Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den samlede omsætning er lavere end man havde forventet. Man havde håbet på +400 mill.
    Men ingen tvivl om OB havde været i en udsat position uden hotellerne.
    Nu skal vi bare tilbage i superligaen så indtægterne kan tage fart. Vi må bare håbe TB er dygtig nok.

Comment

“Hvis man kan tale om upsides ved en nedrykning, så er det at vi dels har haft arbejdsro til strategiarbejdet i klubben, og dels at vi har fået en enestående mulighed for at lade vores talenter vise, at de har niveauet til Superligaen i næste sæson. Vi fortsætter med at investere i både organisationen og truppen, så vi står med et hold der kan gøre sig gældende i den bedste række, på både kort og lang sigt, siger Enrico Augustinus.​”
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://ose.dk/aarsregnskab-2024/
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Nu kender jeg ikke deres renteudgifter. Men de har da 26 mill i overskud på driften og samlet ca 70 mill de sidste 2 år. Så selvom en del bliver spist i renter må man forvente at det meste er afskrivninger. Så driftmæssigt ser det jo rigtig godt ud. Hellere likvid end solid sagde min gamle revisor engang.
          Kunne godt lyde som om at de har endnu en hotel udvidelse igang

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nu kender jeg ikke deres renteudgifter. Men de har da 26 mill i overskud på driften og samlet ca 70 mill de sidste 2 år. Så selvom en del bliver spist i renter må man forvente at det meste er afskrivninger. Så driftmæssigt ser det jo rigtig godt ud. Hellere likvid end solid sagde min gamle revisor engang.
            Minteh salget redder vel regnskabet både sidste år og i år. Der er nok ikke lige de store salg i sigte fremadrettet.
            Tænker ikke lige OB bliver en god forretning alene, men skal håbe resten af OSE kan generere nok penge over i fodbolddelen.

Comment

Der er givetvis afskrevet en del på
              spillerafgangen i sommers ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der er givetvis afskrevet en del på
                spillerafgangen i sommers ..
                Ja. Helt sikkert. Men det viser så også bare at de tjener gode penge driftmæssigt. Det har jeg altid har været det vigtigste for mig igennem 25 år og ikke lige hvad egenkapitalen siger og årets result er efter afskrivninger.

Det ligner at de har fået styr på forretningen og at vi går bedre tider i møde rent økonomisk. Spørgsmålet er vel bare om det går stærkt nok ift konkurrenterne

Comment

Ja. Helt sikkert. Men det viser så også bare at de tjener gode penge driftsmæssigt. Det har jeg altid har været det vigtigste for mig igennem 25 år og ikke lige hvad egenkapitalen siger og årets result er efter afskrivninger.

Det ligner at de har fået styr på forretningen og at vi går bedre tider i møde rent økonomisk. Spørgsmålet er vel bare om det går stærkt nok ift konkurrenterne

Tjaa - det er svært helt at gennemskue regnskabet - der mangler oplysninger. Jeg tænker at periodiseringen af Minteh indtægterne er ret afgørende - f.eks.: hvis vi modtager salgssummen i 3 rater a 20 mio kr. - så har vi et år tilbage. Hvis du sammenholder det med at faldskærmspengene kun er i år - så SKAL vi rykke op for ikke at have et stort hul på bundlinien om et år, med mindre spillertruppen så er fuldt afskrevet, eller diverse bonusaftaler fra Minteh redder vores bagdel. Ellers redder vi kun bundlinien (uden yderligere investeringer) ved at sælge spillere ( Luca, Ejdum etc.)
                  Hvis fodbolddelens økonomi alene skal bære vores udvikling og vi skal holde den kommende placering i superligaen - skal der langt større investeringer/indtægter til. Ellers vil konkurrenterne løbe endnu længere væk.

Comment

Jeg mener, at renteudgifterne steg massivt sidste eller forrige år, da stort set alle koncernens kort- og langfristede lån blev omlagt (variabelt til fast)

Edit: man har åbenbart ændret strategi/"satset" så andelen af fastforrentede år er faldet og renteeksponering vurderes at være betydelig !
                    Last edited by Online; 28-03-2025, 11:09.

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...rciel-direktor

Comment

https://fyens.dk/sport/rettelse-mint...4c2e145ac80-16

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Jeg mener, at renteudgifterne steg massivt sidste eller forrige år, da stort set alle koncernens kort- og langfristede lån blev omlagt (variabelt til fast)

Edit: man har åbenbart ændret strategi/"satset" så andelen af fastforrentede år er faldet og renteeksponering vurderes at være betydelig !
                          Har Kong Thorborg ikke en bank hvor koncernen kan låne til en lav rente? Eller gik den rabundus?
                          OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

Har Kong Thorborg ikke en bank hvor koncernen kan låne til en lav rente? Eller gik den rabundus?
                            Hans bank har intet med erhverv at gøre, kun privatlån på godt og ondt !

https://facitbank.dk/

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

Den er ikke gået rabundus. Men den har kørt med kæmpe underskud, så Thorborg har skudt rigtig mange penge ind i banken af flere omgange.

Comment

Hvor meget mon det giver? Lyder til han bare får en ny titel og dermed højere løn.

Comment

Working...
                                X