Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

https://bold.dk/reel/681484
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Siddet og set lidt på vores vision om at være Øens Hold og hvilken kapital som findes på Fyn.

Der er nøjagtig 10 personer/familier (bosiddende på Fyn), som har formuer estimeret højere end NTs... altså alle milliardærer.
      • Thomas Wilkens Andersen (Fayard)
      • Torben Østergård Nielsen (Selfinvest)
      • Bent Nielsen (THansen)
      • Hans Christian Munck (Munck Gruppen)
      • Daell familien (Harald Nyborg)
      • Christian Peter Dyvig (Kompan)
      • Hans Carl Bøgh-Sørensen (Orifarm)
      • Familien Barfoed (Barfoed Group)
      • Karsten Bill Rasmussen (Ejendomme)
      • Familien Nielsen (Micro Matic)

Tilsammen med en værdiansættelse på små 100 milliarder !

Min store drøm er, at NT rækker ud til nogle af dem, så klubben kan udvikles/løftes inden vi fuldstændig er blevet tromlet over af klubber vi normalt ikke sammenlignede os med.

Hvis bare fire andre smider 50 millioner (helst mere...) i kassen (selvfølgelig mod en ejerandel) kunne vi rykke os hurtigt og markant. Udfordringen er nok NTs stædighed og "kærlighed" til klubben. Sidstnævnte er ikke negativt ment, da han har reddet klubben ad flere gange. Men hans konservative tilgang til tingene og "micro management" hæmmer mere end det gavner i øjeblikket.

Så bare en strøtanke her i påsken

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Siddet og set lidt på vores vision om at være Øens Hold og hvilken kapital som findes på Fyn.

Der er nøjagtig 10 personer/familier (bosiddende på Fyn), som har formuer estimeret højere end NTs... altså alle milliardærer.
        • Thomas Wilkens Andersen (Fayard)
        • Torben Østergård Nielsen (Selfinvest)
        • Bent Nielsen (THansen)
        • Hans Christian Munck (Munck Gruppen)
        • Daell familien (Harald Nyborg)
        • Christian Peter Dyvig (Kompan)
        • Hans Carl Bøgh-Sørensen (Orifarm)
        • Familien Barfoed (Barfoed Group)
        • Karsten Bill Rasmussen (Ejendomme)
        • Familien Nielsen (Micro Matic)

Tilsammen med en værdiansættelse på små 100 milliarder !

Min store drøm er, at NT rækker ud til nogle af dem, så klubben kan udvikles/løftes inden vi fuldstændig er blevet tromlet over af klubber vi normalt ikke sammenlignede os med.

Hvis bare fire andre smider 50 millioner (helst mere...) i kassen (selvfølgelig mod en ejerandel) kunne vi rykke os hurtigt og markant. Udfordringen er nok NTs stædighed og "kærlighed" til klubben. Sidstnævnte er ikke negativt ment, da han har reddet klubben ad flere gange. Men hans konservative tilgang til tingene og "micro management" hæmmer mere end det gavner i øjeblikket.

Så bare en strøtanke her i påsken
        Det med at konkurrere er bare ikke en del af strategien længere og så tror jeg nu at NT har smidt det med at manage .. dels fordi han stoler på TB og dels fordi han har haft begrænset succes med det ..

200 mio. rykker ikke alverdens. Bare se BIF der fik 100 mio. fra KASI for mange år siden ..

køber du en spiller til bare 1 mio. euro og giver kr. 250.000 om mdr. er det kr. 16,5 mio. pr. spiller for en kontrakt på 3 år.

Det er vel det vi kan nu - skal der geares op så skal der mere til ..

Har Bent Hansen ikke stadig en mindre ejerandel? Har haft .. Er familien Nielsen helt ude?
        Barfoed er vel en af de største sponsorer? .. de er jo ikke ukendte i koncernen ..

Egenkapitalen er 284 mio. inkl. kr, 62 mio. goodwill - del den op i 50 mio anparter eller regn ud hvor meget 49% kan sælges fra til, så skal du ud i noget overkurs ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det med at konkurrere er bare ikke en del af strategien længere og så tror jeg nu at NT har smidt det med at manage .. dels fordi han stoler på TB og dels fordi han har haft begrænset succes med det ..

200 mio. rykker ikke alverdens. Bare se BIF der fik 100 mio. fra KASI for mange år siden ..

køber du en spiller til bare 1 mio. euro og giver kr. 250.000 om mdr. er det kr. 16,5 mio. pr. spiller for en kontrakt på 3 år.

Det er vel det vi kan nu - skal der geares op så skal der mere til ..

Har Bent Hansen ikke stadig en mindre ejerandel? Har haft .. Er familien Nielsen helt ude?
          Barfoed er vel en af de største sponsorer? .. de er jo ikke ukendte i koncernen ..

Egenkapitalen er 284 mio. inkl. kr, 62 mio. goodwill - del den op i 50 mio anparter eller regn ud hvor meget 49% kan sælges fra til, så skal du ud i noget overkurs ..
          Mit forslag til tal var fiktivt/spekulativt, men for eksemplets skyld. Tror bestemt 200 millioner rykker meget. Vil hellere bruge AHP end Kasi som eksempel i disse tider !

NT er stadigvæk formand for bestyrelsen (klubben har ikke en separat) med medlemmer som ikke har fodboldfaglig viden.

