bestyrelse, det er noget helt andet, og gad vide om de selv forstår forskellen? Jeg tvivler

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Mit gæt er, at bestyrelsens grundlæggende problem med at træffe gode valg for klubben hænger sammen med, at det ikke er en fodboldbestyrelse. Det er nærmere en eventkoncerns bestyrelse, det er noget helt andet, og gad vide om de selv forstår forskellen? Jeg tvivler
        I hvilken klub er der da en god fodboldbestyrelse? Hvem er det vi skal være misundelige på? FCK er ren forretning med bolden som et biproduktaf markedsføringsmæssige årsager, BIF, FCM og AAB havde alle været konkurs hvis ikke de havde fået tilført et 3cifret millionbeløb indenfor det seneste år,
        RFC, FCN, EFB?
        Hobro, SJE, FCV, SIF?
        AGF, VB?
        VIFF, ACH?
        Vores økonomi har det skidt men andre værer og er enten bukket under eller holdt kunstigt i live..
        Mange beslutninger har været truffet ringe på det strategiske plan startende med fyringen af de 3 uden et holdbart alternativ men buttom line så har vi en sportslig ledelse der p.t. Ikke ligefrem overpræsterer med det materiale der er til rådighed men snarer underpræsterer.. 2+2 bliver ikke 5 men snarer 3 - jeg syntes godt at vi kan forvente mindst 4....
        Bestyrelsen trækker sig ikke med mindre der sker et salg og hvem ville gide købe OB i nuværende forfatning og poste et 3cifret millionbeløb i klubben.. ? Og her tages der udgangspunkt i st vi ønsker at blive en top4 klub og det sker ikke for mindre...
        Overlever vi sæsonen og budgettet balancerer fra næste sæson er jeg som sådan fortrøstningsfuld for at vi nok skal overhale FCN, RFC og EFB igen.. Både økonomisk og sportsligt.. FCV, SIF, SJE og Hobro selvsagt... Men det kræver overlevelse og der er jeg ikke sikker på at TB kan levere..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #19
          Nu er situationen jo bare den, at vores rigmænd har pumpet flere penge i klubben de sidste år, end alle vores konkurrenter i bunden tilsammen har fået af deres/af andre... tror egentlig kun det er enkelte hold der har fået pumpet mere i kassen end os...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Nu er situationen jo bare den, at vores rigmænd har pumpet flere penge i klubben de sidste år, end alle vores konkurrenter i bunden tilsammen har fået af deres/af andre... tror egentlig kun det er enkelte hold der har fået pumpet mere i kassen end os...
            Både og, før OSE var det mindre indskud der dækkede de små underskud (har kun fulgt med siden oprykningen) og i starten af OSE gav bolden vist overskud? Mig bekendt har der siden fusionen kun været et stører indskud på kr 60 mio. Og det i forbindelse med udvidelse af ejerkredsen.
            Ser vi over de sidste 10 år eller 5 år så tror jeg næppe at vi kan måle os med top4 i dk.
            Det er surt nu men vores bestyrelse sigter i det mindste mod en balanceret drift og det mener jeg er positivt...
            Vil dog gerne have at NT kommer med et par halvårlige playersponsorater til vinter hvis det ser helt skidt ud 😜
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Gregor Se indlæg
              Helt OT...og sorry, hvis jeg har misforstået. Men det er vel Niels Thorborg og ikke Knud, du mener?

              Og en kommentar til det med, at finanskrisen har ramt Thorborg hårdt. Er det ikke noget med, at L'easy har præsteret pænt stærke overskud de sidste par (og har fået Inspiration til at producere overskud)?
              Hans firmaer samlet havde vidst et overskud på ca 240 mill efter skat og man forvente et endnu større overskud i 2014

