Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    Det tror jeg du har ret i....men afstanden op til dem bør alt andet lige blive mindre. Kan selvfølgelig også betyde vi kommer til at konkurrere om de samme spillere når bif ikke længere henter agger, kahlenberg og elmander
    Jo jo. Jeg ser det stadig udelukkende som positivt at den rådne taber klub skal igennem lidt af det samme som vi har været..
    Dem og deres forpulede fremtidsplaner og strategier.. Nej varm luft og tage røven på deres aktionærer. Det er det de er gode ting...
    Bare vent. Om 2 år. Så er der lavet om på det hele igen

    #møgtaberlorterådnepisklub

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Jeg undrede mig også over det hvorfor jeg satte stjerner mellem de to ting.
      Vil tro du har ret men det er svært at skille omkostningerne ad internt i koncernen da det ikke fremgår noterne ..
      Tak for svar; når det kommer til detaljerne, så er OBs regnskaber så lige så lukkede, som de har været i hele OS&E tiden - vi må nøjes med gæt og rygter

      - Men det er jo godt at høre og se bevis for, at driften går den rigtige vej mod balance; og det er det vigtigste

      Comment


        Nogen der har Eb.dk *Ekstra og evt kan poste lidt fra den artikel de har i nu med superliga lønkroner?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Nogen der har Eb.dk *Ekstra og evt kan poste lidt fra den artikel de har i nu med superliga lønkroner?
          Kan ikke se deres +artikel med alle tal, men i dag nævner de FCK på 110 mio, BIF på 60-70, FCM på 50-60 og AaB på 23-27 mio. EBs vinkel på historien er om FCK er ved at blive DKs Bayern, der tromler over alle og tager 4 ud af 5 mesterskaber. Ikke den store nyhed i det; heldigvis kan vi håbe, at de i stedet bommer lige så meget som de seneste år og 'kun' får 2 ud af 5; hvis de så også bommer CL-gruppespil bare én af de to gange, så er der deres økonomi trods alt ikke stærk nok til bare at tromle løs. Det har Ståle jo også pevet over flere gange her i foråret ("vi havde aldrig solgt Amartey ved vintertide i gaaamle dage; jeg har det så hårdt og det er så synd for mig, hulk, hulk").

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Kan ikke se deres +artikel med alle tal, men i dag nævner de FCK på 110 mio, BIF på 60-70, FCM på 50-60 og AaB på 23-27 mio. EBs vinkel på historien er om FCK er ved at blive DKs Bayern, der tromler over alle og tager 4 ud af 5 mesterskaber. Ikke den store nyhed i det; heldigvis kan vi håbe, at de i stedet bommer lige så meget som de seneste år og 'kun' får 2 ud af 5; hvis de så også bommer CL-gruppespil bare én af de to gange, så er der deres økonomi trods alt ikke stærk nok til bare at tromle løs. Det har Ståle jo også pevet over flere gange her i foråret ("vi havde aldrig solgt Amartey ved vintertide i gaaamle dage; jeg har det så hårdt og det er så synd for mig, hulk, hulk").
            Intet om OB eller er det den sædvanlige 30-35 mill?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Nogen der har Eb.dk *Ekstra og evt kan poste lidt fra den artikel de har i nu med superliga lønkroner?
              Jeg burde have adgang :D (telmore abb). Har du et link til artiklen? så kan jeg poste lidt derfra

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                Jeg burde have adgang :D (telmore abb). Har du et link til artiklen? så kan jeg poste lidt derfra

                http://ekstrabladet.dk/ekstra/EKSTRA...rnerne/6068464

                Comment


                  "OB: 30-35 mio kr.

                  Det er en voldsom opbremsning, som storinvestor og bestyrelsesformand Niels Thorborg har insisteret på. Emil Larsen er væk. Rasmus Falk er på vej ud. De to mest løntunge i truppen. Nu begynder den nye virkelighed i OB for alvor."

                  Lyder i mine ører bare som noget der er mere eller mindre trukket ud af røven.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    "OB: 30-35 mio kr.

                    Det er en voldsom opbremsning, som storinvestor og bestyrelsesformand Niels Thorborg har insisteret på. Emil Larsen er væk. Rasmus Falk er på vej ud. De to mest løntunge i truppen. Nu begynder den nye virkelighed i OB for alvor."