BH og Nielsen ejer ikke noget mere. Sidstnævnte havde dog et firma med NT, hvor de ejede spillerandele.

Egenkapitalen er jo for OS&E koncernen, ikke Ådalen.

Jeg mener, at OB skal udskilles fra OS&E og få sin egen fodboldfaglige bestyrelse med en flerejergruppe. Så kan Enrico og Niels hygge sig med hotel-, catering- og koncertdelen (som jeg tror, de er meget bedre til) og stadigvæk komme på stadion som mindretalsejer/fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Mit forslag til tal var fiktivt/spekulativt, men for eksemplets skyld. Tror bestemt 200 millioner rykker meget. Vil hellere bruge AHP end Kasi som eksempel i disse tider !

NT er stadigvæk formand for bestyrelsen (klubben har ikke en separat) med medlemmer som ikke har fodboldfaglig viden.

BH og Nielsen ejer ikke noget mere. Sidstnævnte havde dog et firma med NT, hvor de ejede spillerandele.

Egenkapitalen er jo for OS&E koncernen, ikke Ådalen.

Jeg mener, at OB skal udskilles fra OS&E og få sin egen fodboldfaglige bestyrelse med en flerejergruppe. Så kan Enrico og Niels hygge sig med hotel-, catering- og koncertdelen (som jeg tror, de er meget bedre til) og stadigvæk komme på stadion som mindretalsejer/fan.
            Nemmere at debatterer hvis din scenarie var uddybet. Ved ikke hvor meget AHP har smidt for sin ejerandele og hvad pengene skulle bruges til men nemmere at vælge de gode eksempler end de knapt så gode.

Han er i bestyrelsen men en god bestyrelse overlader driften til direktøren og det tror jeg i højere grad sker i dag end for et år siden og tilbage i tid ..

Det er jeg med på - det er jo det regnskab der er tilgængeligt …
            Hvad skulle NT eller nye ejere få ud af at sælge OB ud af koncernen når hele ideen er at koncernen skal understøtte OB ..

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              OB solgte spillere for 55,7 mill i 2025

https://fyens.dk/ob/ob-sikrer-rekord...-millionbeloeb
              Håber der meget snart bliver brugt de penge der skal til for at vi som minimum kan få én rigtig god kvalitetstræningsbane (hybrid). Det er helt håbløst det vores hold og trænerteam bliver budt når det kommer til træningsbane.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Nemmere at debatterer hvis din scenarie var uddybet. Ved ikke hvor meget AHP har smidt for sin ejerandele og hvad pengene skulle bruges til men nemmere at vælge de gode eksempler end de knapt så gode. 125 millioner, som var øremærket til det nye træningsanlæg og udvidelse/renovering af loungeområdet på stadion. Han har aldrig bidraget til driften, da den er sund/bæredygtig og ikke afhængig af andre selskaber i Heartland.

Han er i bestyrelsen men en god bestyrelse overlader driften til direktøren og det tror jeg i højere grad sker i dag end for et år siden og tilbage i tid .. Direktøren for OB er Enrico, ikke TB, så alt er NT-styret.

Det er jeg med på - det er jo det regnskab der er tilgængeligt …
                Hvad skulle NT eller nye ejere få ud af at sælge OB ud af koncernen når hele ideen er at koncernen skal understøtte OB .. Hvor får du fra at koncernen skal understøtte OB (når jeg tidligere i tråden og i andre får at vide fra jer, at klubben har sit eget budget) ? Så hvis TB viser et transferunderskud bliver det så dækket af overskuddet fra Odeon eller skal TB for en god skyld lave et godt salg ? (BW blev jo netop fortalt at klubben selv skulle gøres økonomisk bæredygtig... hvilket skabte et købmandskab på godt og ondt, men det lykkedes for ham ! ! !).
                For at svare på dit spørgsmål - Jeg ser gerne OB som en separat del af koncernen med egen bestyrelse/organisation/regnskab, som andre investorer kan blive en del af og udvikle. Så Fyn får et storhold og ikke kun er afhængig af en enkelt mands lune.

En fiktiv (men måske realistisk) situation - hvis Live Culture leverer et kæmpe underskud og OB leverer et stort... med den nuværende konstellation, vil klubben så beholde pengene

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Håber der meget snart bliver brugt de penge der skal til for at vi som minimum kan få én rigtig god kvalitetstræningsbane (hybrid). Det er helt håbløst det vores hold og trænerteam bliver budt når det kommer til træningsbane.
                  Vi kommer nok aldrig ud over at skulle bruge kunstbaner i Danmark i perioder. Men en hybrid vil helt klart kunne forlænge vores sæson på græs

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Vi kommer nok aldrig ud over at skulle bruge kunstbaner i Danmark i perioder. Men en hybrid vil helt klart kunne forlænge vores sæson på græs
                    Hæv bane 1 med 60-70cm og lav en hybridbane der. Så forlænger man græs sæsonen med 3 måneder.
                    Så kan man nøjes med at gå på kunst i den tidlige opstart hvis vi har vintervejr.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hæv bane 1 med 60-70cm og lav en hybridbane der. Så forlænger man græs sæsonen med 3 måneder.
                      Så kan man nøjes med at gå på kunst i den tidlige opstart hvis vi har vintervejr.
                      Hvis det var så nemt som du siger havde de nok gjort det allerede

Comment

Working...
                      X