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hans firmaer samlet havde vidst et overskud på ca 240 mill efter skat og man forvente et endnu større overskud i 2014
                til Gregor: Ja, jeg mener naturligvis Niels Thorborg og ikke Knud

                til Thorborgs mange penge: der ligger vel også et spørgsmål om, hvor han bør lægge? I det mindste kan vi vel diskutere, om der ikke skal være en sammenhæng mellem indtægter og udgifter, og så er det jo principielt ligegyldigt, hvor mange penge Thorborg og andre OB-investorer har. Jeg er i hvert fald ikke tilhænger af, at vi bare banker budgettet gennem loftet igen - tømmermændene er onde, og man kunne også se med KASI-pengene i BIF, at der ikke er ganarantier for succes.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Både og, før OSE var det mindre indskud der dækkede de små underskud (har kun fulgt med siden oprykningen) og i starten af OSE gav bolden vist overskud? Mig bekendt har der siden fusionen kun været et stører indskud på kr 60 mio. Og det i forbindelse med udvidelse af ejerkredsen.
                  Ser vi over de sidste 10 år eller 5 år så tror jeg næppe at vi kan måle os med top4 i dk.
                  Det er surt nu men vores bestyrelse sigter i det mindste mod en balanceret drift og det mener jeg er positivt...
                  Vil dog gerne have at NT kommer med et par halvårlige playersponsorater til vinter hvis det ser helt skidt ud 😜
                  Nej, ikke både og... jeg snakker de sidste år her, og ikke tilbage før OSE... og nej, det er næppe så meget som dem i toppen, men det var sådan set også det jeg skrev...
                  Jeg ved ikke om det er surt, vi har det jo ikke værre end så mange andre næsten altid har haft det...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #24
                    Det er altså soleklart, at klubben ledes af mandagstrænere med mange penge. Før var der også THomas Christensen som gjorde meget forkert, og vi kan ikke vide om det alene var af egen drift. Måske er det en betingelse for de rige mandagstrænere at de må lege klubledelse.
                    Men mon ikke snart de kan indse, hvor dårlige de er til. Var de kloge, og det mistænker jeg dem ikke for at være (jo CC), fik de en dygtig fodboldkyndig med i bestyrelsen

                    Leasy får det bedre når folk har dårligere råd, for så lejer de dyrt hos ham.


                    Der er næppe ingen vej uden om at lade en anden træner komme til hurtigst mulig. Intet tyder på at holdet for alvor vil yde bedre. Det vi ser nu er det vi har set det meste af tiden. 10-20 gode minutter og så nedtur. Men ok at lade der gå et par kampe til.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #25
                      Thorborg er danmarks 15. Rigeste

                      http://www.fyens.dk/businessfyn/Mill...rtikel/2578271

                      Comment


                        #26
                        Ja med 4,6 milliard kroner er der jo nok penge til klubben og måske en god træner.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Ja med 4,6 milliard kroner er der jo nok penge til klubben og måske en god træner.
                          Forudsætningen for at blive d. 15. rigeste i DK (mindre kan også gøre det) er blandt andet at man ikke smider gode penge efter dårlige...
                          Og så er det jo næppe likvider men aktiver der skal realiseres og hvorfor skulle han gøre det hvis han er tilfreds med den vej det går økonomisk.
                          Han er vant til at tage en kalkuleret risiko og har da prøvet at konke før uden at han har postet flere penge i et projekt der går den forkerte vej..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #28
                            Jeg synes det er meget skægt, at I alle antager, at når Thorborg har mange penge, så må han pr. automatik også poste en masse af disse i OB. Uagtet hvor ringe tilbagebetaling han får.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Jeg synes det er meget skægt, at I alle antager, at når Thorborg har mange penge, så må han pr. automatik også poste en masse af disse i OB. Uagtet hvor ringe tilbagebetaling han får.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Jeg synes det er meget skægt, at I alle antager, at når Thorborg har mange penge, så må han pr. automatik også poste en masse af disse i OB. Uagtet hvor ringe tilbagebetaling han får.
                                Tænker Thorborg mon i tilbagebetaling på en investering i en dansk fodboldklub? Så skulle han jo være utroligt naiv mht forretning, og det er han nok næppe. Men ellers er jeg helt enig i det første, du skriver. Det er utroligt som folk antager, at fordi han har mange penge, så må en del af dem gå til OB. Han og de øvrige ejere har vel netop klart vist i de seneste år, at de er trætte af at dække 2-cifrede underskud på to-cifrede underskud.

                                Comment

                                Working...
                                X