                    Lyder i mine ører bare som noget der er mere eller mindre trukket ud af røven.
                    Tak. Men det er jo heller ikke helt løgn

                    Comment


                      takker. Artiklen består af to dele - en gennemgang af fck-spilleres lønninger og så et anslået lønbudget for hver klub.

                      Diverse spillere:
                      375k - Cornerlius
                      375k - NJ
                      350k - Santander
                      300k - Zanka
                      300k - P.NIlsson
                      300k - M.Antonsson
                      300k - Delaney
                      275k - Kasper Kusk
                      250k - Baskim
                      250k - Augstinsson
                      175k - Toutouh
                      150k - C.Remmer
                      150k - R.Olsen
                      100k - Amankwaa
                      100k - A.Keita
                      100k - Kaminski
                      40k - Brandur

                      Lønbudgetter i de enkelte klubber:
                      FCK - 100-110 mio
                      BIF - 60-70 mio
                      FCM - 50-60 mio
                      EfB - 35-40 mio (Tilgangen af Jessen, JJ, Paulsen og Pálsson har kostet dyrt)
                      AGF - 30-35 mio
                      Randers - 25-30 mio
                      Aab - 23-27 mio
                      FCN - 20-25 mio
                      Sønderjyske - 18-23 mio
                      Viborg - 13-17 mio
                      Hobro - 10-13 mio

                      I lønbudgettet er der indregnet både SignOn fee, men også SignOff fee (dvs. når spilleren fuldfører sin kontrakt)

                      Comment


                        Hvordan kan en klub som EfB have det 4.højeste budget i ligaen?? De sælger stort set ikke spillere mere og er vel heller ikke verdens mest attraktive klub set ud fra sponsorer.. Tv penge får de ikke mange af og europæiske kampe kommer de ikke i nærheden af de næste år..
                        De må da køre med store driftsunderskud

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Hvordan kan en klub som EfB have det 4.højeste budget i ligaen?? De sælger stort set ikke spillere mere og er vel heller ikke verdens mest attraktive klub set ud fra sponsorer.. Tv penge får de ikke mange af og europæiske kampe kommer de ikke i nærheden af de næste år..
                          De må da køre med store driftsunderskud
                          Tror jeg også de gør. Men de havde vel lidt penge i banken efter nogle år med gode salg. EB skriver:
                          Esbjerg: 35-40 mio. kr.

                          Der er blevet gearet voldsomt op på vestkysten, efter at slingrekursen har givet nogle sæsoner med alvorlig nedrykningsfare. Der er investeret kraftigt i løntunge drenge som Bjørn Paulsen, Jesper Jørgensen, Leon Jessen og Victor Pálsson. Esbjerg er blandt provinsens absolut lønførende.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                            Tror jeg også de gør. Men de havde vel lidt penge i banken efter nogle år med gode salg. EB skriver:
                            Esbjerg: 35-40 mio. kr.

                            Der er blevet gearet voldsomt op på vestkysten, efter at slingrekursen har givet nogle sæsoner med alvorlig nedrykningsfare. Der er investeret kraftigt i løntunge drenge som Bjørn Paulsen, Jesper Jørgensen, Leon Jessen og Victor Pálsson. Esbjerg er blandt provinsens absolut lønførende.
                            De vågner da også snart op til den virkelige verden hvis/når de misser top 6 næste sæson... Så bliver de også nød til at "satse på talenter" igen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              De vågner da også snart op til den virkelige verden hvis/når de misser top 6 næste sæson... Så bliver de også nød til at "satse på talenter" igen
                              De bliver i hvert fald nødt til at investere yderligere, hvis de skal i top 6. Deres hold er fandme tyndt og de har lidt klare nederlag til os og Sønderjyske de sidste par kampe, og det må være bekymrende, at de ikke har mere at skyde med mod direkte konkurrenter, når de allerede har købt så kraftigt ind

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                                De bliver i hvert fald nødt til at investere yderligere, hvis de skal i top 6. Deres hold er fandme tyndt og de har lidt klare nederlag til os og Sønderjyske de sidste par kampe, og det må være bekymrende, at de ikke har mere at skyde med mod direkte konkurrenter, når de allerede har købt så kraftigt ind
                                Hvis det er spillere i 1.div som ham her skal de nok ikke gøre sig håb om top 6
                                http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...ivisionsbomber

                                De har nogle gode spillere, men man må bare sige at de underpræsterer.. Lad os håbe det fortsætter

                                Comment

                                Working...
                                X